Αγαπητέ Misha,
σέβομαι
την άποψή σου για τον Ισαάκ το Σύρο, αλλά ακολουθώ τη γραμμή της Εκκλησίας, που
αρνήθηκε τόσους αιώνες τώρα την αγιοποίησή του. Επαναλαμβάνω και πάλι εύχομαι ο
άνθρωπος αυτός να είναι
στον Παράδεισο! ΄Αλλωστε αυτό είναι το παν! Δεν είναι η αγιοποίησή του, για να τον τιμούν και δοξάζουν οι άνθρωποι! Άλλωστε, νομίζω ότι υπήρξαν άγιοι οι οποίοι παρακαλούσαν το Θεό να μη δοξασθούν επί της γης!
Βλέποντας αυτή τη "μανία" ορισμένων να θέλουν με το ζόρι την αγιοποίηση πρόσωπων τα οποία αγαπούν και σέβονται, σκέφτομαι το ληστή, που είναι ο πρώτος που έλαβε την κατηγορηματική διαβεβαίωση του Κυρίου, ότι "μετ' εμού σήμερον έση εν τω παραδείσω" (Λουκ. 23,43).
Για να κληρονομήσει κάποιος τον Παράδεισο, πρέπει να είναι άγιος. Άρα και ο ληστής είναι άγιος. Δεν διανοήθηκε όμως ποτέ η Εκκλησία να τον τιμά ως άγιο, με ναούς, εικόνες και γλυκερές ακολουθίες!
Ας αφήσουμε το Θεό να κάνει τη δουλειά Του και να μη κρίνουμε εμείς τον κόσμο. Να βάζουμε δηλαδή και να βγάζουμε ανθρώπους από τον Παράδεισο!
Ήθελα, λοιπόν, αγαπητέ Misha, με θεολογικά επιχειρήματα να πεις τη γνώμη σου ελεύθερα, γιατί η Εκκλησία τόσους αιώνες δεν αγιοποίησε τον περίφημο Ισαάκ το Σύρο, τους "Ασκητικούς Λόγους" του οποίου και εγώ αγαπώ και θαυμάζω!
στον Παράδεισο! ΄Αλλωστε αυτό είναι το παν! Δεν είναι η αγιοποίησή του, για να τον τιμούν και δοξάζουν οι άνθρωποι! Άλλωστε, νομίζω ότι υπήρξαν άγιοι οι οποίοι παρακαλούσαν το Θεό να μη δοξασθούν επί της γης!
Βλέποντας αυτή τη "μανία" ορισμένων να θέλουν με το ζόρι την αγιοποίηση πρόσωπων τα οποία αγαπούν και σέβονται, σκέφτομαι το ληστή, που είναι ο πρώτος που έλαβε την κατηγορηματική διαβεβαίωση του Κυρίου, ότι "μετ' εμού σήμερον έση εν τω παραδείσω" (Λουκ. 23,43).
Για να κληρονομήσει κάποιος τον Παράδεισο, πρέπει να είναι άγιος. Άρα και ο ληστής είναι άγιος. Δεν διανοήθηκε όμως ποτέ η Εκκλησία να τον τιμά ως άγιο, με ναούς, εικόνες και γλυκερές ακολουθίες!
Ας αφήσουμε το Θεό να κάνει τη δουλειά Του και να μη κρίνουμε εμείς τον κόσμο. Να βάζουμε δηλαδή και να βγάζουμε ανθρώπους από τον Παράδεισο!
Ήθελα, λοιπόν, αγαπητέ Misha, με θεολογικά επιχειρήματα να πεις τη γνώμη σου ελεύθερα, γιατί η Εκκλησία τόσους αιώνες δεν αγιοποίησε τον περίφημο Ισαάκ το Σύρο, τους "Ασκητικούς Λόγους" του οποίου και εγώ αγαπώ και θαυμάζω!
Τι λυπηρό ο κ. Σακαρέλλος και ο κ. Αργυρακόπουλος να βρουν αντιδίκους στο φοβερό Κριτήριο όλους τους Αγίους που πολέμησαν δημοσίως... Για ανώφελες δημοσιεύσεις, αιώνια Κόλαση. Κρίμα!
ΑπάντησηΔιαγραφήΑνώνυμος έγραψε : Τι λυπηρό ο κ. Σακαρέλλος και ο κ. Αργυρακόπουλος να βρουν αντιδίκους στο φοβερό Κριτήριο όλους τους Αγίους που πολέμησαν δημοσίως... Για ανώφελες δημοσιεύσεις, αιώνια Κόλαση. Κρίμα!
ΑπάντησηΔιαγραφήκαι απάντησε ο επωνύμως γράφων τα κατωτέρω :
Τι λυπηρό να υποκαθιστούν την κρίση του σώματος της Εκκλησίας οι ακαδημαϊκοί θεολόγοι. Τόσους αιώνες σιωπής περί της αγιότητας του Ισαάκ του Σύρου δεν ήταν αρκετοί, για την σαφή θέση να τεθεί το ζήτημα (της αγιότητας) στο περιθώριο. Έπρεπε να έρθουν οι σύγχρονοι μελετητές της Ιστορίας - παρεμπιπτόντως και ακαδημαϊκοί της Θεολογίας - προκειμένου να ανακαλύψουμε ακόμη ένα λάθος των προ ημών πατέρων. Όπως ακριβώς ήταν και το "ο Χριστιανισμός δεν είναι θρησκεία, είναι εκκλησία". Βγάλαμε τη θρησκεία από την εκκλησία και γίναμε άθεοι, αλλά για να κλείσουμε τα στόματα των σκουριασμένων παλαιοχριστιανών - και παλαιοημερολογιτών σημειωτέον - βάλαμε μπροστά την παραγωγή αγίων. Η εκκλησία δεν γνωρίζει ύφεση. Βρίσκεται σε διαρκή ανάπτυξη ή μάλλον εξέλιξη.
κυπριανός χ