Ιερομόναχος Ευθύμιος Τρικαμηνάς. ερμηνεία του 15ου Κανόνος από το νέο βιβλίο του, που μόλις κυκλοφόρησε.


βάσις καί τό θεμέλιο ες τό ποο νούμεθα καί πικοινωνομε κκλησιαστικς δέν εναι πίσκοπος, Σύνοδος Πατριάρχης λλά ληθής ρθόδοξος πίστις.
Στή συνέχεια ατς τς συζητήσεως θέτουν ο ντιπρόσωποι στόν σιο τόν ξς προβληματισμό: «Τό δι’ οκονομίαν γενόμενον μή λάβς ς κύριον δόγμα» (Φιλοκαλία ΕΠΕ 15Γ, σελ. 22). Δηλαδή ναφέρουν τι λεγόμενος «Τύπος» γινε διά νά συναντηθον καί νωθον τά ντιμαχόμενα μέρη, ο ρθόδοξοι καί ο Μονοθελται καί ς κ τούτου χρησιμοποιήθη οκονομία, ποία δέν ναιρε οτε πηρεάζει τό δόγμα. σιος μως νυποχώρητος, δέν τό δέχεται ατό καί διδάσκει τι ες τά τς πίστεως δέν χωρε συγκατάβασις καί οκονομία. «Καί ποος πιστός δέχεται οκονομίαν κατασιγάζουσαν φωνάς, σπερ λαλεσθαι δι’ ποστόλων καί Προφητν καί Διδασκάλων τν λων Θεός κονόμησε;» (ΕΠΕ 15Γ, 24). πεκτείνει δέ τήν διδασκαλία του ναφέροντας τά ξς:
«Καί λλο δέ σκοπήσωμεν · Θεός κλεξάμενος ξήγειρεν ποστόλους καί Προφήτας καί Διδασκάλους πρός τόν καταρτισμόν τν γίων, δέ διάβολος ψευδαποστόλους καί
ψευδοπροφήτας καί ψευδοδιδασκάλους κατά τς εσεβείας κλεξάμενος ξήγειρε, στε καί τόν παλαιόν πολεμηθναι νόμον καί τόν εαγγελικόν. Ψευδαποστόλους δέ καί ψευδοπροφήτας καί ψευδοδιδασκάλους μόνους νο τούς αρετικούς, ν ο λόγοι καί ο λογισμοί διεστραμμένοι εσίν. σπερ ον τούς ληθες ποστόλους καί Προφήτας καί Διδασκάλους δεχόμενος Θεόν δέχεται, οτω καί τούς ψευδαποστόλους καί ψευδοπροφήτας καί ψευδοδιδασκάλους δεχόμενος τόν διάβολον δέχεται» (ΕΠΕ 15Γ,24).
Εναι φοβερό τό σημεο ατό καί πρέπει νά προβληματίση κάθε ρθόδοξο. ναφέρει σιος τι, πως Θεός ξέλεξε καί θεσε ες τήν κκλησία ποστόλους, Προφήτας καί διδασκάλους, τσι καί διάβολος ξέλεξε καί θεσε «κατά τς εσεβείας ψευδαποστόλους, ψευδοπροφήτας καί ψευδοδιδασκάλους».
Πλέον συγκεκριμένα καί μέ παράμιλλη διαύγεια ναφέρει, ποοι εναι ατοί. «Ψευδαποστόλους δέ καί ψευδοπροφήτας καί ψευδοδιδασκάλους μόνους νο τούς
αρετικούς, ν ο λόγοι καί ο λογισμοί διεστραμμένοι εσί».
δ γιος δηλώνει τι ο αρετικοί χουν, θά λέγαμε, μία διαβολική τέχνη καί κανότητα νά παρουσιάζωνται ς πίσκοποι καί διδάσκαλοι τς ληθείας καί νά νδύουν τήν πλάνη μέ νδυμα εσεβείας. Καταλήγει δέ σιος, τι ποιος τούς δέχεται καί τούς ναγνωρίζει ς ληθινούς ποιμένες τς κκλησίας, δέχεται καί ναγνωρίζει τόν διάβολο.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου