Επιστολαί Αγ. Νεκταρίου

Επιστολή 25η
Αθήναι τη 3 Μαρτίου  1907
Θυγάτηρ εν Κυρίω αγαπητή Οσία Ξένη, εύχομαί σοι πατρικώς.
Εις Ξάντος.
Έλαβον την υπ΄ αριθμ. 7 επιστολήν σου και χαίρω δια την υγείαν σας. Χάριτι θεία και εγώ υγιαίνω, ας έχη δόξαν ο Θεός. Περί της Τεσσαρακοστής σας λέγω να την διέλθητε μετά σοφίας και συνέσεως, κανονίζουσαι τα της νηστείας και τα των αναγνωσμάτων και προσευχών κατά το μέτρον, όπερ υποδεικνύει υμίν η αντοχή σας ή ο πόθος σας. Εύχομαι προς τον Θεόν, να ενισχύη υμάς και φωτίση υμάς και καθοδηγήση υμάς κατά την αγίαν και μεγάλην Τεσσαρακοστήν και ευλογήση τους πνευματικούς σας κόπους, όπως αποφέρωσιν πολλούς και αγλαούς καρπούς. Ο Θεός είη βοηθός υμίν και εμοί.
Σας εύχομαι και διατελώ προς Θεόν ευχέτης.
Ο Πνευματικός Πατήρ σας
+Ο Πενταπόλεως Νεκτάριος.

Ιερομόναχος Ευθύμιος Τρικαμηνάς. ερμηνεία του 15ου Κανόνος από το νέο βιβλίο του, που μόλις κυκλοφόρησε.

«ΜΑΞ. Δέσποτα, γώ ο τολμ δέξασθαι συγκατάθεσιν παρ’ μν γγραφον περί τοιούτου πράγματος, ψιλός πάρχων μοναχός · λλ’ άν κατένυξεν μς Θεός, τάς τν γίων Πατέρων δέξασθαι φωνάς, καθώς παιτε Κανών, πρός τόν Ρώμης περί τούτου γγράφως ποστείλατε, γουν βασιλεύς καί πατριάρχης καί κατ’ ατόν σύνοδος. γώ γάρ οδέ τούτων γενομένων κοινων, ναφερομένων τν ναθεματισθέντων πί τς γίας ναφορς. Φοβομαι γάρ τό κατάκριμα το ναθέματος» (ΕΠΕ, 15Γ, 40). λόγος λοιπόν πού δέν δέχεται τήν κκλησιαστική πικοινωνία εναι, πως ναφέρει: «γώ γάρ οδέ τούτων γενομένων
κοινων, ναφερομένων τν ναθεματισθέντων πί τς γίας ναφορς». Δηλαδή καί μόνη μνημόνευσις στή Θεία Λειτουργία κάποιων αρετικν, κεκοιμημένων δη πρό πολλο, το ατία διά τόν σιο ποτειχίσεως καί κοινωνησίας. Τί θά λέγαμε ραγε διά τήν μνημόνευσι το οκείου πισκόπου, φ’ σον ατός εναι αρετικός, ποία σαφς χει ξεχωριστή θέσι στίς κολουθίες καί τά μυστήρια; ν κατακλεδι σιος τούς παραπέμπει στήν Ρώμη, ποία ες τό θέμα ατό εχε διατηρήσει ρθόδοξον στάσι, προκειμένου δι’ να τόσο σοβαρό θέμα πίστεως, νά γίνη δημοσία καί συνοδική ποκατάστασις:
«ΜΑΞ. πάγετε, ψηλαφήσατε άν τι τοιοτον γέγονέ ποτε, καί μετά θάνατον πελύθη τις το περί τήν πίστιν γκλήματος καί το ξενεχθέντος κατ’ ατο κατακρίματος, καί καταδέξηται βασιλεύς καί πατριάρχης μιμήσασθαι το Θεο τήν συγκατάβασιν, καί ποιήσωσιν, μέν κέλευσιν παρακλητικήν, δέ συνοδικήν δέησιν πρός τόν πάπαν Ρώμης, καί πάντως, επερ ερεθείη τρόπος κκλησιαστικός τοτο πιτρέπων διά τήν ρθήν μολογίαν τς πίστεως, συμβιβάζεται μν περί τούτου» (ΕΠΕ 15Γ, 40). δ σιος μεταξύ τν λλων ναφέρει τι οτε θάνατος κάποιου αρετικο μποδίζει νά καταδικασθ ατός διά τά γκλήματα πού διέπραξε ες τήν πίστι, σο ζοσε. Θά ναφέρωμε να κόμη περιστατικό πό τά πραχθέντα ες τήν ξορία το γίου ες τήν Βιζύη διά νά δομε, φ’ νός μέν τόν δόλο τν αρετικν, φ’ τέρου τήν παρρησία καί κρίβεια το σίου ες τά θέματα τς πίστεως:

Εκκλησιαστικά νέα 6/4

Σήμερα Παρασκευή 6/4 θα γίνουν οι ακόλουθες ομιλίες:
-Στον Ιερό Ναό Αγίου Βασιλείου Πειραιώς στις 7:00 το απόγευμα, θα μιλήσει ο Αρχιμ. Ανανίας Κουστένης με θέμα «Τα Πάθη τα Σεπτά».
-Στον Ιερό Ναό Αγίου Δημητρίου Πειραιώς, στις 8:30 το βράδυ θα μιλήσει ο πρωτοπρεσβύτερος Ματθαίος Χάλαρης με θέμα «Εισαγωγικό στη Μ. Εβδομάδα».
-Ο Αρχιμ. Βασίλειος Γοντικάκης, Προηγούμενος της Ιεράς Μονής Ιβήρων Αγίου Όρους, θα αναπτύξει το θέμα «Πανάρχαιες και σύγχρονες πνευματικές σχέσεις Ασίας-Ελλάδος» στις 6:00μμ στην αίθουσα του Φιλολογικού Συλλόγου «Παρνασσός»-Καρύτση 8 στην Αθήνα. Την ομιλία διοργανώνει το Πατριαρχικό Ίδρυμα ορθοδόξου Ιεραποστολής.



Ιερές αγρυπνίες επί τη εορτή της εγέρσεως του Αγίου Λαζάρου θα τελεσθούν σήμερα Παρασκευή 6/4 το βράδυ στους Ιερούς Ναούς:
-Αγίας Μαρίνας Θησείου, όπου θα γίνει προσκύνηση λειψάνου του Αγίου .
-Αγίου Φιλίππου Θησείου 8:00μμ-12:30πμ, όπου θα γίνει προσκύνηση λειψάνων Αγίων.
-Αγίου Νικολάου Ραγκαβά 9:00μμ-12:00πμ.
-Ζωοδόχου Πηγής στην Καλογρέζα 8:30μμ-12:30πμ.
-Αγίων Αναργύρων Κοσμά και Δαμιανού Αρχαίας Κορίνθου 9:30μμ.



Συναυλία Βυζαντινής Μουσικής της Σχολής Βυζαντινής Μουσικής της Ιεράς Μητροπόλεως Ιλίου, θα δοθεί σήμερα Παρασκευή 6/4 στις 7:00μμ στον Ιερό Ναό Κοιμήσεως Θεοτόκου Παλατιανής Ιλίου παρουσία του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Ιλίου κ. Αθηναγόρα.

Προβολή ταινίας με θέμα τον Γέροντα Παϊσιο τον Αγιορείτη , θα γίνει στον Ιερό Ναό Αγίας Παρασκευής Χαϊδαρίου, σήμερα Παρασκευή 6/4 μετά την Ακολουθία του Μικρού Αποδείπνου και της Παρακλήσεως της Αγίας Παρασκευής που θα αρχίσουν στις 6:30μμ.

Η Εθελοντική Διακονία Ασθενών της Ιεράς Αρχιεπισκοπής Αθηνών οργανώνει πασχαλινή αγορά από σήμερα Παρασκευή 6/4 έως την Κυριακή των Βαΐων 8/4 στον προαύλιο χώρο επί της Βασιλίσσης Σοφίας και Λυκαονίας έναντι του Ιπποκρατείου Νοσοκομείου Αθηνών.(10:00πμ-6:00μμ.).(9:00πμ-9:00μμ).


 Έκθεση χειροποίητων πασχαλινών λαμπάδων θα πραγματοποιηθεί στον Ιερό Ναό Αγίου Φιλίππου Θησείου από σήμερα Παρασκευή 6/4 μέχρι την Κυριακή 8/4 .Πασχαλινή αγορά θα πραγματοποιηθεί και στον Ιερό Ναό Αγίου Σπυρίδωνος Παγκρατίου την Κυριακή των Βαΐων .( 10:30πμ-7:00μμ).


 

Οι προδότες "ορθόδοξοι" οικουμενιστές μαζί στην Παπική "Λειτουργία" στη Βοστώνη των Η.Π.Α.

Greek Orthodox Metropolitan Methodios of Boston attended the Mass as a guest of the cardinal.
(Ο έλληνας ορθόδοξος Μητροπολίτης Μεθόδιος της Βοστώνης έλαβε μέρος στην Λειτουργία ως φιλοξενούμενος του Καρδινάλιου)


The cardinal said he extended the invitation to continue a tradition the two observe each year.
( Ο Καρδινάλιος είπε ότι επιμήκυνε την πρόσκληση να συνεχισθεί η παράδοση που οι δύο(επίσκοποι) τηρούν κάθε χρόνο)


σ.σ. από αυτή την πληροφορία αντιλαμβάνεται κάθε ένας μας, ότι εφαρμόζουν στην πράξη την προδοτική ένωση της Συμφωνίας του Μπαλαμάντ 1993.


"Each year he comes to visit our community on the Chrism Mass, and I will go to his cathedral for their Easter, which this year will be one week after ours, and greet his people in the name of the Catholic community to further a sense of solidarity and fraternity with the members of the Greek Orthodox Church," Cardinal O'Malley said.
(Kάθε χρόνο έρχεται και επισκέπτεται την κοινότητά μας στην Λειτουργία του Χρίσματος, και θα πάω στον μητροπολιτικό ναό για το Πάσχα τους, το οποίο αυτή τη χρονιά θα είναι μια εβδομάδα μετά το δικό μας, και να χαιρετήσω το λαό του εξ ονόματος της Καθολικής κοινότητας να προάγω ένα αίσθημα αλληλεγγύης και αδελφοσύνης με τα μέλη της Ελληνικής Ορθόδοξης Εκκλησίας, είπε ο Καρδινάλιος O' Malley).

Πηγή : http://www.thebostonpilot.com/article.asp?ID=14524


«Χώρα αθέων»


 «Είναι πλέον ηλίου φαεινότερον, ότι γίνεται στην πατρίδα μας μια γιγαντιαία προσπάθεια η
χώρα μας να πνιγή στα πλοκάμια της αθεΐας, και ο λαός αυτός να  αποκοπή από τις ρίζες του, να λιποτακτήση από τις βασικές αρχές του Γένους μας
καί τις αξίες του Ευαγγελίου, αρχές και αξίες με τις οποίες αγωνίσθηκαν οι πρόγονοί μας να φτιάξουν κράτος με Θεό, κράτος με Ευαγγέλιο,
κράτος, που να αποτελή το καμάρι και το στολίδι της Ευρώπης, κράτος που δεν θα αρπάζουν
οι μεγάλοι φαγάδες την μπουκιά του λαού
από το στόμα του, που δεν θα υπάρχουν
ληστείες, αρπαγές και αδικίες, που δεν θα γίνωνται δολοφονίες εν ψυχρώ, εγκλήματα ειδεχθή και
αποτρόπαια. Αν μπορούσαν να σηκωθούν από τα μνήματα οι γενναίοι αγωνιστές να στήσουν αυτό το κράτος!...».
Ο θεόπνευστος λόγος είναι σαφής: «Οι μακρύνοντες εαυτούς από σου απολούνται».
Επομένως δεν μένει, παρά μετάνοια. Τίποτʼ άλλο.

Α΄ ΔΙΔΑΧΕΣ ΑΓ. ΚΟΣΜΑ ΤΟΥ ΑΙΤΩΛΟΥ.

Ένα πράγμα σας συμβουλεύω, χριστιανοί μου: Αν θέλετε, να μαζώξετε όλοι σας τα άρματα, να τα δώσετε εις τους ζαπιτάδες και να τους ειπήτε: Δεν είναι εδικά μας. Εμάς ο Χριστός μας τον σταυρόν μας εχάρισεν να έχωμεν και όχι άρματα. Και θέλετε να καταλάβετε, χριστιανοί μου, ένας άνθρωπος όταν βαστά άρματα και έχει την ελπίδα του εις αυτά πως ο Θεός δεν τον φυλάγει; Ακούσετε να σας ειπώ ένα παράδειγμα και έτσι να πιστεύσετε: Δέκα κλέπται εκαθόντανε εις μίαν στράταν της Καβάγιας και επαραφύλαγαν πότε να απεράση κανένας διαβάτης δια να τον θανατώσουν και να του πάρουν ό,τι έχει. Ερχόταν ένας άνθρωπος από την Μικρήν Άρταν του Αυλώνος. Τον είδαν οι κλέπται, ευθύς εσηκώθηκαν απάνου, αμή ωσάν τον είδαν πτωχόν, ξαρμάτωτον, δεν τον επείραξαν. Είπαν οι κλέπται ανάμεσόν τους: ας τον αφήσωμεν να διαβή και ας κουρεύεται, τι να του πάρωμεν; Και έτσι εκάθησαν και εφύλαγαν. Εις ολίγην ώραν βλέπουν και εδιάβαινε ένας καβαλάρης με ένα άλογον υπερήφανον και με δυο πιστόλες, ασημοχάντζαρο και σπαθί και με ένα φέσι τριών γροσιών. Καθώς τον είδαν οι κλέπται έτσι υπερήφανον, εστοχάσθηκαν πώς να βαστά επάνω του άσπρα πολλά. Τον εφώναξαν να σταθή και να βάλη τα άρματα κάτου. Αυτός ως υπερήφανος έχοντας την ελπίδα του εις τα άρματα δεν τους απάντησεν. Ευθύς οι κλέπται τον εσκότωσαν, του επήραν ό,τι και αν είχε μαζί με το άλογον και έφυγαν. Έχω πολλά να σας ειπώ, μα δεν έχω καιρόν. Φθάνουν αυτά τα δύο δια να βεβαιωθήτε. Τώρα εκαταλάβετε, αδελφοί μου, πως ο πτωχός οπού δεν είχε άρματα και είχε την ελπίδα του εις τον Θεόν, πως ο Θεός τον εφύλαξε. Και πάλιν εκείνος ο υπερήφανος, διατί δεν είχε την ελπίδα του εις τον Θεόν, αλλά εις τα άρματα του, πως ο Θεός δεν τον εφύλαξε. Δια τούτο σας συμβουλεύω ωσάν τέκνα μου πνευματικά να ρίψετε τα άρματα και να ελπίζετε εις τον Θεόν και καθώς εφύλαξεν εκείνον οπού είχε την ελπίδα του εις τον Θεόν και όχι εις τα άρματα, έτσι φυλάγει και την ευγενείαν σας. Ειδέ πάλιν και θέλετε να είστε υπερήφανοι και να έχετε την ελπίδα σας εις τα άρματα, να ηξεύρετε πως ο Θεός δεν σας φυλάγει. Δώσετέ μου ένα χαντζάρι. Εγώ τραβάω το μαχαίρι να σε σκοτώσω. Ειπέ την αλήθειαν: ο νους σου ευθύς που επήγε; -- εις την πιστόλα.--  Αφερούμου, κάθησε. Σήκω εσύ οπού δεν βαστάς άρματα. Θέλω να σε σκοτώσω. Ειπέ μου τώρα οπού δεν βαστάς άρματα ο νους σου που επήγε; -- Εις τον Θεόν, άγιε του Θεού. –Λοιπόν, έτσι και η ευγενεία σας πάντοτε την ελπίδα σας εις τον Θεόν να την έχετε και έτσι δεν φοβάσθε να πάθετε κανένα κακόν.

Άγιος Ιουστίνος (Πόποβιτς)

Ο  Θεάνθρωπος αυξάνει.

Τα πάντα εν τη Εκκλησία λειτουργούν οδηγούμενα και καθοδηγούμενα από την Κεφαλήν της Εκκλησίας, τον Κύριον Ιησούν. Και ούτω το θεανθρώπινον σώμα αυξάνει. Ο Θεάνθρωπος αυξάνει! Και το θαύμα αυτό γίνεται ακαταπαύστως δι΄ ημάς τους ανθρώπους και δια την ημετέραν σωτηρίαν και χριστοποίησιν. Αυξάνει το σώμα του Χριστού, η Εκκλησία. Αυξάνει με κάθε άνθρωπον ο οποίος γίνεται μέλος της Εκκλησίας, δηλαδή συστατικόν μέρος του θεανθρωπίνου σώματος του Χριστού. Η αύξησις αυτή του προσώπου του κάθε ανθρώπου εν τη Εκκλησία γίνεται από την Κεφαλήν της Εκκλησίας, τον Χριστόν, απ΄ Αυτόν δια μέσου των αγίων και χριστοφόρων συνεργών του. Ο παμφιλάνθρωπος Κύριος έδωσε τους αποστόλους και τους προφήτας, και τους ευαγγελιστάς και τους ποιμένας και τους διδασκάλους, «προς τον καταρτισμόν των αγίων εις έργον διακονίας, εις οικοδομήν του σώματος του Χριστού» (Εφ. 4, 11. 12). Και από τον Κύριον Ιησούν ως την Κεφαλήν της Εκκλησίας αυξάνει όλον το σώμα της Εκκλησίας «συναρμολογούμενον και συμβιβαζόμενον δια πάσης αφής της επιχορηγίας κατ΄ ενέργειαν εν μέτρω ενός εκάστου μέρους» (Εφ. 4,16). Εις τι έγκειται η ελπίς της χριστιανικής μας κλήσεως; Εις την ένωσίν μας με τον Κύριον Ιησούν, μέσω δε Αυτού με εκείνους οι οποίοι ευρίσκονται εντός Του, δηλαδή, μέσα εις το θεανθρώπινον σώμα Του, την Εκκλησίαν. Το δε σώμα Του είναι «εν σώμα» (Εφ. 4,4), το σώμα του σαρκωθέντος Θεού Λόγου, και το πνεύμα εις το σώμα αυτό είναι «εν πνεύμα» (Εφ. 4,4), το Άγιον Πνεύμα. Η θεανθρωπίνη αυτή ένωσις είναι τελειοτέρα και πληρεστέρα πάσης άλλης ενώσεως. Εις τον επίγειον κόσμον δεν υπάρχει πιο πραγματική και πιο περιεκτική και αθάνατος ένωσις του ανθρώπου με τον Θεόν και με τους άλλους ανθρώπους και με όλα τα κτίσματα. Τα δε μέσα με τα οποία εισέρχεται κανείς εις αυτήν την ένωσιν είναι προσιτά εις όλους: τα άγια μυστήρια και αι άγιαι αρεταί. Το πρώτον άγιον μυστήριον είναι το Βάπτισμα, η δε πρώτη αρετή η πίστις. «Μία πίστις» (Εφ.4,5) και εκτός από αυτήν δεν υπάρχει άλλη, «εις Κύριος» (πρβλ. Α΄ Κορ. 8,16. 12,5 Ιουδ. 3) εκτός του οποίου δεν υπάρχει άλλος (Εφ. 4,5) και «εν βάπτισμα» και δεν υπάρχει άλλο εκτός από αυτό. Μόνον εις την οργανικήν ένωσιν με το θεανθρώπινον σώμα της Εκκλησίας και ως «σύσσωμος» αυτού του θαυμαστού οργανισμού, ο άνθρωπος αποκτά την πλήρη αίσθησιν και επίγνωσιν και πεποίθησιν ότι όντως υπάρχει μόνον «εις Κύριος», η Παναγία Τριάς, μόνον «μία πίστις», η πίστις εις την Παναγίαν Τριάδα (Εφ. 3, 6. 4, 13. 4, 5. Ιουδ. 3), μόνον «εν βάπτισμα», το βάπτισμα εις την Παναγίαν Τριάδα (Ματθ. 28, 19) και μόνον «εις Θεός και Πατήρ πάντων, ο επί πάντων, και δια πάντων, και εν πάσιν ημίν» (Εφ. 4,6). «Εις ο επί πάντων Πατήρ ος και δια πάντων δια τον εξ αυτού Λόγον και εν πάσι δια του αυτού Πνεύματος» (Αγ. Ι. Δαμασκηνού, PG, 95,  840D). Εκείνος ο οποίος το αισθάνεται και ζη με αυτό σημαίνει ότι διάγει τον βίον αξίως της χριστιανικής κλήσεως (Εφ. 4,1. Πρβλ. Ρωμ. 12,2 Κολ. 3,8-17.  Α΄ Θεσς. 2,7), με μίαν λέξιν, σημαίνει ότι είναι χριστιανός. Δια του Κυρίου Ιησού όλοι οι άνθρωποι έχουν «την προσαγωγήν… εν ενί Πνεύματι προς τον Πατέρα» καθ΄ ότι μόνον δια του Χριστού ο άνθρωπος έρχεται προς τον Πατέρα (Εφ. 2,18.  Ιω. 14,6). Δια της Οικονομίας της σωτηρίας, ο Θεάνθρωπος ήνοιξε εις όλους μας την οδόν και την «προσαγωγήν» προς την Τριαδικήν Θεότητα (πρβλ. Ρωμ. 5, 1-2. Εφ. 3,12.  Α΄ Πέτρ. 3,18). Εις την Οικονομίαν της σωτηρίας του Θεανθρώπου, όλα τελούνται εκ του Πατρός, δια του Υιού εν τω Αγίω Πνεύματι. Τούτο είναι ο υπέρτατος νόμος εις το θεανθρώπινον σώμα της Εκκλησίας, υπέρτατος νόμος εις την ζωήν της Εκκλησίας, υπέρτατος νόμος εις την ζωήν του κάθε μέλους της Εκκλησίας. Διότι τι είναι η σωτηρία; Η ζωή εν τη Εκκλησία. Και τι είναι η ζωή εν τη Εκκλησία; Η ζωή εν τω Θεανθρώπω. Η δε ζωή εν τω Θεανθρώπω τι είναι; Η ζωή εν τη Αγία Τριάδι, διότι ο Θεάνθρωπος είναι το δεύτερον Πρόσωπον της Αγίας Τριάδος, πάντοτε ομοούσιον και ομοζών με τον άναρχον Πατέρα και με το ζωοποιόν Πνεύμα. (πρβλ. Ιω. 14, 6-9. 6, 23, 26. 15, 24-26. 16, 7. 13-15. 17, 10-26). Ούτως εις την πραγματικότητα, σωτηρία σημαίνει την ζωήν εν τη Αγία Τριάδι.

Επιστολαί Αγ. Νεκταρίου




Επιστολή 24η

Εν Αθήναις τη 2 Φεβρουαρίου 1907

Θυγάτηρ εν Κυρίω αγαπητή Ξένη, εύχομαί σοι πατρικώς.

Την 24 Ιανουαρίου απέστειλα υμίν την υπ΄ αριθ. 5 επιστολήν μου, εν η ανέπτυσσον υμίν θέμα τι περί ειρήνης, το οποίον μοι επέβαλεν η Αμαλία, πιστεύω, ότι θα ελάβατε ήδη την επιστολήν μου. Δια της παρούσης μου γνωρίζω υμίν την λήψιν της επιστολής σας υπ΄ αριθ. 3 και 26 Ιανουαρίου, εις ην απαντών πρώτον, ευχαριστώ υμίν επί ταις επευχαίς υμών προς τον Πανάγαθον Θεόν, τον Δοτήρα των αγαθών μου, δεύτερον γνωρίζω υμίν, ότι και εγώ επόθησα το έαρ όπως έλθω και παράσχω υμίν τινα παρηγορίαν και ευχαριστήσω τας τοσούτον δοκιμασθείσας καρδίας σας κατά τον επελθόντα βαρύν χειμώνα, τον παντοίας προξενήσαντα θλίψεις εις πάσας τας αδελφάς. Εύχομαι υμίν την εξ ύψους αντίληψιν, όπως κούφως φέρητε το άγχος των θλίψεων, των προαγουσών υμάς εις την βασιλείαν των ουρανών. Αληθώς πάσα θλίψις μετά καρτερίας φερομένη, βαθμός τις γίνεται, προβιβάζουσα εις την τελειότητα. Εύχομαι προς τον άγιον Θεόν πλουσίως ν΄ αποδώση τον μισθόν των αγώνων σας. Εύχομαι το έλεος του παναγάθου Θεού να επισκεφθή ταχέως την αγαπητήν μητέρα σας και τη αποδώση τα αιτήματά σας. Εύχομαι και σοι χαράν και υγείαν. Επίσης και ταις αδελφαίς εύχομαι τα΄ άριστα. Περί της αγρυπνίας δεν με πληροφορεί η καρδία μου επί του παρόντος, όταν ο καιρός καλωσυνεύση, τότε κάμετε, ήδη είσθε εξηντλημέναι και θα κουρασθήτε. Ήλθον αι επισκεφθείσαι υμάς δύο γνωσταί, αι βραχείσαι καθ΄ οδόν και έμαθον παρ΄ αυτών τα καθ΄ υμάς. Επεθύμουν να μάθω αν εγράψατε εις τας αποστειλάσας τον τραχανά μοναχάς την παραλαβήν αυτού. Η Ελένη θα έλθη εντός της ερχομένης εβδομάδος, μετ΄ αυτής θα σας στείλω κηρία και τινας εικόνας ωραίας, ίνα τας δώσης εις την Αμαλίαν και την Ελισάβετ να τας αντιγράψωσι προς άσκησιν και μετά την αντιγραφήν να τας μοιράσητε εις τας αδελφάς μίαν εις εκάστην. Στέλλω και αντίγραφον των σταυρών, τους οποίους δύναται η Μαρίκα να τους διορθώση και να βάλης ένα εις το κελλί σου και από ένα εις τους ξενώνας. Σας στέλλω και μίαν ωραίαν μεγάλην Παναγίαν ομοίαν προς εκείνην, ην μοι εχαρίσατε, την οποίαν έθηκα εις πλαίσιον ωραίον, ίνα την θέσητε εις τον ναόν. Πιστεύω, ότι θα είναι έτοιμος ο σταυρός του τρούλλου, όπως δώσω αυτόν εις την Ελένην. Είναι ένα εξαίσιον θέαμα, δεν τον περιγράφω, ίνα μη έχητε ιδέαν τινά, και ούτω η εντύπωσις γίνη τελεία. Είναι αδύνατον να τον φαντασθήτε πως τον έκαμα, ηθέλησα να γίνη ωραίος, όπως ικανοποιηθή ο πόθος μου, τον οποίον είχον να υψώσω ένα σταυρόν επί του ιερού στέγους του θείου θυσιαστηρίου της τρισυποστάτου Θεότητος. Πιστεύω ότι θα ικανοποιηθή.

Σας εύχομαι και διατελώ προς Θεόν ευχέτης.

Ο κατά πνεύμα Πατήρ σας

+Ο Πενταπόλεως Νεκτάριος.

Υ.Γ. Συνέταξα ολίγους ύμνους Τριαδικούς, θα τους δώσω τη Ελένη να τους δώση τη Ελένη Ζερβουλάκου δια να τους αντιγράψη και μετά την αντιγραφήν να σας τους στείλη, πιστεύω ότι θα σας γίνουν αρεστοί.