Αγιοποιήσεις -- Του Αθανασίου Σακαρέλλου, θεολόγου

Αγαπητέ φίλε Misha, χαίρε εν Κυρίω πάντοτε. 
Σε ευχαριστώ για τη σημερινή συμμετοχή σου στην καλή συζήτησή μας στα τόσο ενδιαφέροντα για τη σωτηρία της ψυχής μας ζητήματα της Πίστης μας. Ο Θεός να σ’ έχει πάντα καλά και να διαλύει το σκότος της διανοίας όλων μας, για να βαδίζουμε απλανώς την οδό της σωτηρίας μας.
 
Και τώρα. στα θέματα της συζήτησής μας:
 

1. ΄Εχεις δίκηο να παραπονείσαι ότι δεν σου απάντησα στην επισήμανσή σου ότι οι Παλαιοημερολογίτες έλαβαν τη χειροτονία το 1962 από τη Ρωσική Σύνοδο της Διασποράς, που τότε είχε «κοινωνία» με το Πατριαρχείο της Σερβίας. Άλλωστε, ούτε εσύ μου απάντησες σε τόσα ερωτήματα, που σου έθεσα. Να ελπίζω, ότι θα μου απαντήσεις;
 
Δεν συμφνώ όμως ότι η λόγω της "κοινωνίας" αυτής και η Εκκλησία του Χριστού, που εξακολουθεί να τηρεί μέχρι σήμερα το Παλαιό Ημερολόγιο, κατά το «ο κοινωνών τω ακοινωνήτω ακοινώνητος έστω», υπόκειται στο «αυτό κρίμα» με την Εκκλησία του Νέου!
 
Δεν έχεις επίσης δίκηο, όταν γράφεις ότι εκ μέρους μου «δεν θα πάρεις απάντηση, γιατί στην περίπτωσή μας το προφανές καθίσταται οδυνηρό για τις ζηλωτικές συνειδήσεις...». Ιδού, η τωρινή καταχώρησή μου αποτελεί τη φιλόφρονα... διάψευσή σου!
 
Σε διαβεβαιώ ειλικρινά, φίλε μου, ότι δεν έθιξα, μέχρι τώρα το θέμα αυτό, ως και ορισμένα άλλα, όχι από διάθεση κάποιας υπεκφυγής, αλλά για το ότι έπρεπε, κατά τη γνώμη μου, αφενός μεν να ξεκαθαριστούν προηγουμένως άλλα βασικά θέματα, για να μπορεί να προχωρήσει ομαλά η συζήτησή μας, πολύ περισσότερο που αυτή ξεκίνησε με αφετηρία την «αγιοποίηση» ωρισμένων «γεροντάδων» του Νέου Ημερολογίου, αφ’ ετέρου για να υπάρχει επαρκής χρόνος για την ανάπτυξή του. Να είσαι βέβαιος, ότι πάντα είχα κατά νου την αναζήτηση μιας τέτοιας ευκαιρίας. Και να που μου την έδωσες, μολονότι δεν εξαντλήσαμε το θέμα της αγιοποίησης των «γεροντάδων» σου, στο οποίο επιθυμώ να επανέλθουμε. Έχουμε να πούμε πολλά ακόμα. Και τώρα ας μπούμε στην ουσία των θεμάτων που θέτεις.
 


***
Του Ιουστίνου:

Αγαπητέ Θανάση,

μίλησα για θαύματα Αγίου Παϊσίου και μετά θάνατον...Για όλα τα άλλα που γράφεις συμφωνώ. Αλλά εδώ, στον 'Αγιο Παϊσιο, έχουμε θαύματα ΚΑΙ μετά θάνατον, βρε παιδί.... Δηλαδή, τώρα, πουλάκια έχουν τα μάτια μας;

Δεν υπάρχουν σχόλια: