π. Γεώργιος Μεταλληνός - Ἁγιότης μαρτυρουμένη

Η ΠΡΟΣΦΑΤΗ ἀθρόα1 κατάταξη νέων Ἁγίων στὸ Ἁγιολόγιο τῆς Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας τόσο στὸ κλίμα τοῦ Οἰκουμενικοῦ Πατριαρχείου, ὅσο καὶ στὴν Ἐκκλησία τῆς Ῥωσίας, προκάλεσε τὶς ἑπόμενες σκέψεις πάνω σε μία οὐσιώδη πτυχὴ τῆς διαδικασίας τῆς «ἀναγνωρίσεως» Ἁγίων στὴν ὀρθόδοξη παράδοση.

1. Η ΟΡΘΟΔΟΞΟΠΑΤΕΡΙΚΗ παράδοση ἀποδίδει τὸν χαρακτηρισμὸ τοῦ Ἁγίου2 στὰ πρόσωπα ἐκεῖνα, τὰ ὁποῖα ἔχουν φθάσει στὴ θέωση καὶ συνιστοῦν τοὺς μάρτυρές της μέσα στὴν ἱστορία. Κατὰ τὸν ἅγιο Ἰωάννη τὸν Δαμασκηνό, τιμοῦμε τοὺς Ἁγίους «ὡς ἑνωθέντας Θεῷ κατὰ προαίρεσιν καὶ τοῦτον δεξαμένους ἔνοικον καὶ τῇ τούτου μεθέξει γεγονότας χάριτι, ὅπερ αὐτός ἐστι φύσει». Ἅγιοι εἶναι «οἱ ἔμψυχοι ναοὶ τοῦ Θεοῦ, τὰ ἔμψυχα τοῦ Θεοῦ σκηνώματα», διότι «διὰ τοῦ νοῦ τοῖς σώμασιν αὐτῶν ἐνώκησεν ὁ Θεός»3.

Ἕνα ἀπὸ τὰ περισσότερο ἀνησυχητικὰ συμπτώματα τῆς ἐποχῆς μας -καρπὸς τῆς μακρᾶς ἀλλοιώσεως τῶν θεολογικῶν μας κριτηρίων- εἶναι ἡ θεώρηση τῆς σωτηρίας, καὶ συνεπῶς καὶ τῆς ἁγιότητας, σὲ πλαίσια ἠθικά, στὰ ὅρια τῆς ἠθικῆς προσπάθειας καὶ βελτιώσεως τοῦ ἀνθρώπου. Λόγω τῆς βαθμιαίας ἐπικρατήσεως οὐμανιστικῶν καὶ ἠθικολογικῶν κριτηρίων νοεῖται καὶ ἡ θέωση ὡς ἠθικὸ καὶ ὄχι ὀντολογικὸ γεγονός, δηλαδὴ ὡς «κατὰ χάριν» ἀλλοίωση τῆς φύσεως καὶ συνόλης τῆς ὑπάρξεως τοῦ ἀνθρώπου.

Οικουμενισμός: Το βδέλυγμα της ερημώσεως εστώς εν τόπω αγίω!


 

Προσευχή εις το άκτιστον τριαδικόν Φως -- Του αειμνήστου Καθηγητού Ανδρέου Θεοδώρου

Φως θείον και επουράνιον· ο εγγενής πλούτος και η έμφυτος λαμπηδών της θεότητος, το προαιώνιον και άναρχον· το αϊδίως αναλάμπον εν τη ουσία του Θεού, της οποίας την άϋλον απλότητα καταλείπεις ανέπαφον, και την οποίαν διακρίνεις θεοπρεπώς ασυνθέτως και αμερίστως· το μη προσωρινώς υπό του Θεού κτιζόμενον και είται εις αέρα διαχεόμενον και αφανιζόμενον, το ανέσπερον και αδιάδοχον, η φωτεινή δόξα της τριαδικής Θεότητος, ης τας υποστάσεις θεοπρεπώς συνενοίς εν κοινότητι βουλής και ενεργήματος, υπάρχον εν αυταίς ολόκληρον, αμέριστον και αδιαίρετον· το φως του αγεννήτου Πατρός, το αϊδίως μεταδιδόμενον εις τον Υιόν δια της γεννήσεως και εις το Πνεύμα το άγιον δια της εκπορεύσεως· το φως του Υιού, το μερικώς επί του Θαβωρίου αναλάμψαν και φωτίσαν την κτίσιν, επισκιάσαν δε του φυσικού ηλίου την λαμπρότητα, και νικήσαν την φυσικήν των Μαθητών δεκτικότητα και αντοχήν· και το Φως του παναγίου Πνεύματος, το οποίον, ως άκτιστος χάρις και ενέργεια, ζωοποιεί, συνέχει και κινεί σύμπασαν την κτίσιν.

Τη ΚΑ΄ (21η) Σεπτεμβρίου, μνήμη του Αγίου Προφήτου ΙΩΝΑ.

Ιωνάς ο Προφήτης ήτο υιός του Αμαθί, καταγόμενος από Γιέτ Καριαθμαούς και κατοικών πλησίον εις την Άζωτον, ήτις ήτο πόλις των Ελλήνων παραθαλάσσιος· προεφήτευσε δε περί τα έτη ωλη΄- ωι΄ (838 – 810) προ Χριστού. Μήτηρ αυτού ήτο η χήρα εκείνη, προς την οποίαν επέμφθη ο Ηλίας, όταν δια προσευχής του εγένετο πείνα εις την Σαμάρειαν, και εις όλην την επικράτειαν των δέκα φυλών. Όθεν και δια την φιλοξενίαν εκείνην ηυλόγησε τον καμψάκην, ήτοι το αγγείον του εκαίου και την υδρίαν του αλεύρου, ώστε ούτε εκενώθη, ούτε ωλιγόστευσεν εν όσω επεκράτει η πείνα. Ούτος δε ο Ιωνάς είναι ο υιός της προρρηθείσης χήρας, τον οποίον παραδόξως ανέστησεν ο Προφήτης Ηλίας εκ των νεκρών. Αφού δε επέρασεν ο καιρός της πείνης, ηγέρθη και επήγεν εις γην Ιούδα και εκεί προεφήτευσε με την Χάριν του Αγίου Πνεύματος. Προσταχθείς δε από τον Θεόν, δια να υπάγη να κηρύξη εις την Νινευϊ την καταστροφήν, την οποίαν έμελλε να πάθη μετ’ ολίγον, δεν υπήκουσεν.

ΜΑΡΚΟΣ ΕΦΕΣΟΥ Ο ΕΥΓΕΝΙΚΟΣ ΑΚΕΝΩΤΟΝ ΣΥΜΒΟΛΟΝ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ -- Του αειμνήστου Καθηγητού Ανδρέου Θεοδώρου

Το σύμβολο στην αρχαία εκκλησιαστική γραμματεία σήμαινε δύο τινά· ή το εξωτερικό σημείο στο οποίον αισθητοποιείται σε σχέση αναλογική μία αλήθεια ή κάποιο άλλο γεγονός, γενικά μία εικονική παράσταση αναλογική – όπως ο σταυρός, η ναύς, η άμπελος, ο ιχθύς – ή, πάλιν, το σημείο εκείνο το οποίον εκφράζει την ταυτότητα ενός προσώπου και ιδιαίτερα τη θρησκευτική του ιδιότητα, την πίστη και το ιδεολογικό περιεχόμενο της συνειδήσεώς του.

«Μόνο η Σύνοδος Στεφάνου είναι η Εκκλησία στην Ελλάδα». -- Σχόλιο του αδελφού μας Δημητρίου Χατζηνικολάου

Νάτην πάλι ἡ Ματθαιϊκή πλάνη! Αὐτή πού κατέστρεψε τήν Ὀρθόδοξον ἔνστασιν τοῦ 1924 μέ τό σχίσμα τοῦ 1937! Αὐτή πού στερεῖται παντελῶς ἁγιοπατερικῶν ἐρεισμάτων, ἀλλ' ἐχρησιμοποιήθη καί χρησιμοποιεῖται ἀκόμη ἀποτελεσματικῶς ὑπό τοῦ Σατανᾶ, διά νά προσβάλῃ ὅ,τι ἔχει μείνει ἀκόμη Ὀρθόδοξον, καί νά δώσῃ λαβήν στούς ἐχθρούς τοῦ Θεοῦ (Οἰκουμενιστάς, κρυπτο-οικουμενιστάς τύπου π.Ε.Τ. κ.ἄ.) νά κατηγορήσουν τούς Ὀρθοδόξους τοῦ π.ἑ. ὡς «σχισματικούς», «εἰδωλολάτρας» κ.ἄ.!

--------------------

Ο/Η Δημήτριος Χατζηνικολάου είπε...

@ 20 Σεπτεμβρίου 2020 - 7:34 π.μ.

Ἀντί ν' ἀπειλῇς μέ μηνύσεις, ἀπάντησε στά ἀκόλουθα δύο ἐρωτήματα: (1) Πολεμεῖ ἤ ὄχι λυσσωδῶς τήν Ἐκκλησίαν τοῦ Χριστοῦ, μέ χιλιάδες ψεύδη καί διαστροφές τῆς Ἀληθείας, ὁ π.Ε.Τ., πλάϊ-πλάϊ μέ τούς Οἰκουμενιστάς; Ὑπ' ὄψιν, ὅτι ἡ Ἐκκλησία εὑρίσκεται ἐκεῖ πού εὑρίσκεται καί ἡ Ἀλήθεια (Ἅγιος Γρηγόριος Παλαμᾶς), ἡ ὁποία μετά τό Ν/Ητικόν σχίσμα τοῦ 1924 διασώζεται εἰς τούς Ὀρθοδόξους τοῦ Πατρίου Ἑορτολογίου. (2) Εἶναι ἤ δέν εἶναι ἀληθής ἡ πληροφορία ὅτι ὁ π. Ε.Τ. στέλνει τούς πιστούς στήν (ἐν δυνάμει) σχισματικήν καί αἱρετικήν «Ἐκκλησίαν τῆς Ἑλλάδος», προκειμένου νά λάβουν μυστήρια; Ἡ πληροφορία αὐτή ἔχει γραφῆ πολλές φορές στό διαδίκυον καί οὐδέποτε διεψεύσθη. Λοιπόν, ἄν ἡ ἀπάντησις εἰς τά ὡς ἄνω δύο ἐρωτήματα εἶναι καταφατική, τότε γιατί εἶναι ψευδής ὁ χαρακτηρισμός «κρυπτο-οικουμενστής»;

------------------------------

Ο/Η Ανώνυμος είπε...

Πρώτον δεν υπάρχει κανένα έγκλημα για να πεις ότι θα πας στην δίωξη. Η λέξη Οικουμενιστής δεν ενοχλεί την δίωξη όταν δεν ενοχλεί ούτε καν την Σύνοδο του κ. Ιερώνυμου. Δεν θεωρούν καν ότι υπάρχει τέτοιο ζήτημα αφού δεν αναγνωρίζουν τέτοια έννοια και αίρεση ότι υπάρχει. Αν εσείς τα καταφέρετε τότε εύγε! Δεύτερον ο π. Ευθύμιος Τρικαμηνάς και οι ακόλουθοί του επιτίθενται μονίμως στους ακολουθούντες το παλαιό ως ημερολάτρες και σχισματικούς κλπ κλπ αγνοώντας τα όσα οι του παλαιού τράβηξαν και τα όσα τους επισημαίνουν ξανά και ξανά από απόλυτο εγωισμό και έλλειψη άλλων επιχειρημάτων οπότε αν σας ενοχλεί η κριτική φροντίστε πρώτα εσείς την δική σας που είναι ως προς τους ακολουθούντες το παλαιό ανυπόστατη, μυωπική και εγωιστική... Δεν είναι ο π. Τρικαμηνάς ο μόνος ακόλουθος του Κυρίου επί Γης όπως ακριβώς δεν είναι και η Σύνοδος του Στεφάνου (πολλές οι ομοιότητές σας τελικά ως προς την μοναδικότητά σας) ... Ο Κύριος είναι ο μόνος που "ετάζων καρδίας και νεφρούς" .
ΥΓ Πρώτη φορά πάντως ακούω μοναχό ορθόδοξο με δικηγόρο και με τέτοια γλώσσα λαϊκού. Μάλλον επιβεβαιώνετε τον κ. Χατζηνικολάου..

-------------------------

Ανώνυμος Ο/Η Ανώνυμος είπε...

π. Θεόδωρε
Αυτά τα γνωρίζεις;
Πριν απο 2 μήνες περίπου υπήρξε διάλογος με πνευματοπαίδια του π.Ε.Τ. αναφορικά με το αν η ποιμαντική του π.Ε.Τ. είναι ορθόδοξη διότι:
Για ποιμαντικούς λόγους στέλνει τους αποτειχισμένους στην κρατούσα προκειμένου να παντρευτούν και να βαπτιστούν.
Κύριος εκπρόσωπος του π.Ε.Τ. ήταν ο ανώνυμος β.τ.λ. [προφανώς Θεολόγος ]

Η δική μου ερώτηση ήταν:
Βάπτισμα σημαίνει η ΕΙΣΟΔΟΣ του ανθρώπου στην Μια αποστολική εκκλησία.
Συνεπώς εφόσον ο π.Ε.Τ. ευλογεί να βαπτίσετε τα παιδιά σας στην κρατούσα, εκόντες άκοντες δηλώνετε οτι ο Βαρθολομαίος είναι η σωτηριολογική εκκλησία κλπ
Θα μπορούσες να στείλεις τα ανίψια σου να βαπτιστούν εκεί οπου δεν υπάρχει σωτηριολογικά μυστήρια πχ Ουνίτες η μονοφυσίτες κλπ κλπ

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ εφόσον ο π.Ε.Τ δηλώνει ότι τα μυστήρια των Οικουμενιστών είναι άκυρα
Τότε με ποιο επιχείρημα στέλνει τους αποτειχισμένους να λάβουν Άκυρα μυστήρια και μολυσμό αντί ευλογίας και σωτηριολογικών μυστηρίων;;

* Η απάντηση που δόθηκε ήταν:

Υπάρχουν ορθόδοξοι ιερείς στην κρατούσα άρα έχουν έγκυρα μυστήρια
Υπάρχουν και οι οικουμενιστές με άκυρα μυστήρια

Η επόμενη ερώτησή μου ήταν:
Δηλαδή το ίδιο μυροδοχείο του Βαρθολομαίου έχει δύο πνεύματα
Χριστό σε κάποιους και διάβολο στους υπόλοιπους;;

Ενημερωτικά , φιλικά και
Προς προβληματισμό και μόνον π. Θεόδωρε

π.Γρηγόριος Ζιωγος [αποτειχισμένος από γοχ ]

------------------------

Ο/Η Ανώνυμος είπε...

7.52
Δεν είναι πταισματάκι για τους Ματθαιικούς η εικόνα με τον Άναρχο Πατέρα
γιατί πολύ απλά αυτός ήταν ο λόγος που έγινε το σχίσμα το 1995 κι έκτοτε κυριολεκτικά διαλύθηκαν σε άλλα 5 σχίσματα
Επίσης να μας απαντήσουν οι ματθαιικοί Στεφάνου:
Εφόσον την συγκεκριμένη εικόνα την θεωρούν Βλάσφημη τότε γιατί την έχουν ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΑ σε όλες τις ενορίες τους και ειδικά στην Αγία Τριάδα Ηλιουπόλεως
Αν απαντήσει κανείς γράψτε μου...

π. Γρηγόριος Ζιωγος

----------------------------------

Ο/Η Δημήτριος Χατζηνικολάου είπε...

@ 21 Σεπτεμβρίου 2020 - 3:09 π.μ.: «Ούτε οι Ακακιοφλωρινικοί, ούτε οι Νεοημερολογίτες, ούτε και οι αποτειχισμένοι απ΄αυτούς έχουν σχέση με την Εκκλησία, κ. Χατζηνικολάου. Αυτή είναι η μοναδική αλήθεια».

Ὑπογράφεις ὡς «θεολόγος», κ. Στουραΐτη, ἀλλά γράφεις ἀθεολόγητα πράγματα! Ἐφόσον ἀπετειχίσθημεν ἀπό τούς ἐν λόγῳ ἀρχιερεῖς ἀκριβῶς γι' αὐτές τίς αἱρέσεις των, ἔτσι ὥστε νά πᾶμε μέ τήν Ἀλήθειαν, ἤτοι στήν Ἐκκλησίαν, ἄρα πῶς δέν ἔχουμε σχέσιν μέ τήν Ἐκκλησίαν; Μήπως ἐπειδή δέν ἤρθαμε στήν Ματθαιϊκήν «σύνοδον» ὅπου εἶσαι ἐσύ; Συνεχίζεις, δηλαδή, τό γνωστόν Ματθαιϊστικόν (τσαρλατανικόν) παραμύθι;

------------------------

Ο/Η Δημήτριος Χατζηνικολάου είπε...

@ 21 Σεπτεμβρίου 2020 - 8:02 π.μ.: «τι θα κερδίσεις αν κάνεις καταγγελία;»

Γιά νά τελειώνῃ αὐτό τό ἀστεῖον μέ τήν «καταγγελίαν», σᾶς πλητροφορῶ ὅτι ἄν ὁ π.Ε.Τ. τολμήσῃ ὄντως νά προβῇ εἰς μήνυσιν ἐναντίον μου, τότε νά περιμένῃ ἀγωγήν ἐκ μέρους μου, ἐπειδή στά κείμενά του ἀποκαλεῖ συκοφαντικῶς τούς Ὀρθοδόξους τοῦ π.ἑ. (ἄρα κι ἐμένα) «σχισματικούς», «εἰδωλολάτρας» κ.λπ.

--------------------------

Ο/Η Δημήτριος Χατζηνικολάου είπε...

@ 22 Σεπτεμβρίου 2020 - 3:18 π.μ. «το συκοφαντικό σχόλιο του κ.Χατζηνικολάου(που ονομάζει,με αναίσχυντο τρόπο,τον π.Ευθύμιο "Οικουμενιστή)».

Μέ τό σχόλιόν μου τῆς 20 Σεπτεμβρίου 2020 - 9:46 π.μ. σέ προεκάλεσα ν' ἀπαντήσῃς σέ δύο συγκεκριμένα ἐρωτήματα, στά ὁποῖα ἐγώ ἀπαντῶ καταφατικῶς (καί ἔχω στοιχεῖα γι' αὐτό), ἄρα τό ἀρχικόν μου σχόλιον (βλ. τήν παροῦσαν ἀνάρτησιν) δέν εἶναι συκοφαντικόν, ἀλλά δίκαιον. Ἀντί ν' ἀπαντήσῃς, ὅμως, ἐσύ συνεχίζεις νά ξιφουλκῇς καί ν' ἀπειλῇς μέ μηνύσεις, χωρίς μάλιστα νά ἔχῃς συννενοηθῇ προηγουμένως μέ τόν «θιγέντα» π.Ε.Τ., ἄρα χωρίς κανένα ἀπολύτως δικαίωμα ν' ἀπειλῇς, πού σημαίνει ὅτι ὁ στόχος σου εἶναι νά μᾶς ἐκφοβίσῃς! Σέ ἠρώτησα καί γι' αὐτό, πῶς δηλαδή ἀπειλῇς μέ μηνύσεις χωρίς νά ἔχῃς τέτοιο δικαίωμα, ἀλλ' ἐσύ καί πάλι περί ἄλλων τυρβάζῃ! Τέλος μέ σένα!

-----------------------------------

Ο/Η Δημήτριος Χατζηνικολάου είπε...

@ 22 Σεπτεμβρίου 2020 - 12:35 π.μ. «το σχίσμα του πρ. Φλωρίνης το 1937».

Χάριν τῶν ἀναγνωστῶν πού δέν γνωρίζουν τί ἐστί Ματθαιϊσμός, διορθώνω τήν ὡς ἄνω Διαστροφήν τῆς Ἀληθείας: Τό σχίσμα τοῦ 1937 τό ἔκαμε ὁ Ματθαῖος Καρπαθάκης. Συνεπῶς, οἱ Ματθαιϊσταί πλανῶνται οἰκτρῶς ὅταν παριστάνουν ὅτι ἀποτελοῦν τήν Ἐκκλησίαν, ἐνῷ εἶναι (ἐν δυνάμει) ἐκτός Αὐτῆς!

Ἀνάγκη ψυχικῆς ἠρεμίας -- Τοῦ αειμνήστου Μιχαὴλ Ε. Μιχαηλίδη, Θεολόγου

Ὁ σύγχρονος ἄνθρωπος εἶναι κουρασμένος καί πολυβασανισμένος, κι ἄς μή καταπονεῖ τίς σωματικές ἤ τίς πνευματικές του δυνάμεις. Ἡ κούραση τούτη δέν ὀφείλεται σ᾽ ἐξωγενεῖς παράγοντες τόσο, ὅσο σέ κάποιες ἐσωτερικές ψυχοπαθολογικές καταστάσεις τοῦ συνειδητοῦ ἤ και ὑποσυνειδήτου. «Βάθος καρδίας ἀνθρώπου οὐχ εὑρήσετε» (Ἰουδείθ Η´ 14). Ἡ καρδιά τοῦ ἀνθρώπου εἶναι ἀβυθομέτρητος ὠκεανός. Εἶναι τό μεγαλύτερο μυστήριο τῆς ἀνθρώπινης ὕπαρξης. Ἀναζητεῖ, ὡστόσο, μέ ἰδιαίτερο ἐνδιαφέρον, λίγη ψυχική ἀνάπαυση καί ἠρεμία. Πόσο τή νοσταλγεῖ! Πόσο την ἐπιθυμεῖ και τη γλυκοποθεῖ! Πόσο τήν ἔχει ἀνάγκη! Εἶναι θησαυρός τῆς ψυχῆς ἀνεκτίμητος. "Πρό πάντων σπουδάζωμεν, ἀτάραχον ἔχειν τήν ψυχήν", λέγει ὁ ἱερός Χρυσόστομος.