Ευχαριστώ το ιστολόγιο "Ορθόδοξη Φωνή" και τον αγαπητό Διαχειριστή
κύριο Κων/νο Αργυρακόπουλο για την αναδημοσίευση, αλλά και για το ερώτημα.
Θα απαντήσω λέγοντας ότι, την εποχή όπου έζησε ο ιερός Αυγουστίνος δεν υπήρχε οικουμενισμός, όπως δεν υπήρξε και σαφής αμφισβήτηση του έργου του εκ μέρους των πατέρων της Εκκλησίας. Αν οι ειδικοί επιστήμονες του γνωστικού αντικειμένου της θεολογίας μπορούν να με διαφωτίσουν επ΄ αυτού με συγκεκριμένες παραπομπές θα τους ήμουν ευγνώμων.
Ομολογώ, δεν έχω μελετήσει το έργο του. Ελάχιστα αποσπάσματα έχουν υποπέσει στην αντίληψή μου και αυτά προερχόμενα από παραπομπές. Όσον αφορά, τώρα, στο ερώτημα : "Πώς η Εκκλησία Γ.Ο.Χ. Ελλάδος δέχεθηκε την αγιοκατάταξη του Αυγουστίνου, που έκαναν οι οικουμενιστές του Αθηναγόρα", από τα ελάχιστα που γνωρίζω, θα έλεγα, ότι σε τούτο συνέβαλλε το σημαντικό έργο του στην καταπολέμηση των αιρέσεων της εποχής του, αλλά και των ειδωλολατρών.
Αυτό αφοριστικά διότι το θέμα έχει λάβει ευρύτατες διαστάσεις, μάλιστα δε, επειδή νεώτεροι θεολόγοι τον ελέγχουν ως αίτιο του παπικού Πρωτείου και του φιλιόκβε. Έτεροι όμως διαφωνούν.
Αν κάποιος μου ζητούσε την (αμελητέα) γνώμη μου, θα απαντούσα : Καλύτερα να ακολουθούσαμε την σιωπή των πατέρων της Εκκλησίας. Δεν έθεσαν ποτέ το θέμα της αγιοκατάταξης για τον συγκεκριμένο, πατέρα ή ιερό, Αυγουστίνο.
Θα απαντήσω λέγοντας ότι, την εποχή όπου έζησε ο ιερός Αυγουστίνος δεν υπήρχε οικουμενισμός, όπως δεν υπήρξε και σαφής αμφισβήτηση του έργου του εκ μέρους των πατέρων της Εκκλησίας. Αν οι ειδικοί επιστήμονες του γνωστικού αντικειμένου της θεολογίας μπορούν να με διαφωτίσουν επ΄ αυτού με συγκεκριμένες παραπομπές θα τους ήμουν ευγνώμων.
Ομολογώ, δεν έχω μελετήσει το έργο του. Ελάχιστα αποσπάσματα έχουν υποπέσει στην αντίληψή μου και αυτά προερχόμενα από παραπομπές. Όσον αφορά, τώρα, στο ερώτημα : "Πώς η Εκκλησία Γ.Ο.Χ. Ελλάδος δέχεθηκε την αγιοκατάταξη του Αυγουστίνου, που έκαναν οι οικουμενιστές του Αθηναγόρα", από τα ελάχιστα που γνωρίζω, θα έλεγα, ότι σε τούτο συνέβαλλε το σημαντικό έργο του στην καταπολέμηση των αιρέσεων της εποχής του, αλλά και των ειδωλολατρών.
Αυτό αφοριστικά διότι το θέμα έχει λάβει ευρύτατες διαστάσεις, μάλιστα δε, επειδή νεώτεροι θεολόγοι τον ελέγχουν ως αίτιο του παπικού Πρωτείου και του φιλιόκβε. Έτεροι όμως διαφωνούν.
Αν κάποιος μου ζητούσε την (αμελητέα) γνώμη μου, θα απαντούσα : Καλύτερα να ακολουθούσαμε την σιωπή των πατέρων της Εκκλησίας. Δεν έθεσαν ποτέ το θέμα της αγιοκατάταξης για τον συγκεκριμένο, πατέρα ή ιερό, Αυγουστίνο.
***
Ο Ανώνυμος άφησε ένα σχόλιο για την ανάρτησή σας "Ο Kyprianos Christodoulides άφησε
ένα σχόλιο για...":
Ενημερωτικά,
Ο Αυγουστίνος κήρυξε και την αίρεση περί απολύτου προορισμού.
Ενημερωτικά,
Ο Αυγουστίνος κήρυξε και την αίρεση περί απολύτου προορισμού.
Ιερομόναχος Γρηγόριος Ζιώγος
***
Ο Ανώνυμος άφησε
ένα νέο σχόλιο για την ανάρτησή σας "Ο Kyprianos Christodoulides άφησε
ένα σχόλιο για...":
Αυτός που νίκησε τον Νεστόριο στην 3η Οικουμενική, αυτός πήγε με την διδασκαλία του στην άλλη άκρη και αναθεματίστηκε απο την 4η Οικουμενική.
Άβυσσος Η ΨΥΧΗ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ
Αυτός που νίκησε τον Νεστόριο στην 3η Οικουμενική, αυτός πήγε με την διδασκαλία του στην άλλη άκρη και αναθεματίστηκε απο την 4η Οικουμενική.
Άβυσσος Η ΨΥΧΗ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ
***
Ο δάσκαλος άφησε ένα νέο σχόλιο για την ανάρτησή
σας "Δύο κείμενα από δύο αντίθετες πηγές :":
"Καὶ εἰ τὶς μὴ φρονεῖ καὶ λέγει Αὐγουστίνον Μακάριον καὶ Ἄγιον εἶναι, ἀνάθεμα" (Γεννάδιος Σχολάριος).
Τα υπόλοιπα προσεχώς σε ειδικό αντιαγιομαχικό άρθρο.
"Καὶ εἰ τὶς μὴ φρονεῖ καὶ λέγει Αὐγουστίνον Μακάριον καὶ Ἄγιον εἶναι, ἀνάθεμα" (Γεννάδιος Σχολάριος).
Τα υπόλοιπα προσεχώς σε ειδικό αντιαγιομαχικό άρθρο.
***
Ο Kyprianos Christodoulides άφησε ένα νέο
σχόλιο για την ανάρτησή σας "Δύο κείμενα από δύο αντίθετες πηγές :":
Τα σχόλια σε αυτή την ανάρτηση συμπεριλήφθηκαν και εδώ :
http://kyprianoscy.blogspot.gr/2016/02/blog-post_14.html
Τα σχόλια σε αυτή την ανάρτηση συμπεριλήφθηκαν και εδώ :
http://kyprianoscy.blogspot.gr/2016/02/blog-post_14.html
***
Ο Kyprianos Christodoulides άφησε ένα νέο
σχόλιο για την ανάρτησή σας "Ο Kyprianos Christodoulides άφησε
ένα σχόλιο για...":
Ο/Η Ανώνυμος είπε...
Αυτός που νίκησε τον Νεστόριο στην 3η Οικουμενική, αυτός πήγε με την διδασκαλία του στην άλλη άκρη και αναθεματίστηκε απο την 4η Οικουμενική.
Άβυσσος Η ΨΥΧΉ ΤΟΥ ΑΝΘΡΏΠΟΥ
κχ
Θα παρακαλούσα τον ανωτέρω Ανώνυμο σχολιαστή να μου απαντήσει αν, σαφώς και ονομαστικά, αναθεματίστηκε, αφορίστηκε, καταδικάστηκε, από την Δ΄ Οικουμενική ο επίσκοπος Ιππώνος Αυγουστίνος.
Ο/Η Ανώνυμος είπε...
Αυτός που νίκησε τον Νεστόριο στην 3η Οικουμενική, αυτός πήγε με την διδασκαλία του στην άλλη άκρη και αναθεματίστηκε απο την 4η Οικουμενική.
Άβυσσος Η ΨΥΧΉ ΤΟΥ ΑΝΘΡΏΠΟΥ
κχ
Θα παρακαλούσα τον ανωτέρω Ανώνυμο σχολιαστή να μου απαντήσει αν, σαφώς και ονομαστικά, αναθεματίστηκε, αφορίστηκε, καταδικάστηκε, από την Δ΄ Οικουμενική ο επίσκοπος Ιππώνος Αυγουστίνος.
***
Ο Kyprianos Christodoulides άφησε ένα νέο
σχόλιο για την ανάρτησή σας "Δύο κείμενα από δύο αντίθετες πηγές :":
Ο γράφων ούτε θέλει, ούτε επιθυμεί να γίνει είτε εκούσια είτε ακούσια αγιομάχος. Αν υπάρχουν σαφείς αναφορές καταδίκης του ιερού ή πατέρα, αγίου ή "αγίου", επισκόπου Ιππώνος Αυγουστίνου, από την άλλη δε τεκμαίρεται ευκρινώς η αγιοκατάταξη αυτού, δεν θα είχε κανένα λόγο να μη το δεχθεί.
Μετά το Σχίσμα της Δυτικής από την Ανατολική Εκκλησία είναι γνωστή η διαφωνία των Λατίνων με την αγιοκατάταξη του Μεγάλου και αγίου Φωτίου, εκ μέρους ημών των Ορθοδόξων, εναντι της δικής των αγιοκατάταξης του Φραγκίσκου της Ασίζης.
Ο γράφων ούτε θέλει, ούτε επιθυμεί να γίνει είτε εκούσια είτε ακούσια αγιομάχος. Αν υπάρχουν σαφείς αναφορές καταδίκης του ιερού ή πατέρα, αγίου ή "αγίου", επισκόπου Ιππώνος Αυγουστίνου, από την άλλη δε τεκμαίρεται ευκρινώς η αγιοκατάταξη αυτού, δεν θα είχε κανένα λόγο να μη το δεχθεί.
Μετά το Σχίσμα της Δυτικής από την Ανατολική Εκκλησία είναι γνωστή η διαφωνία των Λατίνων με την αγιοκατάταξη του Μεγάλου και αγίου Φωτίου, εκ μέρους ημών των Ορθοδόξων, εναντι της δικής των αγιοκατάταξης του Φραγκίσκου της Ασίζης.
***
Ο Ανώνυμος άφησε
ένα νέο σχόλιο για την ανάρτησή σας "Ο Kyprianos Christodoulides άφησε
ένα σχόλιο για...":
Το σχόλιο απευθύνεται στον αρχιμανδρίτη Ευτύχιο, που κέρδισε τον Νεστόριο, αλλά κατόπιν πήγε στην άλλη άκρη και έγινε Μονοφυσίτης, και αναθεματίστηκε απο την 4η Οικουμενική.
Το σχόλιο στόχευε στο ότι κανείς δεν έχει το αλάθητο
Το σχόλιο απευθύνεται στον αρχιμανδρίτη Ευτύχιο, που κέρδισε τον Νεστόριο, αλλά κατόπιν πήγε στην άλλη άκρη και έγινε Μονοφυσίτης, και αναθεματίστηκε απο την 4η Οικουμενική.
Το σχόλιο στόχευε στο ότι κανείς δεν έχει το αλάθητο
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από έναν διαχειριστή ιστολογίου.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑυτός που νίκησε τον Νεστόριο στην 3η Οικουμενική, αυτός πήγε με την διδασκαλία του στην άλλη άκρη και αναθεματίστηκε απο την 4η Οικουμενική.
ΑπάντησηΔιαγραφήΆβυσσος Η ΨΥΧΉ ΤΟΥ ΑΝΘΡΏΠΟΥ
Ο/Η Ανώνυμος είπε...
ΑπάντησηΔιαγραφήΑυτός που νίκησε τον Νεστόριο στην 3η Οικουμενική, αυτός πήγε με την διδασκαλία του στην άλλη άκρη και αναθεματίστηκε απο την 4η Οικουμενική.
Άβυσσος Η ΨΥΧΉ ΤΟΥ ΑΝΘΡΏΠΟΥ
κχ
Θα παρακαλούσα τον ανωτέρω Ανώνυμο σχολιαστή να μου απαντήσει αν, σαφώς και ονομαστικά, αναθεματίστηκε, αφορίστηκε, καταδικάστηκε, από την Δ΄ Οικουμενική ο επίσκοπος Ιππώνος Αυγουστίνος.
Το σχόλιο απευθύνεται στον αρχιμανδρίτη Ευτύχιο, που κέρδισε τον Νεστόριο, αλλά κατόπιν πήγε στην άλλη άκρη και έγινε Μονοφυσίτης, και αναθεματίστηκε απο την 4η Οικουμενική.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤο σχόλιο στόχευε στο ότι κανείς δεν έχει το αλάθητο
Ανώνυμος Ο/Η Ανώνυμος είπε...
ΑπάντησηΔιαγραφήΤο σχόλιο απευθύνεται στον αρχιμανδρίτη Ευτύχιο, που κέρδισε τον Νεστόριο, αλλά κατόπιν πήγε στην άλλη άκρη και έγινε Μονοφυσίτης, και αναθεματίστηκε απο την 4η Οικουμενική. Το σχόλιο στόχευε στο ότι κανείς δεν έχει το αλάθητο
κυπριανός χ
Υπάρχει μια εσφαλμένη αντίληψη περί αλαθήτου, όπως και μια εντελώς λάθος γενίκευση. Άλλο να χρησιμοποιεί τη λέξη αυτή, μάλιστα δε και να δογματίζει περί αυτής, ένας αιρετικός και έτερο, όταν συμβαίνει να γίνεται χρήση αυτής της λέξης από τους πατέρες της Εκκλησίας. Διότι, ναι, οι πατέρες της Εκκλησίας ήταν όντως αλάθητοι όταν, γενόμενοι φορείς της θείας Χάριτος, γενόμενοι θεοφόροι, θέσπισαν τα Δόγματα της Εκκλησίας. Τι θα λέγαμε, για παράδειγμα, περί Μεγάλου Αθανασίου, Γρηγορίου του Θεολόγου, Μεγάλου Βασιλείου, Ιωάννου Χρυσοστόμου και πλήθος άλλων ; Ότι κανείς εξ αυτών δεν ήταν αλάθητος ; Μη γένοιτο.
Στη γενικότητά της η λέξη αλάθητος σημαίνει και αναμάρτητος, συνεπώς, κανείς από εμάς τους ανθρώπους δεν είναι αναμάρτητος. Όλοι είμαστε αμαρτωλοί, όχι όμως και κατά το Δόγμα. Εκεί οφείλουμε και πρέπει να είμαστε αλάθητοι. Όχι όμως γενικεύοντας να λέμε "ουδείς αλάθητος", ζώντας βουτηγμένοι μέσα στην αίρεση, δηλαδή, στην κορύφωση της αμαρτίας, με το επιπλέον κατάπλασμα "ουδείς αναμάρτητος".