ΙΗΣΟΥΣ ΧΡΙΣΤΟΣ - Η ΖΩΗ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ


+π. Ιωάννης Σ. Ρωμανίδης


http://www.romanity.org/htm/im/w.gifΤα κείμενα αυτά των εγκρίτων Πατέρων της Α' και Β' Οικουμενικής Συνόδου θα έπρεπε να είναι επαρκείς ενδείξεις ότι δια τους Πατέρας των Συνόδων το δόγμα της Αγίας Τριάδος ήτο ταυτόν με τας εμφανίσεις του Χριστού, του ασάρκου Λόγου εις τους προφήτας και (τού Ιδίου λόγου) με την ανθρωπίνην φύσιν Του εις τους αποστόλους. Ουδείς μέσα εις την Ορθόδοξον Παράδοσιν, εκτός του Αυγουστίνου, αμφέβαλε ποτέ δι' αυτήν την ταυτότητα του Λόγου με αυτό το συγκεκριμμένον Άτομον, το οποίον απεκάλυπτεν "εν Εαυτώ" τον αόρατον Θεόν της Παλαιάς Διαθήκης εις τους Προφήτας καί, ο Οποίος έγινεν άνθρωπος και εσυνέχισεν αυτήν την ιδίαν αποκάλυψιν της δόξης του Θεού εντός και μέσω της ιδικής Του ανθρωπίνης φύσεως, την οποίαν έλαβεν εκ της Παρθένου.
      Η έρις μεταξύ των Ορθοδόξων, των Αρειανών και Ευνομιανών δεν ήτο εν σχέσει με το ποιός ήτο ο Λόγος εις την Παλαιάν και Καινήν Διαθήκην, αλλά εν σχέσει με το τί είναι ο Λόγος και ποιά είναι η σχέσις Του με τον Θεόν Πατέρα. Οι Ορθόδοξοι υπεστήριξαν ότι ο Λόγος είναι άκτιστος και άτρεπτος υπάρχων πάντοτε από την ουσίαν ή την υπόστασιν του Πατρός, ο Οποίος αιωνίως και κατά φύσιν είναι η αιτία της υπάρξεως του Υιού Του προ των αιώνων. Οι Αρειανοί και οι Ευνομιανοί επέμενον ότι αυτός ο ίδιος Άγγελος Λόγος είναι τρεπτόν δημιούργημα του Θεού, το οποίον έχει την ύπαρξίν Του προ των αιώνων εκ του μη όντος όχι από την φύσιν του Θεού αλλά από την θέλησίν Του.
      
      Συνεχίζεται.

In the first chapter of Genesis after creating heaven and earth God creates light to overcome darkness. This was before the sun or any of the stars, so what is this light and what is its significance for us today?


Saint Paul gives us the answer in his Second Letter to the Corinthians 4:6-15

"Brethren, it is the God who said, "Let light shine out of darkness," (Gen 1:3) who has shone in our hearts to give the light of the knowledge of the glory of God in the face of Christ."
Paul is referring to the uncreated light we first see in the Creation story. He shows us that this is a mystical light that also shines in our hearts to enlighten us about the truth of Christ. It is a light of knowledge, the greatest knowledge of all.  It is the light that illumines those who have given us the Scripture and the writings of the Prophets and Church Fathers. It is the light that overcomes darkness or our ignorance of the Creator.

Εκκλησιαστικά νέα


Και  σήμερα Δευτέρα 1/10 θα τιμηθεί η εορτή  της Αγίας Σκέπης 
της Θεοτόκου στον Ιερό Ναό Κοιμήσεως Θεοτόκου  Παλλήνης, 
στον  οποίο φυλάσσεται και θα τεθεί σε προσκύνηση αντίγραφο
της εν Αγίω  Όρει εικόνας της Παναγίας της επονομαζομένης 
‘Εσφαγμενη’.  Στις 6:30μμ θα τελεσθεί ιερό  ευχέλαιο.

Εορτάζει  σήμερα  Δευτέρα 1/10   το παρεκκλήσιο «Παναγία η
Γοργουπήκοος»  του Γενικού Νοσοκομείου Άμφισσας και θα
τελεσθούν οι Ιερές Ακολουθίες.

Ιερά λείψανα των Αγίων  Ραφαήλ, Νικολάου και Ειρήνης και του Αγίου
Λουκά του Ιατρού,  τίθενται  σε προσκύνηση στον Ιερό Ναό Αγίου
Γεωργίου Χαϊδαρίου     έως τις   19 Οκτωβρίου . Στο Ναό καθημερινά 
τελούνται το πρωί η Θεία Λειτουργία και στις 7:00 το απόγευμα ο
εσπερινός και η Παράκληση των Αγίων. Κάθε Κυριακή βράδυ (9:00μμ-
1:00πμ) τελείται ιερά αγρυπνία και ιερό ευχέλαιο.

Με την ευκαιρία της εορτής των Αγίων Κυπριανού και Ιουστίνης ,
εορτάζει αύριο Τρίτη 2/10  το ομώνυμο  παρεκκλήσιο του Ιερού Ναού
Αγίου Παντελεήμονος Δραπετσώνας. Το πρόγραμμα της πανηγύρεως
έχει ως εξής: Σήμερα Δευτέρα 1/10  στις 6:30μμ θα ψαλεί Μέγας πανηγυρικός
εσπερινός χοροστατούντος του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Πειραιώς
κ. Σεραφείμ . Θα ακολουθήσει η λιτάνευση της ιεράς εικόνας και των
λειψάνων των Αγίων και στις 11:00 το βραδυ θα τελεσθεί ιερά αγρυπνία
Αύριο Τρίτη 2/10 το πρωί, ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Πειραιώς κ.
Σεραφείμ θα τελέσει την πανηγυρική Θεία Λειτουργία.
Στις 6:00μμ θα ψαλούν ο μεθεόρτιος εσπερινός και η Παράκληση των  Αγίων.

Πανηγυρικά θα τιμηθεί η μνήμη των Αγίων Κυπριανού και Ιουστίνης 
στον Ιερό Ναό Αγίων Κωνσταντίνου και Ελένης στον Πειραιά με το
ακόλουθο πρόγραμμα: Σήμερα  Δευτέρα 1/10 στις 6:00μμ θα ψαλεί Μέγας
εσπερινός  μετ’  αρτοκλασίας. Στις 9:30μμ θα τελεσθεί ιερά αγρυπνία. Αύριο
Τρίτη 2/10, ανήμερα της εορτής , το πρωί θα τελεσθεί η Θεία Λειτουργία
και στις 6:00μμ θα ψαλεί μεθεόρτιος εσπερινός και η Παράκληση των
Αγίων.

Ιερές αγρυπνίες επί τη μνήμη των Αγίων Κυπριανού και Ιουστίνης θα
τελεσθούν σήμερα  Δευτέρα 1/10 το βράδυ στους Ιερούς Ναούς:
-Κοιμήσεως Θεοτόκου Σπάτων 9:00μμ-12:30πμ, όπου θα τεθούν σε
προσκύνηση λείψανα των Αγίων.
-Κοιμήσεως Θεοτόκου Ρόμβης στο Σύνταγμα 8:00μμ-12:30πμ.

Εορτάζει,  ο Ιερός Ναός Αγίας Τριάδος Αιγάλεω επί τη
μνήμη των Αγίων Κυπριανού και Ιουστίνης . Σήμερα  Δευτέρα 1/10 στις
8:30μμ θα γίνει η υποδοχή ιερού λειψάνου του Αγίου Κυπριανού.
Στις 9:00μμ τελεσθεί ιερά αγρυπνία. Αύριο  Τρίτη 2/10 το πρωί θα
τελεσθεί Θεία Λειτουργία.

Πανηγυρίζει αύριο Τρίτη 2/10 ο Ιερός Ναός Αγίου Κυπριανού στο
Αναστασιάδειο ίδρυμα στο Ηράκλειο Αττικής όπου στη Θεία Λειτουργία  
που θα τελεσθεί την Τρίτη 2/10 το πρωί θα ιερουργήσει ο Σεβασμιώτατος
Μητροπολίτης Νέας Ιωνίας και Φιλαδελφείας κ. Κωνσταντίνος.

Στο Βυζαντινό εκκλησάκι του Αγίου Ανδρέου το οποίο ήταν Μοναστήρι
μέσα στο οποίο εμαρτύρησε η Αγία Φιλοθέη, θα τελεσθεί ιερά αγρυπνία 
την Τρίτη 2/10  ( 7:00-11:00μμ). Θα τεθούν σε προσκύνηση  ιερά
λείψανα της Αγίας Φιλοθέης και του Αγίου Νεκταρίου.

Για το ψάρεμα της Βασιλείας των ουρανών



……Κράτα γερά το όπλο της ευχής, παιδί μου, και μη φοβάσαι! Το καλοκαίρι, που ήρχοντο βάρκες και ψάρευαν με τις λάμπες, μου έλεγε ο Γέροντας:

--Βλέπεις, παιδί μου, πως αγωνίζεται και πως αγρυπνεί αυτός εδώ ο ψαράς όλη την νύχτα, για κάτι το υλικό και το γήϊνο; Για να πιάση μια χούφτα ψάρια! Βλέπεις, καμμιά φορά πως τραγουδάει, για να περάση η ώρα του; Και εμείς που ήλθαμε εδώ για να ψαρέψουμε την Χάρι του Θεού, δεν πρέπει να αγρυπνούμε; Και εμείς πρέπει να τραγουδάμε, δηλαδή να ψάλλουμε, να υμνολογούμε τον Θεό, αγρυπνώντας πάνω στους λογισμούς και να μη κοιμώμεθα. Αυτός εδώ ο ψαράς για λίγα ψαράκια αγωνίζεται, εμείς όμως οφείλουμε να αγωνιζόμεθα για πνευματική άγρα, για το ψάρεμα της Βασιλείας των ουρανών, για Χάρι περισσότερη, για μισθό αιώνιο ενώπιον του Θεού….

π. Θεόδωρος Ζήσης Κυριακή Β' Λουκά (2012)- Αγάπη, η μεγάλη επανάσταση...


Δημοσιεύτηκε στις 30 Σεπ 2012 από 
π. Θεόδωρος Ζήσης Κυριακή Β' Λουκά (2012)- Αγάπη, η μεγάλη επανάσταση..

Η ΚΑΡΔΙΑ ΤΟΥ ΓΕΝΟΥΣ ΧΤΥΠΑ ΣΤΟΝ ΛΙΒΑΝΟ




 
 
 
Σύμφωνα με το "ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ":
 


Μέλη του Ελληνορθόδοξου κόμματος του Λιβάνου, πραγματοποίησαν το Σάββατο συγκέντρωση διαμαρτυρίας στο κέντρο της Βηρυτού, διαμαρτυρόμενοι για την επικείμενη προβολή της τουρκικής προκλητικής ταινίας "ΑΛΩΣΗ 1453" στους κινηματογράφους της πόλης. Το κόμμα, ζήτησε την παρέμβαση του υπουργείου Πολιτισμού, ώστε να μην δοθεί άδεια για την προβολή της ταινίας, που σύμφωνα με τον πρόεδρο του Dimitri Rodrigue Khoury "είναι ανιστόρητη και προσβάλλει τον Ορθόδοξο πληθυσμό του Λιβάνου και όχι μόνο".

Το Ελληνορθόδοξο κόμμα του Λιβάνου, ιδρύθηκε πρόσφατα με στόχο να οργανώσει και να συσπειρώσει του Ορθόδοξους Χριστιανούς, που αγγίζει το 7% του συνολικού πληθυσμού. Ο πρόεδρος του κόμματος, είχε δηλώσει για τους στόχους της ίδρυσης του "Στόχος του κόμματός μας, είναι η επιστροφή στην πραγματική μας ταυτότητα, την ελληνική ταυτότητα. Ενίσχυση της παρουσίας μας στην λιβανική πολιτική σκηνή. Σύνδεση της ελληνικής Αντιοχείου νεολαίας μας με τους δικούς τους ανθρώπους και αδελφούς στην Ελλάδα. Πρέπει να μάθουμε την ελληνική γλώσσα στην νεολαία μας. Θα πρέπει να επιμείνουμε για τον Ελληνισμό και την Ορθοδοξία, για να σωθεί το έθνος μας από την Αραβική και Ισλαμική αφομοίωση".


Όλα αυτά όταν στο ψευτορωμαίικο κράτος με το όνομα "Ελλάδα", στην σουλεϊμανική προπαγάνδα έχουμε να αντιτάξουμε, είτε τους εθνικιστές του Δία - Όντιν, είτε τους παστίτσιους και άλλους ψυχικά πεινασμένους και διαταραγμένους, είτε ντόπιους ψευτοκουλτουριάδηδες που προσβάλουν τα ιερά και τα όσια, όπως τον μάρτυρα Αθανάσιο Διάκο, αλλά ακόμη και το πρόσωπο του Κυρίου μας Ιησού Χριστού.
 
Σύμφωνα με το "ΕΛΛΑΔΑ-ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ", μεθαύριο Πέμπτη 4 Οκτωβρίου στο θέατρο "Χυτήριο" στο Γκάζι, Ιερά Οδός 44, θα ξαναπροβληθεί η βλάσφημη παράσταση "CORPUS CHRISTI", της οποίας την θεματολογία ούτε που σκέφτομαι να αναφέρω.
 
ΝΑ ΜΑΣ ΛΥΠΗΘΕΙ Ο ΘΕΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΕΡΑΣΤΙΑ ΑΠΟΣΤΑΣΙΑ. ΜΕΓΑΛΟ ΛΟΓΟ ΘΑ ΔΩΣΟΥΝ ΚΑΙ ΟΙ ΠΟΙΜΕΝΕΣ, ΠΟΥ ΕΝΩ ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΗΓΕΤΕΣ, ΔΙΑΚΟΝΟΙ ΚΑΙ ΥΠΟΥΡΓΟΙ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ ΤΟΥ ΘΕΟΥ, ΑΝΤΙΘΕΤΩΣ ΔΙΧΑΣΑΝ ΤΟΝ ΛΑΟ ΚΑΙ ΔΕΝ ΚΑΝΟΥΝ ΤΙΠΟΤΑ ΓΙΑ ΤΗ ΣΩΤΗΡΙΑ ΤΟΥ. ΣΚΛΗΡΟΚΑΡΔΙΟΙ ΠΟΥ ΘΑ ΒΡΕΘΟΥΝ ΣΤΗΝ ΚΟΛΑΣΗ ΒΑΘΥΤΕΡΑ ΚΑΙ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΔΙΩΚΤΕΣ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΑΙΩΝΩΝ ΑΝ ΔΕΝ ΑΛΛΑΞΟΥΝ ΜΥΑΛΑ. Ο ΔΕ ΑΠΟΣΤΑΤΗΣ ΛΑΟΣ ΑΣ ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΖΕΤΑΙ ΓΙΑ ΤΑ ΧΕΙΡΟΤΕΡΑ. ΕΡΧΟΝΤΑΙ ΜΑΣΤΙΓΕΣ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΟΝ ΝΕΟ ΙΣΡΑΗΛ.
 
 
(Η ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΤΟΥ " ΟΡΘΟΔΟΞΟΥ ΚΟΜΜΑΤΟΣ ΤΟΥ ΛΙΒΑΝΟΥ" ΕΔΩ)


Aγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος : Τα γιατί της Ανάστασης


Έπρεπε να αποδειχθεί ότι ο Χριστός πέθανε και τάφηκε και αναστήθηκε. Ε, λοιπόν, όλα αυτά τα κατοχυρώνουν οι ίδιοι οι εχθροί! Εφόσον έφραξαν με το βράχο και σφράγισαν και φρούρησαν τον τάφο, δεν ήταν δυνατό να γίνει καμιά κλοπή. Αφού όμως, μολονότι δεν έγινε κλοπή, ο τάφος βρέθηκε άδειος, είναι ολοφάνερο και αναντίρρητο πως ο Χριστός αναστήθηκε. Είδες πώς, και μη θέλοντας, στηρίζουν την αλήθεια; 

Ας ξαναρωτήσουμε τώρα τους Εβραίους: Πώς έκλεψαν, ανόητοι, το σώμα του Χριστού οι μαθητές; Επειδή η αλήθεια είναι λαμπρή και ολοφάνερη, το εβραϊκό ψέμα δεν μπορεί ούτε σαν σκιά να σταθεί. Πώς θα το έκλεβαν; Πέστε μου! Μήπως δεν ήταν σφραγισμένος ο τάφος; Δεν τον έζωναν τόσοι φρουροί και στρατιώτες και Ιουδαίοι, που είχαν την υποψία και αγρυπνούσαν και πρόσεχαν;
 

Μα και για ποιο λόγο θα το έκλεβαν; Για να πλάσουν το δόγμα της Αναστάσεως; Και πώς τους ήρθε να πλάσουν κάτι τέτοιο αυτοί, οι δειλοί; Και πώς κύλησαν τον ασφαλισμένο βράχο; Πώς ξέφυγαν από τόσους άγρυπνους και άγριους φρουρούς;
 

Πρόσεξε όμως πώς, με όσα κάνουν οι Εβραίοι, πιάνονται πάντα στα ίδια τους τα δίχτυα. Να, αν δεν πήγαιναν στον Πιλάτο κι αν δεν ζητούσαν την κουστωδία, πιο εύκολα θα μπορούσαν να λένε τέτοια ψέματα, οι αδιάντροποι. Μα τώρα όχι. (Υπήρχε η κουστωδία. Κανείς δεν μπορούσε να γλυτώσει απ την άγρυπνη προσοχή της, κι απ τα ξίφη της). Κι έπειτα, γιατί να μην κλέψουν το σώμα νωρίτερα; Ασφαλώς, αν είχαν σκοπό να κάνουν κάτι τέτοιο, θα το έκαναν όταν δεν υπήρχε ακόμα φρουρά στον τάφο, τότε που ήταν και ακίνδυνο και σίγουρο, δηλαδή την πρώτη νύχτα γιατί το Σάββατο πήγαν οι Εβραίοι στον Πιλάτο και ζήτησαν την κουστωδία και φρούρησαν τον τάφο, ενώ την πρώτη νύχτα δεν ήταν κανένας εκεί. Και, βέβαια, δεν τους έμελε που τα έκαναν αυτά σε μέρα Σαββάτου, παρά την απαγόρευση του μωσαϊκού νόμου. Βλέπετε, μόνο ένα πράγμα είχαν στο νου τους, το πώς με κάθε πανουργία θα πετύχουν το σκοπό τους. Αυτό όμως ήταν δείγμα τόσο έσχατης μωρίας όσο και συνταρακτικού φόβου. Γιατί, άραγε, τον φοβούνταν νεκρό εκείνοι, που Τον έπιασαν ζωντανό; Αλλά η πέτρα και η σφραγίδα και η φρουρά, που δεν μπόρεσαν να Τον κρατήσουν, τοποθετήθηκαν, για να μάθουν οι Εβραίοι ότι με τη θέλησή Του έπαθε όσα έπαθε. Με όλα αυτά ένα μόνο επιτυγχάνεται, κι έτσι να πιστέψουν οι άνθρωποι στην Ανάσταση.
 

Ρωτάνε όμως πολλοί: Γιατί, μόλις αναστήθηκε, να μη φανερωθεί αμέσως στους Ιουδαίους;  Αυτός ο λόγος είναι περιττός. Αν υπήρχε ελπίδα να τούς ελκύσει στην πίστη, δεν θ’ αμελούσε να φανερωθεί σε όλους. Το ότι δεν υπήρχε όμως τέτοια ελπίδα, το απέδειξε η ανάσταση του Λαζάρου: Αν και ήταν ήδη τέσσερις μέρες νεκρός και είχε αρχίσει να μυρίζει και να σαπίζει, τον ανέστησε μπροστά στα μάτια όλων. Ωστόσο, όχι μόνο δεν πίστεψαν, αλλά κι εξαγριώθηκαν εναντίον του Χριστού τόσο, που ήθελαν να σκοτώσουν και Αυτόν και το Λάζαρο.
 

Αφού λοιπόν, όταν ανέστησε άλλον, όχι μόνο δεν πίστεψαν, αλλά και εξαγριώθηκαν εναντίον Του, αν τους φανερωνόταν όταν αναστήθηκε ο ίδιος, δεν θα εξαγριώνονταν πολύ περισσότερο, τυφλωμένοι από το μίσος και την απιστία τους;
 

Αλλά για ν’ αφοπλίσει τον άπιστο από κάθε αμφιβολία, όχι μόνο σαράντα ολόκληρες μέρες εμφανιζόταν στους μαθητές Του, κι έτρωγε μάλιστα μαζί τους, αλλά παρουσιάστηκε και σε πάνω από πεντακόσιους αδελφούς, δηλαδή σε πλήθος ολόκληρο. Στο Θωμά μάλιστα, που δυσπιστούσε, έδειξε τα σημάδια απ’ τα καρφιά και το τραύμα απ’ τη λόγχη.
 

Και γιατί, λένε, να μην κάνει μετά την Ανάστασή Του μεγάλα κι εντυπωσιακά θαύματα, αλλά μόνο έφαγε κι ήπιε; Γιατί η ίδια η Ανάσταση ήταν το μέγιστο θαύμα, και η πιο ισχυρή απόδειξη της Αναστάσεως ήταν ότι έφαγε και ήπιε.
 

Το Περιβόλι της Παναγίας αποσαθρωμένο οπωροφυλάκιο Ορθοδοξίας !!!


Του κυρίου Ιωάννου Κορναράκη, Ομοτίμου Καθηγητού της Θεολογικής Σχολής Αθηνών.


«Ο Θεός ήλθοσαν έθνη εις την κληρονομίαν σου, εμίαναν τον ναόν τον άγιόν σου, έθεντο Ιερουσαλήμ ως οπωροφυλάκιον» (Ψαλμ. 78, 1)


Η επέλαση της παπικής αιρέσεως, τον Νοέμβριο του 2006, στο Οικουμενικό Πατριαρχείο, μετέβαλε το Άγιο Όρος ή μάλλον την πνευματική του ηγεσία, τους ηγουμένους των είκοσι Ι. Μονών του, σε εγκαταλελειμμένο και έρημο οπωροφυλάκιο Ορθοδοξίας!

Ο λαός του Θεού, το πλήρωμα της Εκκλησίας, ανέμενε την άμεση, δυναμική παρέμβαση του Αγίου Όρους στα διαδραματισθέντα στο Φανάρι, με την επίσκεψη-συλλειτουργία του Πάπα, ως αυτονόητη παρουσία ορθόδοξης αντιδράσεως και μαρτυρίας, όπως ακριβώς συνέβη στο παρελθόν επί Πατριάρχου Αθηναγόρα, με την άρση των αναθεμάτων, όταν σύσσωμο το Άγιο Όρος, η πνευματική του ηγεσία, διέκοψε τη μνημόνευση του ονόματός του!

Αλλά η πνευματική ηγεσία του Αγίου Όρους των ημερών μας, δεν έπραξε το ίδιο!
Δεν διετράνωσε μαχητικά την ορθόδοξη μαρτυρία με το γνωστό κύρος του αγιορείτικου λόγου, ως διορθωτική παρέμβαση στις αυθαίρετες και κραυγαλέες πατριαρχικές παραβιάσεις των ι. Κανόνων της Εκκλησίας.
Αντίθετα επιβράβευσε τις πατριαρχικές αυτές αντορθόδοξες ενέργειες με τη διακήρυξη της ευλαβείας της στο πρόσωπο του κ. Βαρθολομαίου!

Έτσι οι φύλακες της Ορθόδοξης Παράδοσεως, οι πυλωροί της προστασίας και διασφαλίσεως του κύρους των Ι. Κανόνων της Εκκλησίας, εγκατέλειψαν τη θέση τους!
Αρνήθηκαν τον εαυτό τους.

Άφησαν ξέφραγο και απροστάτευτο τον αμπελώνα του Κυρίου και συσχηματίσθηκαν με τον νυν αιώνα του οικουμενισμού, του κακόδοξου χριστιανικού συγκρητισμού.

Ευθυγραμμίσθηκαν με τους νεοεποχίτικους νόες κληρικών και λαϊκών θεολόγων, αρνητών της αληθείας της Μίας, Αγίας Καθολικής και Αποστολικής Εκκλησίας του Χριστού, της Εκκλησίας των ι. Αποστολικών και Συνοδικών Κανόνων, της Πατερικής Παραδόσεως!

Η στάση αυτή της πνευματικής ηγεσίας του Αγίου Όρους αποστερεί σήμερα από την Ορθόδοξη Εκκλησία το φρουρό και φύλακα των παραδεδομένων αληθειών της πίστεως και της διδασκαλίας της.

Σήμερα έπαυσε να είναι το Άγιο Όρος εγγύηση και στήριξη Ορθοδοξίας, έπαλξη παρατάξεως μαρτύρων και ομολογητών Ορθοδοξίας.

Σήμερα το Άγιο Όρος, μοιάζει με αποσαθρωμένο από τον οικουμενισμό και την αίρεση οπωροφυλάκιο, μνημείο πλέον αγιορειτικής εγκαταλείψεως του περιβολιού της Παναγίας!

Το θλιβερό αυτό γεγονός συμβαίνει σήμερα, σε ώρα και στιγμή προχωρημένης αποδυναμώσεως της Ορθοδοξίας από ζωτικές και άγρυπνες δυνάμεις μαρτυρίας και ομολογίας, δεδομένου ότι, σήμερα, επίσκοποι και αρχιεπίσκοποι και

Πατριάρχες αλλά και κληρικοί και λαϊκοί θεολόγοι, μεταποιούμενοι αλαζονικώς σε τάξη εκκλησιαστικής οικουμενικής συνόδου, αποφθέγγονται άρρητα ρήματα κακοδοξίας, «επ’ αγαθώ» της Ορθοδοξίας!

Αιρετικές χριστιανικές κοινότητες αναγνωρίζονται σήμερα ως εκκλησίες, συλλειτουργίες με τους πάσης φύσεως αιρετικούς και συμπροσευχές βαπτίζονται ως αγαπητικές σχέσεις και κάθε ορθόδοξη αλήθεια παραπέμπεται στον κάλαθο του οικουμενισμού, για επανερμηνεία με τα νέα δεδομένα της μετανεωτερικότητας, η οποία απαιτεί τον επαναπροσδιορισμό των πάντων στη θεολογία και γενικώς στη ζωή της Εκκλησίας!

Σ’ αυτή την κρίσιμη ώρα της οικουμενιστικής λαίλαπας, δεν έστερξαν οι αγιορείτες ηγούμενοι να αναδειχθούν· «θεία παρεμβολή και θεηγόροι οπλίται παρατάξεως Κυρίου»!

Παραδόθηκαν στη δειλία και το φόβο της μαρτυρίας, με το…αιρετικό πρόσχημα της ευλαβούς υπακοής στο πρόσωπο του Πατριάρχου!

Έτσι μετέτρεψαν την πνευματική τους ηγεσία σε αποσαθρωμένο οπωροφυλάκιο του περιβολιού της Παναγίας!

Έκαναν την επιλογή τους!

Επέλεξαν την συνοδοιπορία τους με την πατριαρχική οικουμενιστική λογική!

Ει εμέ εδίωξαν, και υμάς διώξουσιν·


Οι 115 «ζηλωτές» που ζουν σήμερα στη μονή Εσφιγμένου απαγορεύεται να μετακινούνται με καΐκια και μεταφέρουν τρόφιμα και φάρμακα τη νύχτα, για να μη γίνουν αντιληπτοί από τους αστυνομικούς. «Περνάμε μέσα από γκρεμούς, σαν τους κλέφτες. Σε βάρκα δεν επιτρέπεται να μπούμε και τα αυτοκίνητα δεν τα κινούμε, επειδή μας συλλαμβάνουν για υπεξαίρεση και τα παίρνουν. Έκοψαν τα τηλέφωνα, το ταχυδρομείο, την ασφάλεια, τα διαμονητήρια για να μην έρχονται προσκυνητές, απαγορεύουν την είσοδο ακόμα και στους γιατρούς. Την τελευταία δεκαετία 25 άτομα πέθαναν χωρίς να ξέρουμε από τι πάσχουν» αναφέρει ο ίδιος.


Παρά τον οικονομικό αποκλεισμό, οι «ζηλωτές» Εσφιγμενίτες δεν διεκδίκησαν ποτέ τις επιδοτήσεις που προσφέρει στις μονές του Αγίου Ορους η Ευρωπαϊκή Ενωση. «Με αυτό τον τρόπο προετοιμάζουν το έδαφος για να καταργηθεί το άβατο. Εμείς όμως δεν ήρθαμε εδώ για να πλουτίσουμε. Είμαστε φύλακες των κειμηλίων του έθνους, δεν μπορούμε να τα ξεπουλήσουμε, να τα βάλουμε ενέχυρο. Μόνο εμείς αντιστεκόμαστε, γι' αυτό θέλουν να μας διώξουν από το Περιβόλι της Παναγιάς».


Στα τείχη της μονής Εσφιγμένου δεσπόζουν ελληνικές σημαίες, λάβαρα και μαύρα πανιά, ενώ σε κάποια σημεία οι μοναχοί έχουν χαράξει την επιγραφή «Ορθοδοξία ή Θάνατος». Στο εσωτερικό της μονής υπάρχουν πίνακες του ναού της Αγίας Σοφίας στην Κωνσταντινούπολη, αλλά και πορτρέτα ηρώων του 1821. «Εμείς βέβαια δεν έχουμε όπλα, μόνο το κομποσκοίνι. Αν χρειαστεί όμως να δώσουμε τη ζωή μας, όπως εκείνοι, θα το κάνουμε. Δεν υπάρχει άλλος δρόμος. Οταν γίναμε μοναχοί ορκιστήκαμε να μείνουμε για πάντα στο μοναστήρι. Μπορεί να πεθάνουμε, να φάμε χώμα, αλλά δεν πρόκειται να προδώσουμε την πίστη μας».

http://www.dimokratianews.gr/

Υπήρξαν αυτόχειρες άγιοι;



α) Τον τελευταίο καιρό, λόγω της πολύμορφης κοινωνικής κρίσης και μπροστά στις αποτυχίες, τη διάψευση των προσδοκιών, τα ανυπέρβλητα οικονομικά προβλήματα και την απόγνωση, παρατηρούνται πολλές αυτοκτονίες.

Γράφει ο π. Βασίλειος Ι. Καλλιακμάνης
 
Το φαινόμενο αυτό, που συχνά αποσιωπείται, ερμηνεύεται με διάφορους τρόπους. Ήδη, στην κοινωνιολογική σκέψη, ο E. Durkheim κάνει λόγο για την «ανομική αυτοκτονία».
β) Η «ανομική αυτοκτονία» παρατηρείται σε κοινωνίες, που σπάει η κοινωνική συνοχή εξαιτίας της ευμάρειας ή αντίθετα της οξείας οικονομικής κρίσης. Από την άλλη πλευρά, «σε περιπτώσεις μεγάλων κινδύνων ή απειλών η συνοχή των μελών της κοινωνίας αυξάνεται και το ποσοστό των αυτοκτονιών αυτών περιορίζεται. Στις περιπτώσεις αυτές η ανομία της κοινωνίας υποχωρεί ή εξαφανίζεται και η συνοχή της κοινωνίας αποκαθίσταται» (Γ. Μαντζαρίδης).

H συνέχεια, ‘’κλικ’’ πιο κάτω στο: Read more

Άγιος Ιουστίνος (Πόποβιτς) : Άνθρωπος και Θεάνθρωπος.


Μόνον «συν πάσι τοις αγίοις», κατά τον Απόστολον Παύλον (Εφ. 3, 18), ημπορεί να γνωσθή το θαυμαστόν μυστήριον του Προσώπου του Χριστού, ημπορεί δηλαδή αληθώς και ορθώς να πιστεύη κανείς εις τον Θεάνθρωπον Χριστόν. Μόνον ζων «συν πάσι τοις αγίοις» εις την καθολικήν ενότητα της πίστεως δύναται κανείς να είναι αληθής χριστιανός, γνήσιος μαθητής του Θεανθρώπου Χριστού. Όντως, η ζωή εν τη Εκκλησία είναι πάντοτε καθολική, ευρίσκεται πάντοτε εν τη κοινωνία: «συν πάσι τοις αγίοις», «μετά πάντων των αγίων». Το αληθινόν κατά συνέπειαν μέλος της Εκκλησίας αισθάνεται ενεργώς ότι είναι της αυτής πίστεως μετά των Αποστόλων, των Μαρτύρων και των Αγίων όλων των αιώνων. Αισθάνεται ότι ούτοι είναι αιωνίως ζωντανοί και ότι πάντας αυτούς διαπερά ταυτοχρόνως μία και η αυτή θεανδρική δύναμις και ενέργεια, μία και η αυτή θεανθρωπίνη ζωή, μία και η αυτή θεανθρωπίνη αλήθεια. Δεν υπάρχει καθολικότης εκτός της εκκλησιαστικότητος, διότι μόνον η αληθινή και πραγματική ζωή εν τη Εκκλησία δημιουργεί εις τον άνθρωπον την αίσθησιν της καθολικότητος της πίστεως, της αληθείας και της ζωής, το ζην «συν πάσι τοις αγίοις», μετά πάντων των μελών της Εκκλησίας όλων των αιώνων.   

         Συνεχίζεται.                                                                                                                                            

ΙΗΣΟΥΣ ΧΡΙΣΤΟΣ - Η ΖΩΗ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ


+π. Ιωάννης Σ. Ρωμανίδης


http://www.romanity.org/htm/im/w.gifΟ Μέγας Βασίλειος δεν ημπορούσε να απαντήση εις τας ερωτήσεις του Ευνομίου κατά των ιδικών του επιχειρημάτων, διότι είχεν αποθάνει. Έτσι ο αδελφός του Γρηγόριος έκαμε αυτό εις τα 12 βιβλία του, "Κατά Ευνομίου", τα οποία ανεκοίνωσεν εις τον Άγιον Ιερώνυμον κατά την διάρκειαν της Β' Οικουμενικής Συνόδου, το 381.
     Ο Άγιος Γρηγόριος μεταξύ των άλλων ισχυρίζεται ότι "ει Μωσεί μεν παραιτείται τον άγγελον"  αυτός δε χρηματίζων αυτώ συνέμπορος γίνεται και καθηγεμών της στρατιάς  φανερώς αποδείκνυται δια τούτων, ότι ο τη όντος επωνυμία εαυτόν γνωρίσας, ο μονογενής έστι Θεός. Ει δε προς τούτο τις αντιλέγει, της Ιουδαϊκής υπολήψεως έσται συνήγορος, τον Υιόν μη συμπαραλαμβάνων εις την του λαού σωτηρίαν. Ει γαρ άγγελος μεν τοις Ισραηλίταις ου συνεπέρχεται ο δε δια της του όντος επωνυμίας δηλούμενος, ο Μονογενής ουκ έστι, καθώς Ευνόμιος βούλεται, ουδέν άλλο ή τα εκ της συναγωγής δόγματα προς την Εκκλησίαν του Χριστού μεταφέρεται. Ουκούν των δύο το έτερον εξ ανάγκης ομολογήσουσιν, ή μηδαμώς παρείναι τω Μωϋσή τον μονογενή Θεόν, ή αυτόν τον Υιόν είναι τον όντα παρ' ου ο λόγος προς τον θεράποντα γίνεται. Αλλ' αντιλέγει τοις ειρημένοις αυτήν την Γραφήν  προτεινομένους λέγουσαν, αγγέλου προτετάχθαι φωνήν, και ούτως επήχθαι τον του Όντος διάλογον. Τούτο δε ουκ αντίρρησις, αλλά βεβαίωσις των ημετέρων εστίν. Και ημείς γαρ φαμεν εναργώς τον προφήτην το περί του Χριστού μυστήριον εμφανές ποιήσαι τοις ανθρώποις βουλόμενον, άγγελον τον όντα προσαγορεύσαι, ως αν μή, μόνης της του όντος επωνυμίας κατά τον διάλογον ευρισκομένης, προς τον Πατέρα ο νούς των λεγομένων επαναφέροιτο".
      
    Συνεχίζεται.

Εκκλησιαστικά νέα :


Αρχίζει  σήμερα Κυριακή 30/9 ο κύκλος  εκδηλώσεων και δραστηριοτήτων 
του Συνδέσμου Επιστημόνων Πειραιώς με θέματα Επιστήμης και
Ορθοδόξου Θεολογίας  για τη χρονική περίοδο 2012-2013 .Στις 7:00μμ
στο Πνευματικό Κέντρο του  Μητροπολιτικού Ιερού Ναού  Αγίας
Τριάδος Πειραιώς  θα τελεσθεί αγιασμός από τον Σεβασμιώτατο
Μητροπολίτη Πειραιώς κ. Σεραφείμ . Στη συνέχεια θα μιλήσει ο  
Ομότιμος Καθηγητής του Πανεπιστημίου Αθηνών πρωτοπρεσβύτερος
Γεώργιος Μεταλληνός  με θέμα  « Ορθόδοξη Πίστη και θετικές
Επιστήμες».

Τίμια λείψανα των Αγίων Ραφαήλ, Νικολάου και Ειρήνης από τη Θέρμη
της Λέσβου, θα τεθούν σε προσκύνηση στον Ιερό Ναό Κοιμήσεως
Θεοτόκου Παλατιανής Ιλίου. Σήμερα  Κυριακή 30/9 το πρωί θα τελεσθεί θεία
Λειτουργία ιερουργούντος του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Ιλίου κ.
Αθηναγόρου.

Ιερές αγρυπνίες επί τη εορτή της Παναγίας Γοργοϋπηκόου, του οσίου
Ρωμανού του Μελωδού και του Αγίου Ιωάννου Κουκουζέλη  θα
τελεσθούν σήμερα Κυριακή 30/9 το βράδυ στους Ιερούς Ναούς:
        -Αγίου Νικολάου Πειραιώς 8:30μμ-1:30πμ. όπου θα τεθούν σε
προσκύνηση λείψανα του Αγίου Γεωργίου του Τροπαιοφόρου.
- Αγίας Ειρήνης Γαλατσίου  χοροστατούντος του Σεβασμιωτάτου
Μητροπολίτου Βελεστίνου  7:30μμ-1:00πμ.
-Αγίας Παρασκευής Νέας Σμύρνης 9:00μμ.
- Μεταμορφώσεως του Σωτήρος στα Σούρμενα 8:30μμ.
- Αγίου Σπυρίδωνος Αιγάλεω 8:30μμ-1:00πμ.
- Αγίας Άννας Χαλανδρίου 8:30μμ.
- -Κοιμήσεως Θεοτόκου Κορωπίου (8:30μμ-1:00μμ).
- -Αγίου Κοσμά του Αιτωλού Αμαρουσίου  9:00μμ-1:00πμ.
- Αγίου Δημητρίου στο Θέρμο Αιτωλοακαρνανίας.
- -στο παρεκκλήσιο του Ιερού Ναού Αγίου Αρτεμίου Παγκρατίου,
επί της οδού Ευμένους 80 στον Βύρωνα.

To διήμερο 30/9 και 1/10 θα τιμηθεί η εορτή  της Αγίας Σκέπης 
της Θεοτόκου στον Ιερό Ναό Κοιμήσεως Θεοτόκου  Παλλήνης, 
στον  οποίο φυλάσσεται και θα τεθεί σε προσκύνηση αντίγραφο
της εν Αγίω  Όρει εικόνας της Παναγίας της επονομαζομένης 
‘Εσφαγμενη’.  Σήμερα Κυριακή 30/9  το βράδυ (9:00μμ) θα τελεσθεί
ιερά αγρυπνία και αύριο Δευτέρα 1/10 στις 6:30μμ θα τελεσθεί ιερό
ευχέλαιο.

Εορτάζει αύριο Δευτέρα 1/10   το παρεκκλήσιο ‘Παναγία η
Γοργουπήκοος’ του Γενικού Νοσοκομείου Άμφισσας και θα
τελεσθούν οι Ιερές Ακολουθίες.

Αιμοδοσία θα διεξαχθεί σήμερα Κυριακή 30/9 το πρωί στους  Ιερούς Ναούς :
- Παναγίας Φανερωμένης Χολαργού.
-Αγίων Κωνσταντίνου και Ελένης Ηλιουπόλεως.

Πανηγυρική Θεία Λειτουργία  επί τη εορτή των 118 Πατέρων των
Σπηλαίων της Λαύρας του Κιέβου θα τελεσθεί σήμερα Κυριακή 30/9 το πρωί
στον Ιερό Ναό Παμμεγίστων Ταξιαρχών της Ελληνικής Αστυνομίας-
Μεσογείων 96. Θα τεθεί σε προσκύνηση εικόνα των Αγίων από την
Ουκρανία.  Στη συνέχεια   θα μιλήσει ο Αρχιμ. Νεκτάριος Κιούλος με
θέμα «Πορεία στη Χώρα που αναστήθηκε  η πίστη στο Θεό».

Με αφορμή τη συμπλήρωση 90 χρόνων από τη Μικρασιατική
Καταστροφή, θα πραγματοποιηθεί εκδήλωση τιμής και μνήμης στο
προαύλιο του Ιερού Ναού Παναγίας Φανερωμένης Χολαργού σήμερα
Κυριακή 30/9 στις 7:30μμ. Θα συμμετέχουν  η χορωδία και ορχήστρα
του π. Λάμπρου Ανδρεάκη και παραδοσιακά χορευτικά συγκροτήματα.

Εκδήλωση για τον  Άγιο Κοσμά τον  Αιτωλό  θα πραγματοποιηθεί στο
Πνευματικό Κέντρο  ‘Γεώργιος Σουρλατζής ’ της ενορίας Αναλήψεως
Κυρίου Κορωπίου, σήμερα Κυριακή 30/9 στις 7:00μμ.

Ιερά λείψανα των Αγίων  Ραφαήλ, Νικολάου και Ειρήνης και του Αγίου
Λουκά του Ιατρού,  τίθενται  σε προσκύνηση στον Ιερό Ναό Αγίου
Γεωργίου Χαϊδαρίου     έως τις   19 Οκτωβρίου . Στο Ναό καθημερινά 
τελούνται το πρωί η Θεία Λειτουργία και στις 7:00 το απόγευμα ο
εσπερινός και η Παράκληση των Αγίων. Κάθε Κυριακή βράδυ (9:00μμ-
1:00πμ) τελείται ιερά αγρυπνία και ιερό ευχέλαιο.

Με πρωτοβουλία του Σεβ. Μητροπολίτου Ιλίου κ. Αθηναγόρου 
λειτουργεί και πάλι ο Ιερός Ναός Αγίας Αικατερίνης που βρίσκεται στο
Κέντρο Προστασίας Ανηλίκων «Μητέρα» στο Ίλιον. Κάθε Σάββατο και
Κυριακή το πρωί  τελείται η Θεία Λειτουργία καθώς και τις εορτές. Κάθε
Σάββατο στις 6:00μμ  ψάλλονται ο εσπερινός και η Παράκληση της
Αγίας Αικατερίνης.

Από τη Δευτέρα 1/10 η Ακολουθία του Εσπερινού θα μεταδίδεται
καθημερινά στις 5:00 το απόγευμα από τον Ραδιοφωνικό  Σταθμό της 
Πειραϊκής Εκκλησίας.

Τα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας   είναι δημόσια σχολεία, υπάγονται στο
Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων  και η φοίτηση διαρκεί δύο
χρόνια. Παρέχει τη δυνατότητα σε ενήλικες να αποκτήσουν απολυτήριο
Γυμνασίου. Το Σχολείο  Δεύτερης  Ευκαιρίας Πειραιά βρίσκεται στα
Μανιάτικα και όποιος ενδιαφέρεται να εγγραφεί ή να ζητήσει
πληροφορίες μπορεί να επικοινωνήσει με τον τηλεφ. Αριθμό 210-
4935600,  τις απογευματινές ώρες.

I.M.Πειραιώς.

Απάντηση του Σεβ, Μητρ. Ναυπάκτου κ. Ιεροθέου :


Έλαβα γνώση από το διαδίκτυο της από 27-9-2012 δήλωσης του Σεβα­σμιω­­τάτου Μητροπολίτου Περγάμου κ. Ιωάννη, ύστερα από δική μου απάντηση σε επιστολή του, η οποία προηγήθηκε.
Λυπάμαι που εξαναγκάζομαι να ακολουθήσω τον δικό του τρόπο και να απαντήσω στην ασυνήθιστη τακτική του Σεβα­σμιω­τάτου και στον ασυνήθιστο τρόπο που ενεργεί στην παρούσα περίπτωση, και μάλιστα όταν δεν έχη απαντήσει μέχρι τώρα στις αρνητικές κριτικές που έχουν εξασκήσει ακαδημαϊκοί διδάσκαλοι και συνάδελφοί του για θέσεις που κατά καιρούς υποστηρίζει.
Θα υπογραμμίσω τέσσερα συγκεκριμένα σημεία που εκείνος θέτει με την δήλωσή του.
1. Η βούληση είναι όρεξη της φύσεως και όχι του προσώπου
Στην γνωστή εισήγησή μου σε Συνέδριο της Ιεράς Μητροπόλεως Πειραιώς ασχολούμαι με το θέμα της «οντολογίας του προσώπου» και σημειώνω ότι το θέμα αυτό συνιστά μια «μεταπατερική θεολογία».

H συνέχεια, ‘’κλικ’’ πιο κάτω στο: Read more

ΦΩΤΗΣ ΚΟΝΤΟΓΛΟΥ : Ανέστη Χριστός, Η δοκιμασία του λογικού

Η πίστη του χριστιανού δοκιμάζεται με την Ανάσταση του Χριστού σαν το χρυσάφι στο χωνευτήρι. Απ' όλο το Ευαγγέλιο η Ανάσταση του Χριστού είναι το πλέον απίστευτο πράγμα, ολότελα απαράδεκτο από το λογικό μας, αληθινό μαρτύριο για δαύτο. Μα ίσια-ίσια, επειδή είναι ένα πράγμα ολότελα απίστευτο, για τούτο χρειάζεται ολόκληρη η πίστη μας για να το πιστέψουμε. Εμείς οι άνθρωποι λέμε συχνά πώς έχουμε πίστη, αλλά την έχουμε μονάχα για όσα είναι πιστευτά απ’ το μυαλό μας. Αλλά τότε, δεν χρειάζεται η πίστη, αφού φτάνει η λογική. Η πίστη χρειάζεται για τα απίστευτα. 


Οι πολλοί άνθρωποι είναι άπιστοι. Οι ίδιοι οι μαθητάδες του Χριστού δεν δίνανε πίστη στα λόγια του δασκάλου τους όποτε τους έλεγε πώς θ αναστηθεί, μ’ όλο το σεβασμό και την αφοσίωση που είχαν σ’ Αυτόν και την εμπιστοσύνη στα λόγια Του. Και σαν πήγανε οι Μυροφόρες την αυγή στο μνήμα του Χριστού, κ’ είδανε τους δυο αγγέλους που τις μιλήσανε, λέγοντας σ’ αυτές πώς αναστήθηκε, τρέξανε να πούμε τη χαροποιά την είδηση στους μαθητές, εκείνοι δεν πιστέψανε τα λόγια τους, έχοντας την ιδέα πώς ήτανε φαντασίες: «Και εφάνησαν ενώπιον αυτών ωσεί λήρος (τρέλα) τα ρήματα αυτών, και ηπίστουν αυταίς»...
 



Βλέπεις καταπάνω σε πόση απιστία αγωνίσθηκε ο ίδιος ο Χριστός; Και στους ίδιους τους μαθητάδες του. Είδες με πόση μακροθυμία τα υπόμεινε όλα; Και μ όλα αυτά, ίσαμε σήμερα οι περισσότεροι από μας είμαστε χωρισμένοι από τον Χριστό μ’ ένα τοίχο παγωμένον, τον τοίχο της απιστίας. Εκείνος ανοίγει την αγκάλη του και μας καλεί κ’ εμείς τον αρνιόμαστε. Μάς δείχνει τα τρυπημένα χέρια του και τα πόδια του, κ’ εμείς λέμε πώς δεν τα βλέπουμε. Εμείς ψάχνουμε να βρούμε στηρίγματα στην απιστία μας για να ικανοποιήσουμε τον εγωισμό μας, που τον λέμε Φιλοσοφία και Επιστήμη. Η λέξη Ανάσταση δεν χωρά μέσα στα βιβλία της γνώσης μας. Γιατί «η γνώση τούτου του κόσμου, δε μπορεί να γνωρίσει άλλο τίποτα, παρεκτός από ένα πλήθος λογισμούς, όχι όμως εκείνο που γνωρίζεται με την απλότητα της διάνοιας».
 



Ναι, εκείνους που έχουνε αυτή την ευλογημένη απλότητα της διάνοιας, τους μακάρισε ο Κύριος, λέγοντας: «Μακάριοι οι πτωχοί τώ πνεύματι, ότι αυτών εστι η βασιλεία των ουρανών. Μακάριοι οι καθαροί τη καρδία, ότι αυτοί τον Θεόν όψονται» Και στον Θωμά, που γύρευε να τον ψηλαφίσει για να πιστέψει, είπε: «Γιατί με είδες Θωμά, για τούτο πίστεψες; Μακάριοι είναι εκείνοι που δεν είδανε και πιστέψανε».
 


Ας παρακαλέσουμε τον Κύριο να μας δώσει αυτή την πλούσια φτώχεια, και την καθαρή καρδιά, ώστε να τον δούμε ν’ αναστήνεται για να αναστηθούμε κ’ εμείς μαζί του.
 


Αυτή η ανηξεριά (η άγνοια) είναι ανώτερη από τη γνώση: «Αύτη εστίν η άγνοια η υπερτέρα της γνώσεως». Καλότυχοι και τρισκαλότυχοι εκείνοι που την έχουνε.
 

πανθρησκεία - οικουμενισμός -- panthriskia - oikoumenismos06


Uploaded by on Dec 11, 2007
Διαχρονική πορεία του παγκοσμίου συμβουλίου των εκκλησιών

Άγιος Ιουστίνος (Πόποβιτς) : Άνθρωπος και Θεάνθρωπος.


 Πως η Ορθόδοξος Εκκλησία φυλάττει τον μέγιστον θησαυρόν της, το πανάγιον Πρόσωπον του Θεανθρώπου Χριστού; Τον διαφυλάττει δια της μίας και μοναδικής, αγίας, καθολικής και αποστολικής πίστεώς της. Δια της ενότητος της πίστεως η Ορθόδοξος Εκκλησία διαφυλάττει δια μέσου των αιώνων την ενότητα και μοναδικότητα της θεανθρωπίνης ζωής και αληθείας. Δια της αγιότητος διαφυλάττει την μοναδικήν αγιότητα της ζωής και αληθείας εις το θεανθρώπινον σώμα της, δια της καθολικότητος την καθολικότητα και ακεραιότητα της θεανθρωπίνης ζωής και αληθείας. Δια της αποστολικότητος το απαράλλακτον και το συνεχές της ιστορικής πραγματικότητος και ζωής του θεανθρωπίνου σώματος και του έργου του Χριστού.  

       Συνεχίζεται.                                                      

«Όλοις τοις Αιρετικοίς, ανάθεμα!»


Την Κυριακήν της Ορθοδοξίας ακούομεν από το «Συνοδικόν» της Εβδόμης Αγίας Οικουμενικής Συνόδου : «Όλοις τοις Αιρετικοίς, ανάθεμα!» και «Άπαντα τα παρά την Εκκλησιαστικήν Παράδοσιν και την διδασκαλίαν των αγίων και αοιδίμων Πατέρων καινοτομηθέντα, ή μετά τούτο πραχθησόμενα, ανάθεμα!». Θα ερωτήσωμεν τους Προκαθημένους, των κατά τόπους Ορθοδόξων Εκκλησιών, καθώς και τους περί Ορθοδοξίας γράφοντας και ομιλούντας θεολόγους: Τα πάρα πάνω εντάλματα της Συνοδικής Ορθοδοξίας είναι λόγια φανατισμού, ή ὀροι ασφαλείας της Ορθοδόξου Συνειδήσεως; Εάν συμβαίνει το δεύτερον, ότι δηλαδή είναι εντάλματα της Συνοδικής Ορθοδοξίας και όροι ασφαλείας της Ορθοδόξου Συνειδήσεως, τότε επιβάλλεται να εκδιωχθούν εκ της Θεοκτίστου Αγίας Πόλεως της Ορθοδοξίας οι ψυχοβόροι Οικουμενιστές Λυκοποιμένες. Η Ορθοδοξία δεν θα επιβιώσει με τα ωραιολογήματα των θεολόγων, ή τας εντυπωσιακάς εκδηλώσεις, αλλά μόνον με την εφαρμογήν των θείων και Ιερών Κανόνων!

ΑΥΡΙΟ ΚΥΡΙΑΚΗ 30 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ 2012 Β΄ΛΟΥΚΑ


(Λουκ. στ΄31-36)                                                          (Β΄Κορ. στ΄16-ζ΄1)
                                               
Στα ανεβάσματα της αγάπης

«Καθώς θέλετε ίνα ποιώσιν υμίν οι άνθρωποι
και υμείς ποιείτε αυτοίς ομοίως»

Το νέο ήθος του εν Χριστώ καινού ανθρώπου αποκαλύπτεται με τον πιο απλό και κατανοητό τρόπο μέσα από τη σημερινή ευαγγελική περικοπή. Την αγάπη που μας προσφέρει ο Χριστός καλούμαστε να την αντιπροσφέρουμε στους συνανθρώπους μας. Μόνο έτσι μπορεί να μετουσιώνεται σε πράξη η εκκλησιαστική εμπειρία και να επιβεβαιώνεται αυθεντικά η Ορθόδοξη πίστη μας. Άλλωστε, όταν θέλουμε να λέμε ότι αγαπάμε τον Θεό, αυτό μόνο στο πρόσωπο του κάθε συνανθρώπου μας μπορεί να επιβεβαιώνεται. Μόνο έτσι δημιουργούνται πραγματικές προϋποθέσεις για να τον αποκαλούμε και αδελφό μας στην προοπτική μιας αληθινής κοινωνίας αγάπης. Για να μας βοηθήσει λοιπόν η Εκκλησία να προσεγγίσουμε τη μεγάλη αυτή αλήθεια και εμπειρία ζωής, μάς προσκαλεί να γίνουμε δέκτες των αιωνίων μηνυμάτων της συγκεκριμένης περικοπής. Πληροφοριακά να αναφέρουμε ότι είναι απόσπασμα από την επί του Όρους Ομιλία του Κυρίου.

H συνέχεια, ‘’κλικ’’ πιο κάτω στο: Read more

ΙΗΣΟΥΣ ΧΡΙΣΤΟΣ - Η ΖΩΗ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ


http://www.romanity.org/htm/im/w.gif
+π. Ιωάννης Σ. Ρωμανίδης


Ο Ευνόμιος απήντησεν εις αυτά τα επιχειρήματα του Βασιλείου με την αξίωσιν ότι ο Υιός είναι ο άγγελος του Όντος, αλλ' ουχί ο Ίδιος "ο Ών". Ο άγγελος ούτος ονομάζεται Θεός δια να δείξη την υπεροχήν του επί όλων των πραγμάτων τα οποία εδημιουργήθησαν δι' αυτού, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι είναι "ο Ών". Ούτως ο Ευνόμιος ισχυρίζεται ότι "ο μεν αποστέλλων Μωσήν, αυτός ήν ο Ών, δι' ου δε απέστειλε ελάλει, του μεν όντος άγγελος, των δε άλλων απάντων Θεός".
     Η σοφιστική πανουργία του επιχειρήματος ημπορεί να φαίνεται παράξενος, αλλά είναι εν τούτοις σπουδαία ως η μαρτυρία του γεγονότος, ότι η ταυτότης του Αγγέλου, ο Οποίος ονομάζεται Θεός εις την Παλαιάν Διαθήκην, με τον Χριστόν, τον Μονογενή Υιόν του Θεού και Δημιουργόν, ήτο τόσον κατωχυρωμένη εις την παράδοσιν, ώστε οι Ευνομιανοί δεν ημπορούσαν ποτέ να σκεφθούν να μην αμφισβητήσουν ως ο Αυγουστίνος, είς νεώτερος σύγχρονος αυτών, έτοιμος να πράξη τούτο εις την Βόρειον Αφρικήν, παρά το γεγονός ότι ο υποτιθέμενος δάσκαλός του Αμβρόσιος και όλοι οι λοιποί Δυτικοί Πατέρες συνεφώνησαν με την παράδοσιν, την οποίαν περιεγράψαμεν εδώ.
       
      Συνεχίζεται.

O Συναξαριστής της ημέρας


Σάββατο, 29 Σεπτεμβρίου 2012

Κυριακού αναχωρητού, Πετρωνίας μάρτυρος.

ταν νθρωπος πο καλλιεργοσε πομονήν κα πραότητα. Γι' ατ κα πέτυχε στν σκητική του ζωή.
Γεννήθηκε στν Κόρινθο τ 5ο αἰῶνα, π ερέα πατέρα, τν ωάννη. Τν μητέρα του τν λεγαν Εδοξία κα εχε δελφ τν ρχιεπίσκοπο Κορίνθου Πέτρο.
π ερατικό, λοιπόν, γένος Κυριακός, σ νεαρ λικία πγε στ εροσόλυμα κα π κε στ Λαύρα το Μεγάλου Εθυμίου. κε, Μέγας Εθύμιος, τν κανε μοναχ κα τν στειλε στν σκητ Γεράσιμο. ταν πέθανε Γεράσιμος, Κυριακς πέστρεψε στν Λαύρα το Εθυμίου, που μ ζλο καλλιεργοσε τς ρετές του, σπου κάποια στάση πο γινε στ Λαύρα το Εθυμίου τν νάγκασε ν πάει στ Λαύρα το Σουκ.
κε 40 χρονν χειροτονήθηκε πρεσβύτερος κα νέλαβε τν πιστασία το Σκευοφυλακίου. κενο πο τν διέκρινε πέναντι στος συμμοναστές του, ταν γαλήνιος τρόπος μ τν ποο τος ντιμετώπιζε, γι’ ατ κα ταν παράδειγμα πρς μίμηση π λους.
βδομήντα χρονν Κυριακός, φυγε κα π κε κα μ πομον γύρισε πολλ μοναστήρια κα σκτες, που ζησε μ αστηρότατη σκηση. Τελικά, πέθανε 107 χρονν, κα σ λους μεινε νθύμηση το σκητή, πο δειχνε «πραότητα πρς πάντας νθρώπους». Πραότητα, δηλαδή, σ’ λους νεξαίρετα τος νθρώπους.