ἐν ἡμέρᾳ γνόφου καί νεφέλης -- Tου ιατρού κ. Κυπριανού Χριστοδουλίδη

«καὶ ἀπελάσω αὐτὰ ἀπὸ παντὸς τόπου, οὗ διεσπάρησαν ἐκεῖ ἐν ἡμέρᾳ νεφέλης καὶ γνόφου.»
«Αρχή σοφίας ονομάτων επίσκεψις», είπε ο πρόγονος Αντισθένης καί όπως όλα δείχνουν, φαίνεται ότι ο κερασφόρος ιός κατενίκησε τόν στεφανηφόρο μέ τό ακάνθινο στεφάνι. Αλλά δέν συμβαίνει αυτό. Κορονοϊός δέν σημαίνει "ιός μέ κορώνα". Όπως έγραψα, σημαίνει "ιός μέ κέρατo" (corne = κέρατο) (1)
Οι καθαροί στό σώμα, αλλά ρυπαροί (απερίτμητοι) κατά τόν νούν ( : καρδία) υπέταξαν τούς ρυπαρούς κατά τό σώμα, αλλά καθαρούς ( : πνεύματι περιτετμημένοι) κατά τόν νούν.
Σύμμαχοι τών καθαρών κατά τό σώμα καί οι ρυπαροί σώματι καί καρδία.
Οι εκκλησιές έκλεισαν, ενώ έπρεπε νά είχαν αδειάσει από καιρό. Η υποκρισία τής δόξης τού αγίου Θεού - διάβαζε, ένας θεός γιά όλους - ώφειλε νά τερματισθεί. Ο Καίσαρας έδωσε τήν εντολή καί οι ιερείς συμφώνησαν : «15 ... λέγει αὐτοῖς ὁ Πιλᾶτος· Τὸν βασιλέα ὑμῶν σταυρώσω; ἀπεκρίθησαν οἱ ἀρχιερεῖς· Οὐκ ἔχομεν βασιλέα εἰ μὴ Καίσαρα.» (Ιν. ιθ΄)

«7 διὰ τοῦτο, ποιμένες, ἀκούσατε λόγον Κυρίου· 8 ζῶ ἐγώ, λέγει Κύριος Κύριος, εἰ μὴν ἀντὶ τοῦ γενέσθαι τὰ πρόβατά μου εἰς προνομὴν καὶ γενέσθαι τὰ πρόβατά μου εἰς κατάβρωμα πᾶσι τοῖς θηρίοις τοῦ πεδίου, παρὰ τὸ μὴ εἶναι ποιμένας, καὶ οὐκ ἐξεζήτησαν οἱ ποιμένες τὰ πρόβατά μου, καὶ ἐβόσκησαν οἱ ποιμένες ἑαυτούς, τὰ δὲ πρόβατά μου οὐκ ἐβόσκησαν, 9 ἀντὶ τούτου, ποιμένες, 10 τάδε λέγει Κύριος Κύριος· ἰδοὺ ἐγὼ ἐπὶ τοὺς ποιμένας καὶ ἐκζητήσω τὰ πρόβατά μου ἐκ τῶν χειρῶν αὐτῶν καὶ ἀποστρέψω αὐτοὺς τοῦ μὴ ποιμαίνειν τὰ πρόβατά μου, καὶ οὐ βοσκήσουσιν ἔτι οἱ ποιμένες αὐτά· καὶ ἐξελοῦμαι τὰ πρόβατά μου ἐκ τοῦ στόματος αὐτῶν. καὶ οὐκ ἔσονται αὐτοῖς ἔτι εἰς κατάβρωμα. 11 διότι τάδε λέγει Κύριος Κύριος· ἰδοὺ ἐγὼ ἐκζητήσω τὰ πρόβατά μου καὶ ἐπισκέψομαι αὐτά. 12 ὥσπερ ζητεῖ ὁ ποιμὴν τὸ ποίμνιον αὐτοῦ ἐν ἡμέρᾳ, ὅταν ᾖ γνόφος καὶ νεφέλη ἐν μέσῳ προβάτων διακεχωρισμένων, οὕτως ἐκζητήσω τά πρόβατά μου καὶ ἀπελάσω αὐτὰ ἀπὸ παντὸς τόπου, οὗ διεσπάρησαν ἐκεῖ ἐν ἡμέρᾳ νεφέλης καὶ γνόφου.» (Ιεζεκιήλ, Κεφ. 34)
Η ημέρα τού δικού μας γνόφου καί νεφέλης παρήλθε, όταν βγήκαμε στό φώς. Καί τό ξεχάσαμε. Βρεθήκαμε πάλι στόν τόπο (γνόφου καί νεφέλης) τής παλαιάς Σιών καί η νέα Σιών, η Εκκλησία, γέμισε από ποιμένες, που θυμήθηκαν τούς πεπαλαιωμένους εαυτούς των.
Καιρός νά θυμηθούμε ξανά, όσα άλλοι μάς έκαμαν νά λησμονήσουμε. Η ημέρα τού γνόφου καί τής νεφέλης παρήλθε. Έξω οι δίγλωσσοι καί οι δίψυχοι. Ο κερασφόρος ιός δέν είναι ο νικητής. Νικητής είναι, ήταν καί θά είναι πάντα, ο φέρων τόν στέφανον εξ ακανθών : «Στέφανον ἐξ ἀκανθῶν περιτίθεται ὁ τῶν ἀγγέλων βασιλεύς».


Δεν υπάρχουν σχόλια: