O Συναξαριστής της ημέρας.

Τετάρτη, 13 Αυγούστου / 31 Ιουλίου  2014    

 Ευδοκίας βασιλίσσης. Ανακ. λειψ. Μαξίμου ομολογητού.


Ἦταν κόρη τοῦ ἀθηναίου φιλοσόφου Λεοντίου καὶ γεννήθηκε τὸ 401 μ.Χ. Σπούδασε κατὰ τὸν καλύτερο τρόπο τὴ γραμματική, τὴ ρητορικὴ καὶ τὴ φιλοσοφία. Ὅταν πέθανε ὁ Λεόντιος, ἄφησε ὅλη τὴν περιουσία του στοὺς γιούς του, καὶ σ’ αὐτὴν ἄφησε μόνο 100 χρυσὰ νομίσματα. Ὅταν, λοιπόν, ᾖλθε στὴν Κωνσταντινούπολη γιὰ νὰ διεκδικήσει τὰ κληρονομικά της δικαιώματα, παντρεύτηκε τὸν Θεοδόσιο τὸν Β’, μέσῳ τῆς ἀδελφῆς του Πουλχερίας, ποὺ εἶχε κατενθουσιαστεῖ ἀπὸ τὰ σπάνια χαρίσματα τῆς ἀθηναίας κόρης. Ἔτσι βαπτίστηκε χριστιανὴ καὶ πῆρε τὸ ὄνομα Εὐδοκία, ἀπὸ Ἀθηναΐδα ποὺ τὴν ἔλεγαν πρῶτα. Ἡ Εὐδοκία ἀπὸ τὴ φύση της γυναῖκα σεμνή, δὲν ἀνακατεύθηκε καθόλου μὲ τὶς βασιλικὲς ὑποθέσεις. Τὴν εἵλκυσε περισσότερο ἡ ἀλήθεια τοῦ Χριστοῦ, γι’ αὐτὸ καὶ ἐπεδίωξε νὰ ἐπισκεφθεῖ τοὺς Ἁγίους Τόπους. Ὅταν ὁ σκοπός της πραγματοποιήθηκε, αἰσθάνθηκε τὴν ψυχή της νὰ φτερουγίζει στὸν θρόνο τοῦ Θεοῦ. Ἡ ἐπιστροφή της, ὅμως, στὴ Βασιλεύουσα, ἐπεφύλασσε ἐκπλήξεις. Οἱ σχέσεις της μὲ τὸν Θεοδόσιο ψυχράνθηκαν, λόγω συκοφαντιῶν. Γι’ αὐτό, μὲ τὴν ἄδεια του ἐπέστρεψε στὴν Ἱερουσαλήμ, ὅπου ἵδρυσε πολλὰ μοναστήρια. Καὶ μὲ προσευχή, μελέτη καὶ «ἐν πάσῃ εὐσεβείᾳ καὶ σεμνότητι», τελείωσε τὴν ζωή της.

2 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Κωσταντινε εκει που γραφεις ο συναξαριστης της ημερας βαλε ΤΕΤΕΡΤΗ 31 ΙΟΥΛΙΟΥ 2014 και αν θες βαλε ενα ακομη ο συναξαριστης της
νυχτας Τετερτη 13 αυγουστου 2014.

Silver είπε...

Αδελφέ μου, είναι εντάξει τώρα;;

Μη με "μπερδεύεις" με νύκτες και ημέρες...

Έχω 10 ώρες στο γραφείο μου μπροστά στην οθόνη του υπολογιστή. Σηκώνομαι να βάλω κάτι στο στόμα μου και πέφτω από τον ένα τοίχο στον άλλο...

Έχω την εντύπωση ότι στο τέλος θα σταματήσω αυτή τη δουλειά, μη ξεχνάς είμαι 70 ετών...

Τις περισσότερες ώρες πληκτρολογώ κείμενα που βρίσκω από τον Ορθόδοξο Τύπο και από άλλα Πατερικά κείμενα που δείχνουν ότι δεν πάμε καθόλου καλά. Μας πούλησαν αδελφέ μου στον αντίχριστο Πάπα...

Θα βάζω στον καθημερινό Συναξαριστή και τις δύο ημερομηνίες αν μου το θυμίζεις, βοήθησέ με και εσύ αδελφέ μου!

Νάσαι πάντα καλά!

Εν Χριστώ,
Κωνσταντίνος.