Ιερομόναχος Ευθύμιος Τρικαμηνάς.ερμηνεία του 15ου Κανόνος.

Ες τό θέμα τν ερν Κανόνων δός πού κολουθεται σήμερα στήν κκλησία εναι περίπου δια μέ ατήν πού κολούθησε Παπισμός μετά τό σχίσμα. Ο Πάπες δε κατά τήν δεύτερη χιλιετία κατήργησαν πισήμως τούς ερούς Κανόνες τν Πατέρων καί θέσπισαν λλους κατά τό δοκον καί κατά τήν δό τήν ποία χάραξαν, ν μες ες
τήν ρθοδοξία φήσαμε δη τήν αστηρή προσήλωσί μας στούς πατρώους θεσμούς, κυρώσαμε καί δρανοποιήσαμε κ τν πραγμάτων σους ερούς Κανόνες μς δυσκόλευαν, δημιουργήσαμε ες τήν πρξι λλο Κανονικό δίκαιο και λλο Πηδάλιο καί τό χειρότερο εναι τι λα ατά συνετελέσθησαν χωρίς ξωτερικά νά φαίνεται παραμικρά λλαγή. Δηλαδή χομε τό διο Πηδάλιο, τό ποο πάρχει καί κυκλοφορε παντο, ναφερόμεθα περιστασιακά ες ατό, τό φαρμόζομε καί μάλιστα μέ αστηρότητα στούς κατωτέρους καί ντιδρντας, λλά κατ’ οσίαν τό Πηδάλιο σήμερα, κυρίως ο πίσκοποι, τό χουν λλάξει καί κράτησαν πό ατό μόνο ,τι κατοχυρώνει τήν θέσι των καί τό ξίωμά των καί πιπλέον, χουν ναγάγει σέ σχύ ερν Κανόνων ,τι ατοί σήμερα θεσπίζουν καί νομοθετον ετε διά τν λόγων ετε διά τν ργων των, πως τήν ατοκρατορική των συμπεριφορά καί διαβίωσι, τήν συμπόρευσι μέ τόν κόσμο καί τήν πολιτική ξουσία, τή συνοδοιπορία καί συνύπαρξι μέ λες τίς θρησκεες, αρέσεις, δέες καί φιλοσοφίες κλπ. λα τά νωτέρω σως νά ταν κάπως νεκτά ν σχέσει καί μέ τήν λη σημερινή πνευματική κατάστασι τν ρθοδόξων, ν δέν κατώρθωνε διάβολος νά παρασύρη τούς κκλησιαστικούς ρχοντες καί στήν θέτησι τν δογματικν ερν Κανόνων. δ τό κέρδος το διαβόλου εναι πολύ μεγαλύτερο, διότι πως ναφέραμε ο δογματικοί εροί Κανόνες περιφρουρον τήν ρθόδοξο πίστι, νευ τς ποίας δέν φίσταται κν κκλησία. Κατ’ ατόν λοιπόν τόν τρόπο καί θετντας πλθος ερν Κανόνων καί μάλιστα δογματικν, ο πίσκοποι σήμερα συναγελάζονται καί συνεργάζονται σέ κκλησιαστικό πίπεδο μέ λες τίς αρέσεις στό λεγόμενο ΠΣΕ, συμπροσεύχονται σέ ρθοδόξους καί αρετικούς ναούς μέ τούς αρετικούς λων τν ποχρώσεων, πογράφουν κοινές δηλώσεις, λληλοαναγνωρίζονται ς κκλησιαστικοί γέτες τς κκλησίας το Συμβόλου τς Πίστεως, ναγνωρίζουν ς γκυρα τά μυστήρια καί τήν ερωσύνη τν αρετικν καί μέ να λόγο συμμετέχουν πρωταγωνιστικς ες τόν χορόν τς Νέας ποχς, το ποίου μαέστρος καί μπνευστής εναι διος διάβολος. λα ατά τά ποα χαρακτηρίζονται ς ποστασία καί προδοσία τς πίστεως τά φίστανται ο ρθόδοξοι ξ ατίας τς θετήσεως καί καταπατήσεως τν δογματικν ερν Κανόνων.

Συνεχίζεται.

Δεν υπάρχουν σχόλια: