Η ΟΡΘΟΔΟΞΟΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΚΑΙ Ο ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΜΟΣ του Αγίου Ιουστίνου (Πόποβιτς)


 Το αίμα του Θεανθρώπου και η δύναμίς του.

Ο Κύριος έκαμε την Εκκλησίαν Του τοιαύτην δια της Σταυρώσεώς Του και του Θεανθρωπίνου αίματός Του, το οποίον επί του Σταυρού εξέχεεν. Αυτό το αίμα είναι η κάθαρσις της Εκκλησίας και η σωτηρία της. Αυτό είναι και η θεανθρωπίνη ένωσίς της, και η ένωσις αυτής με τον Θεόν και τους ανθρώπους. Το αίμα του Θεανθρώπου Χριστού είναι η αιωνίως καινή, λυτρωτική, σώζουσα, δημιουργική και πανενωτική δύναμις της Εκκλησίας. Εις το Πρόσωπον του Θεανθρώπου ηνώθη με υπερτέλειον τρόπον η θεία και η ανθρωπίνη φύσις, ο Θεός και ο άνθρωπος, ούτως ώστε οι άνθρωποι, όντες έως τότε μακράν του Θεού δια της αμαρτίας, να γίνουν εν τω θεανθρωπίνω αίματι, οικείοι Αυτού και εν με Αυτόν (Εφ. 2, 13-14), να γίνουν «μέλη του σώματος αυτού, εκ της σαρκός αυτού και εκ των οστέων αυτού» (Εφ. 5, 30). Δια του Θεανθρώπου Χριστού επήλθε επί της γης η ακατανόητος πραγματικότης : εμείς οι άνθρωποι οι φιλαμαρτήμονες, αυτά τα θηλαστικά, απεκτήσαμεν δι΄ Αυτού την κατά αίμα συγγένειαν με τον Θεόν, διότι το θεανθρώπινον αίμα Του, η πηγή της αιωνίου ζωής μας και της θεανθρωπίνης αθανασίας μας, μας ενώνει στενώτατα με Αυτόν, τον μόνον αληθινόν Θεόν εν τω Οποίω και υπάρχει η ζωή η αιώνιος (πρβλ. Α΄ Ιω. 5, 20. 5, 11. 1, 2). Το θείον αίμα του Κυρίου είναι η θεανθρωπίνη δύναμις η αγιάζουσα, η καθαρίζουσα, η μεταμορφώνουσα, η χριστοποιούσα, η εκκλησιοποιούσα, η θεανθρωποποιούσα, η τριαδοποιούσα, η σώζουσα. Ένεκα τούτου η Καινή Διαθήκη είναι Διαθήκη εν τω αίματι του Θεανθρώπου Χριστού. Η δε Διαθήκη αυτή παρατείνεται ευχαριστιακώς μέσα εις το Θεανθρώπινον σώμα της Εκκλησίας, ενώνουσα ημάς τους ανθρώπους δια του αίματος του Θεανθρώπου με τον Θεόν και μεταξύ μας. διότι το πανάγιον αυτό αίμα το οποίον μας ενώνει με τον Θεάνθρωπον, μας ενώνει δι΄ Αυτού και με όλους τους ανθρώπους. Είναι οφθαλμοφανές το ιστορικόν γεγονός ότι πραγματική, αληθινή και αθάνατος ενότης του ανθρώπου με τους ανθρώπους συντελείται δια του Θεανθρώπου, ο Θεός είναι εγγύτερος εις έκαστον άνθρωπον απ΄ ό,τι είναι ο ίδιος ο άνθρωπος εις τον εαυτόν του, εγγύτερος και εις όλους τους ανθρώπους από τους ιδίους τους εαυτούς των. δι΄ αυτό δεν υπάρχει δια τον άνθρωπον ενότης με τον εαυτόν του και με τους ανθρώπους, χωρίς τον Θεόν, χωρίς τον Θεάνθρωπον, άνευ της αποκτήσεως της «σαρκικής» μετ΄ Αυτού συγγενείας και ενώσεως. Η εξ αίματος δε αυτή συγγένεια και ένωσις του ανθρώπου με τον Θεόν και η δι΄ αυτού του αίματος θεανθρωπίνη συγγένεια και ένωσις του ανθρώπου με άλλους ανθρώπους, πραγματοποιείται μέσα εις το Θεανθρώπινον σώμα του Χριστού, την Εκκλησίαν.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου