Ἡ σημασία τῆς νηστείας τῶν Ἁγίων Ἀποστόλων

Ο ΙΟΥΝΙΟΣ εἶναι ὁ µήνας τῶν Ἁγίων Ἀποστόλων. Στὶς 29 τοῦ µηνὸς ἑορτάζουµε τὴ µνήµη τῶν δύο πρωτοκορυφαίων Πέτρου καὶ Παύλου καὶ στὶς 30 τὴ σύναξη τῶν δώδεκα Ἀποστόλων. Ἡ Ἐκκλησία µας ἔχει θεσπίσει γιὰ τὴν περίοδο αὐτὴ νηστεία, ἡ ὁποία ποικίλει ὡς πρὸς τὴ διάρκειά της καὶ ἡ ὁποία καθορίζεται ἀπὸ τὴν ἑορτὴ τοῦ Πάσχα. Ἀρχίζει ἀπὸ τὴν ∆ευτέρα µετὰ τὴν Κυριακὴ τῶν Ἁγίων Πάντων καὶ λήγει τὴν 28η Ἰουνίου. ∆ὲν πρόκειται γιὰ αὐστηρὴ νηστεία, διότι σὲ αὐτὴ καταλύεται ἡ βρώση ἰχθύος, ἐκτὸς τῆς Τετάρτης καὶ τῆς Παρασκευῆς. ∆ὲν καταλύουµε βεβαίως κρέας, γαλακτοκοµικὰ καὶ αὐγά. Ἡ νηστεία αὐτὴ εἶναι µέρος τῆς πνευµατικῆς προετοιµασίας µας, προκειµένου νὰ τιµήσουµε τοὺς Ἁγίους Ἀποστόλους. Κι’ αὐτὸ διότι αὐτοὶ οἱ µεγάλοι ἄνδρες ἀξιώθηκαν νὰ κληθοῦν ἀπὸ τὸν Ἴδιο τὸν Κύριό µας καὶ Λυτρωτή µας Ἰησοῦ Χριστό, νὰ γίνουν οἱ συνεχιστὲς τοῦ ἐπὶ γῆς σωτηρίου ἔργου Του. ∆ὲν προέρχονταν ἀπὸ τὴ νοµενκλατούρα τῆς ἐποχῆς ἐκείνης, οὔτε ἀπὸ τοὺς σοφοὺς καὶ σπουδαίους ἀνθρώπους, διότι ἐκεῖνοι ἐξέφραζαν τὴν παταγώδη χρεωκοπία τῆς προχριστιανικῆς ἐποχῆς. Ἦταν ἄσηµοι καὶ ἀγράµµατοι ψαράδες, τοὺς ὁποίους µεταµόρφωσε τὸ Πανάγιο Πνεῦµα σὲ φωστῆρες πολύφωτους, οἱ ὁποῖοι καταύγασαν τὴν ἀνθρωπότητα καὶ ἄλλαξαν τὴ ροὴ τῆς ἱστορίας. Χάρις στὸ ἔργο τους καὶ τὰ µαρτύριά τους κατόρθωσαν νὰ γκρεµίσουν τὸν ἀρχαῖο ἐφιαλτικὸ κόσµο καὶ νὰ θεµελιώσουν τὴν «καινὴ κτίση» στὴ γῆ, τὴν Ἐκκλησία τοῦ Χριστοῦ. Γι’ αὐτὸ καὶ ὁµολογοῦµε πίστη σὲ «Ἀποστολικὴ Ἐκκλησία»!  Ἂς κάνει ὁ καθένας µας τὸν προσωπικό του ἀγῶνα αὐτὴ τὴν περίοδο, γιὰ νὰ ἔχουµε τὴν εὔνοια καὶ τὴν εὐλογία τους!


***

Ο Ανώνυμος άφησε ένα  σχόλιο για την ανάρτησή σας "Ἡ σημασία τῆς νηστείας τῶν Ἁγίων Ἀποστόλων":

Mε το νέον εορτολόγιον έχομεν κατάλυσιν ιχθύος καθ' όλην την εβδομάδαν. πλήν Τετάρτης κ'  Παρασκευής. Με το παλαιόν έχομεν μόνον το Σαββατοκύριακον. Το αυτό και δια την εορτήν των Χριστουγέννων.
Επίσης,  μας εξηγείτε την σπουδαιότητα της νηστείας των αγίων Αποστόλων αλλά τι γίνεται όταν το Άγιον Πάσχα πίπτει μήνα Μάϊον και ειδικώς 5 ή 8 όπου δεν υφίσταται δευτερόλεπτον νηστείας;

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου