"Ευσταθιακοί" : Ένα (ακόμη) νέο σχίσμα!


Τό Σάββατο 12 Μαΐου 2018 ( 29 Απριλίου με το εκκλ/κό ημερολόγιο), ένα ακόμη σχίσμα γεννήθηκε στο χώρο του παλαιού ημερολογίου. Τόπος γεννήσεώς του το πάλαι ποτέ καύχημα της Ορθοδοξίας που κατήντησε άντρο τυχοδιωκτών: το γυναικείο μοναστήρι της Αγίας Τριάδος στα Εξαμίλια της Κορινθίας.
Παραμονή της Κυριακής του Τυφλού του 2018, λιγότερα από είκοσι (20) άτομα ανταποκρίθηκαν στήν πρόσκληση που τους έκαναν δύο καθηρημένοι πρώην επίσκοποι των Γ. Ο. Χ., για να βρούνε το "φως" τους! Να παρα-πληροφορηθούν ότι αυτοί, όπως βλάσφημα ακούστηκε από το στόμα των επιτηδείων ιδρυτικών στελεχών του σχίσματος, είναι τάχα το "λείμμα της χάριτος", δηλαδή ό,τι απέμεινε στον κόσμο πιό καθαρό και υγιές από πλευράς ορθοδοξίας, μαζί με κάτι άλλα ακόμη απομεινάρια του εξωτερικού!

Στην συνάντηση αυτή, πού την ονόμασαν, με αρκετή δόση χιούμορ, ως "κληρικολαϊκή σύναξη", παρευρίσκονταν εκτός των δύο καθηρημένων πρώην επισκόπων (δηλαδή του 94χρονου γέροντα Παχωμίου και του περίπου 70χρονου Ευσταθίου) άλλοι τέσσερεις "κληρικοί": ένας 24χρονος "αρχιμανδρίτης" από την Αυστραλία που διαμένει από 18 χρονών στο γυναικείο μοναστήρι ως από τότε χειροτονημένος αντικανονικώς διάκος, ένας ιερομόναχος πρώην μοναχός ανδρικής Μονής της Φθιώτιδος, ένας ανυπότακτος Βούλγαρος παπάς, υποστηρικτής πολλών πλανών και ένας ακόμη "διπλοβαπτισμένος" και "διπλοχειροτονημένος" Ρώσσος.
Τη σύναξη παρακολούθησε, πίσω από παραβάν, το ηγουμενοσυμβούλιο του μοναστηριού με επικεφαλής την "αιχμάλωτη" ηγουμένη, ενώ η αδελφότητα δεν κρίθηκε ικανή να ακούσει και να εγκρίνει απ΄ ευθείας τη δημιουργία του νέου σχίσματος. Η σύναξη κράτησε μερικές ώρες, τόσες όσες χρειάστηκε για να παρουσιάσουν οι διοργανωτές από τη δική τους τη σκοπιά τα γεγονότα της τελευταίας πενταετίας στον εκκλησιαστικό χώρο, ώστε τελικά να βγαίνει το συμπέρασμα ότι όλοι οι άλλοι είναι αμφιβόλου ορθοδοξίας, εκτός από τους ίδιους που είναι οι ομολογητές.
Παρά το στημένο χαρακτήρα της όλης "παραστάσεως", κάποιοι τόλμησαν και έθεσαν στοιχειωδώς κάποια ζητήματα ως επιφυλάξεις κοινής λογικής, τα οποία βεβαίως αγνοήθηκαν και προσπεράστηκαν τεχνηέντως. Χαρακτηριστική ήταν η περίπτωση του Βουλγάρου παπά που τον σταμάτησαν πριν καλά-καλά προλάβει να εκφράσει τις αντιρρήσεις και διαφωνίες του με άλλα πρόσωπα που σχεδιάζεται να προσεγγιστούν.
Οι διοργανωτές (οι δύο καθηρημένοι πρώην Μητροπολίτες) δεν παρέλειψαν να ενημερώσουν το ολιγομελές ποίμνιό τους ότι μόλις την προηγουμένη ημέρα απέστειλαν με Δικαστικό επιμελητή στον Αρχιεπίσκοπο και τους υπολοίπους Αρχιερείς της Ιεράς Συνόδου 24σέλιδη επιστολή με τις γνωστές θέσεις τους. Μεαυτήν τρείς ολόκληρους μήνες μετά την Καθαίρεσή τους υποβάλουν ένσταση γι΄ αυτήν, επιπλέον δε, οι δυό τους, "αποφασίζουν" την "επιβολή" στον Αρχιεπίσκοπο "τρίμηνης παύσης" από τα καθήκοντα και τις υποχρεώσεις του! Τον καλούν μάλιστα να παραδώσει τις αρμοδιότητες στον αρχαιότερο κατά την τάξη, δηλαδή σε κάποιον, κατ΄ αυτούς, ανήμπορο!
Πρόκειται, βεβαίως, για πρωτοβουλία έξω και πέρα από κάθε όριο κανονικότητας, αλλά και αντικανονικότητας, μάλλον δε και εκτός κάθε ορίου σοβαρότητας και λογικής. Εκείνο, όμως, που έχει τη σημασία του είναι ότι πρόκειται για μία ενέργεια πανομοιότυπη με την αντίστοιχη ενέργεια που έκαναν το 1995 οι τότε αποσχισθέντες πέντε πρώην Μητροπολίτες εναντίον του τότε Αρχιεπισκόπου Ανδρέα. Μόνο που εκείνοι το έκαναν όντες εν ενεργεία Αρχιερείς, ενώ θρασύτερα αυτοί οι δύο μετά την Συνοδική Καθαίρεσή τους!
Ξεχωριστό, όμως, ενδιαφέρον παρουσιάζει η πληροφορία ότι οι διοργανωτές και περισσότερο όλων ο ιθύνων νούς του νέου σχίσματος, ο αδ. Ευστάθιος, μάλλον λόγω βιασύνης του να ολοκληρώσει κάποιο σχεδιασμό του, έκαναν ευθέως λόγο για έναρξη διαλόγου προσεγγίσεως μεταξύ της νεας αυτής σχισματικής ομάδας με τους αποστάτες και σχισματικούς διαδόχους των πέντε πρώην Μητροπολιτών, ἀλλά και τον κακόδοξο και αφορισμένο από την Εκκλησία Κήρυκο.
Δηλαδή, αποσχίζονται από την Εκκλησία, η οποία τους ανέδειξε και χειροτόνησε, αλλά και καθήρεσε, για να προσεγγίσουν και ενωθούν με τους επί πολλά χρόνια πολεμούντας την Εκκλησία σχισματικούς και καθηρημένους πρώην κληρικούς της! Αυτό είναι πράγματι μία παγκόσμια πρωτοτυπία! Φαίνεται, όμως, ότι είναι η μόνη διέξοδος στα αδιέξοδα που ηθελημένα ή όχι δημιούργησε η στάση του πρώην επισκόπου Ευσταθίου και η οποία του αφήνει ακόμη ανοικτό το ενδεχόμενο να ικανοποιήσει την πασιφανή επιθυμία του να ηγηθεί και να γίνει Αρχιεπίσκοπος, για το καλό, βεβαίως, της ορθοδοξίας!
Μετά από όλα αυτά, όμως, πρέπει να αναρωτηθούν:
- Είναι δυνατόν ποτέ να τους πάρουν σοβαρά κάποιοι λογικοί άνθρωποι και να προβληματισθούν αν πρέπει να συμπορευτούν μαζί τους;
- Είναι δυνατόν, με αυτά τα σχιζοφρενικά καμώματα, να πείσουν κανέναν όχι άν έχουν τη χάρη του Θεού και την ευλογία του, αλλά ότι έχουν το στοιχειώδη φόβο Θεού όσον αφορά στις θέσεις και ενέργειές τους;
Αυτό το σχίσμα, ακόμη και συγκριτικά με τα σχίσματα του Καλλίστου, των "πέντε" ή του Κηρύκου, είναι το πλέον αδικαιολόγητο! Ποιός να πεισθεί για το δήθεν ενδιαφέρον για "ορθόδοξη ομολογία", εκ μέρους ανθρώπων που παρότι γνωρίζουν δύο πράγματα (όπως ο θεολόγος και νομικός Ευστάθιος) δεν είναι σε θέση να χαλιναγωγήσουν ούτε τον εγωϊσμό, ούτε την φιλοδοξία τους, ούτε να διακρίνουν τις συνέπειες μιάς εγκληματικής συμπεριφοράς σε βάρος της ενότητας της Εκκλησίας;

ΜΑΪΟΣ 2018 ΣΚΕΠΤΟΜΕΝΟΙ ΓΝΗΣΙΟΡΘΟΔΟΞΟΙ ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΙ ΚΟΡΙΝΘΙΑΣ

1 σχόλιο:

SCRIPTA MANENT είπε...

Αν εχουν τα ιδια μυαλά με τον κήρυκο που μάλλον τα ίδια έχουν, τότε σας ενημερώνω ότι ο κήρυκος [ που θα ενωθει το σχίσμα παχωμίου ευσταθείου ] Βαπτίζει εξ άπαντος τους πάντες άσχετα αν εχεις ορθόδοξο βάπτισμα με τρεις καταδύσεις
Βαπτίζουν εκτός απο τους ΝΗτες και τους ΓΟΧ ενω οι τελευταίοι εχουν βάπτισμα με τρεις καταδύσεις.

Τα αποτελέσματα της εωσφορικής υπερηφανείας