Σχόλια για την ανάρτηση "Τάδε έφη Κοσμάς"

Ο  Kyprianos Christodoulides άφησε ένα σχόλιο για την ανάρτησή σας "Τάδε έφη Κοσμάς": 

Θλιβερά όλα αυτά και ακόμη θλιβερότερα, διότι η αγι
oκατάταξη στηρίχθηκε στην επιστημονική αυθεντία ενός διακεκριμένου ειδικού οστεολόγου παγκοσμίου φήμης για την αυθεντικότητα των ευρεθέντων οστών και του αναφερόμενου ως αγίου Edward the Martyr.

"Η Σύνοδος των επισκόπων έχουσα εξετάσει τα εις την διάθεσίν της τεκμήρια του ζητήματος μετά προσοχής, ιδιαζόντως την ιατροδικαστικήν Έκθεσιν επί των λειψάνων, πραγματοποιηθείσαν το 1970, υπό του διακεκριμένου Δρ. Τόμας Στώουελ, παγκοσμίου φήμης ειδικού οστεολόγου, κατέληξεν επισήμως να αναγνωρίση ότι η ως άνω οστεολογική εξέτασις συνιστά αναμφισβήτητον επιβεβαίωσιν της ταυτότητος και αυθεντικότητος των λειψάνων, τα οποία παραδίδονται εις την Εκκλησίαν ημών."

Αν η Εκκλησία ζητά την βοήθεια της επιστήμης για να τεκμηριώσει την ανάδειξη και ανακήρυξη των αγίων της, τότε, προκειμένου να κλείσει τα στόματα των αγνωστικιστών, που μας κοροϊδεύουν για την τιμητική προσκύνηση των αγίων λειψάνων, να προσκαλέσει τους όπου γης διακεκριμένους ειδικούς οστεολόγους παγκοσμίου φήμης, προκειμένου να αποφανθούν περί της γνησιότητας των λειψάνων του αγίου Ιωάννου του Δαμασκηνού, του ιερού Χρυσοστόμου και πλήθους άλλων. Ας αρχίσουμε λοιπόν να τα βάζουμε όλα κάτω από το ηλεκτρονικό ... οστεολόγιο (μικροσκόπιο) και όλα θα έχουν, ελπίζω, τέλος καλό. Η επιστήμη δεν κάνει λάθη !
    

***

Ο telemaxos doumanis άφησε ένα  σχόλιο για την ανάρτησή σας "Τάδε έφη Κοσμάς":

Πώς είναι δυνατόν να ανακηρυχτεί κάποιος άγιος όταν έχει ασπασθεί την αίρεση του φιλιόκβε η οποία κατεδικάσθει από την 8η Οικουμενική Σύνοδο ?? Μάλλον για το Φιλάρετο αυτά ήταν ψιλά γράμματα. Τώρα επαναλαμβάνεται το ίδιο και από την εκκλησία της Ελλάδος , ο οικομενισμός καλά κρατεί !!! Μετασχηματίσανε την αποκεκαλυμμένη ΑΛΗΘΕΙΑ -ΤΗΝ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ- σε ένα σωματείο στο οποίο ο κάθε αρχ/πος , πατριάρχης , αποφασίζει και κανονίζει σύμφωνα με τα εθνικά, προσωπικά,  και οικονομικά, κριτήρια, και όχι σύμφωνα με την γνώμη των αγίων Πατέρων.  ΑΥΤΟΙ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΝΕΟΦΑΝΕΝΤΕΣ ΑΓΙΟΙ ΤΗΣ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑΣ ΑΓΙΩΝ ΤΟΥ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΜΟΥ , ΤΟΥ ΠΑΛΑΙΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΝΕΟΥ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟΥ!! Περισότερα για την 8η Οικουμενική Σύνοδο εδώ: 
http://o-nekros.blogspot.gr/2014/09/8_21.html 
***

Ο Ανώνυμος άφησε ένα  σχόλιο για την ανάρτησή σας "
Σχόλια για την ανάρτηση "Τάδε έφη Κοσμάς"":

Όχι στον σχισματικό παλαιοημερολογιτισμό. 

***

Ο Παναγιώτης Μακρής άφησε ένα σχόλιο για την ανάρτησή σας "Σχόλια για την ανάρτηση "Τάδε έφη Κοσμάς"":

Προς Τηλέμαχο Ντουμάνι.
Συγχώρα με αδελφέ για την παρέμβαση μου αυτή αλλά για αυτό το λόγο σου είχα κάνει παράπονα την τελευταία φορά, εκφράζεις άποψη έχοντας ελλιπή στοιχεία. Επειδή λοιπόν έχεις ελλιπείς πληροφορίες στο θέμα της αγιοκατάταξης του Αγίου Εδουάρδου σου απαντάω λοιπόν ότι ο Εδουάρδος ετύγχανε κατά πάντα Ορθόδοξος.
Έρχομαι τώρα στην εξήγηση, με τον ίδιο τρόπο που αγιοκατατάχτηκε ο Άγιος Εδουάρδος, αγιοκατατάχτηκε την εποχή του Αλέξιου Κομνηνού και ο Άγιος Όλαφ ο δεύτερος της Νορβηγίας. Μάλιστα είχε και δικό του παρεκκλήσιο δίπλα από το ναό της Αγίας Σοφίας.
Αν λοιπόν δεχτούμε τον Άγιο Όλαφ, γιατί όχι και τον Άγιο Εδουάρδο;
Περί αυτού του ζητήματος διάβασε παρακάτω:
http://www.romanitas.ru/eng/THE%20FALL%20OF%20ORTHODOX%20ENGLAND%205X8.htm, το κομμάτι
APPENDIX 2. WHEN DID THE WEST FALL AWAY FROM HOLY ORTHODOXY?
Βασισμένη σε αυτήν τη λογική η Ροεδ αγιοκατέταξε τον Εδουάρδο τον Μάρτυρα, θεωρώντας ότι είχε ασπαστεί το Φιλιόκβε από άγνοια και επομένως εφόσον βρισκόταν σε άγνοια αυτό δεν τον εμπόδιζε να σωθεί και να αγιάσει. Η ΡΟΕΔ κατέληξε σε αυτό το συμπέρασμα λόγο ελλιπών ιστορικών στοιχείων. Μέχρι εκείνη τη περίοδο κρατούσε, όπως θα γνωρίζεις, καλά η προπαγάνδα περί σχίσματος του 1054 μεταξύ ανατολής και δύσης και περί οικονομίας των Ορθοδόξων για μεγάλο χρονικό διάστημα στην αίρεση του παπισμού. Από τη στιγμή που ο Όλαφ ήταν Άγιος ενώ είχε ασπαστεί το Φιλιόκβε (έτσι νόμιζαν εκείνη τη περίοδο), έτσι θα έπρεπε να συνέβη και με τον Εδουάρδο.
Ο Βλαδίμηρος Μος κάνει μια προσπάθεια να εξηγήσει τι συνέβη και θα πω ότι προσεγγίζει τη λύση.
Το ζήτημα όμως είναι πλήρως λυμένο από ιστορικής απόψεως από τον π Ιωάννη Ρωμανίδη. Συγκεκριμένα πολύ πριν το σχίσμα του 1054 η Εκκλησία είχε σπάσει σε δύο κομμάτια τους Ορθόδοξους (σε δύση και ανατολή) και τους παπικούς. Λίγο πριν το 1054 είχαμε κατάληψη του θρόνου της Ρώμης από τους παπικούς για αυτό και είχε διακοπή η μνημόνευση του πάπα από τους Ορθοδόξους πριν το σχίσμα του 1054. Ορθόδοξοι όμως υπήρχαν και στη δύση, με βάση ιστορικά στοιχεία που έχουμε στην κάτω Ιταλία η Ορθοδοξία άντεξε ακόμα τουλάχιστον 100 χρόνια μετά το σχίσμα. Μέσα σε όλες τις Ορθόδοξες χώρες ήταν και η Αγγλία. Η Αγγλία ήταν κατά πάντα Ορθόδοξη όπως και η πλειοψηφία της δύσεως, την αίρεση του παπισμού είχε ασπαστεί απλώς το μεγαλύτερο μέρος των Φράγκων. Έτσι στην δύση έχουμε τους Ορθόδοξους και τους παπικούς αρκετά χρόνια πριν το σχίσμα του 1054.
Στην Αγγλία η Ορθοδοξία χάθηκε αρκετά χρόνια μετά την εισβολή των Νορμανδών (παπικών) το 1066, έως τότε ήταν κατά πάντα Ορθόδοξη.
Επομένως, σωστή η αγιοκατάξη που έγινε από την ΡΟΕΔ αναφορικά με τον Άγιο Εδουάρδο, λάθος όμως η εξήγηση που έδωσε η σύνοδος λόγο ελλιπών ιστορικών στοιχείων.
Ελπίζω να κατάλαβες την εξήγηση που έδωσα, είναι σε περιληπτική μορφή καθώς δεν δύναμαι να σου εξηγήσω με λεπτομέρειες σε ένα σχόλιο περί του ζητήματος αυτού.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου