Αγιοποιήσεις -- Του Αθανασίου Σακαρέλλου, θεολόγου

Ο φίλος Misha έγραψε στις 9.11.2007 : 


Παράθεση:
κατά την ταπεινή μου γνώμη και ελάχιστη προσωπική εμπειρία ο γέροντας Παΐσιος είναι άγιος της Εκκλησίας του Χριστού με σημεία θαυμαστά και εμφανίσεις, όπως και ο παπα Νικόλας Πλανάς, ο άγιος Λουκάς ο χειρουργός, ο π. Φιλόθεος Ζερβάκος, η γερόντισσα Ταρσώ, ο γερ. Ιερώνυμος της Αίγινας, ο αγ. Ιωάννης Μαξίμοβιτς, ο αγ. Σιλουανός, ο αγ. Αρσένιος ο Καππαδόκης, ο άγιος Ανθιμος της Χίου και μερικοί ακόμη.... 
όχι άγιοι με το στανιό, ούτε με κατασκευασμένα θαύματα, ούτε επιβληθέντες από την Ιεραρχία για πολιτικιές και άλλες σκοπιμότητες....
 
αλλά άγιοι στη συνείδηση του πληρώματος της Εκκλησίας, με ευωδιάζοντα λειψανα και θεοσημείες.....


1. Στην πιό πάνω καταχώρησή του ο αγαπητός
Misha αναφέρει δέκα ονόματα προσώπων, τους οποίους θεωρεί αγίους της Νεοημερολογίτικης Εκκλησίας. Χαιρόμαστε για αυτά που γράφει ο αδελφός Misha, και τα δέχονται φυσικά και πολλοί οπαδοί του Νέου. 
Ο λόγος είναι το ότι μεταξύ των πιό πάνω προσώπων που «αγιοποίησαν» οι Νεοημερολογίτες, είναι και δύο πρόσωπα του Παλαιού Ημερολογίου. Φαίνεται ότι οι Νεοημερολογίτες εξάντλησαν τους «καλούς ανθρώπους» του χώρου τους, που μπορούσαν να «αγιοποιήσουν»! Για το λόγο αυτό κατέφυγαν σε μας και αναζήτησαν δικά μας πρόσωπα, όπως την Ταρσώ και τον π. Ιερώνυμο της Αίγινας! Είναι αυτό για μας εκ μέρους τους μια επιβεβαίωση, αν και δεν την έχουμε ανάγκη, ότι η Εκκλησία του Παλαιού Ημερολογίου, παράγει αγίους! Με την περίπτωση του π. Ιερώνυμου και της Ταρσώ, ασχολούμαστε στη συνέχεια. Προηγουμένως όμως διευκρινίζουμε τα εξής:
 

Άγιον Όρος • Ακολουθία Αναστάσεως • Mount Athos • Resurrection


O Συναξαριστής της ημέρας.

Δευτέρα, 17 Απριλίου 2017

Δευτέρα Διακαινισίμου. Συμεών νεομάρτυρος του εν Περσίδι, Αδριανού μάρτυρος, Αγαπητού πάπα Ρώμης, Μακαρίου αρχιεπισκόπου Κορίνθου (1805).

Ὁ Ἅγιος Ἱερομάρτυς Συμεὼν ἔζησε κατὰ τοὺς χρόνους τοῦ βασιλέως τῶν Περσῶν Σαβωρίου καὶ ἦταν προϊστάμενος τῶν Ἐκκλησιῶν Κτησιφῶντος καὶ Σαλὴκ (στὴ Σελευκεία). Ὅταν εἶδε τὰ παράνομα ἔργα τῶν Περσῶν καὶ ἐπειδὴ δὲν ὑπέφερε τὶς διαταγές τους, ἔγραψε στὸν βασιλέα Σαβώριο ὅτι «ἐμεῖς εἴμαστε δοῦλοι τοῦ Κυρίου μας Ἰησοῦ Χριστοῦ καὶ δὲν ἀνεχόμαστε νὰ σᾶς ὑποφέρουμε. Κάνε λοιπὸν αὐτὸ ποὺ θέλεις». Τότε ὁ Σαβώριος, ἀφοῦ ἔστειλε στρατιῶτες, τὸν συνέλαβε καὶ τὸν ὁδήγησε δέσμιο στὴ φυλακή.

ΑΝΑΣΤΑΣΙΣ ΕΙΣ ΤΟ ΑΓΙΟΝ ΟΡΟΣ -- Αθωνικά άνθη

  Χαράς τα πάντα πεπλήρωται, της Αναστάσεως την πείραν ειληφότα…                                                                                              
Εις τον νουν και την καρδίαν του ιερού Υμνογράφου, «τα πάντα», ως γεγονός υπερφυσικόν, ως μέθεξις εις την Ανάστασιν του Χριστού, ως μεταμόρφωσις της αοράτου και ορατής κτίσεως, περιλαμβάνουν τους Αγγέλους, τους ανθρώπους, τον φυτικόν και τον ζωϊκόν έλογον κόσμον.                                                     
«Χαράς τα πάντα πεπλήρωται», ως μεθέξαντα εις την Ανάστασιν του Χριστού. Χαρά εις τους Αγγέλους, χαρά εις τους ανθρώπους, χαρά εις τον ουρανόν, χαρά εις την γην, χαρά εις τους αστέρας, χαρά εις τα άνθη, χαρά εις τον κτιστόν φως, χαρά εις τα δάση, χαρά εις τας θαλάσσας, χαρά εις «τα θηρία και πάντα τα κτήνη, ερπετά και πετεινά πτερωτά», χαρά εις όλην την κτίσιν, εις όλας τας αβύσσους, διότι «και αυτή η κτίσις ελευθερωθήσεται από της δουλείας της φθοράς εις την ελευθερίαν της δόξης των τέκνων του Θεού» (Ρωμ. η΄, 21).    

ΑΓΙΟΝ ΦΩΣ _ ΤΕΛΕΤΗ ΑΦΗΣ ΑΓΙΟΥ ΦΩΤΟΣ ΣΤΑ ΙΕΡΟΣΟΛΥΜΑ 2017

http://agiooros.org/viewtopic.php?f=34&t=13104

Μας «Κάλυψε» ο Θωμάς!... -- του αείμνηστου Στεργίου Σάκκου, Ομ. Καθηγητοὐ Α.Π.Θ.

Ρεαλιστική η εποχή μας δεν ανέχεται φαντασίες και παραμύθια, έχει καταργήσει τα ταμπού, δέχεται μόνο γεγονότα και δεδομένα. Έτσι θέλει. Καθετί που ξεφεύγει από τους νόμους της φύσης αποτελεί σκάνδαλο και καθετί που δεν εξηγείται με τους νόμους της λογικής συνιστά μωρία. Και το πιο παράδοξο πρόβλημα και η πιο ανεξήγητη ιστορία από όλα όσα συνέβησαν μέσα σ΄ αυτό τον κόσμο και πάνω σ΄ αυτή τη γη είναι, χωρίς άλλο, η Ανάσταση του Χριστού. Πως κάποιος, που έζησε ως άνθρωπος και πέθανε ως θνητός, πως ξαναπήρε τη ζωή, ξαναβρήκε το σώμα του, σηκώθηκε από τον τάφο και ζη; Πως από τότε μέχρι τώρα και για πάντα απολαμβάνει – όχι  μόνο με την ψυχή του αλλά και με το σώμα του άφθαρτο – μια ζωή, που βέβαια δεν είναι, η γνωστή μας ανθρώπινη ζωή, είναι, όμως, ζωή και μάλιστα ανώτερη και ωραιότερη;