Αγ. Νεκταρίου για το "πρωτείο" του αιρεσιάρχη Πάπα Ρώμης:

Πς ν δυνατν ν ξαρτνται ο πόστολοι π το Πέτρου, στις ξ σου πρς τος λλους πεστέλλετο ες τ κήρυγμα, πως δρύσωσι τν κκλησίαν κα διδάξωσι τν λατρείαν το Χριστο ν τος θνεσιν, φο καστος μελλε ν νεργ νεξαρτήτως π τν λοιπν; λλ τς χρεία το πρωτείου το ποστόλου Πέτρου, φο δν το δυνατν ν πάρχωσι δευτερεα, δι τν διασπορν τν ποστόλων; Τς χρεία τς περοχς το Πέτρου, φο καστος πόστολος δίαν εχεν ποστολήν; Τς χρεία εραρχικς βαθμολογίας μεταξ τν ποστόλων, φο ν τ διασπορ μελλον ν ποθάνωσι μακρν ες το λλου; Τς χρεία τς δυνάμεως το Πέτρου, φο Κύριος πεσχέθη ες τος ποστόλους, τι σεται μετ᾿ ατν πάσας τς μέρας, ως τς συντελείας το αἰῶνος; Βεβαίως οδεμία χρεία λων τούτων τν φανταστικν προσόντων το ποστόλου Πέτρου, στις ξ παντος θ διαμαρτύρηται κατ τς τοιαύτης περοχς. Ἐὰν τ προσόντα το Πέτρου, οα ξιο ωμαϊκ κκλησία, σαν ληθ, τ πνεμα το εαγγελίου θ καθίστατο λίαν προβληματικν κα διανόητον, διότι θ παρουσίαζε σύγχυσιν ννοιν κα σύγκρουσιν ρχν· θ το κατανόητος ρχ τς σότητος, κα σότητος μέχρι ταπεινώσεως κα ρχ τς νισότητος, μέχρι γεμονίας κα περοψίας. Ἐὰν διετάσσετο τοιαύτη περοχ ν τοιαύτ περιπτώσει, πς θ δυνάμεθ ν νοήσωμεν τ ξς χωρίον το Εαγγελίου; «Οδατε τι ο δοκοντες ρχειν τν θνν κατακυριεύουσιν ατν κα ο μεγάλοι ατν κατεξουσιάζουσιν ατν· οχ οτω δ σται ν μν, λλ᾿ ς ἐὰν θέλ γενέσθαι μέγας ν μν, σται μν διάκονος, κα ς ἐὰν θέλ μν γενέσθαι πρτος, σται πάντων δολος· κα γρ υἱὸς το νθρώπου οχ λθε διακονηθναι, λλ διακονσαι, κα δοναι τν ψυχν ατο λύτρον ντ πολλν» (Μαρκ. ι 42-45)· κα να φήσωμεν τ πολλ χωρία, διότι δν θ παρκέση χρόνος, ρωτμεν. Πς θ πληροτο σκοπς τς ποστολς τν ποστόλων μ χόντων κοινωνίαν μετ το νωτάτου ποστόλου, παρ᾿ ο θ λάμβανε κρος τ ποστολικν ατν κήρυγμα; λλ᾿ φο συνέστησεν εραρχίαν μεταξ τν ποστόλων κα νέδειξε τν Πέτρον νώτατον πόστολον κα γεμόνα, διατ Κύριος ν μ γνωστοποιήσ τοτο κα τος λοιπος μαθητας, λέγων ατος· «δο καθίστημι Πέτρον τουτον ποιμένα μν κα ρχοντα κα γεμόνα· ατς ποιμανε μς ατο κοσασθαι· κα πς στις παρακούσει ατο ξολοθρευθήσεται»; Τοτο πρεπε ν ποιήση τε γνωστν τος μαθητας ατο Σωτήρ, ἐὰν ντως καθίστα ατν ποιμένα ποιμένων κα ρχοντα τν ποστόλων· λλ δυστυχς ετυχς οδν τοιοτον ερηκε, κα πομένως οδεμίαν εραρχίαν ποστολικν συνέστησε, δι οδ᾿ πάρχει τις φόβος πωλείας τ μ πειθομέν τ διαδόχ το Πέτρου, επερ στι τοιοτος πίσκοπος ώμης.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου