«Διαίρεσις, σχίσμα της Εκκλησίας είναι πρωτίστως ένα πράγμα οντολογικώς αδύνατον. Δεν υπήρξε ποτέ διαίρεσις της Εκκλησίας, και δεν είναι δυνατόν να υπάρξη, πλην υπήρξε και θα υπάρξη έκπτωσις εκ της Εκκλησίας. Κατά καιρούς απεσπάσθησαν και εξεβλήθησαν από την μοναδικήν αδιαίρετον Εκκλησίαν οι αιρετικοί και σχισματικοί, οι οποίοι έκτοτε έπαψαν να αποτελούν μέλη της Εκκλησίας και μέρη του θεανθρωπίνου σώματός της.
Έτσι έχουν κατ’ αρχήν αποκοπή οι Γνωστικοί, κατόπιν οι Αρειανοί, …, κατόπιν οι Ρωμαιοκαθολικοί, κατόπιν οι Προτεστάνται, …».
[Ιουστίνου Πόποβιτς, «Δογματική της Ορθοδόξου Εκκλησίας (Γαλλική μετάφραση) Τόμος 4ος, σελ. 181, Lausanne 1995 - Ἀναδημοσιεύτηκε στόν «Ὀρθόδοξο Τύπο» στίς 29/6/2007 ]
Η Μια Διαχρονικη ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑ δεν πλαναται, οι της εκκλησιας ομως κληρικοι μοναχοι και λαικοι πολλες φορες εχουν πλανηθει και καταδικαστηκαν απο την Εκκλησια
ΑπάντησηΔιαγραφήδιοτι επεσαν σε αιρεση, σχισμα και παρασυναγωγη. Οποιος ειναι της αληθειας ειναι και της Εκκλησιας.
Στην Εκκλησια πολλες φορες την αληθεια την ειχαν τα πατριαρχεια και οι αρχιεπισκοπες και καταδικαζανε τους μεμονομενους αιρετικους, σχισματικους και παρασυναγωγους. Αλλα και πολλες φορες την αληθεια την ειχαν μεμονομενοι Αγιοι Πατερες ενω τα πατριαρχεια και οι αρχιεπισκοπες ειχαν πεσει σε αιρεση κανανε σχισμα και δημιουργησαν παρασυναγωγη.
Στην Εκκλησια δεν παιζει ρολο αν ειναι πολλοι η λιγοι, πατριαρχεια η μεμονομενοι πιστοι. Στην Εκκλησια παιζει ρολο ποιος κραταει ανοθευτη την αληθεια Του Χριστου.
Στην Μια Αγια Καθολικη και Αποστολικη Εκκλησια του Χριστου βρισκονται οσοι κανουν απολυτη υπακοη στο Αγιο Πνευμα στην πραξη χωρις να αφαιρουν και χωρις να προσθετουν.Τωρα αν στην Μια Εκκλησια βρισκονται τα πατριαρχεια η οχι, οι μεμονομενοι πιστοι η οχι, αυτο φαινεται απο το ποιος ειναι της αληθειας ειναι και της Εκκλησιας.