Όσιος Σάββας ο ηγιασμένος: είμεθα έτοιμοι όχι μόνον πάσαν θλίψιν και κάκωσιν, αλλά και μυρίους θανάτους να λάβωμεν, παρά να εξέλθωμεν από την Ορθοδοξίαν έστω και επ’ ελάχιστον.

Όθεν παρακαλούμεν το κράτος σου να προστάξης, να μη μας πειράζωσι πλεον εις τα ζητήματα της Πίστεως, διότι άτοπον και παράλογον πράγμα είναι το και να είπη κανείς μόνον, ότι οι τόσοι ημείς Ιεροσολυμίται Ασκηταί και οι τόσοι άλλοι ενάρετοι άνθρωποι δεν επαιδεύθημεν καλώς εις την Πίστιν και τώρα εις το γήρας μας θέλετε σεις να μας ερμηνεύσητε την ευσέβειαν. Όθεν φανερόν είναι ότι αυτή η καινοφανής διόρθωσις, όπως την ονομάζετε, της Πατροπαραδότου και υγιούς Πίστεως, δεν είναι διόρθωσις, αλλά διαστροφή και νόθευσις. Μάλιστα δε και όσοι αυτήν παραδέχονται, απέρχονται εις την αιώνιον κόλασιν. Όθεν ημείς ουδόλως θέλωμεν δεχθή καινοτομίαν τινά της Πίστεως, εμμένομεν δε εις όσα παρέδωκαν εις ημάς οι θεοφόροι ημών Πατέρες οι τε εν Νικαία το πρώτον συνελθόντες Τριακόσιοι Δέκα Οκτώ και οι των λοιπόν Αγίων τριών Οικουμενικών Συνόδων, και είμεθα έτοιμοι όχι μόνον πάσαν θλίψιν και κάκωσιν, αλλά και μυρίους θανάτους να λάβωμεν, παρά να εξέλθωμεν από την Ορθοδοξίαν έστω και επ’ ελάχιστον.

O Συναξαριστής της ημέρας.

Πέμπτη, 5 Ιουνίου 2014

Δωροθέου ιερομάρτυρος, επισκόπου Τύρου, Νικάνδρου μάρτυρος, Μάρκου νεομάρτυρος.


Εἶναι ἄγνωστο ἀπὸ ποῦ καταγόταν ὁ Ἅγιος Ἱερομάρτυς Δωρόθεος. Ἄθλησε κατὰ τοὺς χρόνους τοῦ αὐτοκράτορος Ἰουλιανοῦ τοῦ Παραβάτου (360 – 362 μ.Χ.). Σοφώτατος καὶ ἐγκρατέστατος Ἱεράρχης, διακρινόταν γιὰ τὴ βαθιὰ θεολογικὴ του μόρφωση καὶ τὴν πλήρη γνώση τῶν Γραφῶν. Κατὰ τοὺς ἐπὶ Μαξιμιανοῦ καὶ Λικινίου (286 – 323 μ.Χ.) ἐναντίων τῶν Χριστιανῶν κινηθέντες διωγμούς, μετὰ ἀπὸ παράκληση τοῦ ποιμνίου του, ἀναγκάσθηκε νὰ καταφύγει στὴ Δυσσόπολη τῆς Θράκης, ὅπου παρέμεινε ἰδιωτεύων μέχρι τοῦ θανάτου αὐτῶν. Ἀφοῦ ἐπανῆλθε στὴν Ἐπισκοπή του, ἐξακολούθησε νὰ κυβερνᾶ τὸ ποίμνιό του μὲ πατρικὴ φροντίδα, διδάσκοντας, στηρίζοντας καὶ ἐνισχύοντας αὐτό. Παρευρέθηκε στὴν Α’ Οἰκουμενικὴ Σύνοδο, ποὺ συνῆλθε στὴ Νίκαι τῆς Βιθυνίας, τὸ 325 μ.Χ., ἡ δὲ ζωὴ καὶ ἡ δράση του παρατάθηκε καθ’ ὅλη τὴ βασιλεία τοῦ αὐτοκράτορος Κωνσταντίνου τοῦ Μεγάλου. Ἀνακινηθέντων τῶν διωγμῶν ἐπὶ αὐτοκράτορος Ἰουλιανοῦ τοῦ Παραβάτου (361 – 363 μ.Χ.), κατέφυγε καὶ πάλι στὴ Θράκη, ἀλλά, συλληφθεὶς ὑπὸ τῶν εἰδωλολατρῶν, ἐβασανίσθηκε σκληρὰ καὶ ἐτελειώθηκε μαρτυρικὰ στὴ Δυσσόπολη (κατ’ ἄλλους στὴν Ἔδεσσα), τὸ 362 μ.Χ., σὲ ἡλικία ἑκατὸν ἑπτὰ ἐτῶν.

Εκοιμήθη ο π. Νικόδημος Μπιλάλης

http://krufo-sxoleio.blogspot.gr/2014/06/blog-post_4.html

 
Εκοιμήθη προ ολίγων ωρών (μετά από ατύχημα έξω από το κελλί του) ο λόγιος αγωνιστής αγιορείτης μοναχός π. Νικόδημος Μπιλάλης. Τις επόμενες ημέρες θα δημοσιεύσουμε αφιέρωμα για το πρόσωπό του και την δράση του. Για την ώρα σας μεταφέρουμε την πληροφορία ότι προ ημερών είπε σε ένα γνωστό του στο Άγιον Όρος ότι επιθυμεί, σε περίπτωσι κοιμήσεώς του, να του τελέση την κηδεία γνωστός του ζηλωτής ιερομόναχος. Παρακαλούμε πολὺ, να ενημερωθούν οι Παντοκρατορινοί Πατέρες, να προσπαθήσουν να επιβεβαιώσουν την πληροφορία και από μόνοι τους, και να σεβασθούν την επιθυμία αυτή του μακαρίτου.
Ο Θεός να τον αναπαύση! Αιωνία του η μνήμη!

Τι θα γίνει με τον Ειρηναίο που κλειδωμένος στο κελί του αργοπεθαίνει;

http://agiooros.org/viewtopic.php?f=85&t=5294&p=31207#p31207

Εικόνα


Τι θα γίνει με τον Ειρηναίο που κλειδωμένος στο κελί του αργοπεθαίνει;
Ενοχη σιωπή στους τόπους που σταυρώθηκε και αναστήθηκε ο Ιησούς


Η συνάντηση του οικουμενικού Πατριάρχη κ. Βαρθολομαίου με τον Πάπα της Ρώμης κ. Φραγκίσκο έγινε στην Ιερουσαλήμ μπροστά στον Πανάγιο Τάφο και βεβαίως συζητήθηκε και σχολιάστηκε αρνητικά και θετικά από όλα τα διεθνή μέσα μαζικής ενημέρωσης.
Την ίδια ώρα που η εικόνα αυτή προβλήθηκε από όλα τα μέσα ως εικόνα αγάπης συμφιλίωσης συγχώρησης, λίγα μέτρα πιο πάνω στο κελί του κλειδωμένος παρέμενε ο έκπτωτος Πατριάρχης Ιεροσολύμων Ειρηναίος.Ο άνθρωπος που δικάστηκε από τους αδελφούς του όχι από τα δικαστήρια, που σε μια νύχτα τον έριξαν από τον πατριαρχικό θρόνο και αντικανονικά προχώρησαν στην εκλογή νέου Πατριάρχη του σημερινού δηλαδή κ Θεόφιλου.

Τελικά τίποτα από όσα τον κατηγόρησαν δεν αποδείχθηκε αλλά κανείς ως τώρα δεν είχε το σθένος να βγει να πει συγγνώμη, λάθος.

Άδικα κατηγορήσαμε τον αδελφό μας , άδικα τον πετάξαμε από το πατριαρχείο, άδικα τον διασύραμε.

Αντίθετα όλοι γνωρίζουν ότι ο Ειρηναίος είναι αθώος , ότι ποτέ δεν πούλησε πατριαρχική γη και όμως τον έχουν τώρα 8 χρόνια κλεισμένο στο κελί του μέσα στο πατριαρχείο και δεν του επιτρέπουν ούτε να προσκυνήσει στην εκκλησία που έχει στην αυλή του κελιού του .

Σήμερα φανερά αδυνατισμένος , με προβλήματα υγείας παρακαλεί ο ίδιος να αποδοθεί δικαιοσύνη ζητώντας να έχει μια καλύτερη τύχη από αυτήν που του επιφύλαξαν τα αδέλφια του.

Όλοι στα Ιεροσόλυμα το γνωρίζουν αυτό , γνωρίζουν ότι άδικα τιμωρείται αλλά κανείς δεν τολμά να φωνάξει την αλήθεια.

Ο Ειρηναίος όπως βλέπεται και στις φωτογραφίες που σας παραθέτουμε στο briefingnews.gr, είναι πολύ αλλαγμένος και καταπονημένος. Μάλιστα έχει ανάγκη από γιατρούς αλλά η είσοδος δεν επιτρέπεται σε κανέναν.

Ο ίδιος βγάζει τα δόντια του μόνος του τραβώντας τα με τα δάχτυλά του αφού δε μπορεί να τον επισκεφθεί γιατρός. Τρόφιμα του ανεβάζουν κρυφά με ένα καλάθι κάποιοι άραβες την νύχτα που διατηρούν μαγαζί στην παλιά Ιερουσαλήμ.

Πόσο τραγική λοιπόν μπορεί να είναι αυτή η εικόνα πατριαρχών μητροπολιτών και άλλων εκπροσώπων των εκκλησιών όταν πάνε να προσκυνήσουν τον Πανάγιο Τάφο να μιλήσουν για Χριστιανική αγάπη και συγχώρεση όταν κανείς δεν ενδιαφέρεται για έναν Πατριάρχη που αδίκως τιμωρείται από αδελφούς του και με εγκληματικό τρόπο είναι κλειδωμένος σε ένα κελί ώσπου να αφήσει την τελευταία του πνοή.

Mένομεν στερεοί και ακλόνητοι εις την Ορθόδοξον ημών Πίστιν!

Αποκηρύσσομεν τα φιλενωτικά συνθήματα και φιλενωτικάς τάσεις και μένομεν στερεοί και ακλόνητοι εις την Ορθόδοξον ημών Πίστιν, ακολουθούντες όσα προεφήτευσαν οι Θεηγόροι Προφήται και εδίδαξαν οι Θεοκήρυκες Απόστολοι, ο των Θεοφόρων Πατέρων Σύλλογος, αι επτά άγιαι Οικουμενικαί Σύνοδοι, και αι τοπικαί τοιαύται, έχοντες επί κεφαλής τον ακρογωνιαίον Λίθον Χριστόν, τον Θεόν ημών, και εν γένει εμμένομεν εις όσα η Ορθόδοξος ημών Πίστις διδάσκει είτε δια γραφίδος είτε δια παραδόσεως, αποκρούοντες την «Ένωσιν» ή «Ενότητα», όπως την αποκαλούν εσχάτως οι φιλενωτικοί παπόδουλοι οικουμενιστές.

«Ο ΠΟΛΕΜΟΣ ΕΙΝΑΙ ΚΟΝΤΑ» ΙΩΣΗΦ ΒΑΤΟΠΑΙΔΙΝΟΣ (Η παραίνεση «μη τρομάξουμε» που κατατρόμαξε πολλούς)

Του θεολόγου, Β. Χαραλάμπους
___________________
Εξ αφορμής βίντεο αναρτημένου στο διαδύκτιο, που τιτλοφορείται «Ο ΠΟΛΕΜΟΣ ΕΙΝΑΙ ΚΟΝΤΑ - ΙΩΣΗΦ ΒΑΤΟΠΑΙΔΙΝΟΣ» (από εκπομπή του Τηλεοπτικού Σταθμού ο Λόγος, κατά το έτος 1998, στο Πρόγραμμα – Ορθοδοξία και Ορθοπραξία, με τον θεολόγο κ. Νικολαΐδη ), θεώρησα σκόπιμο να αναφερθώ, γιατί τον τελευταίο καιρό, το τόσο σοβαρό θέμα του προφητικού χαρίσματος, έγινε «παίγνιο» διαδυκτιακό, με αδιάκριτες και απαράδεκτες υπερβολές.  Θλίψη αισθάνεται κανείς, από τέτοιες εκτροπές «ακατάσχετου» ενθουσιασμού, που είναι  τόσο ξένες στο Ορθόδοξο ήθος και παραπλανούν τον απλό λαό.  Τα ενθουσιαστικά παραληρήματα στο διαδύκτιο, που τιτλοφορούνται «απίστευτη απαλήθευση προφητείας του Γέροντος Ιωσήφ» κλπ, φαίνονται σαν εμβατηριακά σαλπίσματα επί ερειπίων, για όσους γνώρισαν τον Γέροντα Ιωσήφ πριν το 1981.  Οι «ακοές πολέμων» (1981, 1993) που ποτέ δεν πραγματοποιήθηκαν, ακόμα προκαλούν λύπη. 

Αρχιμ. Γεώργιος Καψάνης: Υπάρχουν δε και έτεραι πράξεις ορθοδόξων ιεραρχών και λοιπών ιερωμένων και λαϊκών, αι οποίαι δεικνύουν ότι πράγματι οι Ορθόδοξοι ούτοι έπαυσαν να θεωρούν τον παπισμόν, ως εθεώρουν αυτόν οι μέχρι τούδε Ορθόδοξοι.

Κατά τους εσχάτους χρόνους Ορθόδοξοι Πατριάρχαι, Αρχιερείς, Ιερείς, Θεολόγοι, ήρχισαν να μην ομιλούν με την παραδοσιακήν αυτήν έναντι του παπισμού γλώσσαν, ως εάν ο παπισμός παρητήθη των αντιευαγγελικών του γραμμών. Ορθόδοξοι πατριάρχαι ετέλεσαν επιμνημοσύνους δεήσεις δια τον αποθανόντα Παύλον ΣΤ,  τον εχαρακτήρισαν ως άγιον και την εκκλησίαν της Ρώμης ως αγίαν, κ.ο.κ.  Υπάρχουν δε και έτεραι πράξεις ορθοδόξων ιεραρχών και λοιπών ιερωμένων και λαϊκών, αι οποίαι δεικνύουν ότι πράγματι οι Ορθόδοξοι ούτοι έπαυσαν να θεωρούν τον παπισμόν, ως εθεώρουν αυτόν οι μέχρι τούδε Ορθόδοξοι. Το Ορθόδοξον αισθητήριόν των δεν αντιδρά, ως αντέδρα μέχρι σήμερον εις την αίρεσιν του παπισμού. Δεν έχουν την ευαισθησίαν της πίστεως, την οποίαν πάντοτε είχον οι Ορθόδοξοι.

Γέρων Φιλόθεος Ζερβάκος:

...Και οι μεν Άγιοι Πατέρες, οι καλοί και αληθινοί Ποιμένες, εξεδίωξαν μακράν της Εκκλησίας τους αιρετικούς, τους λοιμώδεις λύκους, ο δε οικουμενικός Πατριάρχης καλεί τον αιρετικόν Πάπαν, τον εχθρόν της Εκκλησίας, τον παραβάτην και καταφρονητήν των αποστολικών και Πατρικών Παραδόσεων.

Οίμοι! Οίμοι, ψυχή μου! Στέναξον, κλαύσον, θρήνησον, ως άλλος Ιερεμίας, ουχί δια την επίγειον Ιερουσαλήμ, την πόλιν των αιμάτων, Συ θρήνησον δια την Νύμφην του Χριστού, την ακηλίδωτον και άμωμον, την Μίαν, Αγίαν, Ορθόδοξον Καθολικήν και Αποστολικήν Εκκλησίαν, την πνευματικήν Μητέρα των Ορθοδόξων Χριστιανών.

Οι Εθνοσυνελεύσεις του 1821, 1823… διακηρύσσουν: πολεμούμεν προς τους εχθρούς του Κυρίου μας και δεν θέλομεν πώποτε συγκοινωνίαν μετ' αυτών.

Εν ονόματι της Αγίας και Αδιαιρέτου Τριάδος το Ελληνικόν Έθνος... κηρύττει σήμερον διά των νομίμων παραστατών του,...ενώπιον Θεού και ανθρώπων την πολιτικήν αυτού ύπαρξιν και ανεξαρτησίαν». 
«Ως πλάσματα του Θεού, ως άνθρωποι έχοντες τ' αυτά δικαιώματα, όσα ο Θεός εχάρισεν εις τον άνθρωπον, πολεμούμεν προς τους αρπακτήρας διά την γην μας, διά την πατρικήν κληρονομίαν μας, διά την φιλτάτην πατρίδα μας· πολεμούμεν προς τους φονείς, προς τους δημίους, διά την φυσικήν μας ύπαρξιν, διά τα τιμιώτατα, τ' ακριβά των καρδιών μας αντικείμενα: γονείς, γυναίκας, παρθένους, φίλτατα τέκνα· πολεμούμεν προς τους ληστάς Οθωμανούς διά τας ιδιοκτησίας μας, διά τους καρπούς των κόπων και των ιδρώτων μας.

Ως χριστιανοί, ούτε ήταν, ούτε είναι δυνατόν να πειθαρχήσωμεν δεσποζόμενοι από τους θρησκομανείς Μωαμεθανούς, οι οποίοι κατέσχιζον και κατεπάτουν τας αγίας εικόνας, κατεδάφιζον τους ιερούς ναούς, κατεφρόνουν το ιερατείον, εβλασφήμουν, υβρίζοντες το θείον όνομα του Ιησού, του τιμίου Σταυρού, και μας εβίαζον ήτοι να γένωμεν θύματα της μαχαίρας, αποθνήσκοντες χριστιανοί, ή να ζήσωμεν τούρκοι, αρνηταί του Χριστού και οπαδοί του Μωάμεθ· πολεμούμεν προς τους εχθρούς του Κυρίου μας και δεν θέλομεν πώποτε συγκοινωνίαν μετ' αυτών».

+π. Ἀθανάσιος Μυτιληναῖος : Ἔτσι, ὅταν θὰ ἀρχίσει νὰ ἁπλώνεται –καὶ ἁπλώνεται– ὁ Οἰκουμενισμὸς καὶ στὴν πατρίδα μας, καὶ στὰ Πατριαρχεῖα μας, –τὸ ἀκούσατε ἄραγε;– καὶ στὰ πατριαρχεῖα μας, καὶ στὶς Ἀρχιεπισκοπές μας, τότε δὲν εἶναι ἀπέξω ὁ ἐχθρός·

 (μιλία ες τν προφ. σαΐα, ριθ. 85, 1997, . Μ. Παντοκράτορος)

«...Καὶ μία ὁλόκληρη τοπικὴ Ἐκκλησία μπορεῖ νὰ καθεύδει καὶ νὰ ἔχει ἀνάγκη αὐτῆς τῆς ἀφυπνίσεως.
Θὰ λέγαμε ἀκόμη, ἂν ξεχωρίσουμε πρόσωπα μόνο, ὅτι καὶ σὲ ὁλόκληρη τὴν Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία (ὅπως θὰ συμβεῖ καὶ συμβαίνει ἤδη στὰ ἔσχατα, διότι εἴμεθα στὴν περιοχὴ τῶν ἐσχάτων, ἐν ὄψει τοῦ ἐρχομοῦ τοῦ ἀντιχρίστου), ὁλόκληρη ἡ Ἐκκλησία νὰ εἶναι σὲ μιὰ κατάσταση ναρκώσεως, ἔξω ἀπὸ πρόσωπα, ἔξω ἀπὸ πρόσωπα -τὸ λέγω δυὸ φορές-, τὰ ὁποῖα θὰ εἶναι σὲ κατάσταση ἐγρηγόρσεως.

Ὁ Χριστὸς πόσες φορὲς τὸ εἶπε: «Γρηγορεῖτε καὶ προσεύχεσθε, ἵνα μὴ εἰσέλθητε εἰς πειρασμόν». Αὐτὸ τὸ «γρηγορεῖτε» εἶναι ἀναγκαιότατον σύνθημα πρὸς τὴν Ἐκκλησίαν· καὶ βέβαια δὲν γρηγοροῦν ὅλοι οἱ ἄνθρωποι· μακάριοι ὅμως οἱ γρηγοροῦντες. Καὶ τοῦτο διότι ἔρχεται φοβερὴ ἐποχή. Ζοῦμε τὴν ἐποχὴ αὐτή, ἔχουμε εἰσέλθει στὴν περιοχὴ αὐτῆς τῆς φοβερῆς ἐποχῆς.
Ἔτσι, ὅταν θὰ ἀρχίσει νὰ ἁπλώνεται –καὶ ἁπλώνεται– ὁ Οἰκουμενισμὸς καὶ στὴν πατρίδα μας, καὶ στὰ Πατριαρχεῖα μας, –τὸ ἀκούσατε ἄραγε;– καὶ στὰ πατριαρχεῖα μας, καὶ στὶς Ἀρχιεπισκοπές μας, τότε δὲν εἶναι ἀπέξω ὁ ἐχθρός· καὶ ὅταν ἡ τελευταία, θὰ λέγαμε, πράξη εἶναι ὁ Οἰκουμενισμός, καὶ θὰ εἶναι ἐργαλεῖο στὰ χέρια τοῦ ἀντιχρίστου, συνεπῶς, δὲν πρέπει νὰ εἴμεθα ξύπνιοι; Ναί, πρέπει, ἀλλὰ οἱ πολλοὶ μπορεῖ νὰ μὴ εἶναι ξύπνιοι. Ἔτσι θὰ λέγαμε, ὅτι μοιάζει κάποτε ὁλόκληρη ἡ Ὀρθοδοξία νὰ κοιμᾶται, ὅταν Πατριάρχαι καὶ Ἀρχιεπίσκοποι μπορεῖ νὰ τὴν προδίδουν. Ναί. Τότε μοιάζει μʼ ἐκεῖνο τὸ πλοιάριο στὸ ὁποῖο ὁ Χριστὸς κάποτε ἐκοιμᾶτο. Ἐκεῖνο τὸ πλοιάριο μὲ τοὺς μαθητὰς εἶναι τύπος τῆς Ἐκλλησίας...
Καὶ βλέπουμε σʼ αὐτὴν τὴν εἰκόνα: ὁ Χριστὸς καθεύδει. Ποιός καθεύδει; Μοιάζει ὅτι καθεύδει ὁ Χριστός. Ἔτσι, σὲ μιὰ ἐποχὴ παρακμῆς καὶ καθιζήσεως πνευματικῆς, οἱ λίγοι σωστοὶ πιστοὶ κραυγάζουν τὸν ἴδιο λόγο: «ἐπιστάτα, ἀπολλύμεθα, βοήθησον ἡμῖν».
Τότε τὸν εἶπαν ἐπιστάτη, προϊστάμενο. Σήμερα λέμε: «Κύριε χανόμαστε, βάλε τὸ χέρι Σου». Δὲν τὸ λέμε; Τὸ λέμε μὲ πόνο, μὲ ὀδύνη, μὲ δάκρυα...

Εκκλησιαστικά νέα

 Ιερά αγρυπνία θα τελεσθεί σήμερα Τετάρτη 4/6 το βράδυ στον ιερό Ναό Κοιμήσεως Θεοτόκου στο Μάτι Αττικής (9:00 μ.μ. -1:00 π.μ. ) επί τη μνήμη του Αγίου Δωροθέου, Επισκόπου Τύρου.

Ο Αρχιμ. Νεκτάριος Βιτάλης θα μιλήσει σήμερα Τετάρτη 4/6   στις 5:30 μ.μ.  στον Ιερό Ναό  Κοιμήσεως Θεοτόκου Κολοκυνθούς .  Θα προηγηθεί η τέλεση της Παρακλήσεως στον Άγιο Νεκτάριο.

Αιμοδοσία θα γίνει σήμερα Τετάρτη  4/6  από τις 5:00  το απόγευμα  έως τις 8:00 το βράδυ στον Ιερό Ναό  Αγίου Τρύφωνος Καματερού.

Ιερό ευχέλαιο θα τελεσθεί σήμερα 4/6 στις 7:30 το απόγευμα στον ιερό Ναό  Αγίων Πάντων Καλλιθέας.

Η ιερά Παράκληση για τους μαθητές που διαγωνίζονται θα ψαλεί σήμερα Τετάρτη 4/6  στους Ιερούς  Ναούς:
-  Εισοδίων της Θεοτόκου στο Γουδί    στις 9:00  το βράδυ.
-Αγίου Ιωάννου Προδρόμου Γαργαρέττας στις 7:00 μ.μ.


Ι.Μ.Πειραιώς.

Πρόσκληση Πάπα προς Βαρθολομαίο για συμμετοχή στην προσευχή με Πέρες – Αμπάς

Πρόσκληση στον Οικουμενικό Πατριάρχη Βαρθολομαίο να πάρει μέρος στην προσευχή υπέρ της ειρήνης στην Μέση Ανατολή μαζί με τον Ισραηλινό πρόεδρο Σιμόν Πέρες και τον Παλαιστίνιο  πρόεδρο Μαχμούντ Αμπάς στο Βατικανό στις 8 Ιουνίου όπου απήυθυνε ο Πάπας Φραγκίσκος, σύμφωνα με το ΑΜΠΕ.
 «Ο Ποντίφικας επιθυμεί να είναι κοντά του κι ο Οικουμενικός Πατριάρχης. Η άριστη, αδελφική σχέση τους, άλλωστε, είναι γνωστή σε όλους», έλεγαν οι ίδιες πηγές της Αγίας Έδρας.
Οι λεπτομέρειες της συνάντησης προσευχής θα γίνουν γνωστές τις αμέσως επόμενες ημέρες.
Πάντως, από το Βατικανό υπογραμμίζεται ήδη ότι «η όλη πρωτοβουλία, ασφαλώς, δεν θα έχει κανέναν απολύτως πολιτικό χαρακτήρα».
Υπενθυμίζεται ότι ο Πάπας Φραγκίσκος απηύθυνε αυτή την πρόσκληση στους δύο ηγέτες την περασμένη εβδομάδα κατά την επίσκεψή του στους Αγίους Τόπους.
Η ημέρα της προσευχής, επιλέχθηκε προσεκτικά καθώς δεν θα μπορούσε να είναι Παρασκευή, ιερή ημέρα για τους μουσουλμάνους, ούτε Σάββατο, ιερή ημέρα για τους Εβραίους, ενώ για τους χριστιανούς, η Κυριακή 8 Ιουνίου είναι παραμονή της Πεντηκοστής, της τρίτης σε σημασία θρησκευτικής γιορτής μετά το Πάσχα και τα Χριστούγεννα.

http://www.naftemporiki.gr/story/816359/prosklisi-papa-pros-bartholomaio-gia-summetoxi-stin-proseuxi-me-peres--ampas