Ι.Μ ΕΣΦΙΓΜΕΝΟΥ ΟΜΙΛΙΑ ΑΝΑΛΗΨΕΩΣ 29-5-14
http://agiooros.org/viewtopic.php?f=39&t=9751
σ.σ. η ομιλία αρχίζει από το δέκατο τρίτο λεπτό.
ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΙΕΡΟΣ ΕΝΟΡΙΑΚΟΣ ΝΑΟΣ ΑΓΙΑΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ ΧΑΡΙΛΑΟΥ
Τηλ. 2310 - 303.216,
Ιστοσελίδα: www.agkyriaki.gr
ΠΑΝΗΓΥΡΙΚΟΣ ΕΟΡΤΑΣΜΟΣ ΑΓΙΑΣ ΜΕΓΑΛΟΜΑΡΤΥΡΟΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ
ΣΤΟΝ ΟΜΩΝΥΜΟ ΙΕΡΟ ΕΝΟΡΙΑΚΟ ΝΑΟ ΤΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
Δείτε
αναλυτικά το διήμερο λατρευτικό πρόγραμμα της φετινής ιεράς πανηγύρεως του
Ιερού Ενοριακού Ναού Αγίας Κυριακής Χαριλάου Θεσσαλονίκης.
Δείτε
σε απευθείας μετάδοση μέσω της επίσημης ιστοσελίδας του Ιερού Ναού Αγίας
Κυριακής Χαριλάου Θεσσαλονίκης τις ιερές Ακολουθίες παραμονή και ανήμερα της
εορτής.
O Συναξαριστής της ημέρας.
Σάββατο, 5 Ιουλίου 2014
Αθανασίου του εν Άθω, Λαμπαδού οσίων.
Ὁ Ὅσιος Ἀθανάσιος, ὁ ὁποῖος καταγόταν
ἀπὸ τὴν Τραπεζοῦντα, προέρχονταν ἀπὸ πολὺ εὐσεβῆ καὶ εὔπορη οἰκογένεια. Ἡ οἰκογένειά του, τοῦ προσέφερε ὅλα τὰ ἀπαραίτητα ἐφόδια
γιὰ τὶς σπουδές του, τὶς ὁποῖες τὶς ὁλοκλήρωσε στὴν Κωνσταντινούπολη.
Ἐκεῖ τοῦ γεννήθηκε μέσα στὴν ψυχή του ἡ ἐπιθυμία νὰ γίνει μοναχὸςκαὶ νὰ φθάσει στὰ ἄκρα τῆς ἀσκητικῆς ζωῆς. Γὶ
αὐτὸ ἀκριβῶς τὸν λόγο, πῆγε στὸ ὅρος Κυμινᾶς τῆς Μικρᾶς Ἀσίας, ὅπου βρισκόταν
ἕνα μοναστῆρι τοῦ ὁποίου ἡγούμενος ἦταν ὁ Μιχαήλ, ὁ ἐπονομαζόμενος Μαλεῖνος.
Ἔτσι ἀνάμεσα στοὺς μοναχούς, συγκαταριθμήθηκε καὶ ὁ Ἀθανάσιος.
Μητροπολίτης Πειραιώς κ. Σεραφείμ:
Ερωτώμεν και πάλιν: Η
Ορθόδοξη Εκκλησία είναι μια από τις πολλές θρησκείες του κόσμου; Από πότε
Μακαριώτατε Αλεξανδρείας κ.Θεόδωρε, μεταβλήθηκε η Εκκλησία του Χριστού σε
θρησκεία και μάλιστα «τσουβαλιασμένη» με τις άλλες θρησκείες του κόσμου; Από
πότε οι θρησκείες του κόσμου προσφέρουν «προοπτική αιώνιας σωτηρίας»; Σε ποιες
βιβλικές ή αγιοπατερικές μαρτυρίες στηριχθήκατε για να διατυπώσετε αυτές τις
θέσεις; Ο απόστολος Πέτρος στην θεόπνευστη ομιλία του ενώπιον του Ιουδαϊκού
Συνεδρίου δεν ομιλεί για την μοναδικότητα και αποκλειστικότητα της διά του
Ιησού Χριστού σωτηρίας; «Ουκ έστιν εν άλλω ουδενί η σωτηρία, ουδέ γαρ όνομα εστίν
έτερον υπό τον ουρανόν το δεδομένον εν ανθρώποις εν ώ δει σωθήναι ημάς»
(Πρ.4,12).
Όλη η Θεολογία των εσχάτων ημερών σε ένα σχόλιο, απολαύστε την :
Δεν είμαι ουνίτης Κωστάκη μου.
Δεν είμαι ουνίτης, ορθόδοξος είμαι.
Λαϊκός είμαι.
Κωστάκη η αίρεση μολύνει όποιον την δέχεται όποιον δεν την δέχεται, δεν τον μολύνει.
Αν ήταν έτσι, αν ισχύει ότι ο π. Ζήσης λέει ότι μολύνεται ο πιστός από το ένα άκρο της γης διότι ο άλλος κληρικός στο άλλο άκρο της γης έχει αιρεσεις, τότε γιατί δεν αποτειχίζεται ο ίδιος;
Δεν ισχύει αυτό.
Ο καθένας μολύνεται από τις δικές του αιρέσεις και κατά πόσο δέχεται αιρέσεις.
Την Αγία Γραφή μην την πιάνεις στο στόμα σου. Ούτε τους Πατέρες.
Δεν λένε αυτά που λέει ο Κωστάκης.
Περικλής
Ερώτηση του διαχειριστή Κωνσταντίνου :
Εκκλησιάζεσαι αδελφέ Περικλή ; Υποθέτω θα μου απαντήσεις : Ναι εκκλησιάζομαι.
Εντός του ναού ομολογείς (εσύ και το υπόλοιπο πλήρωμα) ότι πιστεύεις εις Μίαν Αγίαν Καθολικήν και Αποστολικήν Εκκλησίαν. Είναι τούτο αληθές;; Δεν γνωρίζεις ότι η εκκλησιαστική σου Αρχή είναι ένα από τα ιδρυτικά μέλη του λεγόμενου Π.Σ.Εκκληστιών; Αδελφέ Περικλή υπάρχουν πολλές εκκλησίες;;
Αν δεν γνωρίζεις αδελφέ Περικλή μάθε ότι κάθε μέλος υπογράφει ότι αναγνωρίζει τα άλλα μέλη του οργανισμού ως ισότιμα και ισόκυρα! Αν αυτό--μου πεις-- είναι τυπικό, σε ερωτώ: Εσύ υπογράφεις να είναι αδελφός σου Κωνσταντίνος ισότιμος και ισόκυρος της κατοικίας σου ή του αγροτεμαχίου σου;;
Υπάρχουν πάρα πολλά ακόμη αν θέλεις συνεχίζουμε. Μέσα στα πολλά συμπεριλαμβάνεται και ο Ουνιτισμός σου. Προς το παρόν καλό ξημέρωμα, όνειρα γλυκά και βαρούχια όπως πάντα....
Δεν είμαι ουνίτης, ορθόδοξος είμαι.
Λαϊκός είμαι.
Κωστάκη η αίρεση μολύνει όποιον την δέχεται όποιον δεν την δέχεται, δεν τον μολύνει.
Αν ήταν έτσι, αν ισχύει ότι ο π. Ζήσης λέει ότι μολύνεται ο πιστός από το ένα άκρο της γης διότι ο άλλος κληρικός στο άλλο άκρο της γης έχει αιρεσεις, τότε γιατί δεν αποτειχίζεται ο ίδιος;
Δεν ισχύει αυτό.
Ο καθένας μολύνεται από τις δικές του αιρέσεις και κατά πόσο δέχεται αιρέσεις.
Την Αγία Γραφή μην την πιάνεις στο στόμα σου. Ούτε τους Πατέρες.
Δεν λένε αυτά που λέει ο Κωστάκης.
Περικλής
Ερώτηση του διαχειριστή Κωνσταντίνου :
Εκκλησιάζεσαι αδελφέ Περικλή ; Υποθέτω θα μου απαντήσεις : Ναι εκκλησιάζομαι.
Εντός του ναού ομολογείς (εσύ και το υπόλοιπο πλήρωμα) ότι πιστεύεις εις Μίαν Αγίαν Καθολικήν και Αποστολικήν Εκκλησίαν. Είναι τούτο αληθές;; Δεν γνωρίζεις ότι η εκκλησιαστική σου Αρχή είναι ένα από τα ιδρυτικά μέλη του λεγόμενου Π.Σ.Εκκληστιών; Αδελφέ Περικλή υπάρχουν πολλές εκκλησίες;;
Αν δεν γνωρίζεις αδελφέ Περικλή μάθε ότι κάθε μέλος υπογράφει ότι αναγνωρίζει τα άλλα μέλη του οργανισμού ως ισότιμα και ισόκυρα! Αν αυτό--μου πεις-- είναι τυπικό, σε ερωτώ: Εσύ υπογράφεις να είναι αδελφός σου Κωνσταντίνος ισότιμος και ισόκυρος της κατοικίας σου ή του αγροτεμαχίου σου;;
Υπάρχουν πάρα πολλά ακόμη αν θέλεις συνεχίζουμε. Μέσα στα πολλά συμπεριλαμβάνεται και ο Ουνιτισμός σου. Προς το παρόν καλό ξημέρωμα, όνειρα γλυκά και βαρούχια όπως πάντα....
Πατέρας Νικόλαος Μανώλης : Ἔχει ἀλλάξει ἡ Ἐκκλησία μας, ἀλήθεια σᾶς τὸ λέγω, τὸ βλέπετε στὴν καθημερινότητά μας διαμορφώνεται τὸ κλίμα. Θὰ ἀκούσουμε σὲ λίγο τὸ Γέροντά μου ἀπὸ τὸ Ἅγιο Ὄρος νὰ μᾶς λέγει ὅτι ἡ Ἕνωση ἔχει γίνει...
σ.σ. Το κείμενο που ακολουθεί είναι του διαχειριστή της "Ορθόδοξης Φωνής"
Διακοπή μνημοσύνου
«Καιρός
τω παντί πράγματι» (Εκκλη.3: 1).
Και
νυν, καιρός θρήνου, καιρός ομολογίας, καιρός αποφάσεως σωτηρίας.
«Συντετέλεσται»
(1 Βασ. 20: 33) ήδη η πτώσις εν τη πίστει του Πατριάρχου Βαρθολομαίου και τω
συν αυτώ Πατριαρχών, Αρχιεπισκόπων, Επισκόπων, Αγιορειτών και των κοινωνούντων
αυτοίς κληρικών και λαϊκών. Κλαύσατε και αναγγείλατε: Πέπτωκε Βαρθολομαίος και
οι συν αυτώ, και διαθέσει και φρονήματι και λόγω και πράξει. Ηθέτησαν, οι
δυστυχείς και θεοπαράδοτα δόγματα και θείους νόμους και αγίους Πατέρας και
ιεράν Παράδοσιν και Ορθόδοξον Εκκλησίαν, και γενικώς την πίστιν της Ορθοδοξίας.
Ωμολόγησαν την μετά της παπικής αιρέσεως ένωσιν και την εν τη Οικουμενιστική
παναιρέσει του Π.Σ.Ε. τοιαύτην, «δημοσία… γυμνή τη κεφαλή επ΄ Εκκλησίας» (ΙΕ΄
Κανών ΑΒ Συνόδου), και παραμένουν γηθοσύνως αμετανόητοι. Καιρός του ποιήσαι το θέλημα Κυρίου, ως τούτο
ορίζεται δια του ΛΑ΄ Κανόνος των Αγίων Αποστόλων και του ΙΕ΄ Κανόνος της
Πρωτοδευτέρας Συνόδου, περί χωρισμού και διακοπής του μνημοσύνου του πεπτωκότος
Επισκόπου.
«Σώζων
σώζε την σεαυτού ψυχήν», είναι και νυν η φωνή του ουρανού προς πάντα Ορθόδοξον
(Γεν. 19:17).
Στρατηγός Μακρυγιάννης : Όταν μου πειράζουν την πατρίδα μου και την θρησκείαν μου, θα μιλήσω, θα ενεργήσω κι ό,τι θέλουν ας μου κάμουν.
Μάθαινα από ανθρώπους τίμιους ότι η κατήχηση των ξένων εναντίον της
θρησκείας μας προοδεύει. Τότε κάπνισαν τα μάτια μου. Πάγω εις τον Κωλέτη και
του λέγω: Δεν μας αφήνεις πλέον ησύχους να ζήσουμεν εδώ εις την ματοκυλισμένην
μας πατρίδα με την θρησκεία μας, αλλά μας τζαλαπατάς και μας διαιρείς.
Γνωρίζομεν τις ενέργειες τις μυστικές των ξένων όπου εργάζονται δια την
θρησκείαν μας, θρησκείαν δεν αλλάζομεν εμείς, ούτε την πουλούμεν. Τώρα θα γένης
κομμάτια απ’ αυτά που εργάζεσαι εσύ με τους όμοιούς σου κι αφήνεις και τους
ξένους κι εργάζονται δια την θρησκείαν μας. Μου λέγει : Η Κυβέρνηση πρέπει να
λάβη μέτρα δια σένα. Του είπα, κουσούρι να μην κάμης εσύ και η κυβέρνησή σου!
Σηκώθηκα κι έφυγα. Τότε έστειλε στρατιώτες, την νύκτα, μου τριγύριζαν το σπίτι.
Έρχονταν πάντοτε άνθρωποι και μόλεγαν να φυλαχτώ, ότι θα με σκοτώσουνε, ότι έχω
πολλούς οχτρούς. Τους λέγω : οχτρούς αν τους έκαμα, δε λυπώμαι, ότι κακό
κανενού δεν έκαμα δια το νιτερέσιόν μου. Όταν μου πειράζουν την πατρίδα μου και
την θρησκείαν μου, θα μιλήσω, θα ενεργήσω κι ό,τι θέλουν ας μου κάμουν.
Η ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗ ΠΑΤΡΟΤΗΤΑ ΣΤΗΝ ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑ -π. ΝΙΚΗΦΟΡΟΥ ΝΑΣΣΟΥ
http://krufo-sxoleio.blogspot.ca/2014/07/blog-post_4.html
….ὑπάρχουν καί κάποιοι οἱ ὁποῖοι ἐκμεταλεύονται τήν θέση τους καί
καταχρῶνται τήν ἐξουσία πού
τούς παρέχει τό ἀξίωμα τοῦ πνευματικοῦ πατρός, ἤ μᾶλλον, μεταβάλλουν τήν
διακονία σέ ἐξουσία.
Ἔτσι,
δεσμεύουν παραλόγως, κατεξουσιάζουν ἀναιδῶς καί ὑποκαθιστοῦν ἀναξίως τόν
Ἀρχιποίμενα Ἰησοῦ Χριστό, μέ τό να ζητοῦν
καί να ἀξιοῦν ἀπό τά πνευματικά τους παιδιά τυφλή καί ἀδιάκριτη ὑπακοή
σέ προσωποκεντρικό ἐπίπεδο. Ἡ ὑπακοή, ὅμως, πρός τόν πνευματικό πατέρα,
ἀνάγεται στόν Θεό! Δέν ἔχει σκοπό τήν
ἐκπλήρωση θελημάτων ἤ
πολύ
περισσότερο ἀθεμίτων ἐπιδιώξεων τῶν πνευματικῶν πατέρων, οὔτε
τήν
ἱκανοποίησή τους, ἤ τήν ἀνάδειξη τῆς
δικῆς τους προσωπικότητας ὡς αὐθεντίας μέσα στήν Ἐκκλησία. Ἡ ὑπακοή δέν
δεσμεύει, ὅπως προσπαθοῦν νά ἐπιτύχουν κάποιοι γέροντες, προσωποκεντρικῶς, ἀλλά
ἐλευθερώνει τόν δεσμευμένο ἀπό τήν ἁμαρτία ἄνθρωπο καί τόν ὁδηγεῖ
στήν
ἀληθινή ἐλευθερία ἀπό τά πάθη καί τήν κοινωνία μέ τόν Θεό.
Επιστολή Μητρ. Πειραιώς κ. Σεραφείμ προς τον Πρωθυπουργόν κ. Σαμαράν.
Πειραιεύς, 4 Ἰουλίου 2014
Α Ν Α Κ Ο Ι Ν Ω Θ Ε Ν
Ὁ
Σεβ. Μητροπολίτης Πειραιῶς κ.κ. ΣΕΡΑΦΕΙΜ ἀπέστειλε πρός τόν Πρωθυπουργόν κ. Ἀ.
Σαμαρᾶν τήν ἀκόλουθον ἐπιστολήν σχετικῶς μέ τήν παραμονήν τῶν Δικαστηρίων
Πειραιῶς ἐντός τοῦ Δήμου Πειραιῶς.
ΕΚ
ΤΗΣ ΙΕΡΑΣ ΜΗΤΡΟΠΟΛΕΩΣ
+ Ο
ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ ΠΕΙΡΑΙΩΣ
ΣΕΡΑΦΕΙΜ
᾿Αριθ. Πρωτ. 822
᾿Εν Πειραιεῖ τῇ 3ῃ Ἰουλίου 2014
Πρός
Τόν Ἐξοχώτατον Κύριον
Ἀντώνιον Σαμαρᾶν
Πρωθυπουργόν-Πρόεδρον Ν.Δ.
Μέγαρον Μαξίμου
ΑΘΗΝΑΙ
Ἐξοχώτατε
Κύριε Πρόεδρε,
Ἐκφράζων θερμές συγχαρητηρίους προσρήσεις διά τήν τιτάνιο καί σύντονο προσπάθεια τήν ὁποία
καταβάλλετε μετά τῆς Ἐξοχωτάτης Κυβερνήσεως διά τήν ἔξοδο τῆς Πατρίδος μας ἐκ
τῆς στενωποῦ καί τοῦ ἀδιεξόδου τῶν ἐπιπτώσεων ἐκ τῆς ἠθικῆς καί οἰκονομικῆς κρίσεως,
ἀπό καρδίας εὔχομαι ἐπιτυχίαν εἰς τό δυσχερέστατον καθῆκον Σας καί ἀμέριστην
τήν βοήθειαν καί τήν χάρι τοῦ Παναγίου Θεοῦ.