π. Θεόδωρος Ζήσης - Η υποδοχή και αποδοχή του Μονοφυσίτου Πατριάρχου των Αρμενίων.

Οικουμενισμός προς σύνθεσιν τελικήν


Εξομολογείσθε τω Κυρίω~Ψαλμός ΡΛΕ'.135


O Συναξαριστής της ημέρας.

Σάββατο, 4 Οκτωβρίου 2014

Ιεροθέου επισκόπου Αθηνών, Δομνίνης μάρτυρος.

Ὁ Ἅγιος Ἱερόθεος ἦταν πλατωνικὸς φιλόσοφος καὶ ἕνας ἀπὸ τὰ ἐννέα μέλῃ τοῦ Συμβουλίου τῆς Γερουσίας τοῦ Ἀρείου Πάγου.
Ἀφοῦ δέχθηκε καὶ διδάχθηκε τὴν πίστη τοῦ Χριστοῦ ἀπὸ τὸν Ἀπόστολο Παῦλο, χειροτονήθηκε πρῶτος ἐπίσκοπος Ἀθηνῶν τὸ 152 μ.Χ.
Μαθητὴς τοῦ ὑπῆρξε ὁ Ἅγιος Διονύσιος ὁ Ἀρεοπαγίτης, ὁ ὁποῖος στὰ συγγράμματά του πλέκει ἐγκώμια γιὰ τὸν δάσκαλό του.
Ἐκοιμήθη ἐν εἰρήνῃ σὲ βαθιὰ γεράματα, μετὰ ἀπὸ πολύχρονη ποιμαντικὴ καὶ συγγραφικὴ δραστηριότητα.
Ἡ τίμια κάρα του φυλάσσεται στὸ ὁμώνυμο μοναστῆρι στὰ Μέγαρα Ἀττικῆς. Ἐπίσης λείψανά του σῴζονται στὸ Ἅγιον Ὄρος (Ἱ. Μ. Ἄγ. Παύλου) καθὼς καὶ στὸ παρεκκλήσιο τοῦ Ἄγίου Ἀνδρέα (Ἀρχιεπισκοπὴ Ἀθηνῶν).

Ο κοιμηθείς Καθηγούμενος της Ιεράς Μονής Γρηγορίου Αγίου ΄Ορους π. Γεώργιος Καψάνης έχει γράψει:

«…Πρέπει να γίνη γνωστόν ότι το σχέδιον του Βατικανού δια την «ένωσιν» των Ορθοδόξων μετά της Ρώμης συνίσταται εις την δια της καλλιεργείας εκατέρωθεν καλών σχέσεων, επαφών, συμποσίων, συμπροσευχών, και χρησιμοποιήσεως της μυστηριακής κοινωνίας εις περιωρισμένην κατʼ αρχήν κλίμακα άμβλυνσιν του Ορθοδόξου φρονήματος των Ορθοδόξων, ώστε να συνηθίσουν οι Ορθόδοξοι να κοινωνούν εις τας εκκλησίας των Ρ/Καθολικών.
Όταν θα έχη γίνη αυτό, θα έχη γίνη και η ένωσις.
Διότι τι άλλο είναι η ένωσις από το να κοινωνώμεν εις τας εκκλησίας αλλήλων Αυτό είναι ο λεγόμενος λαϊκός οικουμενισμός, διότι η ένωσις δεν θα γίνη από τους επισκόπους και τους θεολόγους, αλλά από τον λαόν , ο οποίος διʼ όλων αυτών των μέσων θα προετοιμασθή ψυχολογικώς δια να μην αντιδράση, ή και να επιβάλη εκ των κάτω την ένωσιν. ...» .

Μνήμη δικαίων μετ' εγκωμίων, όνομα δε ασεβούς σβέννυται (Παροιμ. 10:7).

http://aktines.blogspot.gr/2014/10/107.html
Συμπληρώνονται την 6-10-2014, 40 ημέρες από την ημέρα που εκοιμήθη εν Κυρίω1, ο ομολογητής μέχρι θανάτου2 της Ορθοδόξου Πίστεως3, θεολόγος, δεινός αντιαιρετικός συγγραφέας και διδάσκαλός μου της Ορθόδοξης ερμηνείας της Αγίας Γραφής, αγαπητός εν Χριστώ αδελφός Νικόλαος Σωτηρόπουλος. Την 4-10-2014 θα τελεστεί το 40ήμερο μνημόσυνό του στην Ι.Μ. Εισοδίων της Θεοτόκου Μυρτιάς Τριχωνίδος, στο κοιμητήριο της οποίας ενταφιάστηκε το σκήνωμά του. Σαν μία ελάχιστη εκδήλωση τιμής και σεβασμού μου στο πρόσωπό του καταθέτω και την προσωπική μου μαρτυρία.

Γράμμα από ένα φίλο και η απάντηση

http://kyprianoscy.blogspot.ca/

Κύριε Χριστοδουλίδη
Αν δεν
  αγαπούσα τους αδελφούς μου θα έλεγα : Τι με νοιάζει, ας πάνε να πλανηθούν. Όταν όμως τους αγαπάς, τους λες την αλήθεια όσο κι αν πονάει. Αν τα παιδιά μας πάνε προς το κακό δεν θα πάρουμε τα ανάλογα  δραστικά  μέτρα μας για να σωθούν, έστω με πόνο ;
Σαν γιατρός δεν λέτε κι εσείς την αλήθεια στον ασθενή, όσο και να πονεί, και του δίνετε την αγωγή που πρέπει ; Μήπως τον αφήνετε να κάνει ό,τι θέλει επειδή θα τον πονέσει η επέμβαση ;
  Θα τον αφήσετε τελικά να πεθάνει ;
Δεν μου κάνατε κάτι κακό, προσπαθούμε όλοι να βρούμε λύσεις από τη ζημιά που κάνανε οι επίσκοποι του ν/η και του παλαιού ημερολογίου. Μπορώ εγώ να έχω άποψη για ιατρικά θέματα ενώ δεν έχω καμιά σχέση με το χώρο ; Γι΄ αυτό λέω, ό,τι λέει η Παράδοση της Εκκλησίας. Τολμώ να πω δικά μου πράγματα ; Μεταφορά κάνουμε κύριε Χριστοδουλίδη σε αγιοπνευματικές αποφάσεις. Τίποτα παραπάνω, τίποτα παρακάτω. Αν κάνετε κι εσείς το ίδιο θα έχουμε κανένα πρόβλημα ;
 

γεωργιος γιαννόπουλος

Κύριε Γιαννόπουλε
 
Καλώς γράφετε, "δεν λέμε δικά μας πράγματα, κάνουμε μεταφορά άλλων". Θα μπορούσατε όμως να αποφεύγατε εμπαθείς χαρακτηρισμούς κατά αδελφών, οι οποίοι μαζί με σας και άλλους, προσπαθούν να βρούν λύση από τη ζημιά που πάθαμε με την Καινοτομία. Κατά τη γνώμη μου, ζημιά δεν έκαναν οι επίσκοποι του π/η με το να φτιάξουν Σύνοδο. Σύνοδος έπρεπε να σχηματισθεί, έστω παρά τα καθιερωμένα.

Προς τούτο επικαλέσθηκα το παράδειγμα του Ιούδα Μακκαβαίου και δεν μπορείτε, νομίζω, να μου προσάψετε τη μομφή του "γράφεις δικά σου πράγματα". Την εποχή εκείνη οι εχθροί ήταν ορατοί, σήμερα όμως δεν είναι, όπως δεν ήταν, όταν αποφασίστηκε η Καινοτομία. Δεν ήταν εμφανείς και συνιστά την προσοχή μας ο απ. Παύλος, όταν γράφει ότι η πάλη είναι προς τα πνευματικά της πονηρίας : 12 ὅτι οὐκ ἔστιν ἡμῖν ἡ πάλη πρὸς αἷμα καὶ σάρκα, ἀλλὰ πρὸς τὰς ἀρχάς, πρὸς τὰς ἐξουσίας, πρὸς τοὺς κοσμοκράτορας τοῦ σκότους τοῦ αἰῶνος τούτου,
 πρὸς τὰ πνευματικὰ τῆς πονηρίας ἐν τοῖς ἐπουρανίοις.
Εδώ οφείλουμε να δώσουμε τον κοινό αγώνα και μη μπλέκουμε με εκκλησιολογίες, ιεροκανονολογίες κ.α. όταν δεν έχουμε αποκρυσταλλωμένη γνώμη για το δογματικό ή μη του ζητήματος. Ή θίγει το Δόγμα η Καινοτομία ή δεν το θίγει. Παρόμοιο ήταν και το πρόβλημα με τις άγιες Εικόνες, για να αποδειχθεί τελικά ότι, όντως, ήταν δογματικό. Το ανεικονικό του θεού προσέβαλε (καταργούσε) την υπόσταση του δευτέρου προσώπου της αγίας Τριάδος.

Στο ορθόδοξο Δόγμα ημερολογιακή ακρίβεια δεν έχουμε, έχουμε όμως το "σταυρωθέντα επί Ποντίου Πιλάτου". Έγιναν συζητήσεις και τελικά συμφωνήθηκε με Οικουμενική Σύνοδο η χρονολόγηση - όχι με ακρίβεια -, την οποία απέρριψαν όψιμα οι αιρετικοί. Κατ΄ εντολή των πολιτικών (Κοινωνία Εθνών αρχικά και τώρα Ηνωμένες Θρησκείες) μας έσυραν πίσω τους
  οι προτεστάντες και οι παπικοί ουνίτες (σιωνιστές αμφότεροι). Επιστήμονες το δίχως άλλο ! Μπόρεσαν να υπολογίσουν την ισημερία από κτίσεως κόσμου - κάτι δισεκατομμύρια χρόνια σημειωτέον. Εξυπνότεροι και επιστημονικότεροι εμείς επιστρατεύσαμε τη λογική του μπακάλη : τρεις το λάδι, τρείς το ξύδι, πέντε το λαδόξυδο, ίσια η παλάντζα, διορθωμένο το Ιουλιανό !
Α, ναι ! Είχαμε και τον ειδωλολάτρη που έφτιαξε το ημερολόγιο, αλλά δεν είχαμε τους αιρετικούς που το διόρθωσαν. Αυτοί δεν είναι ειδωλολάτρες, αν και πιστοί στο φιλιόκβε ή στον αποικιοκράτη βασιλέα των
United Kingdoms και νυν - ακόμη δεν τον είδαμε - United Religions. Χρονολάτρες και ημερολάτρες οι του π/η. Πατώσαμε.

Αν όλα αυτά δεν αποτελούν δόλια προσπάθεια να ξηλωθεί το ορθόδοξο Δόγμα, εμείς γιατί καθόμαστε και τσακωνόμαστε για το τι λέει ο α, β, γ, Κανόνας, τα αγιοπατερικά και τα αγιοπρακτικά της Εκκλησίας ; Βρισκομαστε σε πόλεμο και σχολάζουμε μελετώντας Κανόνες, Πηδάλιο, αγίους κλπ. Θα γίνουμε σε λίγο ισλαμική αποικία και οι π. Ζήσης, π. Μεταλληνός και άλλοι λένε : "Και πού θα πάμε αν αποτειχισθούμε ; Με τους Παλαιοημερολογίτες που τρώγονται και αλληλοαφορίζονται ; Καθόμαστε εδώ, εντός εκκλησίας, και πολεμάμε" !
 


Λυπάμαι που το γράφω, αλλά με αυτά που λέτε, όπως και άλλοι, τους δίνετε το δικαίωμα να συντηρούν την αίρεση που μας τυραννά. Έγινε το πρώτο βήμα ένωσης των δοκιμαζόμενων πιστών και ξεσηκώθηκαν οι σχολάζοντες μελετητές των Κανόνων. Βάλθηκαν να αποδείξουν πόσο μασονική, πόσο οικουμενιστική, ή πόσο αλληλοαναθεματισμένη - δεν ξέρω τι άλλο θα βρουν να πουν - ήταν η ένωση που έγινε. Είναι αυτά σοβαρά πράγματα ; Είναι τα ιατρικώς ενδεδειγμένα, μια και αναφερθήκατε στην Ιατρική, ή είναι μια κομπογιαννίτικη πρακτική εντελώς άσχετων (σημ. και πάντως μερικών που γνωρίζουν) ανθρώπων ;

κυπριανός χριστοδουλίδης

Σημείωση
Το γράμμα του κ. Γιαννόπουλου υπέστη μικρή βελτίωση, προκειμένου να είναι ευανάγνωστο. Τον συμβουλεύω να μην γράφει με Κεφαλαία και να "χτενίζει" τα γραπτά του κατόπιν πολλών και επαναλαμβανόμενων αναγνώσεων.

Η εξαπάτηση των Πιστών

Από τις  μαρτυρίες για την γενόμενη Ένωση των Εκκλησιών, έχουμε του μακαριστού  Μητροπολίτη Φλωρίνης Αυγουστίνου Καντιώτη, ο οποίος έγραψε το 1980 τα εξής:

«Η ένωσις, η ψευδοένωσις, έχει αποφασισθή. Έχει αποφασισθή εις μυστικά διαβούλια Ανατολής και Δύσεως, διαβούλια πολιτικής, οικονομικής και θρησκευτικής φύσεως, ων εγκέφαλος ο Πάπας.
Το σχέδιον προς πραγματοποίησιν του σκοπού εξελίσσεται κατά φάσεις και στάδια εν αγνοία του Ορθοδόξου λαού, ο οποίος έκπληκτος μίαν πρωΐαν θα ακούση ότι η ένωσις επετεύχθη! Προοίμιον δε αυτής είναι αι κοιναί προσευχαί Ορθοδόξων μετά δυτικών, τας οποίας κατά περίεργον τρόπον θέλουν τινές να δικαιολογήσουν. Δεν είναι υπερβολή, εάν είπωμεν ότι ευρισκόμεθα εις το κύκλωμα φοβερών ημερών δια την Ορθόδοξον πίστιν. Συντελείται εις βάθος και έκταση προδοσία, την οποία δεν δυνάμεθα να φαντασθώμεν !

Ιεράρχης της Ορθοδόξου Εκκλησίας, ο Μητροπολίτης Λεοντοπόλεως Νικόδημος (του Πατριαρχείου Αλεξανδρείας) προέβη εις δηλώσεις εις τας οποίας λέγει:
“Είναι χαρακτηριστικόν ότι εις τους ενταύθα καθολικούς κύκλους λέγεται ότι τα πράγματα θα διευθετηθούν εν κρυπτώ και παραβύστω και ερήμην των ποιμνίων των δύο Εκκλησιών. Υπό των κληρικών τούτων, τα ποίμνια θα ευρεθούν προ τετελεσμένων γεγονότων. Και όσον μεν αφορά εις τα ποίμνια των Δυτικών άγνωστον τι θα συμβή. Ως προς δε την παρʼ ημίν Εκκλησίαν τρέμομεν παρά τω ευσεβή λαώ, όταν θα έλθουν εις φως αι νυν εν τω σκότει εκτυλισσόμεναι μηχανορραφίαι και θα αποκαλυφθή ότι οι τεταγμένοι δια να προστατεύσουν την Εκκλησίαν και το ποίμνιον εγένοντο συνένοχοι των επιβουλευομένων αυτούς”» ! 

Ποια προδοσία είναι χειρότερη, του Πατριάρχου "κ." Βαρθολομαίου ή του Γραφείου επί των αιρέσεων της Ιεράς Μητροπόλεως Πειραιώς;

ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ ΠΕΙΡΑΙΩΣ
ΓΡΑΦΕΙΟ ΕΠΙ ΤΩΝ ΑΙΡΕΣΕΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΠΑΡΑΘΡΗΣΚΕΙΩΝ
Εν Πειραιεί τη 29η Σεπτεμβρίου 2014.
ΟΙ ΔΗΛΩΣΕΙΣ ΤΟΥ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΟΥ ΠΑΤΡΙΑΡΧΟΥ κ. ΒΑΡΘΟΛΟΜΑΙΟΥ ΣΤΟ ΣΟΥΦΛΙ ΚΑΙ Ο ΜΥΘΟΣ ΤΟΥ ΧΤΑΠΟΔΙΟΥ.
Αναγνώσαμε στην εκκλησιαστική ειδησεογραφία την πρόσφατη επίσκεψη τουΠαναγιωτάτου Οικουμενικού Πατριάρχου κ. Βαρθολομαίου στο Σουφλί και τις δηλώσεις του κατ’ αυτήν. Ιδιαίτερα μας εντυπωσίασε η  διαβεβαίωσή του προς την αντιπροσωπεία του Αγίου Όρους και δι’ αυτής προς τον πιστό λαό του Θεού, ότι «ουδένα κίνδυνο διατρέχουμε, ούτε προδώσαμε κάτι μέχρι σήμερα από την ορθόδοξη πίστη μας με τους διαλόγους και τις επαφές και ούτε πρόκειται να το κάνουμε στο μέλλον», με την οποία εδήλωσε ότι στους δε μέχρι τώρα γενομένους διαλόγους με τους ετεροδόξους ουδεμία προδοσία της πίστεως έγινε, ούτε θα γίνει στο μέλλον.

Από το εν Ελλάδι Πάτριο :

http://entoytwnika1.blogspot.gr/


Ολόκληρος η Ελλάς φλέγεται από την αμαρτίαν, την αθεϊαν, τον οικουμενισμόν, τον μασσωνισμόν, τας αιρέσεις.

Τριάντα χρόνια προ της πτώσεως του Βυζαντίου, ο μέγας μοναχός της Μονής του Στουδίου Ιωσήφ ο Βρυέννιος, εκήρυττεν εις το παλάτι και εις τον κόσμον ότι η υποδούλωσις εις τους Τούρκους είναι αναπόφευκτος δια τον αμαρτωλόν βίον των Βυζαντινών, από του Βασιλέως και του Πατριάρχου μέχρι του τελευταίου πολίτου και του εσχάτου Μοναχού. Και το Βυζάντιον έπεσε και υπεδουλώθη 400 χρόνια. Και αι οιμωγαί υψώθησαν μέχρις ουρανού… Έδωκεν ο Θεός και ηλευθερώθημεν. Αλλά πάλιν η αμαρτία κατέκλυσε παν το Ελληνικόν και εφθάσαμεν σήμερον εις το απελπιστικώτερον αδιέξοδον, που εγνώρισε ποτέ ο Ελληνισμός, και κατηντήσαμεν «ονειδισμός και χλευασμός τοις κύκλω ημών». Και διατί όλα αυτά; Διατί αι συνεχιζόμεναι συμφοραί του Έθνους; Δια να συνέλθωμεν από την αμαρτωλόν νάρκην, άρχοντες και αρχόμενοι, Επίσκοποι και Μοναχοί. Διότι η αμαρτία επλεόνασεν. Η αποστασία από τον Θεόν καθίσταται γενική. Οι Ιεράρχαι μας ερωτοτροπούν με τους αιρετικούς από μίαν κακώς εννοουμένην αγάπην και από την φενάκην ότι θα μας βοηθήσουν οι Παπικοί. Ολόκληρος η Ελλάς φλέγεται από την αμαρτίαν, την αθεϊαν, τον οικουμενισμόν, τον μασσωνισμόν, τας αιρέσεις. Πως λοιπόν αυτός ο δυστυχής λαός θα ίδη ειρήνην και ευτυχίαν; Και πώς να μη έρχεται η οργή του Θεού; Εάν θα ημπορούσαμεν να ίδωμεν με πνευματικά μάτια τους εξωτερικώς λαμπρούς φαινομένους Χριστιανούς μας, δεν θα εβλέπαμεν ειμή αθλίους, ρακενδύτους και καταπληγωμένας ψυχάς από την αμαρτίαν, την απιστίαν και τας αιρέσεις. Θα εβλέπαμεν ανθρώπους δίχως πνεύμα. Και ο πρώτος δι΄ ύδατος κατακλυσμός εγένετο με το αιτιολογικόν: «δια το είναι αυτούς σάρκας». Ας φοβηθώμεν τον δεύτερον κατακλυσμόν, τον δια πυρός, ως λέγει ο Απόστολος Πέτρος, κατά τον οποίον «ουρανοί πυρούμενοι λυθήσονται και στοιχεία καυσούμενα τήκεται!»…. 

Άγ. Ιουστίνος (Πόποβιτς) : ο Πάπας αυτοανεκηρύχθη εις την πραγματικότητα Εκκλησία εν τη Παπική εκκλησία, και έγινεν εν αυτή τα πάντα εν πάσι.

Δια του δόγματος περί του αλαθήτου, σφετερισθείς υπέρ εαυτού, δηλαδή υπέρ του ανθρώπου, όλην την εξουσίαν και όλα τα δικαιώματα, που ανήκουν μόνον εις τον Θεάνθρωπον Κύριον,  ο Πάπας αυτοανεκηρύχθη εις την πραγματικότητα Εκκλησία εν τη Παπική εκκλησία, και έγινεν εν αυτή τα πάντα εν πάσι. Ιδιόμορφος παντοκράτωρ. Δια τούτο το δόγμα περί του αλαθήτου του πάπα απέβη το κεντρικόν δόγμα του παπισμού. Και ο πάπας δεν δύναται να το αποκηρύξη με κανένα τρόπον, έως ότου θα είναι πάπας του ουμανιστικού παπισμού.


Από την επιστολή του αγίου Γρηγορίου του Θεολόγου προς Ευδόξιον μετά τον θάνατο του Μ. Βασιλείου:

«Ερωτάς, πως τα ημέτερα. Και λίαν πικρώς, Βασίλειον ουκ έχω, Καισάριον ουκ έχω, τον πνευματικόν αδελφόν και τον σωματικόν. Ο πατήρ μου και η μήτηρ μου εγκατέλιπόν με… τα του σώματος πονηρώς έχει, το γήρας υπέρ κεφαλής, φροντίδων επιπλοκαί, τα των φίλων άπιστα, τα της Εκκλησίας αποίμαντα. Έρρει τα καλά, γυμνά τα κακά, ο πλους εν νυκτί, πυρσός ουδαμού, Χριστός καθεύδει. Τι χρη παθείν; Μία μοι των κακών λύσις, ο θάνατος. Και τα εκείθεν μοι φοβερά, τοις εντεύθεν τεκμαιρομένω».

Από βιβλίο π. Χριστοφόρου Καλύβα«ΠΑΠΙΚΟΣ ΟΛΟΚΛΗΡΩΤΙΣΜΟΣ», σελ. 18-20, έκδοση 1964

http://agiooros.org/viewtopic.php?f=14&t=10074

Παρακολουθήστε την ηθική κατάπτωση των παπών με τα κοσμικά μυαλά και τις κοσμικές επιδιώξεις. 


Σέργιος ο Γ΄ (911), Ιωάννης ο Ι΄(928), Ιωάννης ο ΙΒ΄ (963) «ήσαν υποχείριοι φαύλων γυναικών».
Οι πάπαι των χρόνων αυτών ήσαν ως επί το πλείστον «άνδρες διεφθαρμένοι και θηλυπρεπείς» και εξ αυτού προήλθε και ο μύθος του Ροΐδη «η πάπισσα Ιωάννα.Ὁ πάπας Ἰωάννης ὁ Η΄, εμπλακεὶς μετὰ τοῦ Αὐτοκράτορος Ὄθωνος ἠτύχησε νὰ κατηγορηθῇ για ἐγκλημα καὶ νὰ ὑποστῆ δοκιμασίες λόγῳ τῶν κοσμικῶν του ἐπιδιώξεων. Μέσα εἰς ένα χρονικὸ διάστημα 100 ἐτῶν παπικῆς διαφθορᾶς, ἕνας Σίλβεστρος Β΄ (999-1003) ὕψωσε τὸ ἀνάστημά του, ἐνῶ ὁ Βενέδικτος ὁ Θ΄ (1033-1048), ὁ ὁποῖος ἔγινε πάπας μόλις 10 ἐτῶν! «κατήσχυνε δια τῶν αἰσχροτέρων πράξεων τὸν παπικὸν θρόνον» τὸν ὁποῖον ἐπώλησεν εἰς τὸν Γρηγόριον τὸν Στ΄, ἀντὶ χιλίων ἀργυρῶν. Φοβερός καὶ τρομερὸς πάπας ὑπῆρξε ὁ Γρηγόριος ὁ Ζ΄ (1073-1085), κλασικὸς τύπος κοσμικοῦ ἄρχοντος, ὁ ὁποῖος ἀνάγκασε τὸν αὐτοκράτορα Ἑρρῖκο, ὁ ὁποῖος ἀντιτίθετο εἰς τοὺς σκοπούς του, νὰ ζητήσῃ συγχώρησι κατὰ τὸν πλέον ταπεινωτικὸν καὶ ἐξευτελιστικὸν δι᾽ αὐτοκράτορα τρόπον. Ὁ ἱστορικὸς σημειώνει: «Ὁ αυτοκράτωρ ὑπεχρεώθη νὰ περιμένη πρὸ τοῦ φρουρίου ὁπου εὑρίσκετο ὁ πάπας εν καιρῷ δριμυτάτου χειμῶνος τρεῖς ἡμέρες γυμνόπους καὶ ἐνδεδυμένος ἐνδυμα μετανοίας». Καὶ μεταμελήθη βέβαια ὁ Ἑρρῖκος διὰ τὴν ταπείνωσιν κατορθώσας νὰ πετάξη ἀπὸ τὸν παπικὸ θρόνο τὸν Γρηγόριο, ἀλλ᾽ ὅμως παραμένει τὸ στίγμα τῆς ἠθικῆς τοῦ παπισμοῦ ἀνεξίτηλο.

"Ορθόδοξος Τύπος" : Ὁ Σεβ. Δημητριάδος τάσσεται ὑπὲρ τοῦ ἀντιρατσιστικοῦ καὶ τῆς θρησκειολογίας

Ἐνῶ πλέον καὶ οἱ Ἱεράρχαι, οἱ ὁποῖοι ἦσαν ὑπὲρ τοῦ ἀντιρατσιστικοῦ νόμου, διαπιστώνοντες ὅτι μὲ αὐτὸν ἠμπορεῖ νὰ καταργηθοῦν καὶ τὰ ἀντιαιρετικὰ γραφεῖα τῶν Ἱερῶν Μητροπόλεων, ἤρχισαν νὰ ἀλλάζουν στάσιν καὶ νὰ προβληματίζωνται. Ὁ Σεβ. Δημητριάδος εἰς συνέντευξίν του ἐτάχθη ὑπὲρ τοῦ ἀντιρατσιστικοῦ (ὅπως καὶ ἡ ΔΙΣ), διότι μὲ αὐτὸν θὰ προληφθοῦν παράλογοι συμπεριφοραί, αἱ ὁποῖαι εἶναι «ἔξω ἀπὸ τὸ ἦθος καὶ τοῦ Ἑλληνικοῦ Πολιτισμοῦ καὶ τῆς Ὀρθόδοξης Παράδοσης» (Ἆραγε ὡς Μητροπολίτης θὰ ἠγνόει τὸ Κεντρικὸν Ἰσραηλιτικόν Συμβούλιον τῆς περιοχῆς του καὶ θὰ κατεδίκαζε τὰς σφαγάς τῶν Παλαιστινίων ὑπὸ τοῦ Ἰσραήλ;).

Ἐρωτηθείς διά τὴν κατάργησιν τοῦ σημερινοῦ μαθήματος τῶν θρησκευτικῶν εἶπεν ὅτι σημασίαν ἔχει νὰ διατηρηθῆ εἰς τὸ ὡρολόγιον πρόγραμμα τῶν σχολείων. Ἀπέφυγεν ὅμως νὰ ἀπαντήση, ἐὰν θέλη νὰ διατηρηθῆ ὡς ἔχει ἢ τάσσεται ὑπὲρ τῆς θρησκειολογίας, ἂν καὶ ἀφήνη νὰ ἐννοηθῆ ὅτι εἶναι ὑπὲρ τῆς θρησκειολογίας, τονίζων: «τὸ μάθημα νὰ ἀφορᾶ τὰ παιδιά, ἡμεδαπὰ καὶ ἀλλοδαπά, ποὺ φοιτοῦν στὰ Ἑλληνικὰ Σχολεῖα».