Η ΟΡΘΟΔΟΞΟΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΚΑΙ Ο ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΜΟΣ του Αγίου Ιουστίνου (Πόποβιτς)


Eκκλησία, πρόσωπον, κοινωνία.

Η Εκκλησία είναι η πλέον τελεία οργάνωσις ακριβώς διότι είναι ο πλέον τέλειος, θεανθρώπινος οργανισμός. Ο Θεός και ο άνθρωπος είναι ηνωμένοι μέσα της εις ένα πνευματικόν-κεχαριτωμένον θεανθρώπινον οργανισμόν:  Ο Θεός ζη μέσα εις τον άνθρωπον και δια του ανθρώπου, ο δε άνθρωπος μέσα εις τον Θεόν και δια του Θεού. Ο άνθρωπος υποτάσσεται κατά πάντα εκουσίως εις τον Θεόν και τελειοποιείται δια του Θεού, «αυξάνει την αύξησιν του Θεού», «εις άνδρα τέλειον εις μέτρον ηλικίας του πληρώματος του Χριστού» (Κολ. 2, 19. Εφ. 4, 13). Εν τούτοις, ο άνθρωπος δεν παύει να είναι άνθρωπος, διότι όλα αυτά τελούνται και γίνονται κατά το πνεύμα της θεανθρωπίνης συμβιώσεως, της θεανθρωπίνης συζωής και συνεργείας, του Θεανθρωπίνου πληρώματος και ισορροπίας, μέσα εις την Εκκλησίαν το πρόσωπον δεν εκμηδενίζεται δια της κοινωνίας, αντιθέτως, τελειοποιείται δι΄ αυτής, η κοινωνία, πάλιν, δεν υποδουλώνεται εις το άτομον, αλλ΄ αυξάνει και τελειοποιείται δι΄ αυτού. Προς τούτοις και το ένα και το άλλο αποκτούν τας δυνάμεις δι΄ εν τοιούτον έργον από τον θαυμαστόν Κύριον Ιησούν, ο οποίος είναι ταυτοχρόνως και η Κεφαλή της Κοινωνίας ως όλου και η Κεφαλή ενός εκάστου ως προσώπου. Ιδού λοιπόν, διατί η Εκκλησία είναι η μόνη πραγματική και αληθινή Κοινωνία και διατί έξω απ΄ αυτήν δεν υπάρχει, και δεν δύναται να υπάρχη, ούτε πραγματική κοινωνία, ούτε πραγματικόν πρόσωπον.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου