Άγιος Ιουστίνος (Πόποβιτς) : Άνθρωπος και Θεάνθρωπος.


21. Δια της ιδικής Του οικονομίας της σωτηρίας ο Θεάνθρωπος ήνοιξεν εις όλους ημάς την οδόν δια «την προσαγωγήν» εις την Τριαδικήν Θεότητα (πρβλ. Ρωμ. 5, 1-2.  Εφ. 3, 12.  Α΄Πέτρ. 3, 18). Εις την θεανδρικήν αυτήν οικονομίαν η σωτηρία ενεργείται υπό του Πατρός δια του Υιού εν Αγίω Πνεύματι. Αυτός είναι ο υπέρτατος νόμος εις το θεανθρώπινον σώμα της Εκκλησίας, ο ανώτατος νόμος εις την ζωήν της Εκκλησίας και εις την ζωήν εκάστου μέλουςτης.                                                                                                                              
Τι είναι η σωτηρία; Είναι η ζωή εν τη Εκκλησία. Και τι είναι η ζωή εν τη Εκκλησία; Είναι η ζωή εν τω Θεανθρώπω. Και τι είναι η ζωή εν τω Θεανθρώπω; Είναι η ζωή εν τη Αγία Τριάδι, διότι ο Θεάνθρωπος είναι το Δεύτερον Πρόσωπον της Παναγίας Τριάδος, ομοούσιον πάντοτε και ομόζωον του ανάρχου Πατρός και του ζωοποιού Πνεύματος (πρβλ. Ιωάν. 14, 6-9. 6, 23, 26). Ούτως, η σωτηρία είναι πράγματι ζωή εν τη Αγία Τριάδι. Με άλλας λέξεις, η σωτηρία είναι το έργον της εν χάριτι ενσωματώσεως εις την Εκκλησίαν και της εκκλησιαστικοποιήσεως, της ενσωματώσεως εις τον Θεάνθρωπον και της θεανθρωποποιήσεως, της εισόδου εις την κοινωνίαν της Αγίας Τριάδος και της τριαδοποιήσεως. Τα πάντα εν τη Εκκλησία είναι και θεανθρώπινα και τριαδικά. Δια του Θεανθρώπου τα πάντα οδηγούνται πάντοτε προς την Τριαδικήν Θεότητα.


Συνεχίζεται.  

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου