Εἰς ἀτραποὺς δυσβάτους, σκοτεινὰς καὶ νεφελώδεις βαδίζει ὁλοταχῶς ὁ Οἰκουμενικὸς Πατριάρχης
ΦΩΝΗ ΑΓΩΝΙΑΣ ΚΑΙ ΑΝΗΣΥΧΙΑΣ
ΕΚ ΤΟΥ ΑΓ. ΟΡΟΥΣ
Γέρων Ἐρημίτης Ἁγίου Ὄρους:
«... Η ΟΡΘΟΔΟΞΟΣ πίστις καὶ ὁμολογία……..
Ἀναφέρεις, Γέροντα, ὅτι οἱ ἡγέτες τῆς Ὀρθοδοξίας «σέρνονται πρὸς νόθευσιν τῆς Πίστεως»! Μὰ ἀγνοεῖτε, Γέροντα, ὅτι ἤδη ἔχουν νοθεύσει τὴν Πίστη; Γράφετε: «Ὁ Πατριάρχης
Κωνσταντινουπόλεως, ὅλως αὐθαιρέτως ἀνυποχώρητος εἰς τὴν οἰκουμενιστικὴν γραμμήν, καὶ πορείαν του, δυστυχῶς δὲν ἀκούει τὶς τόσες δίκαιες φωνὲς» καὶ «δὲν συγκινεῖται ποσῶς ἀπὸ τὴν ἁγιοπατερικὴν στάσιν» τῶν πιστῶν.
Σωστὰ τὰ λέτε, Γέροντα, γιὰ τὸν Πατριάρχη. Ἀλλὰ ρωτᾶμε. Μήπως κι ἐσεῖς οἱ Ἁγιορεῖτες, καὶ οἱ Πρωτοπρεσβύτεροι ποὺ τοὺς ἐπαινεῖτε, καὶ τὰ ἱστολόγια ποὺ σᾶς φιλοξενοῦν, δὲν νοθεύετε τὴν Ἁγίαν μας Παράδοση σὲ ἄλλο σημεῖο, σὲ ἐκεῖνο τῆς μνημονεύσεως αὐτῶν ποὺ κατηγορεῖτε; Μήπως ἐσεῖς, «συγκινεῖστε» ἀπὸ τὴν ἁγιοπατερικὴ στάση τῶν διαχρονικῶς ἀποτειχισμένων Ἁγίων καὶ πιστῶν, μάλιστα ἁγιορειτῶν ἐπὶ Βέκκου, ἐπὶ Ἀθηναγόρου, ἐπὶ Δημητρίου; Μήπως ἐσεῖς, «ὅλως αὐθαιρέτως», δὲν ἐπικοινωνεῖτε μὲ τοὺς κακοδοξοῦντας, ἀρνούμενοι νὰ κάνετε ἐκεῖνο ποὺ ἔκαναν οἱ Ἅγιοι, περιμένοντες νὰ ἀνανήψουν οἱ Καθηγούμενοι καὶ οἱ Πρωτοπρεσβύτεροι καὶ νὰ ἡγηθοῦν τοῦ ἀγῶνος τῆς ἀποτειχίσεως; Δὲν σᾶς φτάνει ἡ διδασκαλία καὶ οἱ Ἐντολὲς τοῦ Κυρίου καὶ τῶν Ἁγίων; Περιμένετε καὶ τὴν εὐλογία τῶν χαρτοπολεμιστῶν καὶ σιγονταροοικουμενιστῶν;
Ποιό ἀντίκρυσμα ἔχει ἡ συμβουλή-προτροπή σας, Γέροντα, ὅπως «οἱ πιστοὶ θὰ πρέπη πάσῃ θυσίᾳ νὰ φυλάττουν τὴν Ὀρθόδοξον Πίστιν καθαράν, ἀποφεύγοντες τὰ οἰκουμενιστικὰ φρονήματα», ἢ ἡ παράθεση τοῦ λόγου τοῦ ἁγίου Μάρκου, ὅτι «ἅπαντες οἱ τῆς Ἐκκλησίας διδάσκαλοι, φεύγειν τοὺς ἑτερόφρονας παραινοῦσι, καὶ τῆς αὐτῶν κοινωνίας
διΐστασθαι...», ὅταν τοῦτο λησμονεῖτε νὰ τὸ πράξετε; ὅταν συμπράττετε
μὲ ἐκείνους ποὺ ἄσπλαχνα κατηγοροῦν ὡς ἐκτὸς Ἐκκλησίας, ὅσους στὶς μέρες μας ἀκολούθησαν (παρὰ τὶς ἐλλείψεις καὶ τὶς ἁμαρτίες τους) αὐτὴν ἀκριβῶς τὴν συμβουλὴ τῶν Ἁγίων περὶ ἀποτειχίσεως;
Γιατί κατηγορεῖτε τοὺς «σημερινοὺς οἰκουμενιστὰς ἀρχιερεῖς καὶ ποιμενάρχας» ὡς «παραβαίνοντας αὐτοὺς (τοὺς Ἱ. Κανόνας) εὐκαίρως ἀκαίρως καὶ κηρύττοντας
“νέον Εὐαγγέλιον”» καὶ δὲν συνειδητοποιεῖτε ὅτι σὲ παρόμοια παράβαση προβαίνετε κι ἐσεῖς, διαγράφοντας τοὺς Ἱ. Κανόνες καὶ τὶς διδασκαλίες τῶν Ἁγίων περὶ Διακοπῆς Μνημοσύνου« σὺ δὲ γνῶθι σεαυτῶ εἴ τι ἔπραξας »
Ο Χίλων ή Χείλων o Λακεδαιμόνιος, γεννήθηκε το 600 π.Χ. στη Σπάρτη και πέθανε το 520 π.Χ.
στην Πίσσα της Σικελίας. Τα πιο σπουδαία και γνωστά γνωμικά του, δηλαδή το
«μηδέν άγαν», το «γνώθι σαυτόν» και το «εγγύα παρά δ’ άττα» [σημειωτέον ότι το
πρώτο απ’ αυτά αποδίδεται, κατ’ άλλη εκδοχή, στον Σόλωνα, ενώ το δεύτερο στον
Θαλή] είχαν γραφτεί στον τοίχο (ή στην προμετωπίδα) του ναού του Απόλλωνα,
στους Δελφούς
Σημείωση και σχόλιο κχ.
Θαλής ο Μιλήσιος, 640 ή 624 π.Χ. - 546 π.Χ. στην περίπτωση που σε αυτόν αποδίδεται το "γνώθι σαυτόν". Το ερώτημα που ακολουθεί είναι απότοκο του γεγονότος ότι στο βιβλίο Ιώβ της Παλαιάς Διαθήκης βρίσκεται καταγεγραμμένο το "γνώθι σαυτόν". Λοιπόν, όποιος γνωρίζει, ας μας απαντήσει τι εκ των δύο συμβαίνει : Το βιβλίο του Ιώβ είναι αρχαιότερο του Θαλή, ή του Χίλωνος, ή μήπως συμβαίνει το αντίθετο, πρώτα ο Θαλής και ο Χίλων, έπειτα δε ο Ιώβ ;
Ιώβ ε΄ : « ... 24 εἶτα γνώσῃ ὅτι εἰρηνεύσει σου ὁ οἶκος, ἡ δὲ δίαιτα τῆς σκηνῆς σου οὐ μὴ ἁμάρτῃ. 25 γνώσῃ δὲ ὅτι πολὺ τὸ σπέρμα σου, τὰ δὲ τέκνα σου ἔσται ὥσπερ τὸ παμβότανον τοῦ ἀγροῦ. 26 ἐλεύσῃ δὲ ἐν τάφῳ ὥσπερ σῖτος ὥριμος κατὰ καιρὸν θεριζόμενος ἢ ὥσπερ θιμωνία ἅλωνος καθ᾿ ὥραν συγκομισθεῖσα. 27 ἰδοὺ ταῦτα οὕτως ἐξιχνιάσαμεν, ταῦτά ἐστιν ἃ ἀκηκόαμεν· σὺ δὲ γνῶθι σεαυτῶ εἴ τι ἔπραξας.»
ΕΟΡΤΟΔΡΟΜΙΟΝ
Τροπάριον.
Λύμην φυγούσα, του Θεούσθαι τη πλάνη, Άληκτον υμνεί, τον κενούμενον Λόγον,
Νεανικώς άπασα, συν τρόμω κτίσις. Άδοξον εύχος, δειματουμένη φέρειν, Ρευστή
γενώσα, καν σοφώς εκαρτέρει.
Ερμηνεία.
Ήτον ποτέ καιρός, όταν οι άνθρωποι ελάτρευαν ως Θεόν την κτίσιν παρά τον κτίσαντα, κατά τον Απόστολον λέγοντα: «Μετήλλαξαν την αλήθειαν του Θεού εν τω ψεύδει, και εσεβάσθησαν και ελάτρευσαν τη κτίσει περά τον κτίσαντα, ος εστιν ευλογητός εις τους αιώνας, Αμήν» (Ρωμ. α: 25)· και προς τούτοις εδόξαζον, ότι τα στοιχεία και οι φωστήρες και τα άστρα κυβερνώσιν άπαντα τα υπό σελήνην· τοιούτοι εστάθησαν άπαντες σχεδόν οι προ της ενσάρκου Παρουσίας άνθρωποι, οι καλούμενοι Έλληνες και ειδωλολάτραι.
O Συναξαριστής της ημέρας.
Δευτέρα, 30 Μαρτίου 2015
Ιωάννου του οσίου, συγγραφέως της Κλίμακος, Εύβουλης μητρός Αγ. Παντελεήμονος, Ζαχαρίου ιερομάρτυρος του νέου, επισκόπου Κορίνθου (1684).
Ὁ Ὅσιος Ἰωάννης
τῆς Κλίμακος γεννήθηκε περὶ τὸ ἔτος 525 μ.Χ. καὶ ἦταν υἱὸς εὐσεβοῦς καὶ εὔπορης
οἰκογένειας. Ἔλαβε πλούσια μόρφωση, γι’ αὐτὸ καὶ τὸν ἀποκαλοῦσαν «σχολαστικό»,
ἀλλὰ σὲ ἡλικία δεκαέξι ἐτῶν, ἀφοῦ ἐγκατέλειψε τὸν κόσμο, παραδόθηκε στὴν πνευματικὴ
καθοδήγηση τοῦ Γέροντος Μαρτυρίου, στὸ ὄρος Σινᾶ, ὅπου ἔμεινε μέχρι τὸ θάνατό
του.
Στὴν συνέχεια
ἐπισκέφθηκε μοναχικὲς κοινότητες στὴ Σκήτη καὶ Ταβέννιση τῆς Αἰγύπτου, ἀργότερα
δὲ ἐγκαταστάθηκε σὲ κελὶ τῆς ἐρήμου τοῦ Σινᾶ, ποὺ ἀπεῖχε δύο ὧρες ἀπὸ τὴ μονὴ
τῆς Ἁγίας Αἰκατερίνης.