ΣΥΝΗΓΟΡΟΣ ΤΟΥ ΚΟΡΑΝΙΟΥ Ο ΠΑΤΡΙΑΡΧΗΣ ΙΕΡΟΣΟΛΥΜΩΝ






Το Πρωτοπρεσβυτέρου Θεοδώρου Ζήση

πηγή: Ορθόδοξος Τύπος, 8/6/2012

TΟ ΚΑΚΟ καί βλάσφημο παράδειγμα το Οκουμενικο Πατριάρχου κ. Βαρθολομαίου, νά προσφέρει ς δρο τό "Κοράνιο", δυστυχς τό κολουθον καί λλοι προκαθήμενοι, πως συνέβη πρόσφατα με τόν πατριάρχη εροσολύμων κ. Θεόφιλο, ποος μάλιστα διπλασίασε τήν βλασφημία. Δέν ρκέσθηκε νά δώσει μόνο τό βιβλίο το Κορανίου ς δρο, λλά ξιολογώντας θετικά καί τό περιεχόμενο το Κορανίου "πέδωσε καί πλακέταν μετʼ πιγραφς χωρίων το Κορανίου"..
Τό πραξε μάλιστα ατό ν πλήρει συνειδήσει, καυχήσει καί χαρ, πως προκύπτει πό δύο στοιχεα. ν πρώτοις κ το τι θεωρήθηκε τόσο σπουδαο ατό τό γεγονός, στε ξεδόθη καί κυκλοφορήθη πίσημη νακοίνωση τς ρχιγραμματείας το Πατριαρχείου εροσολύμων. πίσης στίς δημοσιευθεσες στό Διαδίκτυο φωτογραφίες τς πιδόσεως τν δώρων μφανίζεται περιχαρής πατριάρχης γιʼ ατή του τήν πράξη. Τό πλρες κείμενο τς νακοινώσεως τς Αρχιγραμματείας χει ς ξς:

H συνέχεια, ‘’κλικ’’ πιο κάτω στο: Read more


"Τήν Τετάρτην, 5ην/18ην π ρ ι λ ί ο υ 2012, ξοχώτατος πρίγκηψ τς ορδανίας κ. μίρ Γάζη, συνοδευόμενος πό το Μουφτ τς Αγύπτου κ. λη Τζούμαση Τζαμάκ καί πό λλων θρησκευτικν καί πολιτικν προσωπικοτήτων τς ορδανίας καί τς Παλαιστινιακς Ατονομίας, παρουσί το κπροσώπου το πουργείου ξωτερικν το σραήλ κ. Σεζάρ Μαρζε πεσκέφθη τό Πατριαρχεον. Τον ξοχώτατον πρίγκηπα πεδέχθη νθέρμως Α.Θ.Μ. Πατήρ μνκαί Πατριάρχης εροσολύμων κ.κ. Θεόφιλος, περιστοιχούμενος πό τν γιοταφιτν Πατέρων. Καλωσορίζων τόν πρίγκηπα Μακαριώτατος επεν ατ τι ερουσαλήμ ς γία Πόλις ποτελε πόδειγμα θρησκευτικς συμβιώσεως ουδαίων, Χριστιανν καί Μουσουλμάνων. πί τ πισκέψει ταύτ Μακαριώτατος πέδωσεν ες τον πρίγκηπα ντίγραφον τς κκλησίας τς Βασιλικς τς Γεννήσεως ξ λεφαντοστο και βιβλίον το Κορανίου πίσης ξ λεφαντοστο. Ες δέ τον Μουφτήν λη Τζούμα Μακαριώτατος πέδωσε πλακέταν μετʼ πιγραφς χωρίων το Κορανίου. Μετά τήν πίσκεψιν ταύτην ες τό Πατριαρχεον πρίγκηψ συνοδευόμενος πό το Μακαριωτάτου καί τν γιοταφιτν Πατέρων καί τς συνοδείας ατο κατλθεν διά το Κεντρικο Μοναστηρίου καί το Καθεδρικο Ναο το γίου ακώβου το δελφοθέου ες τον Ναόν τς ναστάσεως καί πεσκέφθη τό προσκύνημα τς ποκαθηλώσεως, τόν Πανάγιον Τάφον, τό Καθολικόν καί τόν Γολγοθν".
Χαρακτηρίσαμε ς βλάσφημο τό παράδειγμα το Οκουμενικο Πατριάρχου καί ς βλασφημία την πράξη τς κ μέρους ρθοδόξων εραρχν προσφορς ς δώρου το Κορανίου, τό ποο μάλιστα ο δωρίζοντες καί λλοι χαρακτηρίζουν ς “ερό”. Ο μή εδότες την ρθόδοξη παράδοση καί διδασκαλία, λλά κυρίως ο δηλητηριασμένοι πό τό πικρατον πνεμα το διαθρησκειακο Συγκρητισμο τς “Νέας ποχς” θα κτιμήσουν τι χαρακτηρισμός "βλασφημία" εναι τουλάχιστον περβολικός, ο ξ ατν δέ πρόχειροι καί πρόθυμοι ες συκοφαντίες καί χαρακτηρισμούς θά σπεύσουν νά μς κολλήσουν τήν τικέττα το φονταμενταλιστο, το ταλιμπάν, το ζηλωτο, πως συνηθίζουν τόν τελευταο καιρό για σους γωνιζόμαστε γιά τήν διατήρηση νόθευτης τς ρθόδοξης πίστης καί ζως. Θά πικαλεσθον κάποιους λόγους, γιά νά δικαιολογήσουν ατές τίς νέργειες, πως π.χ. τι ο κκλησίες ατές (Κωνσταντινουπόλεως, λεξανδρείας, εροσολύμων) διαβιον σέ σλαμοκρατούμενες χρες καί ς κ τούτου εναι μπερίστατες, πομένως δικαιολογονται κάποιες νέργειες τν προκαθημένων τους, γιʼ ατό και δέν πρέπει νά εμαστε αστηροί στίς κρίσεις μας. Εναι πάντως γνωστό καί σχύει ς ξίωμα τι ες τά θέματα τς πίστεως δέν πιτρέπονται οκονομίες καί συγκαταβάσεις. Ατές δικαιολογονται μόνον σέ θέματα
πνευματικς ζως καί καθοδηγήσεως, π.χ. στό θέμα τς νηστείας καί σέ λλα “πρός ποτροπήν μείζονος κακο”. Σέ θέματα πίστεως δέν πιτρέπεται σκηση οκονομίας, διότι ατό τό ποο θέλεις να ποτρέψεις τό "μεζον, δηλαδή, κακό", τό διαπράττεις διος, σκν τήν οκονομία, μέ τήν προσβολή καί θέτηση τς πίστεως, πού εναι τό "μεζον γαθόν", μεζον λων, διότι δηγε στήν σωτηρία. Γιʼ ατό καί προκειμένου νά
μή ρνηθομε νά μή λλοιώσουμε τήν πίστη καί χάσουμε τήν σωτηρία, πρέπει κόμη καί το μεζον τν νθρωπίνων γαθν, τήν ζωήν μας, νά θυσιάζουμε, πως πραξαν ο γιοι Μάρτυρες καί Νεομάρτυρες. Διότι "τί φελήσει νθρωπον, άν κερδήσ τον κόσμον λον καί ζημιωθ τήν ψυχήν ατο; τί δώσει νθρωπος ντάλλαγμα τς ψυχς ατο;"1.
Εναι βέβαια ατονόητο τι σοι δωρίζουν τό Κοράνιο καί μάλιστα χαράσσουν σέ πλακέτες χωρία πό τό περιεχόμενό του, πως πραξε πατριάρχης εροσολύμων, πιστεύουν τι τό Κοράνιο χει μεγάλη ξία, καί ξίζει νά το προσφέρει κανείς ς δρο. Δεν δωρίζεις κάτι πού δέν χει ξία. Στήν περίπτωση δέ πού σχυρισθε κανείς τι, πειδή γνωρίζουν τι γιά τούς δωρολπτες χει ξία, σχετα μέ τήν ξία πού το προσδίδει δωρεοδότης, γιʼ ατό το προσφέρουν, καί πάλι πράξη εναι κατακριτέα καί δέν ταιριάζει σέ Χριστιανούς καί μάλιστα ποιμένες τό νά ποκρύπτεις ατό πού πιστεύεις καί νά ποκρίνεσαι τι συμφωνες γιά κάτι πού δέν πιστεύεις ατό εναι κοροϊδία και παραπλάνηση. Θά μποροσαν να τό εχαν πράξει καί ο παλαιοί γιοι Μάρτυρες καί ο Νεομάρτυρες, ποκρινόμενοι τι πιστεύουν στην ξία τν εδώλων καί το Μωάμεθ καί νά γλιτώσουν τό μαρτύριο, πως τούς συνιστοσαν λλωστε πολλοί, κατά κόσμον φρόνιμοι και συνετοί. Καθκον λων τν Χριστιανν, καί διαίτερα τν ποιμένων, εναι νά μολογον τήν ποκλειστικότητα καί μοναδικότητα τς ν Χριστ σωτηρίας, τι "οκ στιν ν λλ οδενί σωτηρία οδέ γάρ νομά στιν τερον πό τόν ορανόν τό δεδομένον ν νθρώποις, ν δε σωθναι μς"2. Τό περισσότερο βλαπτικό καί ζημιογόνο, νάξιο τς ποστολικς καί πατερικς διδαχς καί
βιοτς, εναι τι καθησυχάζουν τούς δωρεολπτες Μουσουλμάνους τι εναι καλός δρόμος το Κορανίου, ξίζει νά πιστεύει κανείς στό Κοράνιο, δέν χρειάζεται νά πιστεύσει Μουσουλμάνος στό νομα το ησο Χριστο και στό Εαγγέλιό του, γιά νά σωθε.
Εναι ατό μολογία τς ες Χριστόν πίστεως; Δέν τρομάζουν και δέν φοβονται ο μεγαλόσχημοι καί μεγαλώνυμοι πρωθιεράρχες τήν πισήμανση το Κυρίου "πς στις μολογήσει ν μοί μπροσθεν τν νθρώπων, μολογήσω κγώ ν ατ μπροσθεν το Πατρός μου το ν ορανος στις δʼ ν ρνήσηταί με μπροσθεν τν νθρώπων, ρνήσομαι ατόν κγώ μπροσθεν το Πατρός μου το ν ορανος;"3. Πιστεύουν στό Εαγγέλιο χι; άν μέ τίς “οκονομίες” καί διπλωματίες νομίζουν τι θά σώσουν τόν Χριστιανισμό στόν σλαμοκρατούμενο χρο, που διαβιον, διαπράττουν τεράστιο στορικό και θεολογικό λάθος, γιατί παραγνωρίζουν τήν δύναμη το Κυρίου.
Χριστιανισμός διεσώθη καί θριάμβευσε σέ δύσκολες καί σέ ερηνικές ποχές, ταν ο Χριστιανοί ζοσαν εσεβς καί δικαίως, γκαταλείφθηκε δέ πό τήν σκέπουσα Χάρη το Θεο σέ περιόδους ποστασίας καί θικς χαλαρώσεως. Μήπως συρρίκνωση το Χριστιανισμο σήμερα σέ κάποιες περιοχές εναι πόρροια τς δικαίας γκαταλείψεως το πάντα δυναμένου καί περάνω λων τν σχυρν τς γς σταμένου Κυρίου; ς ξαναδιαβάσουν τό βιβλίο τς ποκαλύψεως, γιά νά διαπιστώσουν ποιός καί γιατί σώζει τις κκλησίες τίς φήνει νά φανισθον, πως φανίσθηκαν ο πτά λαμπρές κκλησίες τς Μικρασίας: τς φέσου, τς Σμύρνης, τς Περγάμου, τν Θυατείρων, τν Σάρδεων, τς Φιλαδελφείας, τς Λαοδικείας. παινεται πίσκοπος τς κκλησίας τς Περγάμου, διότι, ν ζε σέ σατανοκρατούμενο περιβάλλον, ν τούτοις κράτησε τήν πίστη του, καί μάλιστα πρό ατο πίσκοπος ντίπας φθασε μέχρι το μαρτυρίουδα τά ργα σου καί πο κατοικες που θρόνος το Σατανκαί κρατες τό νομά μου, καί οκ ρνήσω τήν πίστιν μου καί ν τας μέραις ας ντίπας μάρτυς μου πιστός, ς πεκτάνθη παρʼ μν, που Σατανς κατοικε"4.
Περισσότερο νθαρρυντικά καί ποκαλυπτικά εναι σα λέγονται στον πίσκοπο τς κκλησίας τς Φιλαδελφείας κανένας δέν μπορε να φέρει σέ διέξοδο, νά δυσκολέψει
τούς πιστούς, ταν τηρον νόθευτη τήν πίστη. ντίθετα ο πόρτες γιʼ ατούς θά εναι πάντοτε νοικτές, σο μικροί καί δύνατοι καί ν εναι. Θά λθουν τελικς ο δυνατοί νά τούς προσκυνήσουν, καί σέ κάθε περίπτωση, ν κρατήσουν ατά πού χουν, τήν πίστη τους, θά πέμβει ταχύτατα Θεός, καί δέν θά πάρει κανείς τό στεφάνι πού τούς ξίζει: "Οδα σου τά ργα-δού δέδωκα νώπιόν σου θύραν νεγμένην, ν οδείς δύναται κλεσαι ατήν- τι μικράν χεις δύναμιν, καί τήρησάς μου τόν λόγον, καί οκ ρνήσω τό νομά μου. Ιδού δίδωμι κ τς συναγωγς το Σαταν τν λεγόντων αυτούς ουδαίους εναι, καί οκ εσίν, λλά ψεύδονται δού ποιήσω ατούς να ξουσι καί προσκυνήσουσιν νώπιον τν ποδν σου, καί γνσιν τι γώ γάπησά σε... ρχομαι ταχύ κράτει χεις, να μηδείς λάβ τόν στέφανόν σου"5.
ξαίροντας καί τιμώντας τό Κοράνιο ο πατριάρχες, καί σοι λλοι, ποτάσσονται στόν σατανοκρατούμενο κόσμο καί οσιαστικς ρνονται τήν πίστη στον Χριστό. Περιμένουν λοιπόν μετά πό ατό, καί πολλά λλα, νά διασωθον ο κκλησίες τν ποίων προΐστανται; Περί το τι θετική πέρ το Κορανίου στάση ποτελε ρνηση το Εαγγελίου και προσβολή τν γίων Μαρτύρων ναπτύξαμε ναλυτικά σέ βιβλίο πού γράψαμε πρό δεκαετίας περίπου μέ τίτλο "Διαθρησκειακές Συναντήσεις. ρνηση το Εαγγελίου καί προσβολή τν γίων Μαρτύρων", μέ πλούσιο γιογραφικό καί πατερικό λικό. Στήν παροσα περίπτωση πιλέγουμε νά παρουσιάσουμε λάχιστα πό σα λέγει νας εροσολυμίτης καί Σαββαΐτης Μέγας γιος καί Θεολόγος, γιος ωάννης Δαμασκηνός, πό τά ποα προκύπτει σαφέστατα σε πόσο μεγάλη βλασφημία περιπίπτουν σοι τιμον τό Κοράνιο, το ποο κτός το τι ρνεται την θεότητα το Χριστο, παρουσιάζει τόν διο νά διαψεύδει τι εναι Θεός καί τι ατά πού γράφονται στο Εαγγέλιο γιʼ ατόν εναι ψευδ. Συμφωνον λοιπόν καί τά ποδέχονται ατά, ο δωρηταί το Κορανίου, ο διάδοχοι τν γίων ποστόλων καί μνηταί τν γίων Μαρτύρων, ο διδάσκαλοι το Εαγγελίου; Ψευδόμενο Εαγγέλιο διδάσκουν καί σέ ψευδοθεό πιστεύουν; Μπορε νά σχυρισθε πατριάρχης εροσολύμων τι κολουθε τήν εροσολυμιτική και σαββαϊτική παράδοση το γίου ωάννου Δαμασκηνο;
γιος ωάννης Δαμασκηνός (680-754) γεννήθηκε, νατράφηκε καί ζησε σέ σλαμικό περιβάλλον, χωρίς ατό νά τόν δηγε σε “οκονομίες” καί πόκρυψη τς ληθείας. γνώριζε πολύ καλά το σλάμ, πολύ περισσότερο μάλιστα, διότι καί διος καί πατέρας του σαν νώτατοι πολιτικοί ξιωματοχοι, λόγ τς ψηλς των μορφώσεως, στήν αλή το χαλίφη ς Δαμασκο. Χαρακτηρίζει το σλάμ στό "Περί αρέσεων" ργο του ς θρησκεία λαοπλάνο και πρόδρομο το ντιχρίστου: "στι δέ καί μέχρι το νν κρατοσα λαοπλάνος θρησκεία τν σμαηλιτν, πρόδρομος οσα το ντιχρίστου". Τήν τελείως πορριπτική καί ρνητική του γνώμη γιά τό Κοράνιο δέν δίστασε να κφράσει σέ διάλογο μέ Μουσουλμάνους, καί ατή παρρησία καί μολογία καθιστ περισσότερο πεχθ τήν δειλή, ντιαποστολική καί ντιπατερική στάση μερικν προκαθημένων. νομάζει "ψευδοπροφήτην" τόν Μωάμεθ καί λέγει τι ατά πού γράφονται στό Κοράνιο, μερικά πό τά ποα ντέγραψε πατριάρχης εροσολύμων σέ πλακέτα καί τά δώρησε στόν Μουφτ τς Αγύπτου, εναι "γέλωτος ξια", εναι γιά να γελς. ναφέρεται βέβαια τό Κοράνιο καί στόν Χριστό, τόν ποο θεωρε προφήτη καί δολο το Θεο, πως καί στήν μητέρα του Μαρία. ρνεται μως τήν Σταύρωση, σχυριζόμενο, πό πίδραση το Δοκητισμο, τι ο ουδαοι "σταύρωσαν τήν σκιάν ατο". Χριστός δέν σταυρώθη, οτε πέθανε " γάρ Θεός λαβεν ατόν πρός αυτόν ες τόν ορανόν διά τό φιλεν ατόν". Τί νά τά κάνει μως κανείς ατά, πού φαινομενικά δείχνουν κάποιο σεβασμό πρός τό πρόσωπο το Χριστο, ταν στήν συνέχεια βάζει Μωάμεθ τόν διο τόν Χριστό σε διαλογική συζήτηση μέ τόν Θεό, μετά τήν νοδό του στούς ορανούς, νά ρνεται διος τήν θεότητά του καί νά λέγει τι σα γράφονται στό Εαγγέλιο εναι ψεύδη καί πλάνες; Τά καλά λόγια πού πάρχουν στό Κοράνιο γιά τό Χριστό εναι πλς τό νδυμα το προβάτου,πως επε διος Χριστός: "Προσέχετε δέ πό τν ψευδοπροφητν, οτινες ρχονται πρός μς ν νδύμασι προβάτων, σωθεν δέ εσι λύκοι ρπαγες"6.
Παραθέτουμε πί λέξει τόν διάλογο μεταξύ το Θεο καί το Χριστο, πως τόν μεταφράζει γιος ωάννης Δαμασκηνός πό τό Κοράνιο (19, 29): " ησο, σύ επας τι “Υός εμι το Θεο και Θεός”; Καί πεκρίθη φησίν ησοςΙλεώς μοι, Κύριε σύ οδας τι οκ επον, οδέ περηφαν εναι δολός σου λλʼ νθρωποι ο παραβάται γραψαν τι επον τόν λόγον τοτον, και ψεύσαντο κατʼ μο καί εσί πεπλανημένοι”.Καί πεκρίθη καί φησίν ατ Θεός “Οδα τι σύ οκ λεγες τόν λόγον τοτον”. Και λλα πολλά τερατολογν ν τ τοιαύτ συγγραφ, γέλωτος ξια, ταύτην πρός Θεο πʼ ατόν κατενεχθναι φρυάττεται7.
πάρχει μεγαλύτερη βλασφημία πό ατήν ναντίον το Χριστο καί το Εαγγελίου, τό να ρνεται κανείς, δηλαδή, τήν θεότητα το Χριστο καί νά θεωρε τι τό Εαγγέλιο, χι πλς δεν εναι θεόπνευστο, λλά εναι γεμτο ψεύδη, τι ο γιοι Εαγγελισταί εναι παραβάτες και ψεστες; Γιʼ ατό δέν τολμον να δωρήσουν τό Εαγγέλιο καί δωρί-
ζουν τό Κοράνιο;
Δέν θά παρουσιάσουμε τά λλα πολλά, τά "γέλωτος ξια", το Κορανίου, πού σχολιάζει γιος ωάννης Δαμασκηνός. Μπορε κανείς νά τά βρε στό μνημονευθέν βιβλίο μας μαζί μέ γνμες πολλν λλων Πατέρων καί Μαρτύρων. Μετά πό τά λίγα πού παρουσιάσαμε τό χριστιανικό καθκον τν δωρητν το Κορανίου εναι σαφές. άν δέν γνώριζαν τήν διδασκαλία το Κορανίου, τώρα πού τήν μαθαν πρέπει νά ζητήσουν δημοσί συγγνώμην πό τό χριστεπώνυμο πλήρωμα πού σκανδάλισαν μέ τήν συμπεριφορά τους. άν τήν γνώριζαν, τότε πέπεσαν στό βαρύ μάρτημα τς ρνήσεως το Χριστο: ρνήθηκαν, συμφωνοντες μέ τό Κοράνιο πού δώρησαν, τήν θεότητα το Χριστο καί τήν θεοπνευστία το γίου Εαγγελίου. Καί πως στίς περιπτώσεις ατές συνέβαινε, κάποιος καλός πνευματικός πρέπει νά τούς κατευθύνει στο πς πρέπει νά ξαλείψουν τό μεγάλο ατό μάρτημα, πως καναν πολλοί Νεομάρτυρες ρνησίχριστοι. Διαφορετικά θά ντιμετωπίσουν τήν αώνια κρίση καί καταδίκη τους πό τόν διο τόν Κύριο, ποος διάψευστα λέγει: "ς δʼ ν ρνήσηταί με μπροσθεν τν νθρώπων, ρνήσομαι κγώ ατόν μπροσθεν το Πατρός μου το ν ορανος"8.
ποσημειώσεις
1. Μρκ. 8, 36.
2. Πράξ. 4, 12.
3. Ματθ. 10, 32–33.
4. ποκ. 2, 13.
5. ποκ. 3, 8-11.
6. Ματθ. 7, 15.
7. PG 94, 764–765.
8. Ματθ. 10, 33.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου