Ανώτεροι από τον άγιο Μαρτινιανό οι Μοναχοί της Μικτής Μονής του Έσσεξ Αγγλίας;

Εις την ξηρόνησον εκείνην διέμεινεν ο Άγιος Μαρτινιανός έξ χρόνους, υπομένων πάσαν κακοπάθειαν τόσον κατά το θέρος όσον και κατά τον χειμώνα, νομίζων όλα τα λυπηρά ευχάριστα και αποβλέπων εις την μέλλουσαν αιώνιον αγαλλίασιν. Όθεν εφθόνησε πάλιν ο αντικείμενος και του έδωσεν έτερον πόλεμον μεγαλύτερον από τον προηγούμενον. Εφύλαξε δηλαδή τον καιρόν ο παμμίαρος, και όταν διήρχετο πλησίον της πέτρας εκείνης πλοίον τι, εις το οποίον ήσαν άνδρες και γυναίκες, ήγειρε θαλασσοταραχήν και τότε το μεν πλοίον συνετρίβη εις την ξηρόνησον, οι δε επιβάται επνίγησαν άπαντες, μόνον μία κόρη ωραία και  πάγκαλος διεσώθη επί μιάς σανίδος και πλησιάσασα εις την ξηρόνησον εφώναζε μετά δακρύων: Ελέησόν με την απολλυμένην, δούλε του Θεού, και δος μοι χείρα βοηθείας. Πρόφθασον, πρίν να με καταπίη η άβυσσος και σώσον με την δυστυχή. Βλέπων λοιπόν ο Όσιος ότι έπρεπε να βοηθήση την ναυαγόν είπε : Και τούτο τέχνη σου είναι, διάβολε, αλλά δεν θα νικήσης την δύναμιν του Χριστού, εις τον οποίον έχω εγώ στηρίξει ολοψύχως τας ελπίδας μου και πιστεύω εις την βοήθειάν Του. Ταύτα ειπών ο Όσιος εμελέτα κατά διάνοιαν λέγων : Πάλιν δοκιμασία καρδίας φοβερωτέρα της προτέρας επέστη εναντίον μου, είναι δε τόσος ο κίνδυνος όσον το ύδωρ είναι επισφαλέστερον της γης. Δέσποτα Κύριε, μη με αφήσης να απολεσθώ ο ανάξιος δούλος σου, αλλ’ οικονόμησον το συμφέρον μου.
Ούτως ειπών ο Όσιος έκυψεν εις την θάλασσαν και έσυρε την γυναίκα από τα ύδατα, βλέπων δε ότι ήτο κόρη περικαλλής και εύμορφος έλεγεν : Αληθώς δεν συμφωνούσι μαζί το πύρ και τα λινόξυλα. Αδύνατον είναι να συγκατοικώμεν κοινοβιάζοντες, διότι θέλομεν αμφότεροι εξαχρειωθεί διά συνεργείας του δαίμονος. Λοιπόν, συ υπόμεινον εδώ και μη δειλιάσης, διότι έχει άρτους και ύδωρ, έως ότου έλθη ο πλοίαρχος και τότε ανάγγειλον εις αυτόν τα συμβάντα και ειπέ του να σε υπάγη εις την πόλιν σου.
Ούτως ειπών προσηυχήθη προς Κύριον λέγων : Κύριε ο Θεός μου, εις τον οποίον υπακούουσιν η θάλασσα και οι άνεμοι, επίβλεψον επ’ εμέ και μη με αφήσης να απολεσθώ εις τα ύδατα, εις τα οποία εισέρχομαι, ελπίζων εις το φοβερόν όνομά Σου, διότι προκρίνω να απολεσθώ μάλλον σωματικώς, παρά να πέσω εις το πάθος και τον βόρβορον του σώματος……….

***
Ο Kyprianos Christodoulides άφησε ένα σχόλιο για την ανάρτησή σας "Ανώτεροι από τον άγιο Μαρτινιανό οι Μοναχοί της Μι...":

Ένας διάλογος σε ιστολόγιο :
https://averoph.wordpress.com/2015/08/01/%CE%B7-%CE%B7%CF%83%CF%85%CF%87%CE%AF%CE%B1/

"Η ησυχία είναι μεγάλη υπόθεση. Ακόμη και να μην προσεύχεται κανείς, και μόνο με την ησυχία προσεύχεται. Είναι μυστική προσευχή η ησυχία και πολύ βοηθάει στην προσευχή, σαν την άδηλη αναπνοή. Αυτός που κάνει δουλειά πνευματική στην ησυχία βυθίζεται μέσα στην ευχή.

Ξέρεις τι θα πει βυθίζεται μέσ’ στην ευχή; Το παιδάκι όταν λουφάζει στην αγκαλιά της μάνας δεν μιλάει, είναι ένωση πλέον, επικοινωνία."
( Βλέπε
https://youtu.be/IQiMkAhRJlc )

- Σχολιαστής Χ
Μάλλον, θα ήταν προτιμότερο αυτό να πρότασσε ο κοιμηθείς γέροντας και ύστερα τα υπόλοιπα :

3 ἀμὴν λέγω ὑμῖν, ἐὰν μὴ στραφῆτε καὶ γένησθε ὡς τὰ παιδία, οὐ μὴ εἰσέλθητε εἰς τὴν βασιλείαν τῶν οὐρανῶν. …

5 καὶ ὃς ἐὰν δέξηται παιδίον τοιοῦτον ἓν ἐπὶ τῷ ὀνόματί μου, ἐμὲ δέχεται· 6 ῝Ος δ᾿ ἂν σκανδαλίσῃ ἕνα τῶν μικρῶν τούτων τῶν πιστευόντων εἰς ἐμέ, συμφέρει αὐτῷ ἵνα κρεμασθῇ μύλος ὀνικὸς εἰς τὸν τράχηλον αὐτοῦ καὶ καταποντισθῇ ἐν τῷ πελάγει τῆς θαλάσσης. (Μτ. ιη΄)

Σημείωση.
Και να πρόσθετε κάτι ακόμη :
Οι ανύπαντρες μητέρες υιοθετούν ή γεννούν – μπορεί και «γεννούν» – παιδιά με τις γνωστές επιστημονικές μεθόδους. Ομοίως οι ομοφυλόφιλοι και οι ομοφυλόφιλες. Οπωσδήποτε, με τα σήμερον κρατούντα, αυτό δεν αποτελεί σκάνδαλο τῶν μικρῶν τούτων τῶν πιστευόντων. Οι νέου στιλ γονείς (μάλλον «γονείς»), θα τα διδάξουν μια καλύτερη πίστη απο αυτή που μάθαμε εμείς. Το ερώτημα είναι ποιον συμφέρει … ἵνα κρεμασθῇ μύλος ὀνικὸς εἰς τὸν τράχηλον αὐτοῦ καὶ καταποντισθῇ ἐν τῷ πελάγει τῆς θαλάσσης ;

Καλό μήνα Αύγουστο

- Σχολιαστής Μ
σε ένα άγιο δεν χωρούν υποδείξεις και προσθήκες… παρά μόνο από ανώτερους.
χωρίς καμία διάθεση προσβολής, παρά μόνο από σεβασμό στον Άγιο.

Καλό μήνα να έχετε.

-Σχολιαστής Χ
Επειδή περί αγιότητας το Θέμα και εκ του ότι ζούμε σε εποχή, όπου η πλάνη θριαμβεύει, η δε αλήθεια αποσιωπάται, ταύτα περί υποδείξεων, ή προσθήκης, από ανωτέρους.

Πρώτο : 16 Οὕτως ἔσονται οἱ ἔσχατοι πρῶτοι καὶ οἱ πρῶτοι ἔσχατοι· πολλοὶ γάρ εἰσι κλητοί, ὀλίγοι δὲ ἐκλεκτοί. (Μτ. κ΄)

Και Δεύτερο : 26 οὐχ οὕτως ἔσται ἐν ὑμῖν, ἀλλ᾿ ὃς ἐὰν θέλῃ ἐν ὑμῖν μέγας γενέσθαι, ἔσται ὑμῶν διάκονος, 27 καὶ ὃς ἐὰν θέλῃ ἐν ὑμῖν εἶναι πρῶτος, ἔσται ὑμῶν δοῦλος· (Μτ. κ΄)

Χωρίς καμία διάθεση προσβολής τα ανωτέρω, παρά μόνο από σεβασμό προς το ενυπόστατο Σέβας, ότι «24 τὸ γὰρ ὄνομα τοῦ Θεοῦ δι᾿ ὑμᾶς βλασφημεῖται ἐν τοῖς ἔθνεσι, καθὼς γέγραπται.» (Ρμ. β΄ 24 )

39 καί τινες τῶν Φαρισαίων ἀπὸ τοῦ ὄχλου εἶπον πρὸς αὐτόν· διδάσκαλε, ἐπιτίμησον τοῖς μαθηταῖς σου. 40 καὶ ἀποκριθεὶς εἶπεν αὐτοῖς· λέγω ὑμῖν ὅτι ἐὰν οὗτοι σιωπήσωσιν, οἱ λίθοι κεκράξονται. (Λκ. ιθ΄).

– Ερώτηση : Έκραξαν οι λίθοι επί γέροντος Παϊσίου ή μήπως παρέμειναν «πέτρες απελέκητες» ;

Μετά τιμής
...

Και προς διευκρίνιση του ιστολογίου Ορθόδοξη Φωνή γράφω :
Εισηγητής της αγιοποίησης (ή αγιοκατάταξης) του γ. Παϊσίου είναι ο σεβ. Ιερόθεος Βλάχος, ο οποίος έχει ήδη εισηγηθεί και την αγιοποίηση του γ. Σωφρονίου Σαχάρωφ. Την πληροφορία αυτή παρέχει το περιοδικό "Άγιος Αγαθάγγελος Εσφιγμενίτης", Μάιος-Ιούνιος 2015, Τεύχος 269, σελ. 33, όπου και ο π. Ιωάννης Διώτης κρούει τον κώδωνα του κινδύνου από τέτοιου είδους ενέργειες. Γενικότερα δε, θα έλεγα, και για επισκόπους όπως ο νεοησυχαστής και νεονηπτικός σεβ.
Ιερόθεος Βλάχος.

1 σχόλιο:

  1. Ένας διάλογος σε ιστολόγιο : https://averoph.wordpress.com/2015/08/01/%CE%B7-%CE%B7%CF%83%CF%85%CF%87%CE%AF%CE%B1/

    "Η ησυχία είναι μεγάλη υπόθεση. Ακόμη και να μην προσεύχεται κανείς, και μόνο με την ησυχία προσεύχεται. Είναι μυστική προσευχή η ησυχία και πολύ βοηθάει στην προσευχή, σαν την άδηλη αναπνοή. Αυτός που κάνει δουλειά πνευματική στην ησυχία βυθίζεται μέσα στην ευχή.

    Ξέρεις τι θα πει βυθίζεται μέσ’ στην ευχή; Το παιδάκι όταν λουφάζει στην αγκαλιά της μάνας δεν μιλάει, είναι ένωση πλέον, επικοινωνία."
    ( Βλέπε https://youtu.be/IQiMkAhRJlc )

    - Σχολιαστής Χ
    Μάλλον, θα ήταν προτιμότερο αυτό να πρότασσε ο κοιμηθείς γέροντας και ύστερα τα υπόλοιπα :

    3 ἀμὴν λέγω ὑμῖν, ἐὰν μὴ στραφῆτε καὶ γένησθε ὡς τὰ παιδία, οὐ μὴ εἰσέλθητε εἰς τὴν βασιλείαν τῶν οὐρανῶν. …

    5 καὶ ὃς ἐὰν δέξηται παιδίον τοιοῦτον ἓν ἐπὶ τῷ ὀνόματί μου, ἐμὲ δέχεται· 6 ῝Ος δ᾿ ἂν σκανδαλίσῃ ἕνα τῶν μικρῶν τούτων τῶν πιστευόντων εἰς ἐμέ, συμφέρει αὐτῷ ἵνα κρεμασθῇ μύλος ὀνικὸς εἰς τὸν τράχηλον αὐτοῦ καὶ καταποντισθῇ ἐν τῷ πελάγει τῆς θαλάσσης. (Μτ. ιη΄)

    Σημείωση.
    Και να πρόσθετε κάτι ακόμη :
    Οι ανύπαντρες μητέρες υιοθετούν ή γεννούν – μπορεί και «γεννούν» – παιδιά με τις γνωστές επιστημονικές μεθόδους. Ομοίως οι ομοφυλόφιλοι και οι ομοφυλόφιλες. Οπωσδήποτε, με τα σήμερον κρατούντα, αυτό δεν αποτελεί σκάνδαλο τῶν μικρῶν τούτων τῶν πιστευόντων. Οι νέου στιλ γονείς (μάλλον «γονείς»), θα τα διδάξουν μια καλύτερη πίστη απο αυτή που μάθαμε εμείς. Το ερώτημα είναι ποιον συμφέρει … ἵνα κρεμασθῇ μύλος ὀνικὸς εἰς τὸν τράχηλον αὐτοῦ καὶ καταποντισθῇ ἐν τῷ πελάγει τῆς θαλάσσης ;

    Καλό μήνα Αύγουστο

    - Σχολιαστής Μ
    σε ένα άγιο δεν χωρούν υποδείξεις και προσθήκες… παρά μόνο από ανώτερους.
    χωρίς καμία διάθεση προσβολής, παρά μόνο από σεβασμό στον Άγιο.

    Καλό μήνα να έχετε.

    -Σχολιαστής Χ
    Επειδή περί αγιότητας το Θέμα και εκ του ότι ζούμε σε εποχή, όπου η πλάνη θριαμβεύει, η δε αλήθεια αποσιωπάται, ταύτα περί υποδείξεων, ή προσθήκης, από ανωτέρους.

    Πρώτο : 16 Οὕτως ἔσονται οἱ ἔσχατοι πρῶτοι καὶ οἱ πρῶτοι ἔσχατοι· πολλοὶ γάρ εἰσι κλητοί, ὀλίγοι δὲ ἐκλεκτοί. (Μτ. κ΄)

    Και Δεύτερο : 26 οὐχ οὕτως ἔσται ἐν ὑμῖν, ἀλλ᾿ ὃς ἐὰν θέλῃ ἐν ὑμῖν μέγας γενέσθαι, ἔσται ὑμῶν διάκονος, 27 καὶ ὃς ἐὰν θέλῃ ἐν ὑμῖν εἶναι πρῶτος, ἔσται ὑμῶν δοῦλος· (Μτ. κ΄)

    Χωρίς καμία διάθεση προσβολής τα ανωτέρω, παρά μόνο από σεβασμό προς το ενυπόστατο Σέβας, ότι «24 τὸ γὰρ ὄνομα τοῦ Θεοῦ δι᾿ ὑμᾶς βλασφημεῖται ἐν τοῖς ἔθνεσι, καθὼς γέγραπται.» (Ρμ. β΄ 24 )

    39 καί τινες τῶν Φαρισαίων ἀπὸ τοῦ ὄχλου εἶπον πρὸς αὐτόν· διδάσκαλε, ἐπιτίμησον τοῖς μαθηταῖς σου. 40 καὶ ἀποκριθεὶς εἶπεν αὐτοῖς· λέγω ὑμῖν ὅτι ἐὰν οὗτοι σιωπήσωσιν, οἱ λίθοι κεκράξονται. (Λκ. ιθ΄).

    – Ερώτηση : Έκραξαν οι λίθοι επί γέροντος Παϊσίου ή μήπως παρέμειναν «πέτρες απελέκητες» ;

    Μετά τιμής
    ...

    Και προς διευκρίνιση του ιστολογίου Ορθόδοξη Φωνή γράφω :
    Εισηγητής της αγιοποίησης (ή αγιοκατάταξης) του γ. Παϊσίου είναι ο σεβ. Ιερόθεος Βλάχος, ο οποίος έχει ήδη εισηγηθεί και την αγιοποίηση του γ. Σωφρονίου Σαχάρωφ. Την πληροφορία αυτή παρέχει το περιοδικό "Άγιος Αγαθάγγελος Εσφιγμενίτης", Μάιος-Ιούνιος 2015, Τεύχος 269, σελ. 33, όπου και ο π. Ιωάννης Διώτης κρούει τον κώδωνα του κινδύνου από τέτοιου είδους ενέργειες. Γενικότερα δε, θα έλεγα, και για επισκόπους όπως ο νεοησυχαστής και νεονηπτικός σεβ. Ιερόθεος Βλάχος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή