Άλλωστε και αυτοί οι πρωτεργάτες της
εορτολογικής αλλαγής Χρυσόστομος Παπαδόπουλος και Μελέτιος Μεταξάκης, δήλωσαν
έκαστος ότι : Ο μεν Παπαδόπουλος πριν την επάρατον αλλαγή, ότι ουδεμίαν αλλαγή
του Ημερολογίου μπορεί να γίνη χωρίς η Εκκλησία της Ελλάδος να καταστή
σχισματική έναντι των άλλων. Ο δε Μεταξάκης την ώρα του θανάτου του να σπαράζη
βασανιζόμενος υπό της συνειδήσεώς του λέγοντας « βασανίζομαι διότι έσχισα την
Εκκλησία»!!! Δια τον λόγον αυτόν και ο
γνωστός σε όλους μας νεοημερολογίτης Αρχιμανδρίτης Φιλόθεος Ζερβάκος, έχοντας
πλήρη συναίσθηση δια την σχισματική εκκλησιολογική κατάσταση στην οποία
ευρίσκονταν αυτός και η εκκλησία που ανήκε και ανησυχώντας δια την σωτηρία της
ψυχής του, έγραφε συνεχώς επιστολές προς τον αρχισχίτη Παπαδόπουλο,
παροτρύνοντάς τον όπως: « Η Ιερά Σύνοδος και οι Άγιοι Αρχιερείς ας φροντίσουν
να επαναφέρουν το πατροπαράδοτον ημερολόγιον δια να απαλλάξουν εαυτούς και τα
ποίμνια αυτών των αναθεμάτων», καθώς επικρέμονται τα επιτίμια των Πατέρων επί
τας κεφαλάς, των αποδεχομένων την καινοτομίαν του Νέου Ημερολογίου. Ο
Αρχιμανδρίτης αυτός ειλικρινέστερος του πατρός Ευθυμίου, παραδεχόταν σε
αντίθεση με αυτόν, ότι, το παλαιό Ημερολόγιο-εορτολόγιο είναι «πατροπαράδοτον»,
«παράδοσις των Πατέρων», και ότι «εισήχθη αντικανονικώς», διο και «οι
παλαιοημερολογίται καλώς εποίησαν που δεν εδέχθησαν το νέον παπικόν
ημερολόγιον» το οποίον «παρέδωκαν οι Άγιοι Πατέρες της πρώτης Οικουμενικής
Συνόδου». Οποία διάσταση απόψεων!!! Και
αυτή την θέση είχε ο Γέροντας Φιλόθεος, διότι εγνώριζε καλώς ότι οι Πατέρες
έβλεπαν αυτό το καινοτομημένο Ημερολόγιο ως «ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΝ ΣΚΑΝΔΑΛΟΝ»,
«ΔΕΚΑΘΗΜΕΡΟΝ ΕΚΤΡΩΜΑ», και ΜΙΑΝ ΑΠΟ ΤΑΣ ΤΕΣΣΑΡΑΣ ΑΙΡΕΣΕΙΣ ΟΠΟΥ ΕΓΕΝΝΗΣΕΝ Ο ΙΣΤ΄
ΑΙΩΝ. Δι΄ αυτό νομίζομε ότι, καλό θα ήταν να μην γίνονται κάποιοι βασιλικώτεροι
του βασιλέως… αλλά να υποτάσσονται στα
εντάλματα και στα παραδείγματα των Πατέρων της Εκκλησίας μας, μη
αυτοσχεδιάζοντες επάνω σε θέματα που είναι δυνατόν να βλάψουν ψυχικώς αυτούς
και τους ακούοντάς των!
Μοναχός Ιωσήφ
Άγιον Όρος.
Άγιον Όρος.
Tέλος.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου