«Ιδού αναβαίνομεν εις Ιεροσόλυμα»! – Του αειμνήστου Ιωάννου Κορναράκη, Ομοτ. Καθηγητού του Πανεπιστημίου Αθηνών

Η τελευταία πορεία του Κυρίου με τους μαθητές του στα Ιεροσόλυμα ήταν πορεία, μάλλον ανάβαση, στο μαρτύριο· στο σταυρικό πάθος με τέρμα την Ανάσταση! Ο λόγος Του προς τους μαθητές Του σαφής και ξεκάθαρος· «Ιδού αναβαίνομεν εις Ιεροσόλυμα και ο υιός του ανθρώπου παραδοθήσεται τοις αρχιερεύσι… και κατακρινούσιν αυτόν θανάτω… και αποκτενούσιν αυτόν, και τη Τρίτη ημέρα αναστήσεται»! Η ψυχολογία των μαθητών, κατά την πορεία αυτή, ήταν φορτισμένη με συναισθήματα θάμβους, μπροστά στην αποφασιστική και ακτινοβολούσα ακάθεκτη διάθεση θυσίας, μορφή του Διδασκάλου, αλλά και φόβου, για τα μελλούμενα να συμβούν εκεί. Σε μια τέτοια κατάσταση αγωνίας και προβληματισμού των μαθητών, συνέβη το αναπάντεχο και γι΄ αυτό απίστευτο.

Ἀποκαλύψεις ἀπὸ τὸν Ἀγγλικανὸν Ἀρχιεπίσκοπον

Καυστικὸς ἦτο ὁ λόγος τοῦ κ. Οὐέλμπι διὰ τὰ ἄνομα σχέδια τῆς Εὐρωπαϊκῆς Ἑνώσεως νὰ καταστήση τὴν Ἑλλάδα τὴν «μεγαλύτερη φυλακὴ φτωχῶν ὀφειλετῶν»! Οἱ Ἕλληνες ὅμως ἔχουν τυφλωθῆ ἀπὸ τὴν πλασματικὴν εὐμάρειαν τῶν περασμένων ἐτῶν ἀλλὰ καὶ τὸν ἐκβιασμὸν ὅτι δὲν ὑπάρχει ἄλλος δρόμος πλὴν τοῦ εὐρωπαϊκοῦ καὶ συν­εχίζουν νὰ πιστεύουν ὅτι ἡ ΕΕ λειτουργεῖ πρὸς ὄφελος τῆς πατρίδος μας! Ὡς κατέστη γνωστὸν ἀπὸ τὴν ἱστοσελίδα prototupo.gr τῆς 20ῆς Ἀπριλίου 2019:
«Γιὰ νὰ ἡττηθεῖ ἡ θρησκευτικὴ τρομοκρατία πρέπει νὰ ξεφύγουμε ἀπὸ τὴ δημοφιλῆ ἀτάκα ποὺ λέει ὅτι τὸ Ἰσλαμικὸ Κράτος δὲν ἔχει σχέση μὲ τὸ Ἰσλάμ, ὅτι ἡ χριστιανικὴ πολιτοφυλακὴ στὴν Κεντρικὴ Ἀφρικανικὴ Δημοκρατία δὲν ἔχει σχέση μὲ τὸν χριστιανισμό, ἢ ὅτι οἱ ἐθνικιστὲς Ἰνδουιστὲς ποὺ καταδιώκουν χριστιανοὺς στὴ νότια Ἰνδία δὲν ἔχουν σχέση μὲ τὸν Ἰνδουισμό».

Pascha at the Patriarchate of Antioch -- Πάσχα στο Πατριαρχείο Αντιοχείας


Resurrection Matins Ode 9 Chanted by monks of IM Vatopaidi


Τη Λ΄ (30η) Απριλίου, μνήμη του Αγίου ενδόξου Αποστόλου ΙΑΚΩΒΟΥ, αδελφού Ιωάννου του Θεολόγου.

O Συναξαριστής της ημέρας.
Τρίτη, 30  Απριλίου 2019                                                                                       

Ιάκωβος ο ένδοξος του Χριστού Απόστολος ήτο υιός του Ζεβεδαίου και αδελφός πρεσβύτερος Ιωάννου του Θεολόγου. Μετά δε την κλήσιν των Αγίων Αποστόλων Ανδρέου και Πέτρου προσεκλήθη υπ’ Αυτού του Κυρίου, ίνα μαθητεύση παρ’ Αυτώ μετά του αδελφού του Ιωάννου. Ευθύς λοιπόν αφήσαντες τον πατέρα και το πλοίον των, ως και όλα τα υπάρχοντά των, ηκολούθησαν τον Κύριον. Τόσον δε πολύ ηγάπησεν αυτούς ο Δεσπότης Χριστός, ώστε εις μεν τον ένα αδελφόν, τον Ιωάννην, προσέφερε το στήθος του, ίνα ανακλιθή επ’ αυτού, εις δε τον άλλον αδελφόν, τούτον δηλαδή τον θείον Ιάκωβον, έδωκε την τιμήν να πίη το ποτήριον του θανάτου, το οποίον Αυτός ο ίδιος ο Κύριος ημών Ιησούς Χριστός έπιεν.

Christ is Risen - Beirut / Χριστός Ανέστη - Βηρυτός


Ὀλεθρία παραπλάνησις -- Τοῦ πρωτοπρεσβυτέρου π. Διονυσίου Τάτση

Μετά τό οἰκουμενιστικό θέατρο στό Φανάρι, ὅπου ὁ Οἰκουμενικός Πατριάρχης ὑποδέχτηκε καί συλλειτούργησε μέ τόν Πάπα Φραγκίσκο, γιά νά «λαμπρυνθεῖ» μέ τόν καλύτερο τρόπο ἡ μνήμη τοῦ Ἁγίου Ἀνδρέου, ἱδρυτῆ τῆς Ἐκκλησίας τῆς Κωνσταντινούπολης, ὁ κ. Βαρθολομαῖος συνεχίζει τήν πλάγια ὁδό τῆς παραπλάνησης τοῦ ἑλληνικοῦ λαοῦ, πώς τάχα οἱ παπικοί καί οἱ προτεστάντες εἶναι ἀγαπημένοι ἀδελφοί, ἀποτελοῦν μέρη τῆς διαιρεμένης Ἐκκλησίας καί ἡ ἡμέρα τῆς ἕνωσης εἶναι πολύ κοντά. Αὐτά βέβαια δέν τά ὑποστηρίζει δημοσίως ἐντός τῆς Ἑλλάδος, γιατί θά προκαλοῦσε τρικυμία, προετοιμάζει ὅμως τό ἔδαφος καί διαμορφώνει τό κατάλληλο κλῖμα μέ τίς συχνές του ἐπισκέψεις σέ διάφορες μητροπόλεις, ὅπου προβάλλεται ὁ ἴδιος -ἐκμεταλλευόμενος καί τήν ἀγάπη τοῦ λαοῦ πρός τήν Κωνσταντινούπολη καί τό Οἰκουμενικό Πατριαρχεῖο- καί δημιουργεῖται μιά ἐμπιστοσύνη στά ὅσα οἰκουμενιστικά διαπράττει.

Κατά τη Σύνοδο της Κωνσταντινουπόλεως του 1724:

«Εκείνοι οπού αποσκιρτήσουσιν από την ευσέβειαν και αφήσουσι μεν τα
πάτρια και ορθά της πίστεως ημών δόγματα και τας κοινάς παραδόσεις της Εκκλησίας, περιπέσωσι δε και εξολισθήσωσιν εις νεωτερισμούς και αλλοκότους υπολήψεις και έθη ετερόδοξα και παραχαράξωσι και νοθεύσωσι την της ευσεβείας αλήθειαν, οι τοιούτοι ούτε πλέον είναι, ούτε ονομάζονται τη αληθεία Χριστιανοί, αλλ’ ως ετερόδοξοι και νεωτεριστάς εκκόπτοντας και χωρίζοντας της εκκλησιαστικής και χριστιανικής ολομελείας και της ιεράς μάνδρας εκβάλλοντας ως πρόβατα ψωριώντα και μέλη σεσηπότα (
Mansi, 37, 209)!

ΚΑΙ ΒΕΒΑΙΑ ΘΑ ΑΝΑΣΤΗΘΟΥΜΕ! -- Του αειμνήστου Στεργίου Σάκκου, Ομ. Καθηγητού Α.Π.Θ.

Είναι, αναμφίβολα, ο μύχιος πόθος της καρδιάς, αλλά και το μέγιστο σκάνδαλο του νου, η ομολογία της πίστεώς μας «προσδοκώ ανάστασιν νεκρών». Δεν αφανίζει τη ζωή μας το φτυάρι του νεκροθάφτη. Δεν την οριοθετεί το πένθιμο κυπαρίσσι εκεί, στο νιόσκαφτο μνήμα. Είναι ασύνορη, αιώνια η ζωή μας. Κι όπως όλοι θα πεθάνουμε, επίσης όλοι θα αναστηθούμε! Ποιος το μαρτυρεί, ποιος το βεβαιώνει αυτό; Η ανάσταση του Ιησού Χριστού. Ας δώσουμε το λόγο στον θεόπνευστο κήρυκα της Αναστάσεως, τον Απόστολο Παύλο, που αναπτύσσει διεξοδικά το θέμα στο 15ο κεφάλαιο της Α΄ προς Κορινθίους Επιστολής του. Από εκείνη την αποστολική διδασκαλία μεταφέρω τη σχετική παράγραφο (Α΄ Κορ. 15, 12-20).

ΗΜΕΡΗΣΙΑ ΠΡΟΣΚΥΝΗΜΑΤΙΚΗ ΕΚΔΡΟΜΗ ΒΟΛΟ ΠΗΛΙΟ ΛΑΡΙΣΑ

ΣΑΒΒΑΤΟ 18 ΜΑΪΟΥ: ΑΝΑΧΩΡΗΣΗ ΣΤΙΣ 7:00 ΤΟ ΠΡΩΙ ΑΠΌ Ι.Μ. ΠΑΝΤΟΚΡΑΤΟΡΟΣ ΜΕΛΙΣΣΟΧΩΡΙ/ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ. ΤΟ ΛΕΩΦΟΡΕΙΟ ΠΕΡΝΑΕΙ ΚΑΙ ΑΠΌ ΤΗ ΓΕΦΥΡΑ ΣΤΑΥΡΟΥΠΟΛΕΩΣ.
- ΠΡΟΣΚΥΝΗΜΑ ΣΤΗΝ Ι.Μ. ΓΕΝΕΣΙΟΥ ΤΗΣ ΘΕΟΤΟΚΟΥ ΑΓΙΟΥ ΒΛΑΣΙΟΥ ΠΗΛΙΟΥ
- Ι.Μ. ΠΑΜΜΕΓΙΣΤΩΝ ΤΑΞΙΑΡΧΩΝ ΑΓΙΟΥ ΓΕΩΡΓΙΟΥ ΝΗΛΕΙΑΣ ΠΗΛΙΟΥ.
- Ι.Μ. ΑΓΙΟΥ ΝΙΚΟΔΗΜΟΥ ΤΟΥ ΑΓΙΟΡΕΙΤΟΥ ΠΥΡΓΕΤΟ ΛΑΡΙΣΗΣ.
ΜΕΤΑΦΟΡΑ ΜΕ ΠΟΛΥΤΕΛΕΣ ΛΕΩΦΟΡΕΙΟ
(ΤΟ ΛΕΩΦΟΡΕΙΟ ΠΕΡΝΑΕΙ ΑΠΌ ΤΗ ΓΕΦΥΡΑ ΣΤΑΥΡΟΥΠΟΛΕΩΣ)
ΤΗΛ. ΕΠΙΚ. 23410 20815, 6979 597 588
IΕΡΑ ΜΟΝΗ ΠΑΝΤΟΚΡΑΤΟΡΟΣ ΜΕΛΙΣΣΟΧΩΡΙΟΥ

Είναι το Ισλάμ, ηλίθιε!

Ούτε η «αμορφωσιά», αλλά ούτε και η «φτώχεια» οπλίζουν τα χέρια των μουσουλμάνων

Από τον Δημήτρη Παπαγεωργίου

Προκειμένου η Αριστερά να μπορέσει να εξηγήσει το ζήτημα της ισλαμικής τρομοκρατίας, προκειμένου να μπορέσει να δώσει μια συμβατή με τον ιστορικό υλισμό εξήγηση στο γιατί εκατοντάδες χιλιάδες μουσουλμάνοι σε όλο τον κόσμο είναι έτοιμοι να εκραγούν μέσα σε έναν μπουφέ ξενοδοχείου, αλλά και στο γιατί εκατομμύρια περισσότεροι -σύμφωνα με όσες στατιστικές έρευνες έχουν γίνει- επικροτούν αυτού του είδους τις ενέργειες και τις θεωρούν «δίκαιες», έχει καταφύγει στον σοφισμό της «αμορφωσιάς» και της «φτώχειας», που μαστίζουν τις χώρες της Ασίας και της Αφρικής.

Η Ανάσταση και η πίστη των Ελλήνων

Δεύτε λάβετε φως! Η Ορθοδοξία είναι η ρίζα μας και η παντοτινή ελπίδα μας

Από τον Κωνσταντίνο Χολέβα*

Σήμερον πᾶσα κτίσις ἀγάλλεται καί χαίρει ὅτι Χριστός Ἀνέστη και ἅδης ἐσκυλεύθη». Αναστάσιμο παιάνα ψάλλουμε οι ορθόδοξοι χριστιανοί και ομολογούμε το μεγαλύτερο θαύμα που είδε η ανθρωπότης: την Ανάσταση του Κυρίου. Η διδασκαλία της Ορθοδοξίας είναι σταυροαναστάσιμη. Μετά τη Σταύρωση ακολουθεί η Ανάσταση. Αρκεί να το πιστέψουμε. Και ο Ελληνισμός πιστεύει. Παρά τις επιθέσεις και τις αμφισβητήσεις των πάσης φύσεως αποδομητών, αυτό το έθνος ουδέποτε υπήρξε ουδετερόθρησκο. Η Ορθοδοξία είναι για τον Ελληνα η πίστη του, η ταυτότητά του, η κληρονομιά του, η πηγή ελπίδας, η ακτίνα φωτός μέσα στο σκοτάδι. Στη μακρά διάρκεια της δουλείας, όταν ο υπόδουλος Ελληνας έλεγε ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΕΣΤΗ, μέσα στην ψυχή του φώλιαζε η ελπίδα ότι συντόμως και η Ελλάς θα αναστηθεί. Το Γένος επεβίωσε έπειτα από υποδουλώσεις, καταπιέσεις και επιδρομές, επειδή κρατήθηκε ζωντανό χάρις στο αναστάσιμο μήνυμα της Ορθοδοξίας. 

π.Σεραφείμ Ζήσης, Το θαύμα του Αγίου Φωτός. Αναίρεση της εναντίον του πολεμικής