Ιερομόναχος Ευθύμιος Τρικαμηνάς. ερμηνεία του 15ου Κανόνος από το νέο βιβλίο του, που μόλις κυκλοφόρησε.


ντάξια πράγματι περιγραφή τς θεολόγου γλώσσας, δηλώνει περίφραστα τι δέν εναι τά πράγματα πως ξωτερικά φαίνονται, λλά πως τά ριοθέτησαν ο γραφές
καί ο Πατέρες. Δι’ ατό ν συνεχεί ναφέρει: «Μικρν μοι τό πομνιον; λλ’ οκ πί κρημνν φερμενον. Στεν μοι μνδρα, πλήν λκοις νεπβατος, πλήν ο παραδεχομνη λστήν, οδέ περβαινομνη κλπταις καί ξνοις» (ΕΠΕ 2, 116,17). Τό ποίμνιο ατό λοιπόν τν ρθοδόξων το ξεχωρισμένο πό τό αρετικό καί πολυάριθμο καί εχε λα τά χαρακτηριστικά τς κκλησίας, μολονότι δέν εχε κανένα ξωτερικό της γνώρισμα. Τό θαυμαστό εναι τι καί πρίν λθει γιος ες τήν Κωνσταντινουπολι ο ρθόδοξοι τηροσαν ατήν τήν στάσι, τς ποτειχίσεως δηλαδή πό τόν αρετικό Πατριάρχη, πργμα τό ποο δεικνύει τι ατό το Παράδοσις ες τήν κκλησία, χωρίς δηλαδή ν προκειμέν νά περιμένουν τήν πόφασι τς Β΄ Οκουμενικς Συνόδου. Τό σημαντικό ες τήν προκειμένη περίπτωσι εναι τι γιος θεωρε ποίμνιο ρθόδοξο μόνον τούς ποτειχισμένους πό τόν αρετικό Πατριάρχη Δημόφιλο, τούς δεδιωγμένους, διασκορπισμένους καί νεπισκόπους, χωρίς κν νά συγκαταριθμ ες τούς ρθοδόξους σους κολουθοσαν τόν αρετικό Πατριάρχη, διεμαρτύροντο μως νδεχομένως προφορικς γραπτς κολουθοσαν πό φόβο, λλά εχαν ρθόδοξο φρόνημα, κολουθοσαν ναμένοντας τήν πόφασι τς Συνόδου. διδασκαλία ες τό θέμα ατό το γίου Γρηγορίου το Θεολόγου εναι σαφής καί συνοψίζεται ες τούς λόγους του: «καί τς μέν χθρας οκ πνσαμεν, το ζλου δέ πεδεξμεθα · κρεσσων γάρ μπαθος μονοας πέρ εσεβεας διστασις» (ΕΠΕ 1, 246,19). Δηλαδή Θεός ερίσκεται κε που συνάζοντο ο ρθόδοξοι, ες τήν
παιθρο, στω καί ν ατοί σαν λάχιστοι, καί χι ες τούς πολυτελες ναούς πού πρχε αρεσις καί πίσης διά νά διατηρηθ ληθινή πίστις πρέπει νά πάρξη «πέρ εσεβείας διάστασις», δηλαδή κκλησιαστική ποτείχισις πό τούς αρετικς φρονοντας καί πράττοντας. Πρίν φήσουμε τήν θεολόγο γλσσα εναι νάγκη νά
παραθέσωμε καί δύο τελευταα χωρία, πολύ πίκαιρα καί σχετικά μέ τήν γενική ννοια, ες τήν μικρή ατή μελέτη, τά ποα ν τά γνώριζαν ο πίσκοποι καί τά πίστευαν
θά πρεπε πάραυτα νά διορθωθον καί νά ρθοτομήσουν τόν λόγο τς ληθείας νά παραιτηθον ς ατιοι ψυχικο θανάτου πολλν. ναφέρει γιος σέ πιστολή του πρός τούς κατοίκους τς Καισαρείας τά ξς: «Λχνος δέ τς κκλησας πσκοπος, δλον μν κν ατοί μή γρφωμεν. νγκη τονυν, σπερ κενου καθαρς μέν χοντος ρθς γεσθαι καί τό σμα, μή καθαρο δέ τυγχνοντος, οκ ρθς· οτω καί τ προσττ τς κκλησίας ποτρως ν χ, πντως συνδιακινδυνεειν συνδιασζεσθαι» (ΕΠΕ 7, 80,24). δ πίσκοπος νομάζεται «προστάτης τς κκλησίας» καί πό τήν κατάστασί του θά διασωθ τό ποίμνιο θά κινδυνεύση, κολουθντας τον, νά χαθ. πίσης σέ γκωμιαστικό λόγο του διά τόν μέγα θανάσιο γιος ναφέρει: «Οτω μέν ον καί διά τατα, ψφ το λαο παντός, ο κατά τόν στερον νικσαντα πονηρόν τπον, οδέ φονικς τε καί τυραννικς, λλ’ ποστολικς τε καί πνευματικς, πί τόν Μρκου θρνον νγεται, οχ ττον τς εσεβεας, τς προεδρας διδοχος · τ μέν γάρ πολλοστός π’ κενου, τ δέ εθύς μετ’ κενον ερσκεται · ν δή καί κυρως ποληπτον διαδοχν. Τό μέν γάρ μγνωμον καί μθρονον, τό δέ ντδοξον καί ντθρονον· καί μέν προσηγοραν, δέ λθειαν χει διαδοχς. Ο γάρ βιασμενος, λλ’ βιασθείς διδοχος · οδέ παρανομσας, λλ’ προβληθείς ννμως · οδέ τναντα δοξζων, λλ’ τς ατς πστεως · ε μή οτω τις λγοι διδοχον, ς νσον γιεας, καί φωτός σκτος, καί ζλην γαλνης, καί συνσεως κστασιν» (ΕΠΕ 6, 48,22).
δ γιος χαρακτηρίζει πονηρή τή μέθοδο κλογς τν πισκόπων χωρίς τήν ψφο το λαο καί διδάσκει τι, κλεγείς πίσκοπος πρέπει νά εναι διάδοχος τς εσεβείας γιά νά εναι διάδοχος καί το θρόνου. Ατή εναι λέγει πραγματική διαδοχή ν λλη (ταν δηλαδή λείπει εσέβεια) εναι κατ’ νομα, δέ πίσκοπος πού δέν χει εσεβ πίστι, δέν χει τόν πραγματικό θρόνο λλά τόν ντίθρονο, τό ποο νομίζω σημαίνει τι τόν χει γκαταστήσει στόν θρόνο διάβολος, τόν ποο καί πηρετε. Δι’ ατό ναφέρει γιος τι πραγματικός διάδοχος στόν θρόνο εναι χι « τναντία δοξάζων, λλ’ τς ατς πίστεως». πό λα ατά κατανοομε τίνος διάδοχος εναι ες τόν θρόνο τς Κωνσταντινουπόλεως σημερινός Πατριάρχης Βαρθολομαος καί λοι ο λοιποί Οκουμενιστές πίσκοποι καί τί πρέπει νά κάνωμε ο ρθόδοξοι πρός ατούς φαρμόζοντες τόν 15ον ερό Κανόνα τς Πρωτοδευτέρας Συνόδου καί κολουθοντες πως προαναφέραμε λη τήν πάρχουσα ρθόδοξο Παράδοσι, ποία τόν νατο αἰῶνα συνοψίζεται δι’ ατο το κανόνος.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου