Κωνσταντίνος Χολέβας - πολιτικός
επιστήμων
Το νομοσχέδιο, το οποίο συνηθίσαμε να αποκαλούμε «αντιρατσιστικό», επανέρχεται στην επικαιρότητα. Φαίνεται ότι επίκειται η κατάθεσή του στη Βουλή, γι' αυτό κρίνω σκόπιμο να υποβάλω ορισμένες σκέψεις και προτάσεις. Το έδαφος στο οποίο κινείται το νομοσχέδιο είναι ολισθηρό και υπάρχει κίνδυνος, από απροσεξία ή απαράδεκτες γενικεύσεις, να οδηγηθούμε στα αντίθετα αποτελέσματα.
Πρώτον και σημαντικότερον. Προτείνω να εξαιρεθούν ρητά από τις διατάξεις του νομοσχεδίου οι κληρικοί της Ορθοδόξου Εκκλησίας, ως επικρατούσης θρησκείας, και όλα τα κείμενα που χρησιμοποιούνται στη θεία λατρεία και στις κηρυκτικές δραστηριότητες. Επί παραδείγματι, ο απόστολος Παύλος καταδικάζει σαφώς την ομοφυλοφιλία (βλέπε αναφορές του στους «αρσενοκοίτες» κ.λπ.). Εάν δεν ληφθεί νομοθετική μέριμνα, τότε κάθε ορθόδοξος κληρικός που διαβάζει ή σχολιάζει δημοσίως τα κείμενα του Παύλου από την Καινή Διαθήκη θα κινδυνεύει να υποστεί την οποιαδήποτε καταγγελία για «ομοφοβία» από το α΄ ή β΄ σωματείο ψευτοπροοδευτικών αντιλήψεων. Τα κείμενα της Αγίας Γραφής, της θείας λειτουργίας και των πατέρων της Εκκλησίας μας είναι ιερά και σεβαστά από τη συντριπτική πλειοψηφία του λαού μας. Είναι αδιανόητο να υπόκεινται σε λογοκρισία.
Δεύτερον. Οπως θα προστατευθεί νομοθετικώς η μνήμη των Εβραίων - θυμάτων του ναζιστικού φανατισμού (Ολοκαύτωμα), έτσι πρέπει να προστατευθεί και η μνήμη των Ελλήνων και Αρμενίων θυμάτων του εγκληματικού φανατισμού των Νεότουρκων. Η Γενοκτονία των χριστιανών της Ανατολής (Πόντιοι, Μικρασιάτες και Αρμένιοι) έχει αναγνωρισθεί από κορυφαίους ιστορικούς της Ευρώπης και των ΗΠΑ, όπως και από τη Βουλή των Ελλήνων. Εάν σεβόμαστε το αίμα των κατακρεουργηθέντων προγόνων μας, οφείλουμε να καταδικάσουμε τους αρνητές της Γενοκτονίας που υπέστη ο Ελληνισμός από τα στίφη των Τούρκων του Κεμάλ. Τώρα μάλιστα που αυτοί οι αρνητές έδειξαν τις αναθεωρητικές διαθέσεις τους με τη συγγραφή σχολικών εγχειριδίων.
Τρίτον. Πρέπει να γίνει σαφές και αναμφισβήτητο στο νομοσχέδιο το κριτήριο με το οποίο τιμωρείται μια πράξη ως ρατσιστική. Καταδικαστέα είναι η υποκίνηση μίσους και πράξεων βίας. Δεν είναι καταδικαστέα η έκφραση γνώμης ή κριτικής για ορισμένους ακραίους οπαδούς μιας θρησκείας. Στην εποχή μας βλέπουμε καθημερινά τις αγριότητες των φανατικών μουσουλμάνων στη Μέση Ανατολή. Οσοι δημοσιογράφοι αποδοκιμάζουν αυτές τις πράξεις αποδοκιμάζουν το έγκλημα, όχι αυτή καθαυτή τη θρησκεία του Ισλάμ. Πρέπει όλοι να είμαστε προσεκτικοί, νομοθέτες, δημοσιογράφοι, πολίτες. Ούτε να απαγορευθεί η κριτική στις συνέπειες του θρησκευτικού φανατισμού ούτε όμως να κατηγορούνται εκατομμύρια οπαδοί μιας θρησκείας για όσα αποτρόπαια διαπράττονται στο όνομα αυτής. Οι συντάκτες του νομοσχεδίου ας είναι ιδιαιτέρως λεπτολόγοι στο σημείο αυτό, ώστε να αποφύγουμε φαινόμενα φιμώσεως και λογοκρισίας που δεν αρμόζουν σε μια ευρωπαϊκού τύπου δημοκρατία.
Προσωπικά με απασχολεί και μία άλλη μορφή ρατσισμού, η οποία δεν καταπολεμείται ούτε με το συγκεκριμένο ούτε με κάποιο άλλο νομοθέτημα. Αναφέρομαι στην αδιαφορία των δυτικών και των ελληνικών «ανθρωπιστικών» και «αντιρατσιστικών» οργανώσεων μπροστά στη συνεχιζόμενη σφαγή των χριστιανικών κοινοτήτων στη Μέση Ανατολή. Υπάρχουν ΜΚΟ στη χώρα μας, οι οποίες θα έχυναν τόνους δακρύων αν πάθαινε ρωγμές ένα τζαμί -σύμβολο της οθωμανικής κατάκτησης- σε μια ελληνική πόλη. Τώρα, όμως, που χάνονται καθημερινά ζωές αθώων και αμάχων, μόνο και μόνο επειδή πιστεύουν στον Χριστό, οι επαγγελματίες των ανθρώπινων δικαιωμάτων στην Ελλάδα και στον δυτικό κόσμο αδιαφορούν. Οι χριστιανοί της Ανατολής ακόμη σηκώνουν τον σταυρό του μαρτυρίου υπό τα αδιάφορα όμματα της «πολιτισμένης» ανθρωπότητας.
Αυτά τα δύο μέτρα και δύο σταθμά έχουν καταστήσει επιφυλακτικούς πολλούς συμπολίτες μας ως προς τα νομοθετήματα που επικαλούνται τα «ανθρώπινα δικαιώματα». Απαιτείται μεγάλη σύνεση από την κυβέρνηση, που επεξεργάζεται το αντιρατσιστικό νομοσχέδιο, και από τους δικαστές, οι οποίοι θα κληθούν να το εφαρμόσουν.
Το νομοσχέδιο, το οποίο συνηθίσαμε να αποκαλούμε «αντιρατσιστικό», επανέρχεται στην επικαιρότητα. Φαίνεται ότι επίκειται η κατάθεσή του στη Βουλή, γι' αυτό κρίνω σκόπιμο να υποβάλω ορισμένες σκέψεις και προτάσεις. Το έδαφος στο οποίο κινείται το νομοσχέδιο είναι ολισθηρό και υπάρχει κίνδυνος, από απροσεξία ή απαράδεκτες γενικεύσεις, να οδηγηθούμε στα αντίθετα αποτελέσματα.
Πρώτον και σημαντικότερον. Προτείνω να εξαιρεθούν ρητά από τις διατάξεις του νομοσχεδίου οι κληρικοί της Ορθοδόξου Εκκλησίας, ως επικρατούσης θρησκείας, και όλα τα κείμενα που χρησιμοποιούνται στη θεία λατρεία και στις κηρυκτικές δραστηριότητες. Επί παραδείγματι, ο απόστολος Παύλος καταδικάζει σαφώς την ομοφυλοφιλία (βλέπε αναφορές του στους «αρσενοκοίτες» κ.λπ.). Εάν δεν ληφθεί νομοθετική μέριμνα, τότε κάθε ορθόδοξος κληρικός που διαβάζει ή σχολιάζει δημοσίως τα κείμενα του Παύλου από την Καινή Διαθήκη θα κινδυνεύει να υποστεί την οποιαδήποτε καταγγελία για «ομοφοβία» από το α΄ ή β΄ σωματείο ψευτοπροοδευτικών αντιλήψεων. Τα κείμενα της Αγίας Γραφής, της θείας λειτουργίας και των πατέρων της Εκκλησίας μας είναι ιερά και σεβαστά από τη συντριπτική πλειοψηφία του λαού μας. Είναι αδιανόητο να υπόκεινται σε λογοκρισία.
Δεύτερον. Οπως θα προστατευθεί νομοθετικώς η μνήμη των Εβραίων - θυμάτων του ναζιστικού φανατισμού (Ολοκαύτωμα), έτσι πρέπει να προστατευθεί και η μνήμη των Ελλήνων και Αρμενίων θυμάτων του εγκληματικού φανατισμού των Νεότουρκων. Η Γενοκτονία των χριστιανών της Ανατολής (Πόντιοι, Μικρασιάτες και Αρμένιοι) έχει αναγνωρισθεί από κορυφαίους ιστορικούς της Ευρώπης και των ΗΠΑ, όπως και από τη Βουλή των Ελλήνων. Εάν σεβόμαστε το αίμα των κατακρεουργηθέντων προγόνων μας, οφείλουμε να καταδικάσουμε τους αρνητές της Γενοκτονίας που υπέστη ο Ελληνισμός από τα στίφη των Τούρκων του Κεμάλ. Τώρα μάλιστα που αυτοί οι αρνητές έδειξαν τις αναθεωρητικές διαθέσεις τους με τη συγγραφή σχολικών εγχειριδίων.
Τρίτον. Πρέπει να γίνει σαφές και αναμφισβήτητο στο νομοσχέδιο το κριτήριο με το οποίο τιμωρείται μια πράξη ως ρατσιστική. Καταδικαστέα είναι η υποκίνηση μίσους και πράξεων βίας. Δεν είναι καταδικαστέα η έκφραση γνώμης ή κριτικής για ορισμένους ακραίους οπαδούς μιας θρησκείας. Στην εποχή μας βλέπουμε καθημερινά τις αγριότητες των φανατικών μουσουλμάνων στη Μέση Ανατολή. Οσοι δημοσιογράφοι αποδοκιμάζουν αυτές τις πράξεις αποδοκιμάζουν το έγκλημα, όχι αυτή καθαυτή τη θρησκεία του Ισλάμ. Πρέπει όλοι να είμαστε προσεκτικοί, νομοθέτες, δημοσιογράφοι, πολίτες. Ούτε να απαγορευθεί η κριτική στις συνέπειες του θρησκευτικού φανατισμού ούτε όμως να κατηγορούνται εκατομμύρια οπαδοί μιας θρησκείας για όσα αποτρόπαια διαπράττονται στο όνομα αυτής. Οι συντάκτες του νομοσχεδίου ας είναι ιδιαιτέρως λεπτολόγοι στο σημείο αυτό, ώστε να αποφύγουμε φαινόμενα φιμώσεως και λογοκρισίας που δεν αρμόζουν σε μια ευρωπαϊκού τύπου δημοκρατία.
Προσωπικά με απασχολεί και μία άλλη μορφή ρατσισμού, η οποία δεν καταπολεμείται ούτε με το συγκεκριμένο ούτε με κάποιο άλλο νομοθέτημα. Αναφέρομαι στην αδιαφορία των δυτικών και των ελληνικών «ανθρωπιστικών» και «αντιρατσιστικών» οργανώσεων μπροστά στη συνεχιζόμενη σφαγή των χριστιανικών κοινοτήτων στη Μέση Ανατολή. Υπάρχουν ΜΚΟ στη χώρα μας, οι οποίες θα έχυναν τόνους δακρύων αν πάθαινε ρωγμές ένα τζαμί -σύμβολο της οθωμανικής κατάκτησης- σε μια ελληνική πόλη. Τώρα, όμως, που χάνονται καθημερινά ζωές αθώων και αμάχων, μόνο και μόνο επειδή πιστεύουν στον Χριστό, οι επαγγελματίες των ανθρώπινων δικαιωμάτων στην Ελλάδα και στον δυτικό κόσμο αδιαφορούν. Οι χριστιανοί της Ανατολής ακόμη σηκώνουν τον σταυρό του μαρτυρίου υπό τα αδιάφορα όμματα της «πολιτισμένης» ανθρωπότητας.
Αυτά τα δύο μέτρα και δύο σταθμά έχουν καταστήσει επιφυλακτικούς πολλούς συμπολίτες μας ως προς τα νομοθετήματα που επικαλούνται τα «ανθρώπινα δικαιώματα». Απαιτείται μεγάλη σύνεση από την κυβέρνηση, που επεξεργάζεται το αντιρατσιστικό νομοσχέδιο, και από τους δικαστές, οι οποίοι θα κληθούν να το εφαρμόσουν.
Ο/Η Ανώνυμος είπε...
ΑπάντησηΔιαγραφήΚάνει λάθος ο σεβασμιώτατος κ. Κοσμάς. Στην επιστολή των μητροπολιτών Κυθήρων Σεραφείμ και Αιτωλίας Κοσμά, οι μητροπολίτες φαίνεται να πατάνε την "μπανανόφλουδα" του κ. Χολέβα που λέει να εξαιρεθούν οι θρησκευτικοί λειτουργοί και κληρικοί από το νομοσχέδιο και τα κείμενα τα λειτουργικά της Εκκλησίας.
Λάθος μεγάλο!
Και οι θεολόγοι δεν πρέπει να εξαιρεθούν; Και τα ορθόδοξα ιστολόγια; Και οι ορθόδοξοι χριστιανοί δεν πρέπει να είναι ελεύθεροι να εκφράζουν αυτά που λέει η Εκκλησία στα λειτουργικά της κείμενα;
Λάθος μεγάλο!
Ο στόχος του αντιρατσιστικού είναι τα ορθόδοξα και εθνικά ιστολόγια που λένε τις αλήθειες που δεν θέλει η Νέα Τάξη πραγμάτων.
Μην το ξεχνάμε αυτό.
Φίλιππος
22 Αυγούστου 2014 - 11:45 π.μ.
Ανώνυμος Ο/Η Ανώνυμος είπε...
Να προσθέσω και τα ορθόδοξα βιβλία δεν πρέπει να εξαιρεθούν;
Τα ορθόδοξα κηρύγματα που βασίζονται στη Γραφή και τους Πατέρες δεν πρέπει να εξαιρεθούν;
Οι χουντόφρονες του σατανικού οικουμενισμού είναι έτοιμοι να προκαλέσουν διωγμό των ανθρώπων που μιλούν και γράφουν ορθόδοξα.
Πρέπει να ξεσηκωθούν οι πάντες!
Φίλιππος
22 Αυγούστου 2014 - 11:52 π.μ.
Ανώνυμος
Ο/Η Ανώνυμος είπε...
Διόρθωση.
Οι μητροπολίτες Κυθήρων Σεραφείμ και Αιτωλίας Κοσμάς δεν λένε να εξαιρεθούν οι κληρικοί και τα λειτουργικά κείμενα της Εκκλησίας όπως λέει ο κ. Χολέβας. Ζητούν να αποσυρθεί όλο το αντισυνταγματικό και αντιχριστιανικό νομοσχέδιο.
Όμως κάνουν αναφορά μόνο στους θρησκευτικούς λειτουργούς (όχι μόνο στους ορθόδοξους κληρικούς) και στα λειτουργικά κείμενα της Εκκλησίας.
Θα έπρεπε να γίνει αναφορά και σε όλα τα παραπάνω που θίγω στα παραπάνω σχόλια.
Φίλιππος
22 Αυγούστου 2014 - 12:05 μ.μ.
Ανώνυμος Ο/Η Ανώνυμος είπε...
Τὰ ὀρθόδοξα ἱστολόγια θὰ εἶναι τὰ πρῶτα ποὺ θὰ διωχθοῦν ἀπὸ τὸν "ἀντιρατσιστικὸ" νόμο!
http://www.orthodoxia-ellhnismos.gr/2014/08/blog-post_30.html
22 Αυγούστου 2014 - 1:51 μ.μ.
Τα άλλα τα σχόλια δεν σου ήρθαν;
ΑπάντησηΔιαγραφή@ Τα άλλα τα σχόλια δεν σου ήρθαν;
ΑπάντησηΔιαγραφήΔεν γνωρίζω γιατί, αλλά δεν τα δέχεται!
Εν Χριστώ,
Κωνσταντίνος.
Ανώνυμος21 Αυγούστου 2014 - 10:08 π.μ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΛάθη πολλά κάνει ο Κ. Χολέβας.
Πρώτο λάθος ότι αποδέχεται έστω με τροποποιήσεις ένα νομοσχέδιο που ποινικοποιεί απόψεις και όχι πράξεις βίας.
Δεύτερο λάθος ότι λέει να εξαιρεθούν μόνο οι κληρικοί, η Αγία Γραφή και τα λατρευτικά κείμενα. Δηλαδή οι θεολόγοι και οι άλλοι χριστιανοί που ακολουθούν τους Πατέρες της Εκκλησίας και κατακρίνουν την ομοφυλοφιλία και χαρακτηρίζουν τους ομοφυλόφιλους όπως λέει η Γραφή΄, δεν πρέπει να εξαιρεθούν; Τι φασισμός και χούντα είναι αυτά;
Τρίτον Γιατί θα πρέπει να ποινικοποιηθεί όποιος χαρακτηρίζει όλους τους οπαδούς κάποιας θρησκείας; Ελευθερία έκφρασης δεν έχουμε; Τι χούντα είναι αυτή που αποδέχεται ο κ. Χολέβας; Διαφορετικά δεν μπορώ να κατανοήσω τη φράση του " ούτε όμως να κατηγορούνται εκατομμύρια οπαδοί μιας θρησκείας για όσα αποτρόπαια διπράττονται στο όνομα αυτής της θρησκείας". Δικαίωμα του καθένα είναι να κατηγορεί όποιον θέλει, αρκεί αυτό που τον κατηγορεί να βασίζεται σε αληθινό περιστατικό. Αν δηλαδή εγώ κατηγορήσω κάποιον διότι είναι υποταγμένος στο παιδί του, είναι δικαίωμα μου φθάνει όμως να είναι πράγματι υποταγμένος στο παιδί του.
Τέταρτον. Ο κ. Χολέβας προσπαθεί να τα στρογγυλέψει τα πράγματα. Το νομοσχέδιο είναι απαράδεκτο και φασιστικό πέρα για πέρα. Και οι πολίτες δεν είναι απλά επιφυλακτικοί αλλά αντίθετοι και εξοργισμένοι για την αντιχριστιανική χούντα της σωστής λογοκρισίας που επιβάλλεται με τέτοιο άθλιο νομοσχέδιο.
Φιλόθεος
http://syndpeiraia.blogspot.gr/2014/08/blog-post_20.html#comment-form