ΦΙΛΟΚΑΛΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ ΕΡΗΜΙΚΗΣ ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΤΗΤΟΣ -- Του αειμνήστου Ιωάννου Κορναράκη Ομ. Καθηγητού Παν Αθηνών.

Η αυτογνωσία έχει αναγνωρισθή από καιρό σαν το πιο δύσκολο εγχείρημα του ανθρώπου στην περιοχή της κατακτήσεως της πνευματικής ωριμότητος. Είναι αλήθεια, που δεν μπορεί να αμφισβητηθή, ότι όσο πιο πολύ γνωρίζει το άτομο τον εαυτό του, υπό ορισμένους φυσικά όρους, τόσο περισσότερο ωριμάζει ψυχολογικά και πνευματικά. Κάθε πράξη και εμπειρία αυτογνωσίας είναι ένα βήμα προς την ολοκλήρωση της ωριμότητος.

Αλλ’ η ψυχολογία, ιδιαίτερα σήμερα, υποστηρίζει ότι η αυτογνωσία, για να θεωρείται πράγματι παράγων ωριμότητος, δεν πρέπει να εννοείται σαν μια αποκλειστικά «ατομική» ενέργεια και εμπειρία. Γιατί είναι αλήθεια ότι ο ίδιος ο όρος της «αυτογνωσίας» αποτελεί συχνά μια παγίδα για τον άνθρωπο που θα ήθελε να προχώρηση σε μια καλύτερη και βαθύτερη γνωριμία με τον εαυτό του. Και τούτο επειδή, εκ πρώτης όψεως, αυτογνωσία θα ειπή να στρέψης την ερευνητική προσοχή σου και τους προβολείς της διανοίας σου στο εσώτερο βάθος της ατομικότητός σου. Όμως, μια τέτοια, λειτουργία της εσωτερικότητος, σημαίνει συγχρόνως ψυχολογικό και πνευματικό περιορισμό, «εγκλεισμό», μέσα στην ατομικότητα με την πιο περιωρισμένη έννοια. Αυτός που εργάζεται στην ανασκαφή και βυθοσκόπηση της εσωτερικότητός του περιορίζεται μοιραία στον εαυτό του και άρα αποξενώνεται από την ψυχολογική και πνευματική υπόσταση του πλησίον.

Κάθε Πέμπη ο ΠΑΡΑΚΛΗΤΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΑΣ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΝΙΚΟΛΑΟΥ



Τη Κ΄ (20η) Ιουνίου, μνήμη του Αγίου Ιερομάρτυρος ΜΕΘΟΔΙΟΥ Επισκόπου Πατάρων.

O Συναξαριστής της ημέρας.
Πέμπτη, 20  Ιουνίου 2019                                                                                                                  
Μεθόδιος ο μακάριος του Θεού Ιερομάρτυς, παιδιόθεν αφιερωθείς εις τον Θεόν, έγινε σκεύος τίμιον και δοχείον του Παναγίου Πνεύματος· διο και την Αρχιερωσύνην θεία ψήφω λαβών, καλώς και θεοφιλώς εποίμανε το εμπιστευθέν αυτώ ποίμνιον και με τους λαμπρούς και γλυκείς λόγους του εφώτισε και εγλύκανε τα των Ορθοδόξων πληρώματα. Βλέπων δε την κακοδοξίαν και απάτην των οπαδών του Ωριγένους, οι οποίοι τότε επεπόλαζον, ως άριστος ποιμήν κατέφλεξεν αυτήν τω θείω πυρί της διδασκαλίας του, ολιγοστεύσας το σκότος αυτής δια της θείας χάριτος και δια της αυτού σοφίας.

Που αποσκοπεί η κατάργηση των άρθρων περί βλασφημίας και περιύβρισης νεκρών -- Του Ιωάννη Σιάχρα, μαθητής Α’ Λυκείου.

Και η Ελλάδα ανήκει στις πλέον μαζοποιημένες χώρες, χωρίς να έχει, κυριολεκτικά, ούτε ιερό ούτε όσιο. Η βλασφημία των ιερών μας συμβόλων, της Αγίας Τριάδας, της Παναγίας μας, που τόσο έχει επικρατήσει τα τελευταία χρόνια – μέχρι και μικρά παιδιά βλασφημούν – , η περιύβριση νεκρών, γίνεται νόμιμη! Γιατί; Κανείς δεν ξέρει. Με ποια δικαιοδοσία; Που αποσκοπεί η κατάργηση αυτών των άρθρων; Η κοινωνία τι κερδίζει; 

Πιθανόν, είναι ένας εύκολος τρόπος για να κάνουν ο,τι θέλουν χωρίς να μπορεί κανείς να τους κατηγορήσει για καταπάτηση των νόμων. Γιατί στο φετινό Gay Pride, θα μπορούν οι παρευρισκόμενοι να πάρουν και να βεβηλώσουν ξανά τη σημαία μας, αλλά αυτή τη φορά, χωρίς κανέναν περιορισμό από το Νόμο.

ΑΝΙΕΡΟΣ ΝΟΜΟΣ -- Η κυβέρνηση έχει αποδείξει την εμπάθειά της έναντι της Ορθοδοξίας

Από τον Χαράλαμπο Β. Κατσιβαρδά*

Είναι πρόδηλον ότι η ιδεοληψία της εν αποδρομή κυβερνήσεως αποτυπώνεται εν πολλοίς και εις τη ριζική αναμόρφωση του Ποινικού Κώδικος και Ποινικής Δικονομίας, μόλις προ της υπογραφής του προεδρικού διατάγματος διά την επικείμενη διεξαγωγή των εκλογών στις 7/7/2019.
Ο λόγος είναι ιδίως διά ένα ακανθώδες ζήτημα το οποίο διέλαθε την προσοχή πολλών, πέραν της μετατροπής βαρέων κακουργημάτων κατ’ ουσίαν σε πλημμελήματα εκ της ελαφρύνσεως των επιβληθησομένων ποινών, και αφορά την ολοσχερή κατάργηση κορυφαίων πλημμεληματικών εγκλημάτων τα οποία περιλαμβάνονταν του εβδόμου κεφαλαίου και άπτονταν περί της «επιβουλής θρησκευτικής ειρήνης».

Εις την γραμμήν των Πατέρων -- του αειμνήστου Στεργίου Σάκκου, Ομ. Καθηγητού Α.Π.Θ.

Στο μήνα των αγίων Αποστόλων
Από την τελευταία ημέρα του μήνα, όπου η εκκλησιαστική μας τάξη τους έχει τοποθετήσει, οι άγιοι απόστολοι χρωματίζουν και ονοματίζουν όλο τον Ιούνιο, το «μήνα των αποστόλων». Φέτος συμπίπτουν επίσης το μήνα αυτό και δύο άλλες μεγάλες γιορτές, κινητές αυτές· Η μνήμη των 318 αγίων πατέρων της Α΄ Οικουμενικής Συνόδου (12/6), οι οποίοι στιγμάτισαν τις κακοδοξίες του Αρείου και διετράνωσαν την πίστη στη θεότητα του Ιησού Χριστού, και η γενέθλια ημέρα της Εκκλησίας, η αγία Πεντηκοστή (19/6). Η σύμπτωση αυτή αποτελεί μία καλή αφορμή να στρέψουμε τη σκέψη μας στην αρχή, στα πρώτα βήματα της Εκκλησίας. Τόσο η εκκλησιαστική ηγεσία όσο και ο πιστός λαός, να επιχειρήσουμε ένα καθρέφτισμα στο ακηλίδωτο κάτοπτρο της πρώτης Εκκλησίας, ένα ζύγισμα στην ακριβοδίκαιη ζυγαριά της· να προβληματισθούμε πάνω στο αναλλοίωτο κριτήριό της, για να ελέγξουμε, αν σήμερα παραμένουμε στη γραμμή των αποστόλων «επόμενοι τοις αγίοις πατράσι». Γνωρίζω βέβαια ότι μία τέτοια στροφή δεν γίνεται ευχάριστα αποδεκτή από όλους.