Ω Σύνοδοι Πατέρων, που νυν δέος αφορισμών, ους εξηνέγκατε; Που λόγος αναθεμάτων;

Εάν έζη σήμερον ο Γεννάδιος Σχολάριος και έβλεπε την αθέτησιν των Ιερών Κανόνων των Οικουμενικών Συνόδων και της διδασκαλίας των θεοφόρων Πατέρων, θα εθρήνει γοερώς ως άλλος Ιερεμίας: «Τις δώσει τη καρδία μου στεναγμόν, τω στήθει μου κοπετόν, τοις οφθαλμοίς μου πηγάς δακρύων, κόνιν τη κεφαλή μου και τω στόματί μου θρήνον εξάκουστον; Ω Σύνοδοι Πατέρων, ως μάτην ημίν τους θριγγούς εκείνους επήξασθε, εική ταις απειλαίς ημάς ωχυρώσατε. Που νυν δέος αφορισμών, ους εξηνέγκατε; Που λόγος αναθεμάτων; Ή και υμάς έδει, τον Ιησούν μιμουμένους, τας της απολογίας οδούς αποκλείσαι τοις πατρολοίαις, ως νυν γε περί της αμαρτίας ημών ουκ έχομεν πρόφασιν, πολλάκις υμών ελθόντων και λαλησάντων. Ω συγγράμματα Πατέρων, δυνάμει σοφίας και συμβουλία Πνεύματος συγκεκροτημένα, νυν πεπατημένα δεινώς. Ω σίτος δογμάτων και νόμος πατρίων υπό των αχύρων υμών περιυβρισμένος. Ω μικροψυχίας και ολιγοπιστίας και δισταγμού και αδιαφορίας ημών περί τα σεμνότατα, υφ΄ ων πόρρω των ευαγγελικών και χριστιανικών ηθών και νόμων εβουλευσάμεθα, βαθέως πεποιηκότες βουλήν, και ου δια Κύριον… Ω δεινοτάτης αλογίας και αμαθίας, υφ΄ ων ποτε τοις και ατοπώτατα λέγουσι προσθησόμεθα, ουκ έχοντες άγιον και βέβηλον διαστέλλειν, ουδ΄ όλεθρον και σωτήρα… Ω τειχών ημίν της αϊδίου σωτηρίας καθηρημένων. Ω δουλείας ανηκέστου ψυχών. Ω πνευμάτων απαγωγής…»                                                                      
(Γενναδίου Σχολαρίου, Άπαντα τα Ευρισκόμενα, τομ. 3 σελ. 180).

Δεν υπάρχουν σχόλια: