Ο Οικουμενισμός είναι κοινόν όνομα δια τους
ψευδοχριστιανισμούς, δια τας ψευδοεκκλησίας της Δυτικής Ευρώπης. Μέσα του
ευρίσκεται η καρδία όλων των ευρωπαϊκών ουμανισμών, με επικεφαλής τον Παπισμόν.
Όλοι δε αυτοί οι ψευδοχριστιανισμοί, όλαι αι ψευδοεκκλησίαι, δεν είναι τίποτε
άλλο παρά μία αίρεσις παραπλεύρως εις την άλλην αίρεσιν. Το κοινόν ευαγγελικόν
όνομά των είναι η παναίρεσις. Διατί; Διότι εις το διάστημα της ιστορίας αι
διάφοροι αιρέσεις ηρνούντο ή παρεμόρφωνον ιδιώματα τινά του Θεανθρώπου και
Κυρίου Ιησού, αι δε ευρωπαϊκαί αύται αιρέσεις απομακρύνουν ολόκληρον τον
Θεάνθρωπον και εις την θέσιν του τοποθετούν τον Ευρωπαίον άνθρωπον. Εδώ δεν
υπάρχει ουσιαστική διαφορά μεταξύ του Παπισμού, Προτεσταντισμού, Οικουμενισμού
και άλλων αιρέσεων, ων το όνομα «λεγεών».
Το ορθόδοξον
δόγμα, μάλλον το πανδόγμα περί της Εκκλησίας, απερρίφθη και αντικατεστάθη δια
του λατινικού αιρετικού παν-δόγματος περί του πρωτείου και του αλαθήτου του
πάπα, δηλαδή του ανθρώπου. Εξ αυτής δε της παναιρέσεως εγεννήθησαν και
γεννώνται συνεχώς άλλαι αιρέσεις: το Filioque, η αποβολή της Επικλήσεως, τα
άζυμα, η εισαγωγή της κτιστής χάριτος, το καθαρτήριον πυρ, το θησαυροφυλάκιον
των περισσών έργων, η μηχανοποιημένη διδασκαλία περί της σωτηρίας και ως εκ
τούτου μηχανοποιημένη διδασκαλία περί της ζωής, ο παπακαισαρισμός, η Ιερά
Εξέτασις, τα συγχωροχάρτια, ο φόνος του αμαρτωλού δια την αμαρτίαν, ο
ιησουητισμός, η σχολαστική, η καζουϊστική, ο μοναρχισμός, ο κοινωνικός
ατομικισμός διαφόρων ειδών…
Ο
Προτεσταντισμός; Είναι το πλέον πιστόν τέκνον του Παπισμού, το οποίον δια της
ορθολογιστικής σχολαστικής του πίπτει δια μέσου των αιώνων από την μίαν αίρεσιν
εις την άλλην αίρεσιν και πνίγεται συνεχώς εις τα διάφορα δηλητήρια των
αιρετικών πλανών του. Προς τούτοις, η παπιστική υψηλοφροσύνη και η «αλάθητος»
αφροσύνη βασιλεύει απολυταρχικώς και ερημώνει τας ψυχάς των πιστών του. Κατ΄
αρχήν έκαστος Προτεστάντης είναι ένας ανεξάρτητος πάπας εις όλα τα ζητήματα της
πίστεως. Τούτο δε πάντοτε οδηγεί από τον ένα πνευματικόν θάνατον εις τον άλλον.
Τέλος αυτού του «αποθνήσκειν» δεν υπάρχει, καθ΄ ότι ο αριθμός των πνευματικών
θανάτων του ανθρώπου είναι αναρίθμητος.
Αφού ούτως έχουν
τα πράγματα, τότε δια τον παπιστικόν-προτεσταντικόν Οικουμενισμόν με την
ψευδοεκκλησίαν του και τον ψευδοχριστιανισμόν του δεν υπάρχει διέξοδος από το
αδιέξοδόν του, άνευ ολοψύχου μετανοίας ενώπιον του Θεανθρώπου Χριστού και της
Ορθοδόξου Καθολικής Εκκλησίας Του. Η μετάνοια είναι το φάρμακον δι΄ εκάστην
αμαρτίαν, φάρμακον δοθέν εις τον άνθρωπον από τον μόνον Φιλάνθρωπον.
Άνευ της
μετανοίας και εισδοχής εις την Αληθινήν Εκκλησίαν του Χριστού είναι αφύσικον
και αδιανόητον να ομιλή τις περί της ενώσεως «των Εκκλησιών», περί του διαλόγου
της αγάπης, περί της intercommunio (δηλ. διακοινωνίας). Το σπουδαότερον όλων
είναι να γίνη τις «σύσσωμος» του Θεανθρωπίνου σώματος της Εκκλησίας του Χριστού
και δια τούτου κοινωνός της ψυχής της Εκκλησίας, του Αγίου Πνεύματος, και
κληρονόμος όλων των αιωνίων αγαθών του Θεανθρώπου.