Μητροπολίτης Γόρτυνος και Μεγαλοπόλεως Ἰερεμίας : Κυρίως αὐτοί οἱ αἱρετικοί εἶναι δύο. Εἶναι οἱ Προτεστάντες και οἱ Καθολικοί.


 "1....Αδελφοί μου Χριστιανοί, στά προηγούμενα κηρύγματά μας λέγαμε τι κκλησία, τήν ποία δρυσε Χριστός στή γ, διά τν γίων Του ποστόλων, εναι ΜΙΑ. 

Εναι κκλησία στήν ποία νήκουμε, ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑ. Ο ξω πό τήν ρθόδοξη κκλησία λεγόμενες κκλησίες, δέν ποτελον κκλησία, λλά εναι σχίσματα και αρέσεις.
Κυρίως α
τοί ο αρετικοί εναι δύο. Εναι ο Προτεστάντες και ο Καθολικοί.
λλά ατοί ο δύο εναι σχεδόν να, γιατί, πως επε νας Ρσος θεολόγος, λέξιος Χομιάκωφ (1846), λοι ο Προτεστάντες εναι κρυφοπαπικοί!
Καί
διος ατός θεολόγος επε σέ κάποιον παπικό, ποος τόν ρωτησε, πς νά ποφεύγει τόν προτεσταντισμό: Φγε πό τόν ρωμαιοκαθολικισμό σου!..
2.
Ενωμένη ταν πρτα κκλησία το Χριστο, γαπητοί μου, λλά χωρίστηκαν π ατήν πειτα μερικοί χριστιανοί, καί ποτέλεσαν δικά τους τμήματα.
πρτος χωρισμός γινε στήν περιοχή τς Μέσης νατολς τόν 5ο καί 6ο αώνα. Καί ατοί πού ποσχίσθηκαν και χωρίστηκαν πό τήν κκλησία ποτέλεσαν δικές τους κκλησίες.
νομάζονται «Νεστοριανική», «Χαλδαϊκή», «Μονοφυσιτική» κκλησία, «κκλησίες» μέ διάφορα λλα νόματα.
δεύτερος χωρισμός γινε τό 1054. Τότε ο χριστιανοί τς Δυτικς Ερώπης, πό τόν πάπα τς Ρώμης, κόπηκαν και ατοί πό τήν κκλησία καί ποτέλεσαν καί ατοί δικό τους τμμα, τήν λεγόμενη «ρωμαιοκαθολική» «παπική» κκλησία.
πως τό καταλαβαίνετε, γαπητοί μου,ατοί πού ποχώρησαν πό τήν κκλησία μας καί δέν νήκουν πιά σ ατήν, βεβαίως δέν ποτελον κκλησία. Ατοί εναι σχισματικοί καί αρετικοί καί δέν μπορομε το σχίσμα καί τήν αρεση νά τά πομε «κκλησία».



H συνέχεια, ‘’κλικ’’ πιο κάτω στο: Read more


3. Στό σημε
ο ατό, δελφοί μου, θέλω νά σς π τι πρέπει να προσέχουμε τήν κφραση, πού χρησιμοποιομε ταν μιλμε γι ατούς, πού φυγαν πό τήν κκλησία.
Γι
ατούς πρέπει νά λέμε τό ρμα «κόπηκαν» πό τήν κκλησία μας.
Γιατί,
ν πομε πλς ότι «φυγαν» «χωρίσθηκαν» πό την κκλησία καί νομάζουμε μάλιστα καί ατούς μέ τή λέξη κκλησία (πως λένε πολλοί, «Ρωμαιοκαθολική κκλησία»), τότε φαίνεται τι καί ατοί ο αρετικοί, ποτελον πραγματικά κκλησία.
Δηλαδή, κατά τήν
ποψη ατή, ΜΙΑ κκλησία το Χριστο διαιρέθηκε σε πολλές πιμέρους κκλησίες. Μεγάλη αρεση ατό, χριστιανοί μου, ν τό πομε.
Γιατί α
τό μς φέρνει την «θεωρία τν κλάδων», πού λέγουν ο Προτεστάντες. τι, δηλαδή, λοι σοι πιστεύουν γενικά στον Χριστό, ποτελον κλάδους το νός δένδρου, τς μις κκλησίας το Χριστο. Γιά νά μή πέσουμε στή μεγάλη ατή πλάνη καί αρεση, πρέπει νά ξέρουμε καί νά λέμε ατό τό βασικό, πού σς επα καί το ξαναλέγω:  ληθινή Εκκλησία το Χριστο εναι ΜΙΑ, πως καί λήθεια εναι μία, ν τά ψέματα εναι πολλά.
ΜΙΑ ατή κκλησία εναι ρθόδοξη κκλησία μας.
σοι κόπηκαν πό ατό τό θεο Δένδρο, πού φύτευσε Χριστός στή γ καί πότισε μέ τό Αμα Του, ατοί, λέγω, πού κόπηκαν πό το Δένδρο ατό τς κκλησίας, ξεράθηκαν, δέν εναι πιά μέλη τς κκλησίας.
Δέν δεχόμαστε λοιπόν,
δελφοί μου χριστιανοί, τόν ρο «διρημένη κκλησία»• τόν θεωρομε σφαλμένο καί αρετικό, γιατί προσβάλλει καί βλασφημε τήν ρθόδοξη Εκκλησία μας, την ποία θεωρομε κεραία καί χι «κουτσουρεμένη», στε νά την πομε «διρημένη».
4.
λλά ς λθουμε στά δικά μας: λη ρθόδοξη πίστη μας εναι μία οκογένεια ατοδιοικουμένων κκλησιν. λλες κκλησίες ποτελον Πατριαρχεα και λλες εναι Ατοκέφαλες.
λοι ο ρθόδοξοι, νάλογα μέ τό πο κατοικον, νήκουν σέ κάποιο Πατριαρχεο σέ μία Ατοκέφαλη κκλησία.
μες ο λληνες, για παράδειγμα, νήκουμε στήν Ατοκέφαλη κκλησία τς λλάδος. λα μως τά Πατριαρχεα και λες ο Ατοκέφαλες κκλησίες εναι νωμένες μεταξύ τους. νότητά τους μως ατή δέν προέρχεται πό τήν ξουσία κάποιου μοναδικο πισκόπου σέ λο το Σμα τς κκλησίας, γιατί ατό το λέγουν ο Παπικοί γιά τήν δική τους «κκλησία».
νότητα μν τν ρθοδόξων προέρχεται πό την νότητά μας στήν δια πίστη και πό τήν κοινωνία μας στό ερό Μυστήριο τς Θείας Εχαριστίας. Πραγματικά, κάθε Πατριαρχεο και κάθε Ατοκέφαλη κκλησία χουν μεταξύ τους τήν δια πίστη καί χουν κόμη μεταξύ τους μυστηριακή κοινωνία.
Σέ
μς τούς ρθοδόξους δέν πάρχει «Πάπας».
Λόγ
μως τιμς, καί εδικά μετά τό Σχίσμα νατολς καί Δύσης, καλομε τόν Πατριάρχη Κωνσταντινουπόλεως «Οκουμενικό».
Α
τός μως τίτλος δέν το παρέχει το δικαίωμα νά πεμβαίνει στίς σωτερικές ποθέσεις τν λλων κκλησιν.
5. Τί πιστεύουμε γιά τήν κκλησία μας μες ο ρθόδοξοι; Πιστεύουμε,
Πρ
τον: τι φυλάσσει καί διδάσκει τήν ρθή πίστη γιά τον Θεό.
Δεύτερον:
ρθόδοξη κκλησία δοξάζει τόν Θεό μέ ρθή λατρεία. Καί κριβς γι ατά τά δύο, διότι κκλησία μας χει ΟΡΘΗ ΠΙΣΤΗ καί ΟΡΘΗ ΛΑΤΡΕΙΑ, γι ατό καί λέγεται ΟΡΘΟΔΟΞΗ.
Και τρίτον γιά τήν
ρθόδοξη κκλησία μας πιστεύουμε τι εναι ΜΟΝΗ κκλησία πί τς γς. Στήν συνέχεια τν κηρυγμάτων μας ατν θά ποδείξουμε, μέ τήν Χάρη το Θεο, ατά τά τρία.
Μέ πολλές ε
χές,


Μητροπολίτης Γόρτυνος και Μεγαλοπόλεως ερεμίας

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου