Ο εθνομηδενισμός στα σχολεία -- Τους ενοχλεί η σχέση της αρχαιότητος και της Ρωμανίας - Βυζαντίου με τον νεότερο Ελληνισμό

Λίγες ημέρες μετά την προκλητική δήλωση του υπουργού Παιδείας, ο οποίος αμφισβήτησε τη Γενοκτονία των Ποντίων, και αμέσως μετά την επίσκεψή του στην Τουρκία ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας πέταξε τις μάσκες και έδειξε τις πραγματικές προθέσεις του για την Παιδεία, την εθνική μας ταυτότητα και τα εθνικά θέματα. Ανέθεσε τη σύνταξη νέων αναλυτικών προγραμμάτων για το μάθημα της Ιστορίας όλων των σχολικών βαθμίδων στον Αντώνη Λιάκο, πνευματικό μέντορα της Ρεπούση και της αποδομητικής σχολής.

Οσοι παρακολουθούμε επί χρόνια τη διαδρομή του συριζαϊσμού και της «Ανανεωτικής Αριστεράς» δεν αισθανόμαστε έκπληξη. Από αυτόν τον ιδεολογικό χώρο έχει προέλθει η μεγαλύτερη επίθεση κατά της Εκκλησίας, της Ιστορίας, της εθνικής αυτογνωσίας μας. Τώρα που αυτό το ιδεολογικό ρεύμα βρίσκεται στην κυβέρνηση, θα προσπαθήσει να αλλοιώσει την ιστορική συνείδηση των Ελληνοπαίδων κυρίως για δύο λόγους.

Ο πρώτος λόγος είναι ιδεολογικός. Ο συριζαϊσμός δεν πιστεύει στην έννοια του έθνους και του εθνικού κράτους, αρνείται τη συμβολή της Ορθόδοξης Εκκλησίας στη διαμόρφωση του νέου Ελληνισμού, αμφισβητεί τη διαχρονική συνέχεια του Ελληνισμού από την αρχαιότητα έως σήμερα και θεωρεί το ελληνικό έθνος δημιούργημα του δυτικού Διαφωτισμού και κατασκεύασμα των νεότέρων χρόνων. Θέλουν την Ελλάδα πολυεθνική, πολυπολιτισμική και πολυθρησκευτική, επιχειρούν να αποδώσουν την ελληνική ιθαγένεια σε ανεξέλεγκτο αριθμό μουσουλμάνων ή και ισλαμιστών μεταναστών, και έχουν ήδη αρχίσει την αποδόμηση του ορθόδοξου μαθήματος των Θρησκευτικών.

Ο δεύτερος λόγος είναι πολιτικός - διπλωματικός. Ο κ. Τσίπρας φαίνεται ότι έχει δώσει υποσχέσεις για γρήγορο «κλείσιμο» σημαντικών εθνικών θεμάτων, άρα τα Ελληνόπουλα πρέπει να αγαπήσουν ξαφνικά την Τουρκία και τα Σκόπια, ώστε να αποδεχθούν την πιθανή διχοτόμηση της Κύπρου, του Αιγαίου και της Θράκης, την παραχώρηση του ονόματος της Μακεδονίας και άλλα δυσάρεστα. Υλοποιείται η μεθόδευση του Γιώργου Α. Παπανδρέου, ο οποίος υπέγραψε μορφωτικό πρωτόκολλο με τον μακαρίτη Ισμαήλ Τζεμ, τότε ΥΠΕΞ της Τουρκίας, για την αλλαγή των σχολικών βιβλίων υπέρ της «ελληνοτουρκικής φιλίας». Η αλλαγή έγινε μονομερώς. Στην Ελλάδα εμφανίστηκε το απαράδεκτο βιβλίο του «συνωστισμού», ενώ οι Τούρκοι δεν άλλαξαν ούτε τελεία.

Οι σχεδιαστές της νέας φιλοσοφίας των σχολικών βιβλίων διακηρύσσουν ότι θέλουν να καταργήσουν το «αφήγημα», όπως το ονομάζουν, του Κωνσταντίνου Παπαρρηγοπούλου. Τους ενοχλεί η σύνδεση της αρχαιότητος και της Ρωμανίας - Βυζαντίου με τον νεότερο Ελληνισμό. Δεν συμφωνούν με την προβολή της Ορθοδοξίας ως στοιχείου ενοποιητικού και απελευθερωτικού των Ελλήνων. Ομως ο Παπαρρηγόπουλος δεν έγραφε απλώς ιδέες και απόψεις. Τεκμηρίωνε αυτά που έγραφε τον 19ο αιώνα και σήμερα έχουμε στη διάθεσή μας πολύ περισσότερες μαρτυρίες που τον δικαιώνουν.
Με τρόπο νόμιμο, δημοκρατικό και επιστημονικό θα αντιδράσουμε στην επιχειρούμενη επιβολή του εθνομηδενισμού.


Κωνσταντίνος Χολέβας

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου