ΚΥΡΙΑΚΗ 13 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ 2015 – ΙΑ΄ ΛΟΥΚΑ ΤΩΝ ΠΡΟΠΑΤΟΡΩΝ -- «Εποίησε δείπνο μέγα και εκάλεσε πολλούς»
Το Δείπνο της θείας αγάπης
Σ΄ ένα δείπνο
αλλιώτικο, το οποίο παρομοιάζεται με τη Βασιλεία των Ουρανών, προσκαλεί τον
άνθρωπο η αγάπη του Θεού. Στην τιμητική πρόσκληση που τους απευθύνει για
συμμετοχή στο ξεχωριστό αυτό δείπνο, οι προσκεκλημένοι με εύσχημο τρόπο
προφασίζονται και επικαλούνται τις μέριμνες της καθημερινής ζωής για ν΄
αρνηθούν να παραστούν. Το χωράφι, η αγορά βοδιών και ο γάμος, από ευλογία του
Θεού μετατράπηκαν σε προφάσεις για ν΄ απορρίψει ο άνθρωπος το μεγαλείο που του
πρόσφερε η θεϊκή αγάπη.
Οι δικαιολογίες
Δικαιολογημένα,
λοιπόν, ο οικοδεσπότης μόλις ακούει τις φτηνές δικαιολογίες που προβλήθηκαν,
εξοργίζεται. Αυτό συμβαίνει γιατί η τιμή που κάνει ο Θεός στον άνθρωπο να τον
καλέσει σε κοινωνία μαζί του, συνιστά ένα ανεπανάληπτο μεγαλείο, για την άρνηση
του οποίου δεν χωρεί καμιά δικαιολογία.
Putin initiates law against anti-Semitic Biblical commentary
Russian president continues to surprise with his strong
stance against anti-Semitism.
At the
initiative of Russian President Vladimir Putin, the Duma (Russian Parliament)
has legislated a law outlawing "distorted and/or extremist"
commentary of Scriptures.
The
purpose of the unusual law, it is widely understood, is the prevention of
cynical advantage being taken of Biblical verses for anti-Semitic purposes.
Russian
history has seen many instances in which anti-Semitic elements announced
"shocking new revelations" from the Bible and Rabbinic writings to
encourage violent anti-Semitism.
O Συναξαριστής της ημέρας.
Κυριακή, 13 Δεκεμβρίου 2015
ΙΑ ΛΟΥΚΑ. Λουκίας μάρτυρος, Αυξεντίου, Ευστρατίου.
Μαρτύρησαν κατὰ
τὸ σκληρὸ διωγμὸ τῶν χριστιανῶν ἐπὶ Διοκλητιανού. Ὁ Εὐστράτιος, ποὺ ἦταν
ἀνώτερος ἀξιωματικός, συνελήφθη ἀπὸ τὸ Δούκα Λυσία. Αὐτός, ἀφοῦ τὸν βασάνισε μὲ
τὸν πιὸ φρικτὸ τρόπο, ἔπειτα τὸν ἔστειλε στὸν ἔπαρχο Ἀγρικόλα. Φημισμένος αὐτὸς
γιὰ τὴν ὠμότητά του ἀπέναντι στοὺς χριστιανούς, ἔβαλε τὸν Εὐστράτιο νὰ βαδίσει
μὲ σιδερένια παπούτσια, ποὺ εἶχαν μέσα μυτερὰ καρφιά. Κατόπιν τὸν ἀποτελείωσε,
ἀφοῦ τὸν ἔριξε μέσα στὴ φωτιά.
Τὸν Αὐξέντιο, ποὺ
ἦταν ἱερέας καὶ συμπολίτης τοῦ Εὐστρατίου, ὁ ἡγεμόνας τὸν πίεσε νὰ
ἀλλαξοπιστήσει μὲ πολλὲς δελεαστικὲς ὑποσχέσεις. Ἀλλὰ ὁ ἄξιος λειτουργὸς τοῦ
Χριστοῦ ἀπάντησε: «Δὲν εἶναι ἀνάγκη νὰ λέω πολλὰ λόγια Λυσία. Στὴν ζωὴ αὐτὴ
εἶμαι τοῦ Χριστοῦ καὶ θὰ εἶμαι δικός Του μέχρι θανάτου. Καὶ ἂν ἀναρίθμητους
δαρμοὺς καὶ πληγὲς μοῦ δώσεις, καὶ ἂν μὲ φωτιὰ καὶ σίδερο μὲ λιώσεις, ὁ Χριστός
μου εἶναι παντοδύναμος καὶ ὁ Σταυρὸς Του ἀκαταμάχητος. Αὐτὸς καθ’ ἑαυτὸν ὁ
Αὐξέντιος εἶναι ἀδύνατος. Ἀλλὰ τοῦ χριστιανοῦ Αὐξεντίου τὸ φρόνημα δὲν θὰ
κάμψεις ποτέ». Ἐξαγριωμένος ὁ ἡγεμόνας ἀπὸ τὴν ἀπάντηση, ἀμέσως τὸν ἀποκεφάλισε.
Τὸν Μαρδάριο,
ἀφοῦ τρύπησαν τοὺς ἀστραγάλους του τὸν κρέμασαν μὲ τὸ κεφάλι πρὸς τὰ κάτω καὶ
τὸν ἔκαψαν.
Ὁ ἀξιωματικὸς
Εὐγένιος, ἀφοῦ τοῦ ἔκοψαν τὴν γλώσσα καὶ τὰ χέρια καὶ τοῦ ἔσπασαν τὰ πόδια,
ἐξέπνευσε.
Τὸν δὲ στρατιώτη
Ὀρέστη τὸν θανάτωσαν, ἀφοῦ τὸν ξάπλωσαν σὲ πυρακτωμένο κρεβάτι.
Ο ΠΑΤΡΙΑΡΧΗΣ ΣΕΡΒΙΑΣ ΛΕΓΕΙ ΟΤΙ Η ΟΡΘΟΔΟΞΟΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΑΠΟΤΕΛΕΙ ΜΕΡΟΣ ΑΛΛΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ
Ο «Οικουμενιστής»
Πατριάρχης Σερβίας κ. Γερμανός εις μήνυμα το οποίον υπογράφει μετά των άλλων
Προέδρων του Παγκοσμίου Συμβουλίου «Εκκλησιών», διακηρύσσει την πεποίθησίν του
ότι αι «Χριστιανικαί» κοινότητες αποτελούν πάσαι μέρος της μιάς μεγάλης
Χριστιανικής Εκκλησίας!! Δηλ. και η Ορθόδοξος Εκκλησία κατά τον Μακαριώτατον
Πατριάρχην Σερβίας είναι απλώς μία «κοινότης», η οποία αποτελεί μέρος της
Χριστιανικής Εκκλησίας, συμφώνως προς την αιρετικήν διδασκαλίαν της «θεωρίας
των κλάδων». Το μήνυμα δε αυτό του κ. Γερμανού είχε δυσμενείς επιπτώσεις και
μεταξύ των αδελφών Ορθοδόξων της Σερβίας. Πληροφορούμεθα δε χαρακτηριστικώς ότι
ο γνωστός μέγας Σέρβος Θεολόγος π. Ιουστίνος Πόποβιτς, το κατέκρινε, έπαυσε δε
πάσαν εκκλησιαστικήν επικοινωνίαν μετά του κακοδόξου Πατριάρχου και παραμένει
«έγκλειστος» εις το ησυχαστήριόν του προσευχόμενος εις τον Θεόν υπέρ της
Εκκλησίας. Το σχετικόν απόσπασμα του αιρετικού μηνύματος έχει ούτω: «Και η
βιαία Πνοή της ανανεώσεως θα πνεύση εις το μέγα πεδίον της Εκκλησίας καθώς και
εις εκάστην των κοινοτήτων αυτής· διότι αύται δεν είναι απλαί διοικητικαί
ενότητες, αλλ΄ αποτελούν πάσαι μέρος της μιάς μεγάλης Χριστιανικής
Εκκλησίας».
Οι
Πρόεδροι του Παγκοσμίου Συμβουλίου Εκκλησιών.
Πάστωρ Visser’t Hooft, επίτιμος Πρόεδρος, Γενεύη, Ελβετία.
Κυρία
Kiyoka Cho, Τόκυο Ιαπωνία.
Πατριάρχης
Γερμανός, Βελιγράδιον Γιουγκοσλαβία.
Επίσκοπος Hanns Lije Αννόβερον
Γερμανία κ.ά.
Κίνδυνος νέου Σχίσµατος εἰς τήν Ἐκκλησίαν; -- Τοῦ Σεβασµιωτάτου Μητροπολίτου Πειραιῶς κ. Σεραφείµ
Ἐν Πειραιεῖ τῇ 16ῃ/9/2015
Ἡ κυριότερη αἰτία, ἀπό ὀρθοδόξου θεολογικῆς ἐπόψεως, τῆς παγκοσµίου κρίσεως, πού διέρχεται σήµερα ἡ ἀνθρωπότητα, θά πρέπει νά ἑστιαστεῖ στήν ἀποµάκρυνση, τήν ἀποστασία ἀπό τόν Ἅγιο Τριαδικό Θεό καί τήν ἀµετανοησία, ἡ ὁποία ὁδηγεῖ στήν ὑποδούλωση καί αἰχµαλωσία στήν παναίρεση τοῦ συγκρητιστικοῦ διαχριστιανικοῦ καί διαθρησκειακοῦ Οἰκου- µενισµοῦ. Ὁ σατανοκίνητος καί δαιµονικός Οἰκουµενισµός, ὄργανο στά χέ- ρια τῆς Μασονίας καί τοῦ διεθνοῦς φρικώδους Σιωνισµοῦ, πού ἀποσκοπεῖ στήν ἐγκαθίδρυση τοῦ Ἀντιχρίστου, ὡς µοναδικοῦ παγκοσµίου βασιλέως, ἀλλοιώνει τίς συνειδήσεις καί ἔχει διαβρώσει σχεδόν τούς πάντες καί τά πάντα. Ἀπόδειξη τῶν ἀνωτέρω –γιά νά περιοριστοῦµε µόνο στά
τελευταῖα οἰκουµενιστικά γεγονότα– εἶναι ἡ διαθρησκειακή συνάντηση γιά τήν
δῆθεν εἰρηνική συνύπαρξη Χριστιανῶν καί Μουσουλµάνων χωρίς τήν ἀποκήρυξη τοῦ
ἐγκληµατικοῦ Κορανίου τοῦ δῆθεν αἰωνίου λόγου τοῦ Θεοῦ πού διατάσσει τήν «σφαγή
τῶν ἀπίστων», πού πραγµατοποιήθηκε σέ ξενοδοχεῖο τῆς Ἀθήνας στίς 2 καί
3-9-20151 , τό ∆ιεθνές Θεολογικό Συµπόσιο γιά τήν 75η ἐπέτειο ἀπό τήν ἵδρυση
τῆς παπικῆς οἰκουµενιστικῆς κοινότητας στό Ταϊζέ ἀπό τίς 30-8 ἕως τίς 6-9-20152
, ἡ διαθρησκειακή συνάντηση, ἡ ὁποία διοργανώθηκε ἀπό τήν οἰκουµενιστική
κοινότητα τοῦ «ἁγίου Αἰγιδίου» στά Τίρανα τῆς Ἀλβανίας στίς 6-9-20153 ,
τό∆ιεθνές Συνέδριο «ὀρθόδοξης πνευµατικότητας», πού ἔλαβε χώρα στήν
οἰκουµενιστική µεικτή καί διοµολογιακή µοναστική κοινότητα τοῦ Μποζέ τῆς
Ἰταλίας ἀπό τίς 9 ἕως τὶς 12-9- 20154 καί τό ∆ιεθνές Συνέδριο τῆς Ἑταιρείας τοῦ
∆ικαίου τῶν Ἀνατολικῶν Ἐκκλησιῶν, πού πραγµατο- ποιήθηκε στή Θεσσαλονίκη στίς
10- 9-20155 .
THE REDEMPTIVE DIALOGUE BETWEEN CREATED AND UNCREATED IN HISTORY
by Protopresbyter fr. George D.
Metallinos
Professor Emeritus of the Athens University
Professor Emeritus of the Athens University
Πρωτοπρεσβύτερος π. Θεόδωρος Ζήσης : Τὸ ἐκκλησιαστικὸ σῶμα νοσεῖ ἐπικίνδυνα·
«Τὸ θέμα τῆς κοινωνίας
μὲ τοὺς αἱρετικούς, ὡς καὶ τῆς ἐν
συνεχείᾳ κοινωνίας
μὲ τοὺς κοινωνοῦντες, οἱ ὁποῖοι
μὲ τὴν πράξη τους αὐτὴ ἀποβαίνουν
ἀκοινώνητοι, εἶναι
τὸ μεῖζον καὶ ἐπεῖγον θέμα στὴν σημερινὴ ἐκκλησιαστικὴ ζωή. Τὸ ἐκκλησιαστικὸ
σῶμα νοσεῖ ἐπικίνδυνα· ὑπεύθυνοι
γιὰ τὴν νόσο εἴμαστε
ὅλοι, ὄχι μόνον οἱ κοινωνοῦντες μὲ τοὺς ἑτεροδόξους, ἀλλὰ καὶ ὅσοι
κοινωνοῦμε μὲ τοὺς κοινωνοῦντες· ἡ ἐκτροπὴ
καὶ ἡ παράβαση μοιάζει μὲ τὰ συγκοινωνοῦντα
δοχεῖα…».
«Ἔγγαμος ἱερεύς, μοῦ εἶπε: “Προτιμῶ νὰ καλλιεργῶ τὰ χωράφια μου, ὡς ἁπλὸς ἀγρότης, καὶ νὰ κρατήσω τὴν πίστη μου, παρὰ νὰ συνεργήσω στὴν κατεδάφισή της καὶ νὰ πάω στὴν κόλαση μαζὶ μὲ τὸν πατριάρχη καὶ τοὺς ἐπισκόπους”... Αὐτὰ ποὺ εἶπε ὁ ὀλιγογράμματος ἱερεὺς ...ἐκφράζουν τὴν διαχρονικὴ συνείδηση τῆς Ἐκκλησίας γιὰ τὴν στάση ὅλων τῶν πιστῶν καὶ τῶν λαϊκῶν ἀπέναντι τῶν ἐπισκόπων καὶ τῶν πρεσβυτέρων σὲ περίπτωση ποὺ δὲν ὀρθοτομοῦν τὸν λόγο τῆς ἀληθείας, ἀλλὰ ἐνισχύουν τὴν αἵρεση καὶ τὴν πλάνη».
***
Ο Kyprianos Christodoulides άφησε ένα σχόλιο για
την ανάρτησή σας "Πρωτοπρεσβύτερος
π. Θεόδωρος Ζήσης : Τὸ ἐκκλησι...":
"Πρωτοπρεσβύτερος π. Θεόδωρος Ζήσης : Τὸ ἐκκλησιαστικὸ σῶμα νοσεῖ ἐπικίνδυνα·"
κχ
Αυτό το γνωρίζουν πολλοί και αρκετά καλά. Δεν γνωρίζουν όμως και την αιτία, ή κατά την ρήση παλαιού πολιτικού : Τίς πταίει ; Μήπως γι΄ αυτό ευθύνεται η μνημόνευση των αιρετικών ; Διότι όταν μνημονεύεται αιρετικός επίσκοπος, τότε, σύμφωνα με τα βιβλία των Θρησκευτικών μας, η μνήμη του επισκόπου "λούζει", για να το πω απλά, και το εκκλησίασμα, το σώμα της Εκκλησίας, το λαό του Θεού.
Τι έχει να μας πει περί αυτού ο π. Θεόδωρος Ζήσης ;
"Πρωτοπρεσβύτερος π. Θεόδωρος Ζήσης : Τὸ ἐκκλησιαστικὸ σῶμα νοσεῖ ἐπικίνδυνα·"
κχ
Αυτό το γνωρίζουν πολλοί και αρκετά καλά. Δεν γνωρίζουν όμως και την αιτία, ή κατά την ρήση παλαιού πολιτικού : Τίς πταίει ; Μήπως γι΄ αυτό ευθύνεται η μνημόνευση των αιρετικών ; Διότι όταν μνημονεύεται αιρετικός επίσκοπος, τότε, σύμφωνα με τα βιβλία των Θρησκευτικών μας, η μνήμη του επισκόπου "λούζει", για να το πω απλά, και το εκκλησίασμα, το σώμα της Εκκλησίας, το λαό του Θεού.
Τι έχει να μας πει περί αυτού ο π. Θεόδωρος Ζήσης ;