Ο ΝΟΜΟΣ 4301\2014 ΓΙΑ ΤΗΝ ΝΟΜΙΚΗ ΜΟΡΦΗ ΤΩΝ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ ΚΟΙΝΟΤΗΤΩΝ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ -- Γράφει ο π. Ευθύμιος Μπαρδάκας

ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΗ ΠΑΡΑΔΟΣΗ

ΜΕΙΖΟΝ ΕΝΔΟΓΟΧΙΚΟ ΘΕΜΑ


Μακαριώτατε, Σεβασμιώτατοι, Αδελφοί και συλλειτουργοί, ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΕΣΤΗ!

Πρίν εκφράσω τις απόψεις μου περί των ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ ΚΟΙΝΟΤΗΤΩΝ, εύχομαι ο συντάκτης του σχετικου φυλλαδίου να μην απαξιώσει και εμένα με τον ταπεινωτικό χαρακτηρισμό «ΚΑΤΑ ΦΑΝΤΑΣΙΑΝ ΟΜΟΛΟΓΗΤΕΣ» ως απαξιώνει άλλους στην πρώτη σελίδα τού περί ου ο λόγος εντύπου.
Δέν είμαι νομικός καί επομένως δεν θα τοποθετηθώ νομικά. Ωστόσο σέ ζητήματα τόσο σοβαρά και ζωτικης σημασιας για την Εκκλησία, σέ ένα παλαίμαχο κληρικό υπάρχει καί η όσφρησις η οποία πολλές φορές είναι σωτήριο εργαλείο, περισσότερο αποτελεσματικό καί από τους έχοντας ντοκτορά νομικής.
Από την αρχή που ξεκίνησε τό θέμα (καί δεν έμαθε κανείς μας πότε ξεκίνησε καί ποιοι υπήρξαν οι δράστες), μέ την δική μου διαίσθηση είδα τόν ορίζοντα νά ζοφούται και νά προμηνύεται θύελλα.
Αυτή τήν διαίσθηση ηλθε πολύ σύντομα νά επαληθευση μιά πρώτη γνωμάτευση του Δρος της Νομικης πατρός Νικολάου Δημαρα, βάσει τις οποίας προέκυψε ενα δικό μου σχόλιο με τις αυτές θέσεις, προβληματισμούς καί επισημάνσεις.
Δέν πέρασε πολύς καιρός καί πληροφορηθήκαμε πως ο πατήρ Νικόλαος Δημαράς οχι μονο αναίρεσε τά λεγόμενά του αλλά έγινε υπέρμαχος και τιμητής του Νόμου 4301\2014 υπέρ των θρησκευτικών Κοινοτήτων!!


Σέ συνάντησή μας ενώπιον του Μακαριωτάτου, του Σεβασμιωτάτου κ.Φωτίου και άλλων παρισταμένων κληρικών προσπάθησε να μας πειση περί της αναγκαιοτητας της ένταξής μας στόν νόμο μέσα στο συνονθύλευμα των αιρέσεων και θρησκειών.
Εκεί εξέφρασα την απορια μου κατα ποσον λειτουργει η ιερατικη και νομικη συνειδηση του πατρός. Ολοι γνωρίζουμε πως και ασκουμενος δικηγόρος δέν κάνει αναθεώρηση τόσο εύκολα, τόσο γρήγορα σε τόσο σοβαρό θέμα.
Λυπαμαι πατέρα Νικόλαε.
Στή συνεχεια απευθυνομαι προς καθε αρμόδιο να κάνει γνωστό αυτό που αιωρείται ως απορία σε κάθε σκεπτόμενο χριστιανό :
1. Ποιά ειναι τά προσωπα που εισηγήθηκαν και τά οποια δουλεψαν χωρις εμάς για την ενταξη μας στό σχήμα αυτό που ακουει στό ονομα ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΕΣ ΚΟΙΝΟΤΗΤΕΣ? Τά προσωπα αυτά θα μείνουν στην ιστορία ως ευεργέτες ή ως καταστροφείς των όσων έκτισαν με ιδρώτα και αίμα οι πατέρες ημών.
2. Σέ μια τετοια κοσμογονια που εισαγετε στη διοικηση της Εκκλησίας, η οποια εζησε δυο και πλεον χιλιετηρίδες χωρίς ποτέ να έχει ενταχθεί σε παρόμοια σχήματα υπό τόν Καίσαρα, ΓΙΑΤΙ ΑΠΑΞΙΩΘΗΚΕ Ο ΙΕΡΟΣ ΚΛΗΡΟΣ, ΟΙ ΜΟΝΑΧΟΙ ΚΑΙ ΜΟΝΑΧΕΣ ΚΑΙ Ο ΠΙΣΤΟΣ ΛΑΟΣ ΝΑ ΠΕΙ ΤΗΝ ΑΠΟΨΗ ΤΟΥ ΠΡΙΝ ΤΟ ΞΕΚΙΝΗΜΑ? Ιδού ένα τεραστίας σημασίας ερώτημα που αναπάντητο παρέχει ύλη για ποικίλα σενάρια.
Δέν θά ηθελα νά πιστέψω οτι λειτούργησε παπικο συστημα. Ωστόσο αιωρείται και εδω ένα ερώτημα : τό απεφάσισε η Σύνοδος και είναι εκ Πνεύματος Αγίου?
3. Εφ όσον δέν θά συμφωνεί ένα μέρος εκ του Ιερού Κλήρου να ενταχθεί καί δέν θα υπογράψη, στη συνέχεια δέν θά είναι μέλος της Εκκλησίας, δέν θα έχει άδεια τελέσεως Μυστηρίων, θα είναι διαφορετικός κληρικός? Καί τό σπουδαιότερο ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΖΟΜΑΣΤΕ ΓΙΑ ΕΝΑ ΠΡΩΤΟΤΥΠΟ ΜΙΣΑΔΕΛΦΟ ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ ΔΙΩΓΜΟ?
Είχα συναντήσεις με νομικούς και ζητησα απόψεις. Όλοι εδωσαν τήν ίδια απάντηση : ΕΔΩ ΠΑΤΕΡ ΦΑΙΝΕΤΑΙ ΠΟΛΥ ΚΑΘΑΡΑ ΤΟ ΤΥΡΙ. Η ΦΑΚΑ ΕΙΝΑΙ ΚΡΥΜΕΝΗ
ΤΕΛΟΣ
Κλείνω την δική μου κατάθεση με την ΟΜΟΛΟΓΙΑΚΗ ΔΗΛΩΣΗ και με το όποιο κόστος πως δεν θά συμπορευθώ συνειδησιακά και με την υπογραφή μου με αυτόν τόν Νόμο.
Με πολύ πόνο και λύπη προσεύχομαι νά μην ξεπουληθεί αυτός ο Ιερός Αγώνας όπως ξεπουλήθηκαν η Μακεδονία μας, η γλώσσα μας, τα ήθη και έθιμα μας.
Εύχομαι και για εκείνους που θα πάρουν τη σκυτάλη να συνεχίσουν το δύσβατο αλλά ευλογημένο δρόμο της Ορθοδοξίας, γιατί εισερχόμεθα σέ νέα εποχή κατά την οποία ο Διεθνής ορίζων ζοφουται και μαζί ζοφουται και ο ορίζον του Μικρού Ποιμνίου.
Με τον πρέποντα σεβασμόν, την εκτίμηση και την αγάπην μου στόν Αρχιεπίσκοπόν μας κ.Καλλινικον, προς τους Σεβασμιωτατους Επισκόπους, προς τους αδελφούς μου Ιερείς και Διακόνους, στους Μοναχούς και Μονάζουσες, και προς όλο το χριστεπώνυμο πλήρωμα τον δοκιμαζομενον λαόν του Κυρίου ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΕΣΤΗ!!!

Δεν υπάρχουν σχόλια: