Μὲ ἀφορμὴ ἐνέργειες τοῦ μητροπολίτη Αἰτωλίας π. Κοσμᾶ

Η ΑΙΡΕΣΗ ΕΙΝΑΙ ΠΡΟΤΙΜΟΤΕΡΗ ΑΠΟ ΤΟ ΣΧΙΣΜΑ!

Γιατί πηρετετε, Σεβασμιώτατε, τν κακόδοξη ατ πρακτικ τν Οκουμενιστν;

T νδιαφέρον τν σημερινν πισκόπων γι τν ρθόδοξη Πίστη κα Παράδοση εναι κυρίως θεωρητικό. Στν πράξη, ποκλίνουν π τν ρθόδοξη Παράδοση, καταπατον Εαγγελικς ποιμαντικς ντολές, (ναφερόμαστε κυρίως στν ντιμετώπιση τν αρετικν) κα ρνονται τν μολογιακ στάση-φρόνημα τν γίων. Κα ν εναι τόσο «χαλαρο» (ν χι φοβισμένοι) στν ντιμετώπιση τν αρετικν Οκουμενιστν πισκόπων, ταν πρόκειται γι παρόμοιες μικρότερης σημασίας παραβάσεις κατωτέρων τους, κε ξασκον ση δεσποτικ δύναμη τος ναπέμεινε.


H συνέχεια, ‘’κλικ’’ πιο κάτω στο: Read more


φορμν δι τν κατάθεση ατς τς δυνηρς διαπιστώσεως,  Μητροπολίτης Ατωλίας κα καρνανίας π. Κοσμς,  ποος θεωρητικ γωνίζεται κατ τν Οκουμενιστν, στν πράξη μως τος νέχεται κα τος ναγνωρίζει.
Διαβάσαμε στν «ρθόδοξο Τύπο» πο κυκλοφορε(21/9/2012, ρ. φ. 1942), τι π. Κοσμς νημέρωσε μὲἘγκύκλιο περ τς ποσκιρτήσεως το ρχιμανδρίτου π. νατολίου π τν ρθόδοξη κκλησία κα περ τς προσχωρήσεώς του στος «σχισματικος παλαιοημερολογίτες»· κα προέτρεπε τος πιστος «νμν χουν καμία πνευματικ πικοινωνία κα σχέση» μτν π. νατόλιο. Κα συνέχιζε: «χοντας εθύνη ςπίσκοπος πισημαίνω σ λους κα τος προτρέπω νμν χουν καμία πνευματικ πικοινωνία κα σχέση» ματόν.
«γαπητο (σημειώνει κόμα στν γκύκλιό του), ἡ ὑπακο στν ρθόδοξη κκλησία θ μς φέρει σωτηρία,  νυπακο πώλεια. Εχομαι κα προσεύχομαι νὰ ἀνανήψη  π. νατόλιος, ν πανέλθη μ μετάνοια στνκκλησία μας, ν πιτύχη τ σωτηρία του...».
Σωστ  νέργεια το πισκόπου π. Κοσμ, ν τν δε κανες θεσμικά, νομικά, κοντόφθαλμα, πομονωμένη π τ πλαίσιο τς Πίστεως κα τς γιοπατερικς ζως. Γιατί, πράγματι,  καλς ποιμν πρέπει ν νδιαφέρεται δι τν διαφύλαξη το ποιμνίου του.
δ, μως, τίθενται δύο τεράστια –λληλοσχετιζόμενα– θέματα.
α) Ποιοί λόγοι δήγησαν τν π. νατόλιο ν προβ σ’ ατν τν νέργεια; Δν γνωρίζουμε, οτε μς νημέρωσε Μητροπολίτης, λλ εναι σαφς τι Οκουμενισμς στρέφει πολλος δελφούς μας πρς τ Παλαι μερολόγιο, κα π’ ατ τ πρσμα ξετάζουμε τν περίπτωση.
β) Γιατί ατ  ταχύτατη ποκήρυξη το π. νατολίου καί, ντίθετα,  μακροχρόνια νοχ πρς τν αρετικ Πατριάρχη Βαρθολομαο κα τος μοίους του Οκουμενιστς πισκόπους; μήπως, δι τέτοιων νεργειν, π. Κοσμ, ποδέχεσθε κα μς διδάσκετε κι σες μπράκτως τν καινοφαν οκουμενιστικ πρακτικ, τι  αρεση γι τος σημερινος πισκόπους,εναι νεκτή, ν τ σχίσμα εναι χειρότερο π τν αρεση; Δν θ σχυε σ’ ατ τν περίπτωση –κατ’ ναλογίαν, κα γι λους μας σφαλς, ν τν υοθετήσουμε– λεγχος το Κυρίου, «πς ρες τ δελφ σου, φες κβάλω τ κάρφος π το φθαλμο σου, κα δο δοκς ν τ φθαλμ σου;» (Ματθ. ζ΄ 4).
Πρν κφράσουμε τς θέσεις τς κκλησίας στ θέμα ατό, ς δομε λλη μι νέργεια το Σεβασμιωτάτου π. Κοσμ. Θεώρησε καθκον του ν νημερώσει τν κκλησιαστική του ρχή. λλ πρτα νημέρωσε (σύμφωνα μ τν «ρθόδοξο Τύπο»), χι τν . Σύνοδο (στν ποία κατήγγειλε κ δευτέρου τ γεγονός), λλ πρτα πικοινώνησε μ τ Φανάρι κα δωσε ναφορ στν γέτη το Οκουμενισμο Πατριάρχη Βαρθολομαο!
Α) Γι ποιό λόγο δωσε ναφορ στν πατριάρχη Βαρθολομαο  Σεβασμιώτατος; Δν εναι ο πράξεις τοΠατριάρχη κα τν λλων Οκουμενιστν ατία, πο ο πιστοί, γι ν μ συμπράττουν μ τν αρεση το Οκουμενισμο, ξαναγκάζονται ν ντιδρον ετε κκλησιαστικά, ετε ντι-εκκλησιαστικά;
Μς διαβεβαιώνει Σεβασμιώτατος, τι δι τςγκυκλίου του προβαίνει σ νημέρωση τν πιστν μ μόνο σκοπό «τ δόξα το Τριαδικο Θεο μας κα γι τ σωτηρία σας». Δν ναρωτήθηκε ποτέ του μως, τι τσι πως νεργε, δν συνεργε στ δόξα το Θεο κα τ σωτηρία τν πιστν; Κι ατ γιατί, χι μόνοποκρύπτει π τ πνευματικά του τέκνα τι Πατριάρχη Βαρθολομαος εναι ξαρχος το Οκουμενισμο, λλ δίνει κα ναφορά, ς μ φειλε, στν κ. Βαρθολομαο, ναγνωρίζοντας τν κυριότητά του κα προσφέροντάς του ταπειν κδούλευση.
Ατές του ο νέργειες, μως, δν δίνουν στος πλος πιστος τς Μητροπόλεως (κα λης τς λλάδος) τ σαφς μήνυμα, τι Πατριάρχης πορεύεται ες τ τς Πίστεως ρθόδοξα; Δν ναπαύει κα τν συνείδηση, σων γνωρίζουν τ αρετικ καμώματά του, λλ περιμένουν π τος πεύθυνους ποιμένες παράδειγμα ντιδράσεως; ταν βλέπουν τν π. Κοσμ (πο θεωρεται ντι-οικουμενιστς) ν ποδέχεται τν Πατριάρχη, συμπορεύονται-βολεύονται κα ατο στν ντι-ευαγγελικ ατ τακτικ τς νοχς κα τσι δυστυχς, ο πιστοί “καθοδηγονται” χι πρς σωτηρίαν, λλ πρς πώλειαν δι τς προοδευτικς ποδοχς τς δολιοτάτης παναιρέσεως το Οκουμενισμο.
Δηλώσατε, Σεβασμιώτατε, πς παρακαλετε «τ Θε ν φωτίσει τν π. νατόλιο ν πιστρέψη»! Πο νὰἐπιστρέψει, Σεβασμιώτατε πάτερ,  γνωστός μας π.νατόλιος; ν πιστρέψει σ σς, πο πικοινωνετε κα δίνετε ναφορ γι τς πράξεις σας στν ρχηγ το Οκουμενισμο (κα ρα ψευδεπίσκοπο κατ τος Πατέρες), δν εναι σν ν ναγνωρίζει κι π. νατόλιος ς ρθόδοξο τν κ. Βαρθολομαο, ποος γινε(;) ατία ν προσχωρήσει στ Παλαι μερολόγιο; Δν εναι, σν ν πιστρέφει στν Πατριάρχη, τν μμένοντα π χρόνια στς αρετικς θέσεις του; Δν εναι δηλαδή, σν ν ποδέχεται στς κακόδοξες θεωρίες, περ «βαπτισματικς θεολογίας» κα «δελφν κκλησιν», τς θεωρίας τι «λες ο θρησκεες χουν τν διο Θεό», κ.λπ.; Δν εναι σν ν ναγνωρίζει, τι καλς κάνετε κι σες, ς ποιμενάρχης του, πο δν προφυλάσσετε τ ποίμνιο πτς αρετικς διδασκαλίες το κ. Βαρθολομαίου; (ν μάλιστα ατ ταν ατία τς «ποσκιρτήσεως» το π.νατόλιου).
Σς θυμίζω, Σεβασμιώτατε, τί λέγατε σ γκύκλιό σας τ Χριστούγεννα το 2007: «Κάθε σχέση μ τς νεοεποχίτικες δέες τν Οκουμενιστν, πο θέλουν ν ζυμώσουν μ τς διάφορες ψευτοθρησκεες τν μώμητη ρθοδοξία, εναι ποστασία! Παπικο κα προτεστάντες δν ποτελον κκλησία...! Κάθε σχέση μαζί τους εναιρνηση τς σωτηρίου ληθείας!... ταν σήμερα παρατηρομε μβλυνσι το ρθοδόξου φρονήματος κα τάσεις κοινωνίας μ λους τους κακοδόξους ατούς, ν παραμένουν μετανόητοι, δν ζομε τν ποστασία π τν ρθόδοξο λήθεια;... Σήμερα, ς διαχωρίσουμε τθέση μας π τος κακοδόξους».
παναλαμβάνω, πς δν γνωρίζουμε τ κίνητρα το π. νατόλιου. ν μως, ετε ατός, ετε ποιοσδήποτε λλος πιστός, συμφωνε μ τς παραπάνω διδασκαλίες-συμβουλές σας, τι «κάθε σχέση μ τος αρετικος εναιρνηση τς σωτηρίου ληθείας», γιατί κπλήττεσθε πο διαχώρισε (ατς μ λάθος τρόπο) τ ναντί σας θέση του, καθς βλέπει πς σες πικοινωνετε κα μνημονεύετε τν σχετιζόμενο μ τν ρχηγ τς ποστασίας,Οκουμενιστ Πατριάρχη; σες δν τν διδάξατε: «ςδιαχωρίσουμε τ θέση μας π τος κακοδόξους»;
Β) Τί εναι χειρότερο, Σεβασμιώτατε;  αρεση  τσχίσμα; Θυμστε τί λέγει  διαχρονικ διδασκαλία τςκκλησία μας (μ τ στόμα το Μ. Βασιλείου) γι’ ατ τδύο;  αρεση, μς ποκόπτει π τ Θεό, ν τσχίσμα, εναι άσιμη κατάσταση, φ΄ σον διατηρεται ἡὀρθ πίστη.
Γ) Προτρέψατε τος πιστος «ν μν χουν καμία πνευματικ πικοινωνία κα σχέση» μ τν π. νατόλιο, γιατί, ποιος κοινωνε μαζί του, καθίσταται κοινώνητος, κατ τ « κοινωνν κοινωνήτω κοινώνητος σται».
Γι σς, μως, πο ποδεχθήκατε τν Πατριάρχη στν Πάτρα, ρνεσθε ν τν κατονομάσετε ς Οκουμενιστή, κα δίνετε ναφορ σ’ ατόν, τν ρχηγέτη τς σχάτης παναιρέσεως στν στορία, δν σχύει τό: «κοινωνν κοινωνήτω κοινώνητος σται»; Γιατί ο πιστοί, ἐὰν πικοινωνήσουν μ τν «ποσκιρτήσαντα» ρχιμανδρίτη, κινδυνεύουν, κα δν κινδυνεύουν, ταν πισκέπτονται π.χ. τ Φανάρι γι ν πάρουν τν ελογία το Οκουμενιστ κ. Βαρθολομαίου; πισκέψεις πρς τ Φανάρι, τελευταα, πληθαίνουν, κατ’ πιθυμία το κ. Βαρθολομαίου).
Τί θ μς διδάξετε λοιπόν; Ο Οκουμενιστς Πατριάρχες κα πίσκοποι εναι ρθόδοξοι; πίσκοπος σες, δν χετε συνειδητοποιήσει κόμα τς κακοδοξίες το πατριάρχη Βαρθολομαίου; Γιατί το δίνετε ναφορά; Γιατί πικοινωνετε μαζί του κκλησιαστικά; Τί νόημα χει δυναμικ προτροπή, ν «διαχωρίσουμε τ θέση μαςπ τος κακοδόξους»; χει πρακτικ ντίκρισμα,  εναι λόγια του έρα; Εναι νδειξη ταπείνωσης  νοχ τν αρετικν, ντίθετα, παράβαση λης τς γιοπατερικς Παραδόσεως περ καταγγελίας τν αρετικν ψευδοποιμένων κα πομακρύνσεως π’ ατούς;
Διδάσκετε τν π. νατόλιο κα τος πιστούς: «ἡὑπακο στν ρθόδοξη κκλησία θ μς φέρει σωτηρία, νυπακο πώλεια». Ποιά εναι ρθόδοξη κκλησία κα ποιά πακο σ’ ατήν, σύμφωνα μ τν δική σας θέση, τν σαφς πηρεασμένη π τν οκουμενιστικ δεολογία; Θεωρετε τι κάνει πακο στν ρθόδοξη κκλησία, ποιος πακούει στν αρετικ Πατριάρχη κα σ σς, πο τν ποδέχεσθε; μήπως δν συμφωνετε μαζί του, λλ φοβσθε ν τ μολογήσετε;
Θ μποροσα ν σς παραθέσω κατοντάδες κείμενα Πατέρων. Στ πλαίσια, μως, νς ρθρου δν εναι ατ δυνατό. Σταχυολογ γι’ ατό, λίγες γραμμς πο μς δείχνουν τν στάση το γίου Γρηγορίου το Παλαμ κα το μαθητή του ωσφ Καλόθετου πρς να προκάτοχο το κ. Βαρθολομαίου, τν Πατριάρχη Καλέκα. Ο αρετικς διδασκαλίες το Καλέκα δν ταν περισσότερες, συγκρινόμενες μ ατς πο διατυπώνει κα νεργε κ. Βαρθολομαος.
π’ ψιν τι, ταν γιος Γρηγόριος λεγε τ παρακάτω γι τν Καλέκα, νκε σ λλη πισκοπή, δ Καλέκας δν εχε κριθε π Σύνοδο ς αρετικός, πως κα σήμερα Πατριάρχης Βαρθολομαος δν χει κριθε π Σύνοδο, φο ατς λέγχει τ πράγματα, καθόσονσες ο πίσκοποι πικοινωνετε μαζί του, φήνοντάς του νοικτ τ πεδίο γι τν μπέδωση τς αρέσεως, πως συνέβαινε σ λες τς περιόδους πο μι αρεση πεκτεινόταν.
γιος Γρηγόριος Παλαμς, λοιπόν, θεωροσε τν πατριάρχη Καλέκα ποκομμένο π τν κκλησία μ σα εχε κάνει, φο ταν μν κανονικς θεσμικ Πατριάρχης (πως σήμερα κ. Βαρθολομαος), λλ αρετικός. Μς διδάσκει δ γιος, ποιοί ποτελον ληθιν μέλη τς κκλησίας κα ποιοί εναι ποκομμένοι π’ ατή. Κριτήριο γι’ ατ θέτει, τ ν διδάσκουν τν λήθεια, κι χι ν χουν θεσμικ τ ξίωμα το Πατριάρχη τν τίτλο το ρθόδοξου πιστο. Γράφει: «ποιος εναιποχωρισμένος π τν Καλέκα (σ.σ. σήμερα τν κ. Βαρθολομαο), τότε νήκει πράγματι στν κατάλογο τν Χριστιανν κα εναι νωμένος μ τ Θε κατ τν εσεβ πίστι» («Ο γνες τν μοναχν πρ τς ρθοδοξίας», . Μ. σ. Γρηγορίου γ. ρους, σελ. 268).
Στ διο πνεμα κινεται κα ερς ωσήφ, μιλώντας γι αρετικ «κκλησία» το Καλέκα, κα τν πραγματικ κκλησία το Χριστο. ταν, λοιπόν,  πατριάρχης Καλέκας φόρισε τν γ. Γρηγόριο Παλαμ κα τος λλους μολογητς (1344 μ.Χ.), γραφε: «Ποιά εναι κκλησία» πο μς «χει ποδιώξει; τν ποστόλων; μες μως εμαστε ποστηρικτα τς (κκλησίας τν ποστόλων) κα συμφωνομε μαζί της… πομένως δν μς χει ποβάλει ποστολικ κκλησία…λλ καινοφανς κκλησία κα τ παράδοξα δόγματα πο ατς συνέστησε» (σ.σ. Καλέκας τότε, κα κ. Βαρθολομαος σήμερα). «φο λοιπν γινες ργαστήριον κάθε ψεύδους, κάθε συκοφαντίας, ποιουδήποτε φαύλου πράγματος, πάσης δικίας, καπηλείας, πειτα “χειροτονες” κα τν αυτό σου κκλησία; Δν γνωρίζεις φαίνεται, τι κα ο Νεστόριος κα Μακεδόνιος πιθανς ν σχυρίσθησαν ατ πο κα σ τώρα σχυρίζεσαι, διότι κα ατο εχαν τν διο θρόνο μ σένα (σ.σ. κα τν κ. Βαρθολομαο).
»Γιατί εσαι κκλησία; (σ.σ. πευθύνεται στν Καλέκα κα τν μάδα του). π τ τι δωροδοκες; ...π τ τι δν κάνεις διάκριση μεταξ τν νιέρων κα τν γίων; π τι πιτρέπεις τν εσοδο το ερο σ λους τουςμολυσμένους κα βέβηλους; (σ.σ. πιτρέπεις τν εσοδο το Πάπα στν κκλησία κα “συλλειτουργες” μαζί του, κ. Βαρθολομαε). ... π τ τι πωλες τν χάρι το γ. Πνεύματος; π τ τι γέμισες τν κκλησία μ λες τς αρέσεις; ... π τ τι πωλες τν εσέβειαν τν δικήν σου κα τν πισκόπων σου κα σων σ κολουθον, γι τος ποίους κα καυχσαι τι ποτελον κα κκλησία;
»λλοτε πάλι χαρακτηρίζει τν ψευδοεκκλησία το Καλέκα “σφαλερν κα πόρω Θεο βάλλουσαν”. Κατ συνέπεια  πατριάρχης “δε ποταγναι τ κκλησί, ς πρ λίγου φηνίασεν ποσκιρτήσας”. Γι λα ατ ερς ωσφ συνιστοσε: “ποκοπτέον μς τς κείνου κοινωνίας”. Προσέθετε δ τι χρειάζονται πηγς δακρύων γι ν κλαύση κανες τ “συντριμμα” τς κκλησίας· τς σφαγς –χι τν σωμάτων– λλ τν ψυχν κα τν καινοτομία τς πίστεως» («Ο γνες τν μοναχν..., π. παρ., σελ. 274-275).
Βλέπετε, Σεβασμιώτατε, ποιός χει ποσκιρτήσει π τν κκλησία κατ τος γίους Πατέρες πο τόσο σέβεσθε; πικοινωνν μ τν αρεση, μ χων τν λήθεια, διδάσκων πίμονα κα μακροχρόνια τν αρεση, σχέτως ν δν χει κριθε κόμα π Σύνοδο. ρνετε τ Θε κα χάνει τ γιο Πνεμα, καθένας πο διδάσκει συνειδητ τν αρεση. χετε μήπως, ν μς ποδείξετε κάποια λλη Πατερικ διδασκαλία γι’ ατό, Σεβασμιώτατε;
Ν κλείσω μ τν θέση το Πατριάρχη Γενναδίου. Γράφει: «Ο Σύνοδοι κα ο λλοι πατέρες ρίζουν τι “ατν πο ποστρεφόμαστε τ φρόνημα πρέπει νὰἀποφεύγωμε κα τν κοινωνία”… Πάνω π’ λα μως Κύριός μας λέγει: “λλοτρί δ ο μ κολουθήσωσιν, λλ φεύξονται π’ ατο” (ω. ι΄ 5)... Μ γένοιτο ν κάνω αρετικν τν κκλησία μου, τν γία μητέρα τν ρθοδόξων, δεχόμενος τ μνημόσυνο το πάπα, φόσον μολογε κα πιστεύει κενα, γι τ ποία δν τν δέχεται κκλησία μας… Κα θ εμαι πωσδήποτε κοινώνητοςπρς τν πάπα κα σους χουν κκλησιαστικ κοινωνία μ ατόν, πως κα ο Πατέρες μας. Διότι πρέπειν μιμούμαστε τν εσέβειά τους, φο δν χουμε τν γιωσύνη κα τν σοφία τους”» (π, παρ., σελ. 303-304).
(Σεβασμιώτατε, μ διαίτερο λγος ψυχς γράφονται ατά, ξ’ ατίας κα τς γνωριμίας μας, κα τν σχετικν συζητήσεων, λλ κα τς συγκεκριμένης βοήθειάς σας πρς μέλος τς νώσεώς μας. λλ ν «φίλος μν Πλάτων, φιλτάτη δ λήθεια», πόσ μλλον, ταν πρόκειται γι τν λήθεια, πο εναι Χριστς κα κκλησία Του).

Θεσσαλονίκη, 24 Σεπτεμβρίου 2012

«ΦΙΛΟΡΘΟΔΟΞΟΣ ΕΝΩΣΙΣ “ΚΟΣΜΑΣ ΦΛΑΜΙΑΤΟΣ”»

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου