Θὰ πρέπει νὰ κόψουμε τὸ θέλημά μας σημειώνει ὁ Ἀββὰς Δωρόθεος, ἐὰν θέλομε νὰ βαδίσουμε τὴν ὁδὸ τοῦ Κυρίου:


«Τίποτε νὰ μὴ σὲ χωρίσει ἀπὸ ἐκεῖνα ποὺ μᾶς παρέδωσε ὁ Χριστός, ποὺ εἶπε: “Μάθετε ἀπὸ μένα ὅτι εἶμαι πρᾶος καὶ ταπεινὸς στὴν καρδιά”. Γιατί πρέπει νὰ φροντίζεις πάντοτε νὰ βρίσκεσαι σὲ εἰρηνικὴ κατάσταση, ὥστε νὰ μὴ θολώνει ἡ καρδιά σου, οὔτε μὲ προφάσεις ποὺ μὲ τὴν πρώτη ματιὰ φαίνονται δίκαιες. Βίαζε σὲ ὅλα τὸν ἑαυτό σου καὶ κόβε τὸ θέλημά σου. Καὶ ὅταν, μὲ τὴν χάρη τοῦ Χριστοῦ συνηθίσεις ἀπὸ τὴν ἐπανάληψη νὰ τὸ κόβεις, τότε αὐτὸ θὰ γίνεται ἀβίαστα καὶ χωρὶς νὰ θλίβεσαι, σὰν νὰ γίνεται πάντα τὸ δικό σου. Γιατί δὲν θέλεις πιὰ νὰ γίνονται τὰ πράγματα ὅπως θέλεις, ἀλλὰ τὰ θέλεις ὅπως γίνονται, καὶ ἔτσι ζεῖς μὲ ὅλους εἰρηνικά».

POST-PATRISTIC THEOLOGY FROM A CHURCH PERSPECTIVE


His Eminence Metropolitan Ierotheos
of Nafpaktos and St. Vlasios.

            It has been well remarked that the ideological, cultural and spiritual movements which appeared in the West, such as the Enlightenment, Romanticism and Modernism, came to Greece some thirty to thirty-five years later. So what appeared new to us, had already come to dominate in the West many years before. The same is true of the phenomenon of post-Patristic theology, which has been much talked about here in Greece. I think that the initiative of His Eminence Metropolitan Serafeim of Piraeus and Faliron is worthy of attention and praise. This phenomenon must be faced, because such movements represent secularization in theology and the pastoral practices of the Orthodox Church.

Εκδηλώσεις για τον Αυτονομιακό Αγώνα της Β. Ηπείρου στο Δελβινάκι


Τιμήθηκε σήμερα στο ακριτικό Δελβινάκι, με ιδιαίτερη λαμπρότητα,  η Επέτειος του Αυτονομιακού Αγώνα της Β. Ήπείρου, που έληξε με την υπογραφή του Πρωτοκόλλου της Κέρκυρας στις 17.5.1914. Το σημαντικό αυτό πρωτόκολλο παραμένει ενεργό ως σήμερα και προβλέπει αυτονομία στη Β. Ήπειρο. Φέτος, 100 χρόνια μετά την πρώτη από τις τρεις απελευθερώσεις της Β. Ηπείρου από τον Ελληνικό στρατό και 99 χρόνια από τον Αυτονομιακό Αγώνα, η κατάσταση στο Βορειοηπειρωτικό παραμένει ιδιαίτερα κρίσιμη.

H συνέχεια, “κλικ’’ πιο κάτω στο: Read more

Byzantine music The Christ is risen


Δειλοκάρδιοι Αγιορείτες


Οργίσθηκε ο ουρανός, και ελυπήθησαν σφόδρα οι Άγιοι Πατέρες με το θέαμα και το άκουσμα όσων έλαβαν χώραν στο Φανάρι κατά την εορτή του Αγίου Αποστόλου Ανδρέου 30 Νοεμβρίου. Πρωτοφανή και πρωτάκουστα πράγματα στην δισχιλιετή ιστορία της Εκκλησίας. «Καταπεφρόνηται τα των Πατέρων δόγματα, αποστολικαί παραδόσεις εξουθένηνται, νεωτέρων ανθρώπων εφευρέματα ταις εκκλησίαις εμπολιτεύεται», όπως λέγει ο Μ. Βασίλειος για ανάλογα φαινόμενα της εποχής του. Όλα έγιναν στην κυριολεξία άνω κάτω. Αντί ο αιρετικός πάπας να κείτεται κάτω, όπως βλέπουμε να παρίστανται οι αιρετικοί στις εικόνες των Αγίων Συνόδων, και να εκβάλλεται από την Θεία Λειτουργία, βάσει του λειτουργικού προστάγματος «τας θύρας, τας θύρας, εν σοφίας πρόσχωμεν» τον ανεβάσαμε σε θρόνο υψηλό, όπου καθόταν συμφορώντας ωμοφόριο, τον εθυμίασαν οι ορθόδοξοι διάκονοι, τον ασπάσθηκε ο πατριάρχης στο «αγαπήσωμεν αλλήλους», απήγγειλε ως πρωεστώς το «Πάτερ ημών», του έψάλησαν «Πολυχρόνιον» από τον χορό των ιεροψαλτών και ειδικά συντεθειμένο τροπάριο από Αγιορείτη υμνογράφο – Κύριε ελέησον!- και του επετράπη να δώση στο εκκλησίασμα την ευλογία του, μάλλον δε τη αλογία του κατά τους ιερούς κανόνες. Επιτρέψαμε να διαιρεθεί η επί γης στρατευομένη Εκκλησία από την εν ουρανοίς θριαμβεύουσα Εκκλησία των Αγίων και να ενωθεί με εκκλησίες και συνάξεις πονηρευομένων αιρετικών. Προσβάλαμε όλους τους Αγίους μάρτυρες και ομολογητές που αγωνίσθηκαν μέχρι αίματος εναντίον των αιρέσεων, γιατί παρουσιάσαμε ως ανωφελείς και περιττούς τους αγώνες., τα μαρτύρια και την ομολογία τους. Δεν θα λυπούνται οι επί Βέκκου μαρτυρήσαντες όσιοι Αγιορείτες Πατέρες, που αρνήθηκαν να δεχθούν και να μνημονεύσουν τον πάπα, βλέποντας όχι μόνο να απορρίπτουμε το παράδειγμα τους σιωπώντες, αλλά και να κάνουμε τα αντίθετα; Γιατί τότε εκείνοι και όλοι οι προηγούμενοι μάρτυρες και ομολογητές ομολόγησαν και μαρτύρησαν;

Η ΥΨΗΛΟΤΕΡΗ ΑΡΕΤΗ.


 Στον ΝΕ´ Λόγον του ο 
Άγιος Ισαάκ ο Σύρος γράφει:
 

« Η μετάνοια είναι η υψηλότερη από όλες τις αρετές και το έργον της δεν μπορεί να τελειώση, παρά μόνον την ώρα του θανάτου. Γι᾽ αυτό η μετάνοια είναι απαραίτητη σε όλους πάντοτε και κανένα όριον τελειώσεως της
 
μετανοίας δεν υπάρχει…».
 

Λύση ευρωπαϊκή και όχι ανανική!


Την προηγούμενη Κυριακή ασχολήθηκα ( Το λάθος του Ρεν για την Κύπρο...) με τον επίτροπο Οικονομικών της Ευρωπαϊκής Ενωσης Ολι Ρεν,  που διετέλεσε και επίτροπος για τη διεύρυνση της Ενωσης. Εγραψα ότι κακώς πιέζει για επανένωση της Κύπρου αυτήν τη στιγμή που έχει άμεση προτεραιότητα η ανόρθωση της οικονομίας της Μεγαλονήσου. Για να μη νομισθεί ότι ως Ελληνες είμαστε αντίθετοι στη μελλοντική επανένωση και ειρηνική συμβίωση Ελληνοκυπρίων και Τουρκοκυπρίων κάνω σαφές ότι η αντίρρησή μου προς τον κ. Ρεν έχει δύο σκέλη: Το χρονικό και το ποιοτικό.

H συνέχεια, “κλικ’’ πιο κάτω στο: Read more

Οι «50 ομιλίες» του Αββά Μακαρίου του Αιγυπτίου


Μελέτημα 8ον.
1. Εκείνος που και στην προσευχή είναι οκνηρός, και στην διακονία των αδελφών νωθρός και αμελής, ονομάζεται από τον Απόστολο αργός και κρίνεται ανάξιος και γι΄ αυτό το ψωμί του. «Ο αργός» είπε «ούτε να τρώει». Και αλλού: «Τους αργούς τους μισεί και ο Θεός», και: «Ο αργός ούτε πιστός μπορεί να είναι». Πρέπει λοιπόν ο καθένας μας να μη μένει αργός, για να μη βρεθεί άκαρπος σαν τη συκή και στερηθεί τελείως των αιωνίων αγαθών.                                                                                                                                 
2. Σ΄ εκείνους που λένε, ότι είναι αδύνατον να φτάσουμε την τελειότητα και ν΄ απαλλαγούμε ολότελα από τα πάθη μας, τους λέμε ότι μιλάνε αντίθετα προς την Αγία Γραφή. Έτσι ο Κύριος λέει: «Να γίνετε τέλειοι, όπως ο Ουράνιος Πατέρας σας είναι τέλειος». Το ίδιο νόημα έχουν και τα λόγια του Αποστόλου: «Για να παρουσιάσομε κάθε άνθρωπο τέλειο, σύμφωνο με το πρότυπο του Χριστού». Έτσι δεν μας κυριεύει η υπερηφάνεια, διότι τρέχομε προς το τέρμα της τελειότητας, συνεχίζοντας σ΄ όλη μας τη ζωή αδιάκοπο και εντατικό αγώνα.                                                                                                
3. Εκείνους που νομίζουν αδύνατη αυτήν την τελειότητα, που συντελείται με την ενέργεια του Αγίου Πνεύματος, και που είναι «η καινή κτίσις» της καθαρής καρδιάς, ο Απόστολος τους παρομοιάζει μ΄ εκείνους τους Εβραίους που δεν αξιώθηκαν να μπούνε στη γη της επαγγελίας, λόγω της απιστίας τους, και γι΄ αυτό άφησαν τα κόκκαλά τους στην έρημο. Η απαλλαγή μας από τα πάθη είναι η αληθινή γη της επαγγελίας. Γι΄ αυτό και ο Απόστολος, μας συνιστά «Προσέχετε, αδελφοί μου, μήπως κανείς από σας έχει πονηρή καρδιά, γεμάτη απιστία, και απομακρυνθεί από τον αληθινό Θεό». Με τη λέξη «απομακρυνθεί» δεν εννοεί την άρνηση του Θεού, αλλά την απιστία στις υποσχέσεις Του. Μ΄ αυτή την απιστία κυριεύτηκαν οι Εβραίοι και δεν μπήκαν στη γη της Επαγγελίας. Ας γροντίσουμε λοιπόν να μπούμε σ΄ εκείνη την ανάπαυση. Και ποια είναι η αληθινή ανάπαυση των Χριστιανών, παρά η απολύτρωση από τα΄ αμαρτωλά πάθη και η ενεργός κατοίκηση του Αγίου Πνεύματος μέσα στην καθαρή καρδιά μας; Ο Απόστολος λέει: «Πόσο περισσότερο το αίμα του Ιησού θα καθαρίσει τη συνείδησή μας από τα έργα, που οδηγούν στο θάνατο…».

Η γενοκτονία των Ποντίων ( 1916 - 1923 ) με 353.000 νεκρούς αποτελεί τη δεύτερη μεγάλη γενοκτονία του αιώνα μας.


Η οικουμενιστική συμπροσευχή του Πατριάρχη Βαρθολομαίου και του Καρδινάλιου Angelo Scola

Η οικουμενιστική συμπροσευχή του Πατριάρχη Βαρθολομαίου και του Καρδινάλιου Angelo Scola στη Βασιλική του αγίου Αμβροσίου για την συμπλήρωση 1.700 ετών από την υπογραφή,  του Διατάγματος των Μεδιολάνων από τον Μεγάλο Κωνσταντίνο.

ΟΡΙΣΜΕΝΕΣ ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΟΥΣ ΛΕΓΟΜΕΝΟΥΣ ΜΑΡΤΥΡΕΣ ΤΟΥ ΙΕΧΩΒΑ


ΟΡΘΟΔΟΞΟΝ ΚΕΝΤΡΟΝ
ΠΑΤΕΡΙΚΩΝ ΜΕΛΕΤΩΝ
“Ο ΑΓΙΟΣ ΜΑΡΚΟΣ Ο ΕΥΓΕΝΙΚΟΣ”
600 66 ΜΕΘΩΝΗ – ΠΙΕΡΙΑΣ


1. Υπάρχει μια “Βιβλική και Φυλλαδική Εταιρεία”, η οποία εδρεύει στην Πενσυλβάνια των ΗΠΑ.
2. Αποτελεί δεξαμενή σκέψεως (think tank) που παράγει διδασκαλία με βάση την Βίβλο. Την διδασκαλία αυτή την διοχετεύει διεθνώς μέσω των περιοδικών “Σκοπιά” και “Ξύπνα”, τα άρθρα των οποίων είναι ανυπόγραφα.
3. Η διδασκαλία της είναι αυθαίρετη και αντιφατική. Π.χ. επιχειρείται να προσδιοριστεί χρονολογία δευτέρας ελεύσεως του Κυρίου μας Ιησού Χριστού, η οποία όμως διεψεύσθη επανειλημμένως.

H συνέχεια, “κλικ’’ πιο κάτω στο: Read more