Ιερομόναχος Ευθύμιος Τρικαμηνάς. Eρμηνεία του 15ου Κανόνος από το νέο βιβλίο του, που μόλις κυκλοφόρησε.


  5. Τέλος,  αρεσις το Οκουμενισμο χει καταδικασθ πό λους τούς συνειδητούς ρθοδόξους (κληρικούς, θεολόγους, μοναχούς καί λαϊκούς) καί μάλιστα χει χαρακτηρισθ ς παναίρεσις, προφανς πειδή δεν προσβάλλει μόνο να συγκεκριμένο δόγμα (π.χ. τς Μίας, γίας, Καθολικς καί ποστολικς κκλησίας) λλά λλοιώνει, κυρώνει καί διαστρέφει πλεστα σα χωρία τς γ. Γραφς, κυρώνει πλθος ερν Κανόνων (ο ποοι μάλιστα χουν δογματικό χαρακτρα), λλοιώνει κ θεμελίων τήν Παράδοσι τς κκλησίας, κκοσμικεύει τήν κκλησία καί κοντολογίς προετοιμάζει τό δαφος, πό κκλησιαστικς πλευρς, διά τόν ρχομό τς Νέας ποχς καί το ντιχρίστου. Ατή  καταδίκη το Οκουμενισμο πό τούς συνειδητούς ρθοδόξους εναι  προβλεπομένη πό τόν 15ον ερό Κανόνα τς Πρωτοδευτέρας Συνόδου, διότι ο συνειδητοί ατοί ρθόδοξοι στηρίζοντο ες την διαχρονική Παράδοσι τς κκλησίας καί ρα σαν σύμφωνοι μέ τούς γίους καί τούς Κανόνες. Δυστυχς μως δέν προχώρησαν ο πλεστοι καί στή συνέχεια ατς τς Παραδόσεως, δηλαδή τήν ποτείχισι γιά διαφόρους λόγους, ο ποοι ποτελον προσωπική των πιλογή καί δέν εναι πί το παρόντος  νασχόλησις μέ ατούς. Πάντως ν κατακλεδι φαίνεται τελείως παράδοξο και ξωφρενικό πό τήν μία πλευρά νά καταδικάζωμε την αρεσι, νά τήν στηλιτεύωμε, νά καταγγέλλωμε τίς κτροπές (λεκτικές, πρακτικές καί τελετουργικές) τν κπροσώπων της, νά συντασσώμεθα θεωρητικά μετά τν γίων καί μολογητν κλπ. καί πό τήν λλη νά κολουθομε τούς αρετικούς πισκόπους, νά τούς μνημονεύωμε, να τούς θεωρομε ες τύπον καί τόπον Χριστο, νά χωμε δηλαδή πλήρη κκλησιαστική κοινωνία μέ ατούς καί νά περιμένωμε καί πόφασι Συνόδου διά νά ποτειχισθομε.

Συνεχίζεται.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου