Ιερομόναχος Ευθύμιος Τρικαμηνάς. ερμηνεία του 15ου Κανόνος.

 Ες τό τέλος το παρόντος Κανόνος συνοψίζοντας γιος τούς λόγους διά τούς ποίους γίνεται οκονομία λέγει τά ξς: «άν μέντοι μέλλ τ καθόλου οκονομί μπόδιον σεσθαι τοτο, ( ξ ρχς δηλαδή τέλεσις το βαπτίσματος), πάλιν τ θει χρηστέον καί τος οκονομήσασι τά καθ’ μς Πατράσιν κολουθητέον · φορμαι γάρ μήποτε, ς βουλόμεθα κνηρούς ατούς περί τό βαπτίζειν ποισαι, μποδίσωμεν τος σωζομένοις διά τό τς προστάξεως αστηρόν» · καί γ. Νικόδημος ρμηνεύοντας λέγει: «Πλήν νίσως καί τοτο, τό, νά βαπτίζωμεν ατούς πιστρέφοντας χει νά γέν μπόδιον ες τήν κοινήν συγκατάβασιν καί οκονομίαν, πο περί πάντων τν σχισματικν καναν ο Πατέρες, ς κολουθομεν καί μες ες ατήν, μήπως διά τήν αστηρότητα τς προσταγς ταύτης τούς κάμνωμεν μελες ες τό νά βαπτίζωνται, ασχυνομένους τάχα, τι σάν πιστοι τελείως βαπτίζονται καί κολούθως μποδίσωμεν τήν σωτηρίαν τους». ξιόλογο καί χρήσιμο ες τήν παροσα μελέτη εναι
καί τό μετά πό ατά τμμα ες τό ποον γιος λέγει: «Ε δέ κενοι (ο σχισματικοί) φυλάττουσι τό μέτερον βάπτισμα, τοτο μς μή δυσωπείτω · ο γάρ ντιδιδόναι
ατος πεύθυνοι χάριν σμέν, λλά δουλεύειν κριβεί Κανόνων». Δηλαδή δέν μς νδιαφέρει, λέγει γιος, τό τι ατοί σέβονται καί δέν παναλαμβάνουν τό δικό μας
βάπτισμα, στε νά φερθομε καί μες πρός ατούς τό διο, λλά μες φείλομε νά κολουθομε μέ κρίβεια τούς ερούς Κανόνες. πό ατόν τόν ερό Κανόνα το ποίου, σα σημεα μς νδιαφέρουν, περιληπτικά παρουσιάσαμε, πολλά δυνάμεθα νά συμπεράνωμε καί ες τήν περίπτωσι το δευτέρου τμήματος το ΙΕ΄ Κανόνος τς Πρωτοδευτέρας Συνόδου. Κανόνας ατός το Μ. Βασιλείου εναι δογματικός καί
ναφέρει καί τήν κρίβεια καί τήν οκονομία, ες τήν περίπτωσι το βαπτίσματος τν αρετικν καί σχισματικν. γιος καθορίζει τήν κρίβεια βάσει τν Συνόδων καί
τς Παραδόσεως καί τήν οκονομία βάσει τς νάγκης ες τήν προκειμένη περίπτωσι. ποδέχεται τήν οκονομία ποία φηρμόζετο, λλά φαίνεται καθαρά τι τάσσετο
πέρ τς κριβείας. Χαρακτηριστικό εναι τό τελευταο τμμα πού ναφέραμε, ες τό ποο γιος, μετά τήν λόγ νάγκης φαρμογή τς οκονομίας, ναφέρει τι «ο γάρ
ντιδιδόναι ατος πεύθυνοι χάριν σμέν, λλά δουλεύειν κριβεί Κανόνων». Δηλαδή τήρησις τν ερν Κανόνων εναι σφάλεια διά τήν σωτηρία μας.
Συνεχίζεται.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου