Άγιος Ιουστίνος (Πόποβιτς) : Άνθρωπος και Θεάνθρωπος.


14. Η ζωή του χριστιανού αποτελεί συνεχή αγώνα, αγώνα χριστοποιήσεως, αγώνα θεανθρωποποιήσεως. Εις τι έγκειται αύτη; Εις το να είναι ο Χριστός εντός σου όχι μόνον ως ζώσα αλήθεια και ζώσα δικαιοσύνη και ζώσα αγάπη, όχι μόνον εις το να ζουν αι αλήθειαί Του εντός σου και να αυξάνουν και να πολλαπλασιάζωνται, αλλ΄ εις το να είναι Αυτός ο Ίδιος εντός σου με το πλήρωμα της Θεανδρικής Του Υποστάσεως, εις το να είναι η  μ ο ρ φ ή  Του επάνω εις ό,τι έχεις και μέσα εις ό,τι είσαι, εις το να ζης ουκέτι συ, αλλά να ζη εν σοι ο Χριστός, εις το να γίνης κατά την ψυχήν σου όλος χριστοειδής, εις το να αντανακλάται η  μ ο ρ φ ή  του Χριστού επάνω εις ό,τι  έχεις και μέσα εις ό,τι είσαι. Και πως μορφώνεται η μορφή του Χριστού εντός ημών; Δια των αγίων μυστηρίων και των αγίων αρετών. Έκαστον μυστήριον και εκάστη αρετή μορφώνει και ζωγραφίζει την μορφήν του Χριστού εντός μας, έως ότου όλα τα μυστήρια και όλαι ομού αι αρεταί, ζώσαι εντός μας, μορφώσουν αυτήν πλήρως, ώστε να εμφανισθή εντός μας η αιωνίως ζώσα μορφή του Θεανθρώπου Χριστού. Η αρχή δια τα ανωτέρω γίνεται με το μυστήριον του αγίου Βαπτίσματος: αυτό πρώτον ζωγραφίζει την εικόνα του Σωτήρος εντός του χριστιανού. Εις την συνέχειαν η εικών αύτη διατηρείται, συμπληρούται και τελειούται δια των λοιπών αγίων μυστηρίων και αγίων αρετών: της Θείας Κοινωνίας, της εξομολογήσεως, της πίστεως, της αγάπης, της προσευχής, της νηστείας, της πραότητος κτλ. Η διαδικασία αυτή συνεχίζεται καθ΄ όλην την ζωήν ημών «άχρις ου μορφωθή Χριστός εν υμίν». Ναι, ο Χριστός και ουδείς άλλος, ουδ΄ αυτός ο εαυτός μας πρέπει να λάβη μορφήν εν ημίν. Διότι άνευ της μορφής του Χριστού εντός του, ο άνθρωπος είναι τέρας και φρίκη. Ένεκα τούτου πρέπει ούτος να στρέψη όλην την προσοχήν του εις το να μορφωθή εντός του ο Χριστός.

Συνεχίζεται.  

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου