Ο Άγιος Μάξιμος, καταδικάστηκε ως εχθρός και εγκληματίας του κράτους και ως ανατροπέας της εκκλησιαστικής και πολιτικής ειρήνης.

Ο Άγιος  Μάξιμος, έζησε τον 7ον αιώνα. Το 613 ο Άγιος εγκατέλειψε τον κόσμο και έφυγε για το μοναστήρι στη Χρυσούπολη απέναντι από την Κων/πολη. Το 626 όταν ο δογματικός αγώνας των Μονοθελητών άρχισε να εντείνεται, οι Πέρσες έφθασαν στα τείχη της Κων/πολης και ο Άγιος ξεκίνησε για την Λατινική Δύση. Γνωρίζουμε ότι έφθασε μετά την Αλεξάνδρεια, στη Λατινική Αφρική στην Καρθαγένη. Εδώ οργάνωσε Ορθόδοξη αντίσταση προς τους Μονοθελητές. Λαός και Επίσκοποι σέβονταν τον Άγιο Μάξιμο ως σοφό σύμβουλό τους.
Έφυγε για την Ρώμη μαζί με τον εκθρονισθέντα Μονοθελητή Πατριάρχη Κων/πόλεως Πύρρο ο οποίος εδέχθη τα Ορθόδοξα Δόγματα του Αγίου Μαξίμου. Στη Ρώμη ο Πύρρος δημοσίως αποκήρυξε την αίρεση του Μονοθελητισμού, η χειροτονία του ανεγνωρίστηκε από την Ρώμη και έγινε δεκτός σε κοινωνία από την Ρωμαϊκή Εκκλησία. Στη Σύνοδο του 648 υπό του Ορθοδόξου Πάπα Ρώμης Θεοδώρου, αφορίστηκε και πάλι ο Πύρρος ως μονοθελητής και το 652 ξανάγινε Πατριάρχης Κων/πόλεως. Στη Ρώμη ο Άγιος Μάξιμος άσκησε μεγάλη επίδραση και είχε μεγάλο κύρος. Κάτω από την επίδρασή του καταδικάστηκε ο Μονοθελητισμός στις τοπικές Συνόδους στην Αφρική το 646. Το 649 πάλι κατά σύσταση, του Αγ. Μαξίμου, ο μόλις εκλεγείς Πάπας Μαρτίνος Α΄ συγκάλεσε στη Ρώμη τη γνωστή Σύνοδο του Λατερανού. Μαζί με τους 150 Δυτικούς Ορθοδόξους Επισκόπους της Συνόδου υπήρχαν και 37 Έλληνες ηγούμενοι. Η Σύνοδος του Λατερανού εξέδωσε Ορθόδοξη απόφαση για την αμιγή φυσική θέληση και ενέργεια στο Χριστό. Αυτή ήταν μια οξεία απάντηση στο αίτημα που εκδόθηκε το 648 από τον Κώνσταντα Β΄ το λεγόμενο «Τύπον» πίστεως. Έτσι ο «Τύπος» απορρίφθηκε από την Ορθόδοξη Σύνοδο του Λατερανού, όπως νωρίτερα απορρίφθηκε η «Έκθεση της Πίστεως» του Ηρακλείου. Η «Έκθεση της Πίστεως» ήταν ένα Αυτοκρατορικό διάταγμα που γράφτηκε από τον Πατριάρχη Σέργιο ως απάντηση στη Συνοδική επιστολή του Αγίου Σωφρονίου, Πατριάρχου Ιεροσολύμων, μια επιστολή που διασώθηκε μέσα στα πρακτικά της Έκτης Οικουμενικής Συνόδου. Η Σύνοδος του Λατερανού αφόρησε επίσης και αναθεμάτισε τους Μονοθελήτες Πατριάρχες  Κύρο, Σέργιο, Πύρρο και Παύλο. Τελικά ο αυτοκράτορας Κώνστας το 653 συνέλαβε τον Πάπα Ρώμης Μαρτίνο τον μετέφερε στην Κων/πολη δικάστηκε το 654 εξορίστηκε στη Χερσώνα το 655 όπου και πέθανε τον ίδιο χρόνο. Επίσης συνελήφθη ο Άγ. Μάξιμος μεταφέρθη στην Κων/πολη η δίκη του έγινε τον Μάϊο του 655 και καταδικάστηκε ως εχθρός και εγκληματίας του κράτους και ως ανατροπέας της εκκλησιαστικής και πολιτικής ειρήνης. Η δίκη ήταν φονική και θυελλώδης. Τελικά το 662 ο Άγ. Μάξιμος και οι δύο μοναχοί του υπέστησαν αιματηρό βασανιστήριο. Τους απέκοψαν την γλώσσα και το δεξί χέρι. Στις 13 Αυγούστου του 662 στη εξορία στη Λαζική ο Άγ. Μάξιμος πέθανε.

15 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Τέτοια θέλουμε. Πολύ καλά έκανε ο Κώστας εδώ και το έβαλε.

Δημήτριος Χατζηνικολάου είπε...

Ἔξοχον κείμενον! Ποιά εἶναι ἡ πηγή του; Καλόν θά ἦτο νά τήν ἔχουμε γιά τό ἀρχεῖον μας.

Ν/Α είπε...

Ο Θειότατος τούτος Άγιος Πατήρ που τόσο ελυπείτο και έκλαιε δια την πανταχού κυριαρχία της παναίρεσης των μονοθελητών, δεν έμεινε στην ανάπαυσή του, άφησε το Μοναστήρι του και ταξίδεψε στη Ρώμη για την ενίσχυση των Ορθοδόξων εκεί, να μην πέσουν στην αίρεση.
Είχε διακόψει την κοινωνία με τους αιρετικούς, αυτό που λέμε στις μέρες μας αποτείχιση, μαζί με τους δύο μαθητές του υποτακτικούς του Αναστάσιους.
Και τότε αντιμετώπιζε αυτό που γίνεται και σήμερα, αφού δεν κοινωνείς με τους Πατριάρχας, του έλεγε ο δυσεβής Βασιλέας, πως μπορείς να λες πως είσαι στην Αγία Εκκλησία, και όλοι οι πολλοί, οι λοιποί (οι αιρετικοί) να είναι εκτός Εκκλησίας;
Το πολύ σημαντικό είναι πως τότε δεν υπήρχε ο 15ος κανόνας της Πρωτοδευτέρας Συνόδου καθώς τούτος θεσπίστηκε 200 χρόνια περίπου αργότερα. Ο Άγιος διακήρυττε κακοδόξους τούς Μονοθελητες, παρά το γεγονός πως ήταν προ Συνοδικής διαγνώμης, και κήρυττε στο πλήρωμα να μην έχουν ουδεμία κοινωνία με αυτούς. Οταν ο δυσεβης Βασιλέας έκαμε βασανιστήρια στον Άγιο και έκοψε την γλώσσα τους και την δεξιά τους, για να μην ομιλούν και να μην γράφουν συγγράμματα υπέρ της Αγίας Πίστεως, ο Άγιος και οι δύο μαθητές του, θαυματουργικώς ομιλούσαν ευλαλέστερα από ότι πριν με τις γλώσσες τους. Ανεπαύθη εν Κυρίω την 21η Ιανουαρίου στην εξορία, ενώ την 13η του Αυγούστου έγινε η ανακομιδή των Αγίων του Λειψάνων. Ο δυσεβής Βασιλεύς, "κατά το μάχαιρα έδωκε και μάχαιρα θα λάβεις" είχε φρικτό θάνατο και αυτός στην εξορία.

Μήπως ο Άγιος ήταν παράνομος τής αποτείχισής των, που χωρίς να υφίσταται ο 15ος κανόνας, διέκοψε την κοινωνία με τους προ Συνοδικής διαγνώμης αιρετικούς ;
Μήπως προ Συνόδου καταδίκης οι αιρετικοί ηταν λιγότερο αιρετικοί, σε σχέση με την μετά διά τής Αγίας Έκτης Οικουμενικής Συνόδου καταδίκης, που αναθεμάτισε τους μονοφυσιτες;
Στις μέρες μας, που έχουμε μια κατεγνωσμένη παναίρεση, οι μοντέρνοι ψευδοθεολόγοι, διακηρύττουν πως πρέπει να καταδικαστεί δια Οικουμενικής Συνόδου ο Οικουμενισμός για να διακόψουν κοινωνία, καί μέχρι τότε ο 15ος κανόνας είναι δυνητικός.
Άλλοι βλάσφημοι λένε πως πριν την Συνοδική καταδίκη οι αιρετικοί οικουμενιστές είναι ασθενή μέλη της Αγίας Εκκλησίας, για να γίνονται αρεστοί με τα γραπτά τους στους αντιοικουμενιστες, που πορεύονται μέσα στο σώμα των οικουμενιστών.
Όταν δεν μελετάμε τις πηγές και την ζωή των Αγίων η αποχαύνωση είναι αμάζευτη.
Πάρα πολλά χρωστάμε εμείς οι Ορθόδοξοι που θέλουμε ευσεβώς ζείν, στον Άγιο Μαξιμο τον Ομολογητή.
Κωνσταντίνε σε ευχαριστώ για τούτη την ευκαιρία να ξαναδούμε τον Μέγα Αγιο Μάξιμο τον Ομολογητή. Την ευχή του, και των δύο υποτακτικών του, να έχουμε.

Ανώνυμος είπε...

Μαρίνε Ριτσούδη είσαι παλαιοημερολογίτης; Θα μας πεις;

Ανώνυμος είπε...

Ο Άγιος Μάξιμος ο Ομολογητής δεν ήταν σχισματικός. Δεν αποσχίστηκε από την Εκκλησία για ημερολόγια και εορτολόγια...

Ανώνυμος είπε...

Εσύ 11:27 εμβόλιμα με τις επιθέσεις σου κατά του Πατρίου δε κάνεις καλά, καθόλου καλά. Πιστεύεις ότι στέκεσαι καλά? Μείνε εκεί και μην εκρίνεις δηλητήριο για κάτι που δε ξέρεις εις βάθος.

Ανώνυμος είπε...

Σταμάτα παλαιοημερολίτη 12:11 μ.μ. και μην εκκρίνεις δηλητήριο σχισματικό για τους Αντιοικουμενιστές που αποκαλύπτουν την παλαιοημερολογίτικη πλάνη.

Πιστεύεις ότι είσαι Ορθόδοξος με την ημερολογιολατρεία;


ΑΝΤΙΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΟΣ ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΣ

Ανώνυμος είπε...

είσαι πριξοσχισματικός νεοαερολογίτης.

Ανώνυμος είπε...

Το έβαλε και ο scripta---manent, ΧΩΡΙΣ να βάλει την πηγή, το μπλογκ σας, μέχρι τώρα.
Γιατί δεν έβαλε την πηγή; Για να μην φανούν τα Ορθόδοξα Αντιοικουμενιστικά σχόλια που ξεσχίζουν την παλαιοημερολογίτικη πλάνη; Γιατί;

https://scripta---manent.blogspot.com/2019/09/blog-post_52.html#!/2019/09/blog-post_52.html

Ανώνυμος είπε...

Τώρα πρόσεξα ότι στο τέλος έχει ορθόδοξη φωνή, χωρίς να μπορεί να πατήσει κανείς και να πάει στην παρούσα ανάρτηση.

Ανώνυμος είπε...

ΠΡΟΣΟΧΗ Ο ΑΝΩΝΥΜΟΣ 1:41 μ.μ. ΚΑΙ 1:42 μ.μ.ΕΙΝΑΙ ΝΕΟ-ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΤΗΣ ΔΗΛΑΔΗ ΗΜΕΡΟΛΑΤΡΗΣ ΠΛΑΝΕΜΕΝΟΣ

Ανώνυμος είπε...

Ο ΑΓΙΟΣ ΕΠΙΦΑΝΙΟΣ ΘΕΟΔΩΡΟΠΟΥΛΟΣ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΙΡΕΤΙΚΟΣ. ΕΙΝΑΙ ΑΓΙΟΣ.

ΗΜΕΡΟΛΑΤΡΕΣ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΝΕΟΗΜΕΡΟΛΟΓΙΤΕΣ ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΔΙΝΟΥΝ ΣΗΜΑΣΙΑ ΣΤΑ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΑ.

ΑΙΡΕΤΙΚΟΣ ΕΙΝΑΙ Ο ΠΑΛΑΙΟΗΜΕΡΟΛΟΓΙΤΗΣ ΕΚΕΙΝΟΣ ΠΟΥ ΛΑΤΡΕΥΕΙ ΤΟ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΚΑΙ ΣΧΙΖΕΙ ΤΗΝ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ!

Ανώνυμος είπε...

Ο ΣΧΙΣΜΑΤΙΚΟΣ ΕΠΙΦΑΝΙΟΣ ΘΕΟΔΩΡΟΠΟΥΛΟΣ ΗΤΑΝ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΗΣ ΚΑΙ ΕΝΙΣΧΥΣΕ ΤΗΝ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟΛΑΤΡΙΑ ΚΑΙ ΤΟ ΝΕΟΗΜΕΡΟΛΟΓΙΤΙΚΟ ΣΧΙΣΜΑ

Ανώνυμος είπε...

Ο ΕΠΙΦΑΝΙΟΣ ΘΕΟΔΩΡΟΠΟΥΛΟΣ ΔΙΕΣΤΡΕΨΕ ΤΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΟ
Για να στηρίξη την πλάνη του περί δυνητικότητας, εκτός των άλλων ανακριβειών και αυθαιρεσιών, χρησιμοποίησε και κείμενο της Αγίας Γραφής διαβολικώ τω τρόπω. Έγραψε ότι η δυνητικότητα και προαιρετικότητα του 15ου κανόνος της Πρωτοδευτέρας Συνόδου, στηρίζεται στην Καινή Διαθήκη, πλαστογραφώντας λόγους περί νηστείας του Αποστόλου Παύλου. Ενώ ο Απόστολος λέει ""ο εσθίων τον μη εσθίοντα μη εξουθενείτω και ο μη εσθίων τον εσθίοντα μη κρινέτω"" (προς Ρωμαίους ΙΔ΄ 3), ο Επιφάνιος το αντικατέστησε με το ""ο μνημονεύων τον μη μνημονεύοντα μη εξουθενείτω και ο μη μνημονεύων τον μνημονεύοντα μη κρινέτω"" ****. Έτσι εξαπάτησε και παρέσυρε στην αίρεση του Οικουμενισμού τους καλοπροαίρετους πιστούς, κληρικούς και λαικούς.
Ο αθεόφοβος Επιφάνιος, στη θέση της νηστείας - η οποία είναι προαιρετική και εξατομικευμένη - έβαλε την αποτείχιση, δηλαδή την διακοπή της κοινωνίας των Ορθοδόξων από τους εχθρούς του Θεού τους αιρετικούς, η οποία είναι άκρως απαραίτητη και υποχρεωτική για την σωτηρία της Εκκλησίας.
Ποιος του έδωσε το δικαίωμα να διαστρέφει τον Λόγο του Θεού??
Με ποιο δικαίωμα διασκεύασε το Ευαγγέλιο???
Με τέτοιες μεθόδους και με πλήθος από ψέματα και ανακρίβειες στο βιβλίο του “ΤΑ ΔΥΟ ΑΚΡΑ” ο δυστυχής Επιφάνιος προώθησε την Παναίρεση του Οικουμενισμού τόσο, όσο κανείς άλλος.
****(Ἀρχιμανδρίτης Ἐπιφάνιος Ἰ. Θεοδωρόπουλος,
"Τὰ Δύο Ἄκρα - Οἰκουμενισμὸς & Ζηλωτισμός",
Ἔκδοσις Ἱεροῦ Ἡσυχαστηρίου Κεχαριτωμένης Θεοτόκου Τροιζῆνος,
Ἔκδοσις Γ΄ , 2008,
σ. 114-118)

Ανώνυμος είπε...

Ο ΑΓΙΟΣ ΕΠΙΦΑΝΙΟΣ ΘΕΟΔΩΡΟΠΟΥΛΟΣ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΙΡΕΤΙΚΟΣ. ΕΙΝΑΙ ΑΓΙΟΣ.

ΗΜΕΡΟΛΑΤΡΕΣ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΝΕΟΗΜΕΡΟΛΟΓΙΤΕΣ ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΔΙΝΟΥΝ ΣΗΜΑΣΙΑ ΣΤΑ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΑ.

ΑΙΡΕΤΙΚΟΣ ΕΙΝΑΙ Ο ΠΑΛΑΙΟΗΜΕΡΟΛΟΓΙΤΗΣ ΕΚΕΙΝΟΣ ΠΟΥ ΛΑΤΡΕΥΕΙ ΤΟ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΚΑΙ ΣΧΙΖΕΙ ΤΗΝ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ!