Άγιος Ιουστίνος (Πόποβιτς) : Άνθρωπος και Θεάνθρωπος.


Όλην την διδασκαλίαν και το έργον Του ο Χριστός συγκεφαλαιώνει εις το Θεανθρώπινον Πρόσωπόν Του και τα ερμηνεύει δι΄ Αυτού. Δια τούτο η Αποστολική Ορθόδοξος Εκκλησία του Χριστού το άπαν του Χριστιανισμού το συγκεφαλαιώνει εις το Πρόσωπον το ζωοποιόν του Θεανθρώπου Χριστού: και διδασκαλίαν και αλήθειαν και δικαιοσύνην και το αγαθόν και την ζωήν. Το Πρόσωπον του Θεανθρώπου Χριστού είναι η μεγίστη αξία της και ο μέγιστος θησαυρός της. Πάσας τας άλλας αξίας, ως ηλιακάς ακτίνας, δέχεται η Ορθόδοξος Εκκλησία εκ του μοναδικού Ηλίου, του Χριστού.                                                                           Δεν πρέπει να πλανώμεθα: ο Χριστιανισμός είναι Χριστιανισμός δια του Θεανθρώπου και μόνον, εις αυτό έγκειται η εξαιρετική σημασία, η αξία και δύναμίς του. Ο Θεάνθρωπος Χριστός αφήκε τον Ευτόν Του, την Θεανδρικήν Προσωπικότητά Του ως Εκκλησίαν. Δια τούτο η Εκκλησία είναι Εκκλησία μόνον δια του Θεανθρώπου και εν τω Θεανθρώπω. Τα πάντα εις την Καινήν Διαθήκην συγκεντρώνονται εις μίαν κολοσσιαίαν και περιεκτικωτάτην αλήθειαν: ο Θεάνθρωπος είναι και η ουσία και ο σκοπός και η έννοια και η απόλυτος αξία της Εκκλησίας. Αυτός είναι η ψυχή αυτής, η καρδία και η ζωή της. Αυτός είναι η Εκκλησία εν όλω τω θεανθρωπίνω πληρώματί της. Διότι η Εκκλησία δεν είναι άλλο, ει μη ο Θεάνθρωπος Χριστός παρατεινόμενος εις πάντας τους αιώνας: «Ιδού εγώ μεθ΄ υμών ειμι πάσας τας ημέρας έως της συντελείας του αιώνος» (Ματθ. 28, 20. Πρβλ. Εφ. 1, 21-23).          

  Συνεχίζεται.                                                                                                                                                                     

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου