48. Όλον «το πλήρωμα της Θεότητος» κατοικεί «σωματικώς»
εις το σώμα του Χριστού—την Εκκλησίαν. Και οι χριστιανοί, ζώντες εν τη
Εκκλησία, ζουν εν τω πληρώματι της θείας ζωής, και βιούν όλα τα του Χριστού ως
ιδικά των. με το θεανθρώπινον πλήρωμά Του πληρούνται (πρβλ. Ιω. 1, 16. Β΄ Πέτρ.
1, 3-9). Επειδή η Εκκλησία είναι «σώμα Αυτού», δι΄ αυτό και είναι «το πλήρωμα
του τα πάντα εν πάσι πληρουμένου» (Εφ. 1, 23). Όντως, δεν υπάρχει διαφορά
μεταξύ Χριστού και Εκκλησίας, Αυτός είναι εν αυτή τα πάντα εν πάσι: αυτή το σώμα Του και Αυτός η κεφαλή της. Μόνον εν τη Εκκλησία ο άνθρωπος είναι ο πλήρης άνθρωπος, έχει πάντα όσα του
χρειάζονται δια την αιωνίαν ζωήν εις όλους τους κόσμους. Όλος χριστοποιείται,
όλος θεανθρωποποιείται, όλος ουσιοποιείται, όλος απαθανατίζεται. Αντιθέτως,
εκτός της Εκκλησίας ο άνθρωπος δεν είναι άλλο παρά ένα σχήμα ανθρώπου, μία σκιά
μάλλον του ανθρώπου, φάντασμα και όνειρο και ρομπότ. Αισθάνεται άνευ
περιεχομένου, κενός και έρημος.
Συνεχίζεται.