Saint John Chrysostom : HOMILY XIV. ROM. VIII. 12, 13.


"Therefore, brethren, we are debtors, not to the flesh to live after the
flesh. For if ye live after the flesh, ye shall die; but if ye through the
Spirit do mortify the deeds of the body, ye shall live."

AFTER showing how great the reward of a spiritual life is, and that it
maketh Christ to dwell in us, and that it quickeneth our mortal
bodies, and wingeth them to heaven, and rendereth the way of virtue
easier, he next fitly introduces an exhortation to this purpose.
"Therefore" we ought "not to live after the flesh." 

Bulgarian Church has new patriarch


Bulgaria's Orthodox Church on Sunday elected metropolitan Neophyte of the northern city of Ruse as its new leader after Patriarch Maxim died last November aged 98 after leading the church for over 40 years.

The bells of the golden-domed Alexander Nevski cathedral in downtown Sofia announced the election of a new patriarch by the 138 delegates at the church council Sunday afternoon.

Shortly after that, council speaker metropolitan Yosif announced that "Ruse metropolitan Neophyte was elected by the clergy and the people as Holy Bulgarian Patriarch and Sofia metropolitan."

ΙΕΡΟΜΟΝΑΧΟΥ ΧΡΥΣΑΝΘΟΥ ΑΓΙΟΡΕΙΤΟΥ.


Ο Άγιος Βασίλειος, ο Μέγας αυτός Πατήρ και διδάσκαλος της Εκκλησίας μας, απευθυνόμενος μαζί με άλλους ορθοδόξους επισκόπους της εποχής του, προς τους εν Ιταλία και Γαλλία οσιωτάτους αδελφούς και συλλειτουργούς επισκόπους, και αναφερόμενος εις την θλιβεράν κατάστασιν που επικρατούσε τότε στις εκκλησίες της Ανατολής, λόγω της Αρειανικής αιρέσεως, μεταξύ άλλων έγραφεν: «Ημίν δε, προς τω φανερώ πολέμω των αιρετικών, έτι και ο παρά των δοκούντων ορθοδοξείν επαναστάς εις έσχατον ασθενείας τας Εκκλησίας κατήγαγεν» (Μεγ. Βασιλείου επιστολή 92)· ήτοι, «εις ημάς δε, μαζί με τον φανερόν πόλεμον των αιρετικών εξηγέρθη ακόμη και ο πόλεμος των όσων εφαίνοντο ότι ομοδοξούν, ο οποίος ωδήγησεν τας εκκλησίας εις την εσχάτην αδυναμίαν»(μετάφρ. Νικοδήμου Μπιλάλη). Το ίδιο δυστυχώς συμβαίνει και σήμερα, λες και η ιστορία επαναλαμβάνεται. Μαζί με τον πόλεμον των Οικουμενιστών, αντιμετωπίζουμε και τον πόλεμον των Φιλοοικουμενιστών, οι οποίοι με υποκριτικήν αληθοφάνειαν νοθεύουν τον λόγον του Θεού, και προξενούν μεγάλην ζημίαν εις την Εκκλησίαν Του. Αυτοί οι άνθρωποι, κληρικοί και λαϊκοί, ενώ δια του προφορικού και γραπτού λόγου τάσσονται εναντίον του Οικουμενισμού, πρακτικά δεν λαμβάνουν μέτρα εναντίον του. Η όλη αντίστασίς των σταματά σε καμμιά προσωπική ή συλλογική διαμαρτυρία και τίποτε περισσότερο. Περί διακοπής μνημοσύνου και Εκκλησιαστικής κοινωνίας, εκ των δεδηλωμένων πλέον Οικουμενιστών, ούτε λόγος να γίνεται· το θεωρούν πλάνη! Και αν βρεθούν μερικοί, οι οποίοι ακολουθούντες το παράδειγμα των αγίων πατέρων μας και υπακούοντες εις τους Εκκλησιαστικούς θεσμούς, διακόψουν την επικοινωνίαν και το μνημόσυνον των αιρετικών, γίνονται άμεσος στόχος των. Προσπαθούν με κάθε τρόπο να δυσφημίσουν αυτούς τους σημερινούς Ομολογητάς της Ορθοδόξου πίστεως ως πεπλανημένους και σχισματικούς, ως φανατικούς και αμαθείς, ως εστερημένους αγάπης και εκκλησιαστικής παιδείας, ως ελαχίστους και ταραχοποιούς, ως ανυποτάκτους και υπερηφάνους, ως διαστροφείς της αληθείας, κ.λ.π. Συνάμα δε προβάλλουν την ιδικήν των στάσιν ως σωστήν και ενδεδειγμένην. Μη έχοντες δε Κανονικές και Πατερικές μαρτυρίες, ή παραδείγματα από την πράξιν της Εκκλησίας μας, καταφεύγουν σε σοφιστικές θεωρίες και επιχειρηματολογίες, οι οποίες λίαν επιεικώς θα μπορούσαν να ονομαστούν αφελείς σκέψεις και σαθρά επιχειρήματα, δια να καλύψουν με τον τρόπον αυτόν την αντιπαραδοσιακήν των στάσιν έναντι της νέας θρησκείας των ημερών μας που λέγεται Οικουμενισμός.

Κωνσταντίνος Χολέβας : Κύπρος: Τα εν Νίκω εν δήμω


Δεν παριστάνω τον προφήτη, αλλά είναι σχεδόν βέβαιο ότι ο Νίκος Αναστασιάδης, πρόεδρος του δεξιού Δημοκρατικού Συναγερμού, θα είναι απόψε ο νέος Πρόεδρος της Κυπριακής Δημοκρατίας. Ο αντίπαλός του Σταύρος Μαλάς, υποστηριζόμενος από το κομμουνιστικό ΑΚΕΛ, πληρώνει όχι δικά του λάθη, αλλά την κάκιστη εντύπωση που άφησε στους Ελληνοκυπρίους η αριστερή διακυβέρνηση του Δημήτρη Χριστόφια.

Με τον Αναστασιάδη θα είχα διαφωνήσει ριζικά, αν είχαμε βρεθεί στο ίδιο τραπέζι πριν από το δημοψήφισμα για το Σχέδιο Ανάν. Θεωρώ ότι ήταν ευτύχημα η απόρριψη του σχεδίου, που παρείχε πολύ περισσότερα δικαιώματα στην τουρκοκυπριακή μειοψηφία απ’ ό,τι στην ελληνοκυπριακή πλειοψηφία. Θα οδηγούσε σε πλήρη τουρκοκρατία στον Βορρά και σε μερική τουρκοκρατία στον Νότο της Μεγαλονήσου. Και θα έδινε δικαίωμα ΑΟΖ στις δύο βρετανικές βάσεις, τεμαχίζοντας την ΑΟΖ της Κύπρου.

Τώρα όμως ζούμε μία διαφορετική εποχή. Ο Ν. Αναστασιάδης έχει την εμπειρία και την ευφυΐα να μην επανέλθει σε σχέδια και θέσεις που καταψηφίστηκαν πανηγυρικώς. Εχει μπροστά του την οικονομική κρίση και πιστεύω ότι είναι ο καταλληλότερος από τους άλλους συνυποψηφίους του για να συνομιλήσει με τους Ευρωπαίους εταίρους και την τρόικα. Ηδη καλεί σε κυβέρνηση εθνικής σωτηρίας και δεν θα διορίσει υπουργούς μόνον από το κόμμα του. Θυμίζω ότι το πολίτευμα της Κύπρου είναι προεδρική και όχι προεδρευόμενη δημοκρατία. Οι προεδρικές εκλογές φέρνουν και αλλαγή κυβερνήσεως. Οι βουλευτικές εκλογές απλώς αλλάζουν τις πλειοψηφίες στη Βουλή των Αντιπροσώπων και μπορούν να δυσκολέψουν την ψήφιση νομοσχεδίων. Ομως δεν ρίχνουν κυβερνήσεις.

Εχω γνωρίσει τον νέο Πρόεδρο και χαίρομαι που έδωσε μέχρι τώρα αγώνα για τη διατήρηση της ελληνικής ταυτότητος των Κυπρίων. Διαμαρτυρήθηκαν έντονα και αυτός και το κόμμα του για την προσπάθεια αφελληνισμού της παιδείας που επιχείρησαν ο Χριστόφιας και η Αριστερά. Φτάσαμε στο σημείο να υποβαθμίζεται ο απελευθερωτικός αγώνας του 1955-59, επειδή είχε κόμπλεξ το ΑΚΕΛ για την πλήρη απουσία του. Απευθύνω δημόσια έκκληση στον Νίκο Αναστασιάδη να επιλέξει για το υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού άνθρωπο με αποδεδειγμένο σεβασμό στην ελληνική και ορθόδοξη ταυτότητα των Κυπρίων και με ειλικρινή αγάπη για τη νεότητα και τα γράμματα.

Το μέλλον της Κύπρου είναι η ελληνική νεολαία της.

http://www.dimokratianews.gr/

Υπάρχουν σήμερα Υπάτιοι, αν ναι, που είναι;;


Διαβάζω στον Συναξαριστή της Εκκλησίας μας:

Ένας από αυτούς που διέκοψαν το μνημόσυνον και την επικοινωνίαν του Νεστορίου μόλις αυτός άρχισε να διακηρύττη την αίρεσίν του, ήταν και ο όσιος πατήρ ημών Υπάτιος που εορτάζει την 17ην Ιουνίου. Αναφέρει η βιογραφία του: «Όταν πληροφορήθηκε ο όσιος τα αιρετικά φρονήματα του Νεστορίου, αμέσως έσβησε το όνομά του από τα δίπτυχα δια να μη μνημονεύεται εις τις Λειτουργίες. Ο ευλαβέστατος επίσκοπος Ευλάλιος είπε προς τον Υπάτιον: Γιατί έσβεσες το όνομά του πριν να ιδής τι θα γίνη; Ο όσιος απάντησε: Εγώ αφού έμαθα ότι μιλά άσχημα για τον Κύριόν μου, παύω την κοινωνίαν μαζί του και ούτε αναφέρω το όνομά του· δεν είναι πια επίσκοπος». Τότε ο Ευλάλιος του είπε με οργή: «Πήγαινε και διόρθωσε αυτό που έκανες, διότι μπορώ και να σε τιμωρήσω». Και ο Υπάτιος αποκρίθηκε: «Ό,τι θέλεις κάμε, διότι εγώ απεφάσισα τα πάντα να πάθω και με αυτήν την απόφασιν το έκανα αυτό».

Ο νέος Πατριάρχης Βουλγαρίας.

Νέος πατριάρχης της Βουλγαρικής Ορθόδοξης Εκκλησίας, εξελέγη ο μητροπολίτης της παραδουνάβιας περιφέρειας Ρούσε, Νεόφυτος. Το Πατριαρχικό Εκλογικό Συνέδριο αρχιερέων και χριστιανών προσωπικοτήτων Βουλγαρίας, εξέλεξε το Νεόφυτο με 90 ψήφους «υπέρ» και 47 «κατά».

Ο νέος πατριάρχης γεννήθηκε στις 15 Οκτωβρίου του 1945 στη Σόφια, με το όνομα Συμεών Νικόλοφ Δημητρόφ. Σπούδασε στη Σόφια και τη Μόσχα. Το 1976 χειροτονήθηκε ως ιερομόναχος από τον Πατριάρχη Μάξιμο. Έχει διατελέσει πρύτανης της Πνευματικής Ακαδημίας της Βουλγαρικής Ορθόδοξης Εκκλησίας, γενικός γραμματέας και εκπρόσωπος Τύπου της Ιεράς Συνόδου της οποίας υπήρξε ένας από τους δημοφιλέστερους επισκόπους.


Η ενθρόνιση του νέου Πατριάρχη τελέστηκε στον καθεδρικό ναό του «Αγίου Αλεξάνδρου Νέφσκι» στη Σόφια, παρουσία του Βούλγαρου προέδρου Ρόσεν Πλέβνελιεφ, των μελών της υπό παραίτηση κυβέρνησης, των μελών του διπλωματικού σώματος -μεταξύ των οποίων και ο πρέσβης της Ελλάδας στη Σόφια Θρασύβουλος Σταματόπουλος- καθώς και εκπροσώπων των αδελφών ορθόδοξων εκκλησιών. 


http://www.tanea.gr/

Μακριά ἀπό τά καρναβαλικά δρώμενα!

Τα καρναβάλια  γιὰ μία ἀκόμη χρονιὰ καλύπτουν αὐτὲς τὶς ἡμέρες τὰ
πραγματικὰ προβλήματά μας. Ἡ πλειοψηφία δυστυχῶς τῶν ἀνθρώπων
ρίχνεται στὴ λατρεία τοῦ «θεοῦ καρνάβαλου», γιὰ νὰ «χαρεῖ» καὶ νὰ
«τὸ ρίξει ἔξω». Ὅμως δὲ γνωρίζουν ὅτι συμμετέχοντας κανεὶς σὲ αὐτές
τὶς ἀσχήμιες, συμμετέχουν στὰ αἰσχρὰ διονυσιακὰ δρώμενα τῆς
ἀρχαιοελληνικῆς εἰδωλολατρικῆς θρησκείας. Μάλιστα ἂν δεχτοῦμε τὴν
ἐκκλησιαστικὴ ἄποψη ὅτι «πάντες οἱ θεοὶ τῶν ἐθνῶν (εἶναι) δαιμόνια»
(Ψαλμ. 95,5) τότε οἱ ἀτυχεῖς «καρναβαλιστὲς» λατρεύουν οὐσιαστικὰ τὰ
κακοποιὰ δαιμόνια, τὰ ὁποῖα κρύβονται πίσω ἀπὸ τὶς παγανιστικὲς
«θεότητες». Δὲν εἶναι τυχαία ἡ ἀνάπτυξη καὶ ἡ διάδοση τῶν σύγχρονων
καρναβαλικῶν «ἑορτῶν» σὲ ὅλο τὸν κόσμο. Κάποιοι σκοτεινοὶ βάζουν 
τὸ «ἀόρατο» χέρι τους σὲ αὐτὴ τὴν ἀνάπτυξη. Δὲν εἶναι τυχαῖο ἐπίσης 
ποὺ ὅλοι σχεδὸν οἱ Δῆμοι τῆς Χώρας μας «βάζουν βαθιὰ τὸ χέρι στὰ 
ἄδεια ταμεῖα τους» καὶ ἐπιδοτοῦν πλουσιοπάροχα τὶς αἰσχρότητες τοῦ
καρνάβαλου. Ἀπὸ τὴ στήλη αὐτὴ προτρέπουμε τοὺς ἀδελφούς μας
χριστιανοὺς νὰ μὴ συμμετάσχουν οὔτε στὸ ἐλάχιστο στὰ δαιμονικὰ
καρναβαλικὰ δρώμενα. Νὰ μὴ μιμηθοῦν τοὺς ἄλλους καὶ ντύσουν τὰ
παιδιὰ τους τὶς «ἀθῶες» ἀποκριάτικες στολές, διότι τὰ ὠθοῦν νὰ
συνηθίζουν στὰ καρναβαλικὰ ἔθιμα. Γιὰ μᾶς ἡ ἀρχὴ τοῦ Τριωδίου θὰ
πρέπει νὰ εἶναι περίοδος αὐτοσυνειδησίας καὶ μετάνοιας καὶ ὄχι εὐκαιρία
 γιὰ ἀνήθικα ξεφαντώματα! Ἔχουμε ἀνάγκη ἀπὸ μόνιμη χαρὰ καὶ εἰρήνη 
στὴν ψυχή μας καὶ ὄχι ἀπὸ τὴν εὐκαιριακὴ καὶ ἀνούσια καρναβαλική!

"Ο. Τ. "